Politik-tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Vilka kommer du rösta på?

Socialdemokraterna
10
9%
Moderaterna
12
10%
Miljöpartiet
1
1%
Folkpartiet
1
1%
Centerpartiet
2
2%
Sverigedemokraterna
84
72%
Vänsterpartiet
1
1%
Kristdemokraterna
2
2%
Perussuomalaiset
4
3%
 
Antal röster: 117

Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

difaren skrev:
Macko96 skrev:
difaren skrev:bumpar för vill ha fler argument!
fler argument för vad?
Jo vi säger så här eftersom du inte kan lista ut det själv.

Det är hur många som helst som har röstat men fan inte lagt en kommentar varför. Eller?
för fall du säger din åsikt som inte stöder den mångkulturuella samhället blir du kallad nasse/rasse osv... jag står för jag röstar på även om jag inte bestämt mig än får sätta mig in mera vilka motioner dem olika tänker genomföra men lutar mot SD då dem är dem enda som tar invadrarpolitiken på svart och vitt och inte bara säger hur bra den är för de är den inte, de finns positiva och negativa med den men just nu väger dem negativa över som fan
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

david96 skrev:
difaren skrev:
Macko96 skrev: fler argument för vad?
Jo vi säger så här eftersom du inte kan lista ut det själv.

Det är hur många som helst som har röstat men fan inte lagt en kommentar varför. Eller?
för fall du säger din åsikt som inte stöder den mångkulturuella samhället blir du kallad nasse/rasse osv... jag står för jag röstar på även om jag inte bestämt mig än får sätta mig in mera vilka motioner dem olika tänker genomföra men lutar mot SD då dem är dem enda som tar invadrarpolitiken på svart och vitt och inte bara säger hur bra den är för de är den inte, de finns positiva och negativa med den men just nu väger dem negativa över som fan
Är man "nasse/rasse" ifall man värnar om sverige och dess ursprungliga folk? Nej.

Det bör du ta upp med dem som säger att du är det. Dem har sin plätt på jorden och vi våran.. de hjälper inte att flytta alla problem hit.

SvP eller SD för min del!
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

difaren skrev: Är man "nasse/rasse" ifall man värnar om sverige och dess ursprungliga folk? Nej.

Det bör du ta upp med dem som säger att du är det. Dem har sin plätt på jorden och vi våran.. de hjälper inte att flytta alla problem hit.

SvP eller SD för min del!
Det sa han inte heller, han sa att man blir kallad för det, hur roligt är det att bli kallad för rasist om man inte är rasist egentligen?
Som att någon skulle kalla mig socialdemokrat.

Vad ska han ta upp med dom? Vänsterfolk som anser att alla som talar om invandringens alla nackdelar går inte att argumentera som folk med.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

difaren jag står mera på din sida och tänker samma som dig, men många är rädda vad andra ska tycka, då de är fel att värna om svensk kultur nu för tiden, vår folkdans är ju stötande för andra grupper så får fan inte äns utövas utan tillstånd nu :O


detta är ett T.ex vi fick inte göra de på mitt sommarställe för de var stötande så dem fick ansöka om tillstånd för de asså, vart är vi påväg...
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street
Inlägg: 2424
Blev medlem: 28 februari 2012, 08:02

Inlägg av TheGrimReaper »

difaren skrev:
Det är hur många som helst som har röstat men fan inte lagt en kommentar varför. Eller?
För att 90% av dom som trycker på SD tror dom är "gangsters"... Sedan har dom inget argument vf :x

I min åsikt är SD ett parti för idioter..... Finns ingen logik i denna omröstning punkt slut :x

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

TheGrimReaper skrev:
difaren skrev:
Det är hur många som helst som har röstat men fan inte lagt en kommentar varför. Eller?
För att 90% av dom som trycker på SD tror dom är "gangsters"... Sedan har dom inget argument vf :x

I min åsikt är SD ett parti för idioter..... Finns ingen logik i denna omröstning punkt slut :x
Eller har vi b ara fått upp ögonen med vadfan som händer med sverige. Du har inga argument för varför SD är ett parti för idioter?

http://www.facebook.com/permalink.php?s ... 8806773078

Om ni läser kommentarerna så får de en att bli jävligt förbannad. ut med sådant pack direkt de fäller en sån kommentar.
bibapeolola
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

TheGrimReaper skrev: För att 90% av dom som trycker på SD tror dom är "gangsters"... Sedan har dom inget argument vf :x

I min åsikt är SD ett parti för idioter..... Finns ingen logik i denna omröstning punkt slut :x
Har du något argument varför du anser att 90% av de som röstar på SD tror att dom är gangsters? Har du något argument varför SD är ett parti för idioter eller varför du väljer att rösta på det parti du väljer.

