får poliserna göra så....?

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

får poliserna göra så....?

Inlägg av derbigp1open-10 »

jag fick snuten med blåljus efter mig i stan och dem började följa efter i höga hastigheter,så då började jag dra på:), jag hade gjort u-sväng när dem började följa efter,så kanske lite misstänksamt

till frågan:
får dem prejja mig,för dem förökte verkligen,sen lyckades jag lura dem, men då inkallade dem tydligen förstärkning,som va o sökte igenom området

tycker det är ganska överdrivet för en moped:)
Senast redigerad av derbigp1open-10 den 24 september 2012, 15:21, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Japp dom får preja mopedister när det anses farligt för andra trafikanter
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

galet scary jue-,-,sn att dem kallar in förstärkning när jag gjor bort dem är ju änuu mer sjukt-,-
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

derbigp1open-10 skrev:galet scary jue-,-,sn att dem kallar in förstärkning när jag gjor bort dem är ju änuu mer sjukt-,-
Du kör antagligen som största idioten så dem ville ha bort dig från gatan
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Ja de får preja men tycker dock detta låter som världens myttråd. Skriv inte som en 12 åring om du vill att man ska ta dig seriöst.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

myttar inte-,- jag körde inte som idiot när dem började jaga mig-,-, men vem fan vill ha böterna-,- och uppskjutet lämp,då jag e 95a och ska ha bil nästa år;), jag myttar inte,sanning!
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Har extremt svårt att tro att Poliser skulle sätta dig i fara om du inte sätter någon annan i fara då det är väldigt moraliskt fel.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

var lite trafik på vägarna jag körde på och körde aldrig mot rött,möjligen jag körde över hastighetsbegränsningarna,men sällan man håller hastighetsbegränsningar med polisen efterxD
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten
Inlägg: 1066
Blev medlem: 3 november 2011, 19:41
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Gröngöling »

jo-,- asså-,- de -,- får -,- ju -,- göra -,- det. -,-
Well do ya, punk?
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

derbigp1open-10 skrev:myttar inte-,- jag körde inte som idiot när dem började jaga mig-,-, men vem fan vill ha böterna-,- och uppskjutet lämp,då jag e 95a och ska ha bil nästa år;), jag myttar inte,sanning!
95a men skriver sämre än min 10 åriga bror? Sluta häng på tsr för du behöver då fan plugga lite svenska om du är 95a!

Och du måste ha kört som en idiot när snuten såg dig för annars så börjar dom inte jaga och absolut inte preja dig.

Lite enkla saker att tänka på när man kör i stadstrafik :

Håll hastighetsbegränsningen dock max 45km/h
Kör normalt inte upp och ner för kanter och skit
Varva inte så jävligt
Titta inte bakåt hela tiden och bete dig nervöst
Använd hjälm och ha den på dig ordentligt och ha den knäppt låt den inte sitta på halvt bara .

Följer du det där så är det liten chans att snuten bryr sig om dig om nu inte moppen drar till sig massa uppmärksamhet
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

måste säga att jag betedde mig kanske lite misstänksamt..gjorde u-sväng när jag såg polisen,för vill inte få polisen efter mig bland massa stoppljus:)....och körde i laglig hastighet därifrån,men polisen följde efter och körde ganska snabbt, så då började jag dra på:)

sorry om jag slavade när jag skrev,men skrev ganska snabbt:),så ni tvingar mig att skriva om;)?
Användarens profilbild
will3
Gangster
Inlägg: 354
Blev medlem: 13 juli 2011, 20:33
Ort: Gällivare

Inlägg av will3 »

-,- asså poliserna får ju typ -,- göra som dom vill utan att nåt händer med deras yrke eller liknande -,- -,- ... -,- iaf när det gäller mopedister -,-
Bild
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

chil;), skrev om, var bara lite stressad när jag skrev;D , så sorry om ni stör er på det:)

jag har iaf skrivit om nu:)
Ezkils
Svårstartad skrothög
Inlägg: 151
Blev medlem: 17 mars 2012, 11:16

