Agn acc när man jackar kolven..

Allt som har med motor/trimning för "övriga mopeder" att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd
Inlägg: 1114
Blev medlem: 17 september 2011, 15:17

Agn acc när man jackar kolven..

Inlägg av TechnoMen »

Tja, allt är borta på min aerox 05 förutom skorstenen och den går lite ojämt så jag slängde iväg en beställning på munstycken och de hatar jag med twostroke de gick på 269 eller 279 tror jag och då kosta dom bara 179 så frakten är för dyr när de gäller små saker.. :roll: menmen nog av de nu till frågan nu när jag ska byta munstycken tänkte jag även jacka kolven är de något ni rekomenderar och just nu har jag grymt acc tills man når 15-20 km/h och de vill jag ha kvar.. alltså acc blir inte sämre om jag jackar den? :) Hört att de kan ge 5-10 km/h och de är jag nöjd med om den går 70-75 kanske 80 i backar den går bara 65-70 nu.. :/

Skriver kanske konstigt men skrev från telefonen..
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator
Inlägg: 3416
Blev medlem: 24 september 2007, 14:43
Ort: Skara

Inlägg av KoNG »

Förstår inte riktigt hur du förknippar munstyckes byte med Jacka kolven? Haha.. Anyway, det kommer inte ge någon märkbar skillnad :wink:
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd
Inlägg: 1114
Blev medlem: 17 september 2011, 15:17

Inlägg av TechnoMen »

KoNG skrev:Förstår inte riktigt hur du förknippar munstyckes byte med Jacka kolven? Haha.. Anyway, det kommer inte ge någon märkbar skillnad :wink:
Menar du att jag inte märker någon skillnad på accet eller menar du farten och allt när jag jackar kolven? :roll:
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

TechnoMen skrev:
KoNG skrev:Förstår inte riktigt hur du förknippar munstyckes byte med Jacka kolven? Haha.. Anyway, det kommer inte ge någon märkbar skillnad :wink:
Menar du att jag inte märker någon skillnad på accet eller menar du farten och allt när jag jackar kolven? :roll:
Han menar att du verkligen inte kommer till att märka någon skillnad på att jacka kolv. Lämna sådant bonnatrim till de som kör Yamaha dt.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

k-skåpet skrev:
TechnoMen skrev:
KoNG skrev:Förstår inte riktigt hur du förknippar munstyckes byte med Jacka kolven? Haha.. Anyway, det kommer inte ge någon märkbar skillnad :wink:
Menar du att jag inte märker någon skillnad på accet eller menar du farten och allt när jag jackar kolven? :roll:
Han menar att du verkligen inte kommer till att märka någon skillnad på att jacka kolv. Lämna sådant bonnatrim till de som kör Yamaha dt.
+1

Är samma som att porta cylindern fast man "pajar" flödet i förbränning kammaren.

köp en ny variator eller nått bara :P
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator
Inlägg: 3416
Blev medlem: 24 september 2007, 14:43
Ort: Skara

Inlägg av KoNG »

Jacka kolven ger oftast fler nackdelar än fördelar. Det mesta hänger på att det blir bra. Inget som vem som helst kan göra på en fika rast. Krävs noggrann uppsättning och precision. I det läget finns det bättre saker att lägga ner energi på om man vill ha lite mer effekt :wink:
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd
Inlägg: 1114
Blev medlem: 17 september 2011, 15:17

Inlägg av TechnoMen »

potog skrev:
k-skåpet skrev:
TechnoMen skrev: Menar du att jag inte märker någon skillnad på accet eller menar du farten och allt när jag jackar kolven? :roll:
Han menar att du verkligen inte kommer till att märka någon skillnad på att jacka kolv. Lämna sådant bonnatrim till de som kör Yamaha dt.
+1

Är samma som att porta cylindern fast man "pajar" flödet i förbränning kammaren.