Hade lite högre tankar om dig Simon :roll:
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

TheGrimReaper skrev:
difaren skrev:
Det är hur många som helst som har röstat men fan inte lagt en kommentar varför. Eller?
För att 90% av dom som trycker på SD tror dom är "gangsters"... Sedan har dom inget argument vf :x

I min åsikt är SD ett parti för idioter..... Finns ingen logik i denna omröstning punkt slut :x
Bra att du vågar uttrycka din åsikt men varför är dom idioter?

Orkar inte skriva nån längre förklaring och tror jag har nämnt detta tidigare men SD vill strypa invandringen vilket är bra då det håller på att bli för mycket invandrare här i Sverige. Kan skriva mycket längre om jag så vill men mobilen lär dö snart och är på väg hem med bussen.
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street
Inlägg: 2424
Blev medlem: 28 februari 2012, 08:02

Inlägg av TheGrimReaper »

p0d1 skrev:
TheGrimReaper skrev: För att 90% av dom som trycker på SD tror dom är "gangsters"... Sedan har dom inget argument vf :x

I min åsikt är SD ett parti för idioter..... Finns ingen logik i denna omröstning punkt slut :x
Har du något argument varför du anser att 90% av de som röstar på SD tror att dom är gangsters? Har du något argument varför SD är ett parti för idioter eller varför du väljer att rösta på det parti du väljer.

Hade lite högre tankar om dig Simon :roll:
Idioter var kanske lite att ta i :? Var inte riktigt så jag menade... Förlåt!

Men jag tycker SD har en hel del riktigt dumma saker.... Vist kanske är bra om det flyttar hit lite mindre invandrare...

Känner en hel del med folk so tror dem är lite gangster bara för att dom säger att dom ska rösta på SD fast dom inte vet ett skit om SD egentligen... Men så kanske det inte är i den här omröstningen...

Det var alt jag har och säga i denna tråd :wink:

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

TheGrimReaper skrev:
p0d1 skrev:
TheGrimReaper skrev: För att 90% av dom som trycker på SD tror dom är "gangsters"... Sedan har dom inget argument vf :x

I min åsikt är SD ett parti för idioter..... Finns ingen logik i denna omröstning punkt slut :x
Har du något argument varför du anser att 90% av de som röstar på SD tror att dom är gangsters? Har du något argument varför SD är ett parti för idioter eller varför du väljer att rösta på det parti du väljer.

Hade lite högre tankar om dig Simon :roll:
Idioter var kanske lite att ta i :? Var inte riktigt så jag menade... Förlåt!

Men jag tycker SD har en hel del riktigt dumma saker.... Vist kanske är bra om det flyttar hit lite mindre invandrare...

Känner en hel del med folk so tror dem är lite gangster bara för att dom säger att dom ska rösta på SD fast dom inte vet ett skit om SD egentligen... Men så kanske det inte är i den här omröstningen...

Det var alt jag har och säga i denna tråd :wink:
Invalid argument.. du har ju inga anledningar till vrf du ogillar SD eller vad du gillar istället..
bibapeolola
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Inlägg av Mura »

TheGrimReaper skrev:
difaren skrev:
Det är hur många som helst som har röstat men fan inte lagt en kommentar varför. Eller?
För att 90% av dom som trycker på SD tror dom är "gangsters"... Sedan har dom inget argument vf :x

I min åsikt är SD ett parti för idioter..... Finns ingen logik i denna omröstning punkt slut :x

+1 bara massa fjuniga hobby gangsters som inte vet deras politik förutom att dom "hatar" blattar
Bild
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

TheGrimReaper skrev:
difaren skrev:
Det är hur många som helst som har röstat men fan inte lagt en kommentar varför. Eller?
För att 90% av dom som trycker på SD tror dom är "gangsters"... Sedan har dom inget argument vf :x

I min åsikt är SD ett parti för idioter..... Finns ingen logik i denna omröstning punkt slut :x
Här kommer lösa argument som man egentligen inte bör få skriva om man inte har några egna åsikter om just varför.

Varför är SD ett parti för idioter?
Och Vilka "tryckte" du på då?

Edit: Axel hann före.
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

TheGrimReaper skrev: Idioter var kanske lite att ta i :? Var inte riktigt så jag menade... Förlåt!

Men jag tycker SD har en hel del riktigt dumma saker.... Vist kanske är bra om det flyttar hit lite mindre invandrare...

