Om jag pekar finger.

Här pratar vi om våra lagar och regler samt ställer frågor till TSR's egna trafikpolis Järnet

Moderatorer: Speedway, TheAndersson, CaToXXo, Järnet60

Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd
Inlägg: 1114
Blev medlem: 17 september 2011, 15:17

Om jag pekar finger.

Inlägg av TechnoMen »

Tja idag när jag körde i rondellen kommer två tjejer i en golf och kör rätt in och och är typ 30 cm ifrån mig så jag lägger mig bakom dom och har tutan i hela tiden under kanske 800 meter sen kör jag om och pekar finger.. Vad kan jag få för straff om tex en polis skulle köra förbi och se mig? :roll: Har gjort så några gånger nu och kanske ska sluta med de..
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

störande för omgivnings grej om du tutar i onödan det fick jag då jag tutade på en kompis -.-
Quattro lyfe
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd
Inlägg: 1114
Blev medlem: 17 september 2011, 15:17

Inlägg av TechnoMen »

FreZz skrev:störande för omgivnings grej om du tutar i onödan det fick jag då jag tutade på en kompis -.-
Fick du böta? :p
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

ja 1500 ... så jävla segt
Quattro lyfe
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd
Inlägg: 1114
Blev medlem: 17 september 2011, 15:17

Inlägg av TechnoMen »

FreZz skrev:ja 1500 ... så jävla segt
Åhfan.. Jag som spelar musik med min tuta ibland.. Tack nu ska jag sluta med de! :)
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage
Inlägg: 872
Blev medlem: 24 december 2010, 21:14
Ort: Malmö

Inlägg av Fredd_e »

har en liknade vana lägger mig framför bilen och kör jätte långsamt och låter inte dem köra förbi, tycker det är skit kul :)
men gissar att du får böter för störande i trafiken och att jag får något med hindrande i trafik så man kanske inte borde göra sånt här,men man blir ju fett lack på folk som kör som idioter
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Fredd_e skrev:har en liknade vana lägger mig framför bilen och kör jätte långsamt och låter inte dem köra förbi, tycker det är skit kul :)
men gissar att du får böter för störande i trafiken och att jag får något med hindrande i trafik så man kanske inte borde göra sånt här,men man blir ju fett lack på folk som kör som idioter

Ja.. Låter jätte smart det där då du verkligen inte skapar med frustration och hat gentemot dig och andra mopedister, var glad att ingen har kört på dig ännu, för det lär komma snart om du fortsätter bete dig som en idiot.

Folk blir inte förbannad på er utan anledningen, uppenbarligen så gör ni något som väcker ilska och hat.

Bete er så slipper ni bry er om det, hade väldigt, väldigt sällan problem med någon bilist när jag hade moped, varför? Jo jag betedde mig, följde reglerna och visade hänsyn till andra trafikanter.
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd
Inlägg: 1114
Blev medlem: 17 september 2011, 15:17

Inlägg av TechnoMen »

p0d1 skrev:
Fredd_e skrev:har en liknade vana lägger mig framför bilen och kör jätte långsamt och låter inte dem köra förbi, tycker det är skit kul :)
men gissar att du får böter för störande i trafiken och att jag får något med hindrande i trafik så man kanske inte borde göra sånt här,men man blir ju fett lack på folk som kör som idioter

Ja.. Låter jätte smart det där då du verkligen inte skapar med frustration och hat gentemot dig och andra mopedister, var glad att ingen har kört på dig ännu, för det lär komma snart om du fortsätter bete dig som en idiot.

Folk blir inte förbannad på er utan anledningen, uppenbarligen så gör ni något som väcker ilska och hat.

Bete er så slipper ni bry er om det, hade väldigt, väldigt sällan problem med någon bilist när jag hade moped, varför? Jo jag betedde mig, följde reglerna och visade hänsyn till andra trafikanter.
Nej alltså jag kör alltid fint och lugnt när de är mycket trafik! de var ju inte jag som gjorde fel utan hon som körde som en idiot rätt in i rondellen och vad jag lärt mig har hon väjningsplikt mot dom i rondellen? :P
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

nej då kvinnor har inte väjningsplikt någonstans :P
Quattro lyfe
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Ah herregud... Om ni inte vill ha konsekvenserna gör inte brottet, svårare än så är de inte. Även om jag själv kan göra lite fula omkörningar och liknande men då är det enbart saker som kan skada mig och absolut inte någon annan i trafiken. Att irritera för sakens skull vart nog det töntigaste jag sett på länge, ska ni göra folk tjuriga kan ni ju göra nått som är kul på riktigt typ köra fort så in i helvete.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket
Inlägg: 1075
Blev medlem: 7 juli 2011, 23:24

Inlägg av Jönköping »