Inlägg av Ezkils »

derbigp1open-10 skrev:chil;), skrev om, var bara lite stressad när jag skrev;D , så sorry om ni stör er på det:)

jag har iaf skrivit om nu:)
Vart i stan var det? Har då aldrig blivit jagad även fast jag mött polisen 20 gånger, har dock blivit stoppad tre gånger men har bara fått blåsa och visa körkort. Bor också i uppsala btw ;)
Användarens profilbild
some guy
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 512
Blev medlem: 3 november 2010, 11:45

Inlägg av some guy »

jag blev både prejjad och slagen med batong på knät så klaga inte ^^
Victorh skrev:glykol + vatten intebra kan vara det som är problemet!
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Inlägg av Mura »

sluta gnäll på folks stavning så jävla tråkigt!
Bild
ghettobird
Elmoped
Inlägg: 88
Blev medlem: 16 september 2012, 21:06

Inlägg av ghettobird »

Låter lite osannolikt att dom försöke prejja ner dig.
Om dom drar ner dig i backen i 60-70, då finns det risk att du dör, och alla poliser vet att den risken finns.
Finns inte många poliser som skulle kunna gå runt med det på samvetet.
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

ezkils: var när jag skulle svänga ut vid stadshuset,sen stod en polis till höger och hade rött, drog u-sväng drf dem börja jaga mig tror jag...:D


some guy: hahah oftaxD, hade du gjort dåra:D


mura: du kunde inte ha sagt det bättre, men var lite stressad när jag skrev,så kanske inte helt perfekt


ghettobird:jag tycker samma sak, känns sjukt överdrivet,var även i stort sett ingen trafik på vägen,så riktigt överdrivet,men lyckades som sagt svänga av på parkering och komma undan

dessutom var det polisen som bröt hastighetsbegränsningarna,för dem körde ikapp mig utan blåljus eller sirener,sen efter det så började jag gasa sen när dem nästan var ifatt så satte dem på sirenerna och blåljus och börja dampskrika
Användarens profilbild
some guy
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 512
Blev medlem: 3 november 2010, 11:45

Inlägg av some guy »

derbigp1open-10 skrev:ezkils: var när jag skulle svänga ut vid stadshuset,sen stod en polis till höger och hade rött, drog u-sväng drf dem börja jaga mig tror jag...:D


some guy: hahah oftaxD, hade du gjort dåra:D


mura: du kunde inte ha sagt det bättre, men var lite stressad när jag skrev,så kanske inte helt perfekt


ghettobird:jag tycker samma sak, känns sjukt överdrivet,var även i stort sett ingen trafik på vägen,så riktigt överdrivet,men lyckades som sagt svänga av på parkering och komma undan

dessutom var det polisen som bröt hastighetsbegränsningarna,för dem körde ikapp mig utan blåljus eller sirener,sen efter det så började jag gasa sen när dem nästan var ifatt så satte dem på sirenerna och blåljus och börja dampskrika
var så jävla dumma så jag satte mig på en polares moppe utan hjälv och körde 200meter o vips så kar vi aina bakom vi drog till bron som går under en motorväg o varna polarna... sen släppde bilen av en snut på ena ändan an gångvägen och bilen spärrade den andra, vi körde mot snuten, jag satt bakom en polare och min moppe tog en kompis och bara förvann^^ sen såg jag snuten stå o veva med sin jäävla batong och han träffade mig rakt på knät..men som tur var så sprack inte knäskålen. vi körde i 50 mot han liksom. det var jävligt dumt av mig att jag glömde hjälm asså :c
Victorh skrev:glykol + vatten intebra kan vara det som är problemet!
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

hehe skööön:D, fan va dryga poliser kan vara ibland:D:D

btw. är det verkligen olagligt att göra u-sväng om ingen är bakom eller något?=)
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Poliser för göra vad dom anser är lämpligt att göra för att lösa en situation, tycker dom att du är en tillräckligt stor fara för allmänheten finns det inget som hindrar dom från att skjuta dig på fläcken.