Känner en hel del med folk so tror dem är lite gangster bara för att dom säger att dom ska rösta på SD fast dom inte vet ett skit om SD egentligen... Men så kanske det inte är i den här omröstningen...

Det var alt jag har och säga i denna tråd :wink:
Dra upp det du anser är dumt då.
Känns som du bara vet det äckelmedia och skolan lär ut att SD är är värsta rasisterna som vill slänga ut alla invandrare och att alla ska vara blonda och blåögda vilket är skit snack.

Att så pass många ungar väljer att rösta på SD när det kommer till undersökningar på forum, tex TSR, BrutalCS, Fragbite, Hamsterpaj, ovanligt att se SD ha under 50%, det skriker bara att något är fel med invandringen och en förändring krävs.
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

Va tycker ni om abort frågan då? Ni vet väll att SD vill sänka det till den 12 veckan ist för vecka 24 som år nu.
vem fan e lennart?
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

potog skrev:Va tycker ni om abort frågan då? Ni vet väll att SD vill sänka det till den 12 veckan ist för vecka 24 som år nu.
Jag tycker det är dåligt, riktigt dåligt att de vill sänka det och kräva en anledning och godkännande av socialstyrelsen efter vecka 12.
Vi ser med stor oro på de höga aborttalen. Vi vill få till stånd en nationell handlingsplan för att minska aborttalen. Partiet förordar, liksom de flesta länderna i Europa, fri abort fram till den 12:e graviditetsveckan. För abort efter den 12:e veckan till följd av medicinska eller andra tungt vägande skäl ska det krävas tillstånd av Socialstyrelsen.
För ser som inte orkar gå in och läsa.

Det kommer antagligen öka antalet unga mammor som har barn där pappan vägrar vara en del av barnets uppfostra, vilket är synd för ungen enligt mig.
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

SD har gjort ett icke-problem till något som folk plötsligt bryr sig asmkt om genom en jävla masssa marknadsföring på internetforum osv. Visst kanske deras åsikter inte är så dumma i en del frågor men finns betydligt viktigare saker där dom inte har koll.

Men visst, ni kanske gillar alla deras åsikter, dock finns det en anledning till att även om jag gjorde det aldrig skulle rösta på dom:

Dom är ju fan värdelösa politiker, verkar ju inte ha ett dugg koll på vad dom gör... Jag kommer rösta på några jag vill och litar på att de kan leda sverige och jag ser inte SD som kapabla till det... Hobbypolitiker :P
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Tuta skrev:SD har gjort ett icke-problem till något som folk plötsligt bryr sig asmkt om genom en jävla masssa marknadsföring på internetforum osv. Visst kanske deras åsikter inte är så dumma i en del frågor men finns betydligt viktigare saker där dom inte har koll.

Men visst, ni kanske gillar alla deras åsikter, dock finns det en anledning till att även om jag gjorde det aldrig skulle rösta på dom:

Dom är ju fan värdelösa politiker, verkar ju inte ha ett dugg koll på vad dom gör... Jag kommer rösta på några jag vill och litar på att de kan leda sverige och jag ser inte SD som kapabla till det... Hobbypolitiker :P
Antar du syftar på invandringen?
Snälla, åk till valfritt ställe med mycket invandrare så ser du hur jävla värdelöst det är, jag är uppvuxen i Södertälje, jag fattade fan när jag var liten att invandringen var åt helvete, förstod inte varför ingen av dom kunde bete sig, varför de alla var kaxiga, snattade godis och snodde cyklar utav folk i skolan, så påstå inte att de har fått ett icke-problem bli ett problem, ren och skär bullshitä

Visst finns det viktigare saker, samtidigt så har alla andra partier också åsikter som inte borde vara något stort prio på, SD är inte ensamma om det.

Jag gillar inte alla deras åsikter, det finns åsikter jag ogillar, tex aborten, sänka den, det går egentligen emot mina principer då det ska vara upp till kvinnan och inte någon jävla socialstyrelse, men jag vill se det partiet som kan tillfredställa alla mina åsikter, omöjligt.

Vad är det som gör dom till värdelösa politiker?
Tycker de har väldigt skickliga talare, som är sakliga och inte börjar snacka bajs när de har ordet.
Jimmie ÄR en skicklig talare som inte behöver slicka röv som Reinfeldt behöver göra för folket, folket kommer med honom i alla fall.
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

Snälla, jag växte upp i ett invandrartätt område och gick i skolan med 50% invandrare. Har halva min släkt i södertälje. Problemet är inte så stort som vissa vill få det att verka. I Malmö, där snackar vi problem, men dom kommer inte lösas genom minskad invandring.