Äsch lär inte hända något, drar fingret åt de flesta då ingen har respekt för mopeder
Användarens profilbild
saile96
King of the street
Inlägg: 2119
Blev medlem: 7 oktober 2011, 18:12
Ort: åland, finland

Inlägg av saile96 »

Jönköping skrev:Äsch lär inte hända något, drar fingret åt de flesta då ingen har respekt för mopeder
tönt...

va fan tror ni hatet mot moppedister komer ifrån?
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage
Inlägg: 872
Blev medlem: 24 december 2010, 21:14
Ort: Malmö

Inlägg av Fredd_e »

p0d1 skrev:
Fredd_e skrev:har en liknade vana lägger mig framför bilen och kör jätte långsamt och låter inte dem köra förbi, tycker det är skit kul :)
men gissar att du får böter för störande i trafiken och att jag får något med hindrande i trafik så man kanske inte borde göra sånt här,men man blir ju fett lack på folk som kör som idioter

Ja.. Låter jätte smart det där då du verkligen inte skapar med frustration och hat gentemot dig och andra mopedister, var glad att ingen har kört på dig ännu, för det lär komma snart om du fortsätter bete dig som en idiot.

Folk blir inte förbannad på er utan anledningen, uppenbarligen så gör ni något som väcker ilska och hat.

Bete er så slipper ni bry er om det, hade väldigt, väldigt sällan problem med någon bilist när jag hade moped, varför? Jo jag betedde mig, följde reglerna och visade hänsyn till andra trafikanter.
jag vill ju jävlas med dem, gör ju bara det på dem som kör som idioter..
Användarens profilbild
TuZx
ngt roligare
Inlägg: 1719
Blev medlem: 9 februari 2012, 16:49
Ort: uddevalla

Inlägg av TuZx »

brukar alltid tuta när jag ser ett par snygga tjejer :O
kolla in mitt beta rr projekt :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=37329 (del1)

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46884 (del2)

säljer betan i delar,har av dig/er i chatten om vad ni söker!
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

Jo TuZx visst gör man det :D
Quattro lyfe
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Det du gör är helt klart olagligt och kan räknas som att man stör i onödan och säkert nått annat brott. Dock så förstår jag dig och har själv gjort samma sak för jag vet hur jävla kasst många äldre och brudar brukar köra och dom följer inte väjningsplikt osv så då hade jag gjort samma sak.



p0d1 : Spelar ingen roll hur bra man kör för många personer är anti mot alla moppepojkar särskilt om du kör 30 moppe LAGLIGT på cykelbana då brukar en del vifta (Oftast tanter och turkar) och säga att man inte får köra där osv. Det har hänt mig ett antal gånger med både Speedfighten och Vivacityna och 2 gånger som jag har stannat (Båda fallen var det invandrare som viftade) så stog han mitt i cykelbanan och blockade och när jag stannade så försökte dom vrida av tändningslåset och ta nyckeln och dom sa att dom skulle ringa polisen osv men jag puttade idioterna åt sidan bara då och åkte vidare.
Användarens profilbild
Järnet60
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 435
Blev medlem: 21 april 2008, 14:05
Ort: Stockholms län
Kontakt:

Re: Om jag pekar finger.

Inlägg av Järnet60 »

TechnoMen skrev:Tja idag när jag körde i rondellen kommer två tjejer i en golf och kör rätt in och och är typ 30 cm ifrån mig så jag lägger mig bakom dom och har tutan i hela tiden under kanske 800 meter sen kör jag om och pekar finger.. Vad kan jag få för straff om tex en polis skulle köra förbi och se mig? :roll: Har gjort så några gånger nu och kanske ska sluta med de..
Det är en typ av ofredande/förolämpning - dagsböter i straffskalan.
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

moget gjort :roll:

Tuta när dom gör felet sen får du ju släppa det :P
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

Haha, alla tycker det var omoget.. men jag kan nästan lova att alla har gjort samma sak.

Annars är ni ju inga riktiga moppegrabbar som är cooola.. hehe.
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten
Inlägg: 1066
Blev medlem: 3 november 2011, 19:41
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Gröngöling »

2 olika sorters tuta finns det:
en lång tuta för idioter
några korta tutor för ett par schyssta tuttar
Well do ya, punk?
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

difaren skrev:Haha, alla tycker det var omoget.. men jag kan nästan lova att alla har gjort samma sak.

Annars är ni ju inga riktiga moppegrabbar som är cooola.. hehe.
Du är ju coolast som tror att alla beter sig som idioter i trafiken och därför gör samma sak? Klart man tutar på idioter och klart man tutar på brudar, emn att t.ex köra efter och trakassera någon gör knappast saken bättre..

Behöver ju inte köra som ett jävla fucko och sen klaga på att folk hatar mopedister, tycker alla ska ta till sig pod1's inlägg.
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Skriv svar