Förvisso kan även poliser få "problem" i efterhand om det anses att det inte fanns tillräcklig orsak för att hantera situationen på det sätt dom gjorde, men jag är ganska säker på att det är en klen tröst för den som hamnade i rullstol eller sex fot under på grund av det.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina
Inlägg: 882
Blev medlem: 25 maj 2012, 20:44
Ort: Stockholm

Inlägg av jack.lofgren »

Erik_ skrev:Poliser för göra vad dom anser är lämpligt att göra för att lösa en situation, tycker dom att du är en tillräckligt stor fara för allmänheten finns det inget som hindrar dom från att skjuta dig på fläcken.

Förvisso kan även poliser få "problem" i efterhand om det anses att det inte fanns tillräcklig orsak för att hantera situationen på det sätt dom gjorde, men jag är ganska säker på att det är en klen tröst för den som hamnade i rullstol eller sex fot under på grund av det.
Håller med dig.
Senast redigerad av jack.lofgren den 24 september 2012, 19:52, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

jack.lofgren skrev:
Erik_ skrev:Poliser för göra vad dom anser är lämpligt att göra för att lösa en situation, tycker dom att du är en tillräckligt stor fara för allmänheten finns det inget som hindrar dom från att skjuta dig på fläcken.

Förvisso kan även poliser få "problem" i efterhand om det anses att det inte fanns tillräcklig orsak för att hantera situationen på det sätt dom gjorde, men jag är ganska säker på att det är en klen tröst för den som hamnade i rullstol eller sex fot under på grund av det.
+1
Inga +1 tack!

Mura skrev:sluta gnäll på folks stavning så jävla tråkigt!
Håller helt med, visst är det jobbigt att läsa när det är så slarvligt skrivet, men måste man då kommentera det? Tycker då iallafall inte jag, man kan istället isåfall säga det på ett vänligt sätt att be personen i fråga skriva om sin text för att få den tydligare. Man vet aldrig om personen har dyslexi eller dylikt, så tycker inte man ska hoppa på honom så för det. Men visst, ska man skriva så ska man skriva det seriöst.

I fortsättningen så är jag glad om ni istället kan be personen skriva lite bättre och tydligare istället för att ta tag i det på detta sätt som gjorts i tråden! Tackaarr.
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten
Inlägg: 1066
Blev medlem: 3 november 2011, 19:41
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Gröngöling »

Du, some guy, du blev inte slagen med en batong för att du körde trimmad moppe... Sluta myta.
Well do ya, punk?
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

erik: det är väl ändå lite överdrivet,speciellt när jag kör lagligt när dem börjar jaga mig, om jag inte precis kommit till parkeringen till skolan i tid,då skulle jag ha blivit sönderprejjad...xD
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

derbigp1open-10 skrev:erik: det är väl ändå lite överdrivet,speciellt när jag kör lagligt när dem börjar jaga mig
Vad har det med saken att göra? Hade du kört lagligt hela tiden hade ingenting hänt. Nu valde du att inte köra lagligt, och polisen valde att försöka stoppa dig. Ger man sig in i leken får man leken tåla...

Att göra en U-sväng när polisen kommer inom synhåll är ju bland det tydligaste man kan göra för att visa att man har något att dölja. Klantarsel är vad du är, man fortsätter köra lugnt och om dom verkar nyfikna sätter man kurs mot närmaste plats man kommer fram med moped men bilar inte kommer imellan... Och man behöver inte ens åka fort dit.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres
Inlägg: 1553
Blev medlem: 15 november 2011, 20:44
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Piitus96 »

Håller med Erik, samt, du blev säkert så nervös att du inte ens blinkade när du gjorde en U-sväng, samt att du förmodligen svängde som en kråka, o vi får ju inte glömma att det är helt o hållet misstänksamt...
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
AntonB
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 620
Blev medlem: 16 juli 2011, 12:44
Ort: Alingsås
Kontakt:

Inlägg av AntonB »

Historien låter lite sådär, men skitsamma.