köp en ny variator eller nått bara :P
Jag har inga pengar.. :'(
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Användarens profilbild
Ockle96
Svårstartad skrothög
Inlägg: 264
Blev medlem: 28 juni 2012, 13:28
Ort: Oslesunda

Inlägg av Ockle96 »

JAg kör en aerox 02 för tillfället, den har dragenvring och helt avstryp rör.orginlrör. Den går i exakt 94 i nedförsbacke. Sen efter backen håller den ungfär samma fart. Kanske tappar någon kmh. Uppmätt med bil och belkin gps :) aerox är sjukt bra
Fila på tills du lockar hit Farbror Blå!
daniel.sjöman
Svårstartad skrothög
Inlägg: 210
Blev medlem: 12 juli 2012, 20:46

Inlägg av daniel.sjöman »

Ockle96 skrev:JAg kör en aerox 02 för tillfället, den har dragenvring och helt avstryp rör.orginlrör. Den går i exakt 94 i nedförsbacke. Sen efter backen håller den ungfär samma fart. Kanske tappar någon kmh. Uppmätt med bil och belkin gps :) aerox är sjukt bra
haha dagens garv,
Gör som dom andra säger. lägg pengar på nått bättre ist
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres
Inlägg: 1553
Blev medlem: 15 november 2011, 20:44
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Piitus96 »

daniel.sjöman skrev:
Ockle96 skrev:JAg kör en aerox 02 för tillfället, den har dragenvring och helt avstryp rör.orginlrör. Den går i exakt 94 i nedförsbacke. Sen efter backen håller den ungfär samma fart. Kanske tappar någon kmh. Uppmätt med bil och belkin gps :) aerox är sjukt bra
haha dagens garv,
Gör som dom andra säger. lägg pengar på nått bättre ist
True dat, 94, haha, made my day!

Men Techno, om du bara ska beställa smågrejer från TS såsom munstycken, fråga andra polare med moppar om de ska beställa något från TS så delar ni på frakten, hur enkelt som helst! Har gjort det 4 ggr :)
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Ockle96 skrev:JAg kör en aerox 02 för tillfället, den har dragenvring och helt avstryp rör.orginlrör. Den går i exakt 94 i nedförsbacke. Sen efter backen håller den ungfär samma fart. Kanske tappar någon kmh. Uppmätt med bil och belkin gps :) aerox är sjukt bra
Mot all förmodan. Tror fragbite är sidan för mytomaner.

Ont: Att köpa nya delar kommer du bara förlora pengar på. Försök få tag på ett billigt rör för 3-400 och sedan munstycken på den och skit i att ha kul 2 veckor så har du sparat ihop dom pengarna.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd
Inlägg: 1114
Blev medlem: 17 september 2011, 15:17

Inlägg av TechnoMen »

k-skåpet skrev:
Ockle96 skrev:JAg kör en aerox 02 för tillfället, den har dragenvring och helt avstryp rör.orginlrör. Den går i exakt 94 i nedförsbacke. Sen efter backen håller den ungfär samma fart. Kanske tappar någon kmh. Uppmätt med bil och belkin gps :) aerox är sjukt bra
Mot all förmodan. Tror fragbite är sidan för mytomaner.

Ont: Att köpa nya delar kommer du bara förlora pengar på. Försök få tag på ett billigt rör för 3-400 och sedan munstycken på den och skit i att ha kul 2 veckor så har du sparat ihop dom pengarna.


