förgasar problem AM6

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

hambin
Elmoped
Inlägg: 42
Blev medlem: 8 maj 2012, 22:56

förgasar problem AM6

Inlägg av hambin »

tjena, min moppe (peugeot xps -04) har ingen tomgång den bara tvärdör, sen så när jag gasar fullt så blir de som om de inte ger nåt , precis som när bensinen tar slut, alltså känns de som att den inte får nån bensin när ja gasar fullt, sen så rasslar de som f*n om motorn, kanske lite dåligt skrivet men hoppas ni förstår :)
zamme
Svårstartad skrothög
Inlägg: 250
Blev medlem: 9 september 2012, 13:42

Re: förgasar problem AM6

Inlägg av zamme »

hambin skrev:tjena, min moppe (peugeot xps -04) har ingen tomgång den bara tvärdör, sen så när jag gasar fullt så blir de som om de inte ger nåt , precis som när bensinen tar slut, alltså känns de som att den inte får nån bensin när ja gasar fullt, sen så rasslar de som f*n om motorn, kanske lite dåligt skrivet men hoppas ni förstår :)
för mycket eller för lite bensin. är den trimmad på något sätt ? urpluggad ?
Vit Derbi Senda xtreme-05

Setup:
Athena 70cc
Gianelli rör
21mm dellorto förgasare
Membran
Sportluft

Toppfart: 112km/h
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

byt munstycke?
Quattro lyfe
hambin
Elmoped
Inlägg: 42
Blev medlem: 8 maj 2012, 22:56

Inlägg av hambin »

ingenting, ända jag gjort är o drevat, men som sagt är ja väldigt dålig på moppar så , ifall ja ska byta munstycke, ska jag byta upp eller ner? :)
zamme
Svårstartad skrothög
Inlägg: 250
Blev medlem: 9 september 2012, 13:42

Inlägg av zamme »

hambin skrev:ingenting, ända jag gjort är o drevat, men som sagt är ja väldigt dålig på moppar så , ifall ja ska byta munstycke, ska jag byta upp eller ner? :)
Köp munstyckessats och testa.. men om han INTE får tillräckligt med bensin, byt upp. får den för MYCKET bensin, byt ner
Vit Derbi Senda xtreme-05

Setup:
Athena 70cc
Gianelli rör
21mm dellorto förgasare
Membran
Sportluft

Toppfart: 112km/h
hambin
Elmoped
Inlägg: 42
Blev medlem: 8 maj 2012, 22:56

Inlägg av hambin »

zamme skrev:
hambin skrev:ingenting, ända jag gjort är o drevat, men som sagt är ja väldigt dålig på moppar så , ifall ja ska byta munstycke, ska jag byta upp eller ner? :)
Köp munstyckessats och testa.. men om han INTE får tillräckligt med bensin, byt upp. får den för MYCKET bensin, byt ner
okej , ska testa de :)
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

Testa att göra ren förgasaren samt filtret i tanken. Låter som det slammat igen eller något sånt :) Börja där. Du ska inte behöva byta munstycke för omdrevning, låter som den behöver en rengöring bara :)
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
zamme
Svårstartad skrothög
Inlägg: 250
Blev medlem: 9 september 2012, 13:42

Inlägg av zamme »

chifen skrev:Testa att göra ren förgasaren samt filtret i tanken. Låter som det slammat igen eller något sånt :) Börja där. Du ska inte behöva byta munstycke för omdrevning, låter som den behöver en rengöring bara :)

Jag menar med att den kan ha varit trimmad med större munstycke och sen blivit orginal med samma munstycke.. som sagt ovan, rengöring kan det oxå va!
Vit Derbi Senda xtreme-05

Setup:
Athena 70cc
Gianelli rör
21mm dellorto förgasare
Membran
Sportluft

Toppfart: 112km/h
Skriv svar