Åkesson är duktig, det håller jag med om men väldigt många på höga platser i partiet ger ett oseriöst intryck och den stora avhoppningsprocenten är ju också en indikation på hur engagerade många är i längden. Om dom rycker upp sig kanske dom kan vara ett vettigt EU-kritiskt val 2014 men just nu ser jag inte SD som ett regeringsparti.
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Tuta skrev:Snälla, jag växte upp i ett invandrartätt område och gick i skolan med 50% invandrare. Har halva min släkt i södertälje. Problemet är inte så stort som vissa vill få det att verka. I Malmö, där snackar vi problem, men dom kommer inte lösas genom minskad invandring.

Åkesson är duktig, det håller jag med om men väldigt många på höga platser i partiet ger ett oseriöst intryck och den stora avhoppningsprocenten är ju också en indikation på hur engagerade många är i längden. Om dom rycker upp sig kanske dom kan vara ett vettigt EU-kritiskt val 2014 men just nu ser jag inte SD som ett regeringsparti.
Jag gick och går i en skola med 95% invandrare, hur tror du det såg ut på rasterna och lektionerna, fullständigt kaos, det var inte samma personer hela tiden, alltid så var det nya personer, kille eller tjej, spelade ingen roll.
De svenskar som fanns där var typ 4% hobbyblattar och tyckte de var coola ifall de hade brytning.

Nej, problemet kommer inte vara borta p.g.a minskad invandring, men fortsätter vi ta in invandrare så kommer problemet inte minskas direkt, bara bli större och finnas på allt fler orter än vad det gör nu.
Att minska invandringen är ett sätt att minska problemen om man ser långsiktigt och därefter bearbeta, hårdare straff för brottslighet, utvisa invandrare som inte följer lagarna vi har, om vi skärper allt, så kommer allt färre personer våga bete sig som svin.

Att så många hoppar av är tragiskt, men vet man historien bakom vissa avhopp så finns det hot bakom, påstår inte att det finns det i alla fallen men i en del så finns hot bakom.
Kan hålla med dig om att de kanske inte passar så himla bra att vara den styrande regeringen, men det kan nog inte bli sämre än vad det egentligen är.
Som kommunval och landstingsval så tror jag de kan göra en stor förändring.
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

nå: vad säger ni om detta klippet som har bombas min facebook-sida för närmaste dygnet?

http://www.expressen.se/nyheter/sd-topp ... lla-horan/

kolla hela.

min åsikt att detta ska ju inte stå för hela partiets åsikt

"visst är det kul det här, bara för att jävlas"

men det känns som expressen försöker få detta till att se ut som det är hela partiets åsikter som sägs i klippet
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Macko96 skrev:nå: vad säger ni om detta klippet som har bombas min facebook-sida för närmaste dygnet?

http://www.expressen.se/nyheter/sd-topp ... lla-horan/

kolla hela.

min åsikt att detta ska ju inte stå för hela partiets åsikt

"visst är det kul det här, bara för att jävlas"

men det känns som expressen försöker få detta till att se ut som det är hela partiets åsikter som sägs i klippet
För jävligt, inte för att SD lär förlora många röster på det men för jävligt beteende som topp-politiker i SD när de själva vet hur utsatta de är.
Men vi alla vet att hade det varit en moderat som skulle vara invandrare och säga svenne istället för babbe och blabla så hade detta enddast fått en liten notis.
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren
Inlägg: 1348
Blev medlem: 5 augusti 2011, 19:46
Ort: falun

Inlägg av streamjr »

onödigt gjort av dom men lär inte förändra särskilt mycket, kom precis upp på min logg också att SD var ett rasistiskt parti... kommer fortfarande rösta på dom! :)
har ni funderingar runt a-/epa-traktorer är det bara att pm'a :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43481
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

