Hur mycket snabbare går en Derbi med endast annat munstycke

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

ZSenda
Elmoped
Inlägg: 72
Blev medlem: 21 juli 2012, 12:14

Hur mycket snabbare går en Derbi med endast annat munstycke

Inlägg av ZSenda »

Jag bara undrade, hur snabbt går en Derbi Senda xtreme original, med ett större munstycke? går den snabare? Måste man byta något annat då? :) Tacksam för svar
Användarens profilbild
Börniee
Gasres
Inlägg: 1526
Blev medlem: 16 september 2011, 20:00
Ort: Uddevalla

Inlägg av Börniee »

45
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
Rakie
Elmoped
Inlägg: 115
Blev medlem: 17 maj 2011, 21:10

Inlägg av Rakie »

Om den är orginal i övrigt och du byter till ett större munstycke kommer den bara gå sämre.
Användarens profilbild
GreckE
Kinaraket
Inlägg: 1057
Blev medlem: 5 februari 2012, 04:25
Ort: RÄMSEL

Inlägg av GreckE »

den går inte snabbare.. förmodligen saktare eftersom den kmr gå för fett o bluddra.
Användarens profilbild
NiXon
Elmoped
Inlägg: 83
Blev medlem: 23 september 2012, 10:55

Inlägg av NiXon »

Munstycket byter du för att ställa in förgasaren till att ge rätt mängd bensin när du har ändrat något motormässigt på moppen, t.ex dragit pluggen.

så förutsatt att den är rätt inställd original, så nej.
ZSenda
Elmoped
Inlägg: 72
Blev medlem: 21 juli 2012, 12:14

Inlägg av ZSenda »

Okej, tack. Tror inte man kan dra pluggen på den. Den har typ blindtarm istället.

Och till dig som skrev 45: Den går redan i 60 nu.. :roll:
Användarens profilbild
GreckE
Kinaraket
Inlägg: 1057
Blev medlem: 5 februari 2012, 04:25
Ort: RÄMSEL

Inlägg av GreckE »

ZSenda skrev:Okej, tack. Tror inte man kan dra pluggen på den. Den har typ blindtarm istället.

Och till dig som skrev 45: Den går redan i 60 nu.. :roll:
enligt mätaren, är den helt original kan den inte gå snabbare än 52 elr vad det är.
Användarens profilbild
SnyggaDerbin
Svårstartad skrothög
Inlägg: 174
Blev medlem: 3 mars 2012, 20:53

Inlägg av SnyggaDerbin »

Blindtarm är en plugg. Sen finns det en plugg i kröken också, googla på guider vettja.
Geten Jens skrev:Tjena, har svetsat ihop två 4Takt så att det blir 8Takt! Kan maN skrika åt motorn att den ska vända om eller måste jag skruva upp cylindernippeln. Har även två styren och ett däck som läcker benzin ur ventilhattarna,
ZSenda
Elmoped
Inlägg: 72
Blev medlem: 21 juli 2012, 12:14

Inlägg av ZSenda »

antar att den inte är helt orginal då.. jag är andre ägaren.
ZSenda
Elmoped
Inlägg: 72
Blev medlem: 21 juli 2012, 12:14

Inlägg av ZSenda »

SnyggaDerbin skrev:Blindtarm är en plugg. Sen finns det en plugg i kröken också, googla på guider vettja.
Vet inte om jag gjorde rätt när jag citerade, men men..

Har hört något om det ja. Men märker man skillnad om man drar pluggen i kröken men låter blindtarmen sitta kvar då?
Användarens profilbild
SnyggaDerbin
Svårstartad skrothög
Inlägg: 174
Blev medlem: 3 mars 2012, 20:53

Inlägg av SnyggaDerbin »

ZSenda skrev:
SnyggaDerbin skrev:Blindtarm är en plugg. Sen finns det en plugg i kröken också, googla på guider vettja.
Vet inte om jag gjorde rätt när jag citerade, men men..

