Olika kolvar/cylinder.

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Tobiiash
Stunter
Inlägg: 437
Blev medlem: 5 maj 2011, 15:37

Olika kolvar/cylinder.

Inlägg av Tobiiash »

Börjar med att jag vill inte ha några kansken nu!
Nu ska det vara dom som vet, och med en källa om jag inte litar på den personen!

Iallafall, nu har jag en org kolv på min aerox. Men cylindern är annorlunda mot alla andra cylindrar som är org.

Bild

Porten i mitten som sitter emot blocket är ju 2 delat där.
Och kolven har 1 hål.

Bild

Där är kanalen inte delad och kolven har 2 hål.




Men nu har jag sån här kolv. ( 2 hål )
Bild

I en 2 delad kanal cylinder.

Och den går värkligen skit. orkar inget. Och det blev inte med tiden, köpte den så för en billigare peng.

Kan det vara felet?
Setup:
Leovince TT
3.5g vikter
blåa kopplingsfjädrar

Testat:
Rem
Olika vikter
Hårdare tryckfjäder
osv.

Går lika vad jag än testat.
Så detta borde vara problemet, men kan nån bekräfta?

Mvh Tobiiash
Jag gillar Oskar.
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Jag kan inte tänka mig att det är kolven som är felet för på min Speedfight så har jag kört med både 1 hål och 2 hål i kolven och jag märkte absolut ingen skillnad mellan dom.
Användarens profilbild
Tobiiash
Stunter
Inlägg: 437
Blev medlem: 5 maj 2011, 15:37

Inlägg av Tobiiash »

Mattyyy skrev:Jag kan inte tänka mig att det är kolven som är felet för på min Speedfight så har jag kört med både 1 hål och 2 hål i kolven och jag märkte absolut ingen skillnad mellan dom.
Läste du allt? Inga kansken, eller ''Tänka mig''..
Har kollat allt, allt ser bra ut.
Kolven är ny, och imorn ska jag slänga på en riktigt org cylinder från aerox.
Jag gillar Oskar.
Skriv svar