Köpa EU Fyrhjuling!

Alla övriga frågor som INTE har med motor eller felsökning att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Hemlige Arne
Svårstartad skrothög
Inlägg: 181
Blev medlem: 14 september 2011, 14:27

Köpa EU Fyrhjuling!

Inlägg av Hemlige Arne »

Tjenare! Jag har börjat fundera lite på att köpa en EU Fyrhjuling till vintern men frågan är vilken jag ska köpa? Är kymco ett bra märke?
kollat lite på denna: http://www.blocket.se/kronoberg/Kymco_M ... w=1&last=1
Men den är sjukt ful. Vill inte betala så jätte mycket för en max 7000!
Någon som har någon att sälja?
Ge mig tips!
Vissa faller för grupptryck. Men jag faller för Laddtryck!
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Dom är ju grymt långsamma och slöa, det är ju inte direkt något som man kan rejsa med i snön direkt, men i övrigt kör på. Kymco är helt okej, men jag håller med om att den var dyngful.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Hemlige Arne
Svårstartad skrothög
Inlägg: 181
Blev medlem: 14 september 2011, 14:27

Inlägg av Hemlige Arne »

Dom är ju grymt långsamma och slöa, det är ju inte direkt något som man kan rejsa med i snön direkt, men i övrigt kör på. Kymco är helt okej, men jag håller med om att den var dyngful.
Har kollat lite på youtube och dom ser riktigt slöa ut men hade tänkt att trimma den så det blit lite mer kräm i han! finns det ngn plugg i avgasröret? Tänkte ha den till att köra till skolan med och sladda lite i svängarna och så ;) Styling tips? :)[/code]
Vissa faller för grupptryck. Men jag faller för Laddtryck!
Användarens profilbild
Nicke_95
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 459
Blev medlem: 11 juni 2011, 23:10

Inlägg av Nicke_95 »

Hemlige Arne skrev:
Dom är ju grymt långsamma och slöa, det är ju inte direkt något som man kan rejsa med i snön direkt, men i övrigt kör på. Kymco är helt okej, men jag håller med om att den var dyngful.
Har kollat lite på youtube och dom ser riktigt slöa ut men hade tänkt att trimma den så det blit lite mer kräm i han! finns det ngn plugg i avgasröret? Tänkte ha den till att köra till skolan med och sladda lite i svängarna och så ;) Styling tips? :)[/code]
Ser ut som fyrtaktar motor :/ alltså extremt slött.
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten
Inlägg: 1066
Blev medlem: 3 november 2011, 19:41
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Gröngöling »

De som är bäst är nog PGO, Kymco och om du kan få tag på en (extremt sällsynta) så finns det gasgas wild 50. Sen finns det ju adly men de tror jag är sådär i kvalitén.

Alla de är tvåtakt, men det finns ju säkert fyrtakt också. körde faktiskt kymcon på körskola i osby när jag gjorde utbildningen, riktigt kul är det! och kan tänka mig att de är skitroliga i snön!
Well do ya, punk?
Ezkils
Svårstartad skrothög
Inlägg: 151
Blev medlem: 17 mars 2012, 11:16

Inlägg av Ezkils »

Har en hemma som jag brukar sladda runt med på gruset, det går ju inte fort men funkar att leka lite med :D Vet dock inte vilket märke det är..
Användarens profilbild
Hemlige Arne
Svårstartad skrothög
Inlägg: 181
Blev medlem: 14 september 2011, 14:27

Inlägg av Hemlige Arne »

Ser ut som fyrtaktar motor :/ alltså extremt slött.
Det står om du läser att det är 2 takt ;)
De som är bäst är nog PGO, Kymco och om du kan få tag på en (extremt sällsynta) så finns det gasgas wild 50. Sen finns det ju adly men de tror jag är sådär i kvalitén.

Alla de är tvåtakt, men det finns ju säkert fyrtakt också. körde faktiskt kymcon på körskola i osby när jag gjorde utbildningen, riktigt kul är det! och kan tänka mig att de är skitroliga i snön!


Har kollat lite på pgo och kymco :) pgo ser helt ok ut och vissa kymco ser helt ok ut :) gas gas wild va sjukt snygg, fanns inga på blocket dock :( det skulle vara sjukt sjukt sjukt kul och skaffa en å leka i snön med :) ska nog trimma han med så det bli lite mer kräm i han!
Har en hemma som jag brukar sladda runt med på gruset, det går ju inte fort men funkar att leka lite med Vet dock inte vilket märke det är..


Najs är den trimmad?
Vissa faller för grupptryck. Men jag faller för Laddtryck!
Ezkils
Svårstartad skrothög
Inlägg: 151
Blev medlem: 17 mars 2012, 11:16

Inlägg av Ezkils »

Nope, helt orginal. Tror dock det va något fel på den när den väl fungerande eftersom den bara gick 35-40 enligt min moppemätare.
Användarens profilbild
Hemlige Arne
Svårstartad skrothög
Inlägg: 181
Blev medlem: 14 september 2011, 14:27

Inlägg av Hemlige Arne »

Nope, helt orginal. Tror dock det va något fel på den när den väl fungerande eftersom den bara gick 35-40 enligt min moppemätare.


okej de gick inte så fort :)
Vissa faller för grupptryck. Men jag faller för Laddtryck!
Användarens profilbild
zajkowski
Svårstartad skrothög
Inlägg: 176
Blev medlem: 27 juli 2009, 19:00
Ort: Skåneland

Inlägg av zajkowski »

Har själv en EU-fyrhjuling, en Aeon Cobra 50. Vet att det sitter en plugg i röret på denna, då vi försökte plocka ut den då jag trodde moppen gjorde 40, då mätaren visa detta. Efter ett test med gps så visade det sig att mätaren gick MINUS fem km/h.

Vill du ha något med bra acc? Tänk på att mopeden inte ska väga för mycket.
Ju tyngre, ju slöare blir den.

Egentligen hade jag velat ha en PGO fyrhjuling, men det fanns inga i närhet.
Det är TYST, Det är SORG, Det är HELSINGBORG!
_________________
19 Seriesegrare, 14 cupguld, 1 europacupfinal - 1a i maratontabellen!
SKÅNES ENDA STOLTHET - MALMØ FF!
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

har själv en e-ton draco. har dock inte kört med den på flera år..
Användarens profilbild
GreckE
Kinaraket
Inlägg: 1057
Blev medlem: 5 februari 2012, 04:25
Ort: RÄMSEL

Inlägg av GreckE »

en kompis har en kymco som ser likadan ut fast blå, och den är en 150cc fyrtakt o den gick 60-65 tror jag x) inte fort alltså men riktigt rolig att leka med på gräs/grus ;)
Skriv svar