Har hört något om det ja. Men märker man skillnad om man drar pluggen i kröken men låter blindtarmen sitta kvar då?
Ja det gör man men det blir störst effekt om du drar blindtarmen också, det man kan göra är att plugga ihop blindtarmen och sen svetsa tillbaka den, då ser det relativt orginalt ut också..
Och gör du detta bör du byta munstycke!
Geten Jens skrev:Tjena, har svetsat ihop två 4Takt så att det blir 8Takt! Kan maN skrika åt motorn att den ska vända om eller måste jag skruva upp cylindernippeln. Har även två styren och ett däck som läcker benzin ur ventilhattarna,
ZSenda
Elmoped
Inlägg: 72
Blev medlem: 21 juli 2012, 12:14

Inlägg av ZSenda »

SnyggaDerbin skrev:
ZSenda skrev:
SnyggaDerbin skrev:Blindtarm är en plugg. Sen finns det en plugg i kröken också, googla på guider vettja.
Vet inte om jag gjorde rätt när jag citerade, men men..

Har hört något om det ja. Men märker man skillnad om man drar pluggen i kröken men låter blindtarmen sitta kvar då?
Ja det gör man men det blir störst effekt om du drar blindtarmen också, det man kan göra är att plugga ihop blindtarmen och sen svetsa tillbaka den, då ser det relativt orginalt ut också..
Och gör du detta bör du byta munstycke!
Tack för ditt svar :) okej. Men då måste man plocka av hela röret va? Kan man inte fila pluggen några mm? Märker man skillnad då? Planerar inte att trimma men är bara nyfiken.
Användarens profilbild
TuZx
ngt roligare
Inlägg: 1719
Blev medlem: 9 februari 2012, 16:49
Ort: uddevalla

Inlägg av TuZx »

ZSenda skrev:
SnyggaDerbin skrev:
ZSenda skrev: Vet inte om jag gjorde rätt när jag citerade, men men..

Har hört något om det ja. Men märker man skillnad om man drar pluggen i kröken men låter blindtarmen sitta kvar då?
Ja det gör man men det blir störst effekt om du drar blindtarmen också, det man kan göra är att plugga ihop blindtarmen och sen svetsa tillbaka den, då ser det relativt orginalt ut också..
Och gör du detta bör du byta munstycke!
Tack för ditt svar :) okej. Men då måste man plocka av hela röret va? Kan man inte fila pluggen några mm? Märker man skillnad då? Planerar inte att trimma men är bara nyfiken.
du märker en liten skilland typ lite top o axx
kolla in mitt beta rr projekt :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=37329 (del1)

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46884 (del2)

säljer betan i delar,har av dig/er i chatten om vad ni söker!
ZSenda
Elmoped
Inlägg: 72
Blev medlem: 21 juli 2012, 12:14

Inlägg av ZSenda »

TuZx skrev:
ZSenda skrev:
SnyggaDerbin skrev: Ja det gör man men det blir störst effekt om du drar blindtarmen också, det man kan göra är att plugga ihop blindtarmen och sen svetsa tillbaka den, då ser det relativt orginalt ut också..
Och gör du detta bör du byta munstycke!
Tack för ditt svar :) okej. Men då måste man plocka av hela röret va? Kan man inte fila pluggen några mm? Märker man skillnad då? Planerar inte att trimma men är bara nyfiken.
du märker en liten skilland typ lite top o axx
Okej tack :) vet du om cdin är strypt på en 07:a?
Användarens profilbild
saile96
King of the street
Inlägg: 2119
Blev medlem: 7 oktober 2011, 18:12
Ort: åland, finland

Inlägg av saile96 »

gör såhär: kör moppen varm sen letar du upp en lång raksträcka som du gasar fullt på. kör ca 100-200m sen stänger du av motorn i fart.och håll in koplingen och bromsa ner. sen skruvar du av tändstiftet och kollar färgen är det vitt så kan du tjäna några kmh på att byta upp 1 eller 2 storlekar munstycke är det oboybrunt så skall du intre pilla på munstycket något är det svart så skall du byta ner 1-2 storlekar munstycke och då tjänar du me några kmh. hoppas det hjälpte
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

SnyggaDerbin skrev:Blindtarm är en plugg. Sen finns det en plugg i kröken också, googla på guider vettja.
Öh nej? Blindröret är ett blindrör. De ser inte ens ut som en plugg....