Problemet ligger inte mest i SDs partiprogram (dvs den politik de säger sig föra och skriver ut), problemet ligger med personerna som är i ledningen som har betydligt mer radikala åsikter som ligger och styr spakarna på detta skepp. Rent partipolitiskt är det inget fel MEN politiker är som känt inte helt ärliga och det kan snabbt eskalera till något värre med tanke på vad det är för folk som är högst upp (ta dagens händelse och de som var med när detta hände t ex) Jimmie är en väldigt duktig talare samt väldigt kompetent och en smart människa, tyvärr verkar ledet ofta sluta där på vissa punkter.. Endast invandrarpolitiken är INTE en anledning till att rösta fram ett parti till att leda landet så ta reda på hela deras politiska ställning, vilken är betydligt mer anpassad för höginkomsttagare än moderaternas bland annat och lite lik USAs politik faktiskt (landet med hela sin BNP i statsskuld och lite fult sagt så är de faktiskt ägda av kina) så kolla upp lite sånt innan ni bestämmer er. Dock är det ju viktigt att de faktiskt vågar ta upp den aktuella invandrardebatten i ett land som är så rädd för att säga något om någon så att man inte ens får beskriva en afrikan som "den svarta killen" eller måste säga hen för att det inte ska vara sexistiskt och skyltarna till övergångsstället måste bytas för miljontals kronor bara för att det är en man på skylten (vem har sagt det? Det är en sträckgubbe som fått det lite humoristiska namnet här går-man).


Så säger ju jättemycket folk nu att det inte är så farligt att säga babbe etc men laddningen ligger inte i själva ordet utan i vilken mening det används och hur personen som säger det agerar och beter sig.. Själv kan jag kalla kompisar för *fult ord*/svarting och bli kallad viting och svenne själv utan att någon av oss bryr sig och kan diskutera om hur löjligt det egentligen är med detta tjaffs! Det skapar problem av sånt som inte är problem genom att vara så Svensk-känslig för allt. Har rätt många invandrar kompisar som jag umgås med och bodde hela vintern 2011-2012 i Kongo så har inte direkt något problem med andra kulturer, som ofta kan vara mycket trevligare än svensk kultur men jag förnekar inte att det finns problem med invandrarpolitiken som förs på ett helt felaktigt sätt här.. Dock är det inte tillräckligt för mig för att låta en den frågan styra vårat land. Uppväxt i förorten i ett rätt invandrartätt område på det också. Om ni tänker efter så märker ni nog att det är främst socialekonomiska förhållanden som man kan urskilja hur den kriminella banan ser ut och inte om personerna kommer från ett annat land. Kan jag faktiskt säga en hel del om då jag forskat i ämnet och jämfört statistik (SCB och kriminalvården m fl. förde förut statistik över det men det togs bort kring årsskiftet 10-11) och då kunde jag ganska lätt dra slutsatsen att det är främst de sociala förhållandena som avgör hur kriminella och stökiga personerna blir, inte om de kommer från norden, amerika, afrika, asien etc även om det faktiskt finns lite skillnader sett till det också men det har också sina anledningar..


Dock så tycker jag det är väl mycket smutskastning och snack om vad det var för parti i begynnelsen. Ska de köra den visan borde de göra samma för alla andra, typ som sossarna som från början var ett bra rasistiskt parti, det var de som inskaffade istutioner som började mäta judar och som farbror hitler tog mycket lärdom av faktiskt, jätte bra historia! Nu är de istället ett gäng mjäkiga jävlar som inte verkar kunna stå för något och är för att allt ska delas så rättvist och det ska inte finnas några samhällsskillnader, samtidigt som de är det parti som har flest personer som utnyttjar och manipulerar systemen för pension, tjänsteförmåner och för att inte tala om alla pengar som de stjäl genom att feldeklarera boende, resor samt inkomst. Hellre moderat än sosse nu för tiden, moderaterna är ändå inte ett högerparti i sin rätta mening längre och enligt mig så är de rätt okej iaf. Dessutom får de onödigt mycket skit för att sälja ut företag från staten, detta sker pga sossarna som var dumma nog att göra en massa avtal som skulle innebära att det inte skulle finnas pengar till sedan och nu beskyller de moderaterna för att sälja ut Svenska inkomstkällor samtidigt som de klagar på att de har för lite pengar till pensionen för de som är pensionärer, dvs de beskyller moderaterna för en lösning på ett problem som sossarna själva skapat genom att spendera de pengar som redan var placerade i pensionsfacket till annat som faktiskt inte var lika viktigt.
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

Tuta skrev:SD har gjort ett icke-problem till något som folk plötsligt bryr sig asmkt om genom en jävla masssa marknadsföring på internetforum osv. Visst kanske deras åsikter inte är så dumma i en del frågor men finns betydligt viktigare saker där dom inte har koll.

Men visst, ni kanske gillar alla deras åsikter, dock finns det en anledning till att även om jag gjorde det aldrig skulle rösta på dom:

Dom är ju fan värdelösa politiker, verkar ju inte ha ett dugg koll på vad dom gör... Jag kommer rösta på några jag vill och litar på att de kan leda sverige och jag ser inte SD som kapabla till det... Hobbypolitiker :P
"Dom är ju fan värdelösa politiker, verkar ju inte ha ett dugg koll på vad dem gör..."