De är ju så att jag bor ju med min mamma och hon är sån så jag får inte pilla ett piss på mopeden och nu när hon beställde munstyckena fråga hon "kommer den gå fortare med de här?" Då sa jag nej för hon vet inte att jag "trimmat" den.. Och rör kommer jag aldrig kunna köpa på hon hör på ljudet att den är trimmad så för min del kommer de alltid vara 70 cc, 17,5 mm och org rör ska bara fixa pengar till 70 cc då jag har en 17,5 mm liggandes hemma :) Men de är inte värt att jacka kolven eller? :)
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Användarens profilbild
Robbe
Svårstartad skrothög
Inlägg: 156
Blev medlem: 20 maj 2012, 14:15
Ort: Helsingborg

Inlägg av Robbe »

TechnoMen skrev:
k-skåpet skrev:
Ockle96 skrev:JAg kör en aerox 02 för tillfället, den har dragenvring och helt avstryp rör.orginlrör. Den går i exakt 94 i nedförsbacke. Sen efter backen håller den ungfär samma fart. Kanske tappar någon kmh. Uppmätt med bil och belkin gps :) aerox är sjukt bra
Mot all förmodan. Tror fragbite är sidan för mytomaner.

Ont: Att köpa nya delar kommer du bara förlora pengar på. Försök få tag på ett billigt rör för 3-400 och sedan munstycken på den och skit i att ha kul 2 veckor så har du sparat ihop dom pengarna.


De är ju så att jag bor ju med min mamma och hon är sån så jag får inte pilla ett piss på mopeden och nu när hon beställde munstyckena fråga hon "kommer den gå fortare med de här?" Då sa jag nej för hon vet inte att jag "trimmat" den.. Och rör kommer jag aldrig kunna köpa på hon hör på ljudet att den är trimmad så för min del kommer de alltid vara 70 cc, 17,5 mm och org rör ska bara fixa pengar till 70 cc då jag har en 17,5 mm liggandes hemma :) Men de är inte värt att jacka kolven eller? :)

Som sagt, Nej!
Ännu en stolt moppebög på tsr! =)
Användarens profilbild
kjelle
Kinaraket
Inlägg: 812
Blev medlem: 29 september 2010, 07:10
Ort: Finland

Inlägg av kjelle »

TechnoMen skrev:
k-skåpet skrev:
Ockle96 skrev:JAg kör en aerox 02 för tillfället, den har dragenvring och helt avstryp rör.orginlrör. Den går i exakt 94 i nedförsbacke. Sen efter backen håller den ungfär samma fart. Kanske tappar någon kmh. Uppmätt med bil och belkin gps :) aerox är sjukt bra
Mot all förmodan. Tror fragbite är sidan för mytomaner.

Ont: Att köpa nya delar kommer du bara förlora pengar på. Försök få tag på ett billigt rör för 3-400 och sedan munstycken på den och skit i att ha kul 2 veckor så har du sparat ihop dom pengarna.


De är ju så att jag bor ju med min mamma och hon är sån så jag får inte pilla ett piss på mopeden och nu när hon beställde munstyckena fråga hon "kommer den gå fortare med de här?" Då sa jag nej för hon vet inte att jag "trimmat" den.. Och rör kommer jag aldrig kunna köpa på hon hör på ljudet att den är trimmad så för min del kommer de alltid vara 70 cc, 17,5 mm och org rör ska bara fixa pengar till 70 cc då jag har en 17,5 mm liggandes hemma :) Men de är inte värt att jacka kolven eller? :)

Lägg på 17,5 gasaren istället!
Kolvjackning tycker tillochmed jag är bondfasoner! :)
Holman
F.D Moderator
Inlägg: 463
Blev medlem: 30 maj 2007, 15:35
Ort: Kungsbacka

Inlägg av Holman »

Vad jag hade gjort i din situation, hade varit att att byta ner till 50cc igen och köra med 17.5mm förgasare.

Ställ in variatorn ordentligt och du kommer få en både piggare och jämnare ork i motorn.

Då original avgasröret är alldeles för klent för att hantera avgaserna ifrån en 70cc cylinder så tappar du effekt bara.

Mvh Patrik

Är en gammal galen gubbe som kört och testat det flesta galna kombinationer du kan göra :twisted:
R.I.P Kruse - R.I.P DooD
2007-07-05 - 2008-05-10
Skriv svar