En plugg sitter i kröken eller dämparen och är helt enkelt en plugg, en bricka med ett hål i.

I sendornas krök sitter det oftast ingen plugg, bara drd:er som har det. Dock sitter det katalysator i alla krökar och vill man strypa av är det denna man ska ge sig på helt enkelt. Plocka ur katten samt svetsa blindröret och egr-röret så blir kröken som en trimkrök.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
ZSenda
Elmoped
Inlägg: 72
Blev medlem: 21 juli 2012, 12:14

Inlägg av ZSenda »

saile96 skrev:gör såhär: kör moppen varm sen letar du upp en lång raksträcka som du gasar fullt på. kör ca 100-200m sen stänger du av motorn i fart.och håll in koplingen och bromsa ner. sen skruvar du av tändstiftet och kollar färgen är det vitt så kan du tjäna några kmh på att byta upp 1 eller 2 storlekar munstycke är det oboybrunt så skall du intre pilla på munstycket något är det svart så skall du byta ner 1-2 storlekar munstycke och då tjänar du me några kmh. hoppas det hjälpte
Tack :) jag prövar
Användarens profilbild
SnyggaDerbin
Svårstartad skrothög
Inlägg: 174
Blev medlem: 3 mars 2012, 20:53

Inlägg av SnyggaDerbin »

bensinskalle skrev:
SnyggaDerbin skrev:Blindtarm är en plugg. Sen finns det en plugg i kröken också, googla på guider vettja.
Öh nej? Blindröret är ett blindrör. De ser inte ens ut som en plugg....

En plugg sitter i kröken eller dämparen och är helt enkelt en plugg, en bricka med ett hål i.

I sendornas krök sitter det oftast ingen plugg, bara drd:er som har det. Dock sitter det katalysator i alla krökar och vill man strypa av är det denna man ska ge sig på helt enkelt. Plocka ur katten samt svetsa blindröret och egr-röret så blir kröken som en trimkrök.
Blindtarmen kallas för en plugg, och ja jag fattar vad du menar och det är 100% korrekt, men du förstår även vad jag menar.
Geten Jens skrev:Tjena, har svetsat ihop två 4Takt så att det blir 8Takt! Kan maN skrika åt motorn att den ska vända om eller måste jag skruva upp cylindernippeln. Har även två styren och ett däck som läcker benzin ur ventilhattarna,
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

SnyggaDerbin skrev:
bensinskalle skrev:
SnyggaDerbin skrev:Blindtarm är en plugg. Sen finns det en plugg i kröken också, googla på guider vettja.
Öh nej? Blindröret är ett blindrör. De ser inte ens ut som en plugg....

En plugg sitter i kröken eller dämparen och är helt enkelt en plugg, en bricka med ett hål i.

I sendornas krök sitter det oftast ingen plugg, bara drd:er som har det. Dock sitter det katalysator i alla krökar och vill man strypa av är det denna man ska ge sig på helt enkelt. Plocka ur katten samt svetsa blindröret och egr-röret så blir kröken som en trimkrök.
Blindtarmen kallas för en plugg, och ja jag fattar vad du menar och det är 100% korrekt, men du förstår även vad jag menar.
Nej, blindtarmen kallas för strypning, likaså kallas en plugg för strypning, men blindtarmen kan man inte på något sätt få till att bli en plugg.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Skriv svar