Låt mig småle.. snälla, dem vet exakt vad dem snackar om och gör!
Du verkar dock inte så high på politik om du tror dem inte vet vad dem snackar om och gör.
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

p0d1 skrev:
potog skrev:Va tycker ni om abort frågan då? Ni vet väll att SD vill sänka det till den 12 veckan ist för vecka 24 som år nu.
Jag tycker det är dåligt, riktigt dåligt att de vill sänka det och kräva en anledning och godkännande av socialstyrelsen efter vecka 12.
Vi ser med stor oro på de höga aborttalen. Vi vill få till stånd en nationell handlingsplan för att minska aborttalen. Partiet förordar, liksom de flesta länderna i Europa, fri abort fram till den 12:e graviditetsveckan. För abort efter den 12:e veckan till följd av medicinska eller andra tungt vägande skäl ska det krävas tillstånd av Socialstyrelsen.
För ser som inte orkar gå in och läsa.

Det kommer antagligen öka antalet unga mammor som har barn där pappan vägrar vara en del av barnets uppfostra, vilket är synd för ungen enligt mig.
en abort i vecka 24 ser ju jag som mord. liksom när man ska göra abort så händer det ibland att barnen skriker när dom kommer ut å då lägger man dom i en kastrull med locket på tills dom dör.



Här i fliken så lägger jag en länk till en sida där dom vissar hur aborter går till med mera. men det är fan 18+ för det e så himla vidriga bilder
[spoiler]http://www.abortnej.se/[/spoiler]

37 500 st aborter varje år å Sverige är bland dom som är bäst i värden på att ta död på sina ofödda barn. om jag inte mins fel

*Under 2010 valde 78% av alla gravida kvinnor under 20 år att genomföra en abort.*

* I åldersgruppen kvinnor 18-24 år har 49% av de som varit gravida gjort abort*

*Andelen reaborter visar sig vara störst i åldern 35-49 år, i den gruppen har var fjärde kvinna genomgått två aborter*

som ni kanske märker så är jag emot abort men givetvis inte i alla fall.
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

potog skrev: en abort i vecka 24 ser ju jag som mord. liksom när man ska göra abort så händer det ibland att barnen skriker när dom kommer ut å då lägger man dom i en kastrull med locket på tills dom dör.


37 500 st aborter varje år å Sverige är bland dom som är bäst i värden på att ta död på sina ofödda barn. om jag inte mins fel

*Under 2010 valde 78% av alla gravida kvinnor under 20 år att genomföra en abort.*

* I åldersgruppen kvinnor 18-24 år har 49% av de som varit gravida gjort abort*

*Andelen reaborter visar sig vara störst i åldern 35-49 år, i den gruppen har var fjärde kvinna genomgått två aborter*

som ni kanske märker så är jag emot abort men givetvis inte i alla fall.
Var har du fått det med läggs i kastrull levande ifrån? Vid sen abort försöks det att se till att fostret inte är vid liv när det kommer ut. Visst har det hänt och händer väl, dock väldigt sällan, att foster lever när de tas ut men de dör väldigt fort och visst, det är hemskt, det sticker jag inte under stolen med alls och måste vara fruktansvärt jobbigt för de som är där och jag tycker också att de borde göra med för att se till att det inte sker men samtidigt så är de enda fallen där det skett vid situationer där det varit fara för modern/barnet redan och tillstånd har utgivits för aborterna. Dock lika hemskt för det..

Som det ser ut nu så måste man ju ha särskillt tillstånd från v18, då det räknas som sen abort (ej utvecklat foster och benen i kroppen börjar precis få lite substans men är fortfarande mjuka, någon mental utveckling i den utsträckning att de är människor är det inte snack om riktigt än, men snart!) Visst är det så att aborter inte alls är trevliga att titta på men står till den åsikten att det är en kvinnas egna val. Att det sker aborter senare än v18 (teoretiskt sett när det finns en mikroskopisk chans att fostret kan leva utanför magen fast med annan hjälp, dock aldrig hänt än vad jag vet) är väldigt ovanligt och senare än v21 extremt ovanligt och det görs bara om det är risk för fara, dvs mamman eller barnet kan dö. För att få lite syn på det så är andelen aborter som sker efter v12 ~8%. I Sverige är det f.ö 21/1000 kvinnor som gjort abort medans siffran i flera länder i östeuropa ligger på runt 45/1000 kvinnor så nej, sverige ligger inte högst i kurs.