När jag körde i Alingsås i ca 30 och gasade några snabba varvningar och mötte polisen så "jagade" dom mig inte riktigt. Jag tog det lugnt, la mig i ca 25-30 och körde cykelvägar så långt jag kunde och sedan landsvägen hem. Jag såg dom köra och leta efter mig på vägen men lek inte med dom utan ta det lungt och kör hem :)

OM man vill ha lite action och köra snabbt och farligt, så gör det där inga poliser kör och där inga gnälliga personer bor.
Rieju SMX Projekt! Släng gärna en kommentar :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 490#578490
Bild
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

jag kan helt o hållet hålla med om att jag var klantig,men samtidigt tror jag det var bra,för hade jag fortsatt kört och polsen valt att följa efter,då hade jag haft grymt många stoppljus...och mkt trafik,så lite svårt att komma undan,så nu kom jag ju dit jag vill också och blev av med polisen.

fast polisen trodde dem var smarta,för dem körde ikapp mig utan blåljus eller ngt,sen satte dem på allting och börja dampskrika,så dem lär ju ha trott jag hade hypertrimmat eller ngt,så jag inte skulle få så stort försprång....xD

haha får nog ta bort allt dekaltrim,det lär ju dra till sig...xD
Användarens profilbild
some guy
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 512
Blev medlem: 3 november 2010, 11:45

Inlägg av some guy »

Gröngöling skrev:Du, some guy, du blev inte slagen med en batong för att du körde trimmad moppe... Sluta myta.
ok visst, ska du se bilder eller? idiotjävel, varför skulle jag ljuga va?
Victorh skrev:glykol + vatten intebra kan vara det som är problemet!
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

haha fan va ont de borde göra, asså:D


btw, jag har lärt mig mkt av polisen, nu ska vi bara trycka på lite mer trim...såsom mk prorace2,21mm förgasare,membram och polini-koppling och sportluftfilter
Användarens profilbild
some guy
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 512
Blev medlem: 3 november 2010, 11:45

Inlägg av some guy »

derbigp1open-10 skrev:haha fan va ont de borde göra, asså:D


btw, jag har lärt mig mkt av polisen, nu ska vi bara trycka på lite mer trim...såsom mk prorace2,21mm förgasare,membram och polini-koppling och sportluftfilter


ska ta o ladda upp en bild så grabben som inte tror på mig sår se. :3 det kändes inget först men sen när skiten svullnade upp..då gjorde det ont :c
Victorh skrev:glykol + vatten intebra kan vara det som är problemet!
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

haha gör ett:D, ska bli kul o se:D
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten
Inlägg: 1066
Blev medlem: 3 november 2011, 19:41
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Gröngöling »

some guy skrev:
Gröngöling skrev:Du, some guy, du blev inte slagen med en batong för att du körde trimmad moppe... Sluta myta.
ok visst, ska du se bilder eller? idiotjävel, varför skulle jag ljuga va?
För du vill vara cool på internet din p12.
Well do ya, punk?
Användarens profilbild
some guy
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 512
Blev medlem: 3 november 2010, 11:45

Inlägg av some guy »

Gröngöling skrev:
some guy skrev:
Gröngöling skrev:Du, some guy, du blev inte slagen med en batong för att du körde trimmad moppe... Sluta myta.
ok visst, ska du se bilder eller? idiotjävel, varför skulle jag ljuga va?
För du vill vara cool på internet din p12.


hah ok,grabben.
Victorh skrev:glykol + vatten intebra kan vara det som är problemet!
Skriv svar