han menar nog en basport, och nej det kommer inte låta förjävligt utan en det kommer bli en mer snärtig och rapp bas istället för en lite mer dov som det blir med en portad låda.
föredrar själv slutna lådor då jag tycker det låter bättre
Jaha han menade basport, man behöver inte ha en strut eller ett rör. Som man ser på en av mina bilder så har jag byggt en liten avnlång port i hörnet och så behöver man inte porta om man vill
moppenissen96 skrev:Säkert svindyra fel som leder till att du avslutar projektet. Jag skulle inte bygga baslåda innan jag startat bilen men ja du , det är jag det
en baslåda är juh inte svårt att flytta till nästa bil och det är juh inte fel att lära sig lite mer om ljud och ljudbyggen till nästa bil när jag ändå inte har något att göra
siiimooon skrev:Om kamremmen kuggat över så är det nog bäst att skrota bilen.
ge mig en anledning till varför?
Ja remmen lär ju inte ha flyttat sig när bilen stod stilla?
Utan motorn lär ju ha vart igång när den kuggade, och då lär ventiler/kolvar/stakar tagit stryk.
Så starta bilen innan du gör nåt mer.
siiimooon skrev:Om kamremmen kuggat över så är det nog bäst att skrota bilen.
ge mig en anledning till varför?
Ja remmen lär ju inte ha flyttat sig när bilen stod stilla?
Utan motorn lär ju ha vart igång när den kuggade, och då lär ventiler/kolvar/stakar tagit stryk.
Så starta bilen innan du gör nåt mer.
I vissa fall så kan man också ha sån tur att inget annat har tagit stryk också ju Hände så på en av kusinens polare och han monterade allt rätt igen bara och det funkade fint då
På nyare bilar såsom denna är det så att kamremmen hoppar eller går av så ramlar ventilerna ner i cylinderarna och motorn skär. På gamla volvos så har de fasta ventiler vilket gör att det bara är att byta ut den då. Byt motor eller skrota bilen
moppenissen96 skrev:På nyare bilar såsom denna är det så att kamremmen hoppar eller går av så ramlar ventilerna ner i cylinderarna och motorn skär. På gamla volvos så har de fasta ventiler vilket gör att det bara är att byta ut den då. Byt motor eller skrota bilen
Är du helt jävla dum i huvudet?
Skulle ju vara rätt jobbigt att byta kamrem om ventilerna lossnade så fort man fick lös remmen..
moppenissen96 skrev:Självklart medans motorn går pucko!
Dom ramlar inte ner. Dom åker ner i kolvarna bara då moderna motorer ofta har mindre förbränningsutrymme och pga det så kan dom då krocka med kolvarna.