Men nog håller jag med dig om att vi har för många aborter i Sverige.. Folk är för oförsiktiga men jag är inte emot rätten till abort för det.
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

chifen skrev:
potog skrev: en abort i vecka 24 ser ju jag som mord. liksom när man ska göra abort så händer det ibland att barnen skriker när dom kommer ut å då lägger man dom i en kastrull med locket på tills dom dör.


37 500 st aborter varje år å Sverige är bland dom som är bäst i värden på att ta död på sina ofödda barn. om jag inte mins fel

*Under 2010 valde 78% av alla gravida kvinnor under 20 år att genomföra en abort.*

* I åldersgruppen kvinnor 18-24 år har 49% av de som varit gravida gjort abort*

*Andelen reaborter visar sig vara störst i åldern 35-49 år, i den gruppen har var fjärde kvinna genomgått två aborter*

som ni kanske märker så är jag emot abort men givetvis inte i alla fall.
Var har du fått det med läggs i kastrull levande ifrån? Vid sen abort försöks det att se till att fostret inte är vid liv när det kommer ut. Visst har det hänt och händer väl, dock väldigt sällan, att foster lever när de tas ut men de dör väldigt fort och visst, det är hemskt, det sticker jag inte under stolen med alls och måste vara fruktansvärt jobbigt för de som är där och jag tycker också att de borde göra med för att se till att det inte sker men samtidigt så är de enda fallen där det skett vid situationer där det varit fara för modern/barnet redan och tillstånd har utgivits för aborterna. Dock lika hemskt för det..

Som det ser ut nu så måste man ju ha särskillt tillstånd från v18, då det räknas som sen abort (ej utvecklat foster och benen i kroppen börjar precis få lite substans men är fortfarande mjuka, någon mental utveckling i den utsträckning att de är människor är det inte snack om riktigt än, men snart!) Visst är det så att aborter inte alls är trevliga att titta på men står till den åsikten att det är en kvinnas egna val. Att det sker aborter senare än v18 (teoretiskt sett när det finns en mikroskopisk chans att fostret kan leva utanför magen fast med annan hjälp, dock aldrig hänt än vad jag vet) är väldigt ovanligt och senare än v21 extremt ovanligt och det görs bara om det är risk för fara, dvs mamman eller barnet kan dö. För att få lite syn på det så är andelen aborter som sker efter v12 ~8%. I Sverige är det f.ö 21/1000 kvinnor som gjort abort medans siffran i flera länder i östeuropa ligger på runt 45/1000 kvinnor så nej, sverige ligger inte högst i kurs.

Men nog håller jag med dig om att vi har för många aborter i Sverige.. Folk är för oförsiktiga men jag är inte emot rätten till abort för det.
21/1000 men hur många av dom 1000 va gravida? ;)

var fjärde gravlitet avslutas i abort i Sverige.
vem fan e lennart?
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

potog skrev: en abort i vecka 24 ser ju jag som mord. liksom när man ska göra abort så händer det ibland att barnen skriker när dom kommer ut å då lägger man dom i en kastrull med locket på tills dom dör.

Här i fliken så lägger jag en länk till en sida där dom vissar hur aborter går till med mera. men det är fan 18+ för det e så himla vidriga bilder
[spoiler]http://www.abortnej.se/[/spoiler]

37 500 st aborter varje år å Sverige är bland dom som är bäst i värden på att ta död på sina ofödda barn. om jag inte mins fel

*Under 2010 valde 78% av alla gravida kvinnor under 20 år att genomföra en abort.*

* I åldersgruppen kvinnor 18-24 år har 49% av de som varit gravida gjort abort*

*Andelen reaborter visar sig vara störst i åldern 35-49 år, i den gruppen har var fjärde kvinna genomgått två aborter*

som ni kanske märker så är jag emot abort men givetvis inte i alla fall.
Har du någon källa på att barnet kan skrika då? Inte så att jag misstror dig men om det faktiskt är så, så anser jag att aborten bör sänkas ett par veckor eller två, inte reducera den till 50%.

Tycker mer synd om de som får arbeta med att genomföra aborter, dra sönder ungar och se äckliga underliv, känns ju lagom upphetsande..

Men min åsikt står fast, jag anser att abort är bra, ett val som är upp till kvinnan och mannen.
Josef Jabbari
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 488
Blev medlem: 12 juni 2011, 09:43
Ort: Hassela
Kontakt:

Inlägg av Josef Jabbari »

SD kommer få min röst även om jag inte är svensk.. Men jag är född i detta vackra land och i en by i norrland, Kommer man hit då får man acklimatisera sig alltså anpassa sig. Och duger det inte? ah stick tillbaka då.
köper trim delar till aprilia sr 50 r med piaggio motorn
samma motor som på paggio nrg mc3 DD cat Vattenkyld
och gilera runner.
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Macko96 skrev:nå: vad säger ni om detta klippet som har bombas min facebook-sida för närmaste dygnet?

http://www.expressen.se/nyheter/sd-topp ... lla-horan/

kolla hela.

min åsikt att detta ska ju inte stå för hela partiets åsikt

"visst är det kul det här, bara för att jävlas"

men det känns som expressen försöker få detta till att se ut som det är hela partiets åsikter som sägs i klippet
Rent förjävligt är det. Men som tur är blev ju Almqvist kickad ur SD dom andra vet jag dock inte om dom är kvar eller inte.
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

Mattyyy skrev:
Macko96 skrev:nå: vad säger ni om detta klippet som har bombas min facebook-sida för närmaste dygnet?

http://www.expressen.se/nyheter/sd-topp ... lla-horan/

kolla hela.

min åsikt att detta ska ju inte stå för hela partiets åsikt

"visst är det kul det här, bara för att jävlas"

men det känns som expressen försöker få detta till att se ut som det är hela partiets åsikter som sägs i klippet
Rent förjävligt är det. Men som tur är blev ju Almqvist kickad ur SD dom andra vet jag dock inte om dom är kvar eller inte.

Kod: Markera allt


Jimmy hade tydligen vetat om filmen.... Dålig stil av SD asså :(
vem fan e lennart?
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

potog skrev:
Mattyyy skrev:
Macko96 skrev:nå: vad säger ni om detta klippet som har bombas min facebook-sida för närmaste dygnet?

http://www.expressen.se/nyheter/sd-topp ... lla-horan/

kolla hela.

min åsikt att detta ska ju inte stå för hela partiets åsikt

"visst är det kul det här, bara för att jävlas"

men det känns som expressen försöker få detta till att se ut som det är hela partiets åsikter som sägs i klippet
Rent förjävligt är det. Men som tur är blev ju Almqvist kickad ur SD dom andra vet jag dock inte om dom är kvar eller inte.

Kod: Markera allt


Jimmy hade tydligen vetat om filmen.... Dålig stil av SD asså :(
Du är dummare än vad jag trodde.. så om du vet om något inom din grupp så drar du väl inte ut det i media det första du gör?! Totalt onödigt att skjuta sig själv i foten.
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

difaren skrev:
potog skrev:
Mattyyy skrev: Rent förjävligt är det. Men som tur är blev ju Almqvist kickad ur SD dom andra vet jag dock inte om dom är kvar eller inte.

Kod: Markera allt


Jimmy hade tydligen vetat om filmen.... Dålig stil av SD asså :(
Du är dummare än vad jag trodde.. så om du vet om något inom din grupp så drar du väl inte ut det i media det första du gör?! Totalt onödigt att skjuta sig själv i foten.
Hahahah made my day!


Josef Jabbari : Bra mer såna som dig vill man se!
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

difaren skrev:
potog skrev:
Mattyyy skrev: Rent förjävligt är det. Men som tur är blev ju Almqvist kickad ur SD dom andra vet jag dock inte om dom är kvar eller inte.

Kod: Markera allt


Jimmy hade tydligen vetat om filmen.... Dålig stil av SD asså :(
Du är dummare än vad jag trodde.. så om du vet om något inom din grupp så drar du väl inte ut det i media det första du gör?! Totalt onödigt att skjuta sig själv i foten.
Nä men har man nolltolerans mot rasism i partiet så kan det va dumt att inte göra nått åt när sånna här saker händer. Nu e det fan du som år efterbliven.
vem fan e lennart?
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

potog skrev:
difaren skrev:
potog skrev:

Kod: Markera allt


Jimmy hade tydligen vetat om filmen.... Dålig stil av SD asså :(
Du är dummare än vad jag trodde.. så om du vet om något inom din grupp så drar du väl inte ut det i media det första du gör?! Totalt onödigt att skjuta sig själv i foten.
Nä men har man nolltolerans mot rasism i partiet så kan det va dumt att inte göra nått åt när sånna här saker händer. Nu e det fan du som år efterbliven.
Har dem inte gjort något åt saken tycker du? Du verkar verkligen insatt alltså.. folk har avgått pga detta. Och ljudfilerna har inte kommit upp innan nu så man har bara sett bilderna och på dem ser det ju ut som han "blatten" gör utfall mot dem. Men nu när ljudfilerna har kommit fram så är det en helt annan sak.
Skriv svar