Ang Söndags Auktioner

Kom med förslag, feedback och förbättringar gällande sidan.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Simon-2012
Svårstartad skrothög
Inlägg: 189
Blev medlem: 16 juli 2012, 17:29
Ort: Vallda

Ang Söndags Auktioner

Inlägg av Simon-2012 »

Hej, jag är en hyfsat ny medlem på Tsr och har sett att många missbrukar söndags auktionerna så att dom görs om vilket förstör för dom som faktiskt behöver kanske en fyrtakt cyllinder osv, notera att jag aldrig budat på någon auktion så jag skriver inte det här för att jag är missnöjd med att jag inte vunnit en auktion. Såg att folk gav förslag på att folk med minst 100-150 post skulle få lägga auktioner, om jag får säga min mening i det så kan folk göra konton och sitta och skriva i Off-topic för att nå dessa 100-150 inläggen som skulle kunna vara ett krav för att få göra bud på auktioner

Jag tycker att ni på Tsr ska skapa ett system där dom som deltar i auktionerna måste lägga in sitt eller någon förälders kreditkort så att Auktionerna inte missbrukas, på så sätt skulle ni kunna skicka "räkningar" till dom som försöker förstöra för andra, Den som vinner och vill betala "rättvist" ska ju faktiskt inte behöva betala hur mycket som helst,
För ibland så märker man att auktionerna pushas av 2 konton vilket betyder att auktionens värde kan stiga kopiöst mycket medans auktionen kanske hade slutat på 50% av den ursprungliga värdet av varan,

Jag kommer skicka detta till så många jag kan i "Crew-admin" osv för att göra det tydligt att detta är ett problem

Även om ni redan är medvetna om detta så måste det bli tydligare att ni gör något åt detta,

/Simon
Jag skickade detta till Bensinskalle och Jonas, jag tror ja tråden rätt , ni får gärna flytta den för att den ska ligga rätt.

Tror inte jag är ensam om att tycka detta ang Söndags auktionerna och orkar ni inte läsa allt ovanför så skrev jag att jag tycker dom borde skaffa någon sorts system som gör att man inte kan driva med buden så att säga förstöra för dom som kan fynda en fyrtakts cylinder i detta falet.

Ett system som gör att vi slipper att söndags auktionerna är samma vara varje vecka så länge inte det bestäms att det ska vara likadan.

/Simon
Kolla gärna mitt Rieju Spike Projekt:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=39736
juckeyy
Avstängd
Inlägg: 665
Blev medlem: 21 april 2011, 17:43

Inlägg av juckeyy »

Är ju rätt fel att koppla kort till auktionen, tänk om nån kompis går in på ditt konto och budar med vinst och helt plötslig blir du betalningsskyldig.
Användarens profilbild
MaxX
Svårstartad skrothög
Inlägg: 169
Blev medlem: 6 juni 2012, 21:14

Inlägg av MaxX »

jo nått slags system borde det vara, jävligt drygt att folk lägger bud och sen inte står för buden.
såg nån som skrev att man kanske kunnde göra så att efter 100 posts på forumet är man tillåten att lägga bud.

Nått måste göras iaf, detta håller inte
Aerox 03 Såld 2012-10-10

Neos 02 Köpt 2012-10-10
AndreWidestedt skrev:rekommenderar stark att köra utan olja.
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

Vi tog upp dehär för några dagar sedan så vi får se om de blir några förändringar.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

simon sen har inte alla kort dem kan köpa på internet med men tycker man borde lämna in person uppgifter/nummer innan fall man ska buda så blir de mera seriöst :)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Simon-2012
Svårstartad skrothög
Inlägg: 189
Blev medlem: 16 juli 2012, 17:29
Ort: Vallda

Inlägg av Simon-2012 »

juckeyy skrev:Är ju rätt fel att koppla kort till auktionen, tänk om nån kompis går in på ditt konto och budar med vinst och helt plötslig blir du betalningsskyldig.
Så det är fel att koppla kort till sina konton så att Twostrokerider kan fixa en lösning till detta?. jag anser om att man kopplar sitt kort till konto så kan Twostrokerider antingen välja att banna personerna eller stänga av dom, jag tycker man ska vara tvungen att ha lagt in sitt kort för att åtminstonde delta i auktionen vinner man ska man ju självklart betala det är ju så det är meningen? man ska ju inte lägga bud om man inte tänkt köpa den?
MaxX skrev:jo nått slags system borde det vara, jävligt drygt att folk lägger bud och sen inte står för buden.
såg nån som skrev att man kanske kunnde göra så att efter 100 posts på forumet är man tillåten att lägga bud.

Nått måste göras iaf, detta håller inte
Ja men 100 post osv håller ju inte längden heller för om man sitter och spammar i off topic och sånt så kan du lätt få 100 post på 1 dag , jag tror personligen inte det förslaget kommer funka därav även om man har 100 post så kan man trolla, (vet du inte vad trolla är så är det oseriöst) (till er som inte vet är förra parantesen)
vicke xX SMT skrev:Vi tog upp dehär för några dagar sedan så vi får se om de blir några förändringar.
Bra att det har tagits upp, förändringar måste ske för att Tsr söndags auktion ska funka bättre och fler Tsr "medlemar" ska bli nöjda , jag menar jag skulle bli nöjd om nästa auktion vore lyckad utan trollers.
david96 skrev:simon sen har inte alla kort dem kan köpa på internet med men tycker man borde lämna in person uppgifter/nummer innan fall man ska buda så blir de mera seriöst :)
Nej alla kanske inte har kort , men man kan lägga in sin föräldrers kort så att twostroke kan låta en vara medi auktion (det är så jag tycker det ska funka) om man gör så här underlättas välldigt mycket, självklart ska man inte behöva betala med kort, man ska kunna få det på postförskott men att ha ett kort som verifiering borde Söndags auktionerna bli lite mer roliga att kolla på och även delta i , jag menar idag så vill man inte delta i en söndags auktion om man behöver den för man vill inte betala nästan 100% av priset pga att folk budar på sånt dom inte behöver. det är så sjukt onödigt.

/Simon
Kolla gärna mitt Rieju Spike Projekt:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=39736
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Det här är inte lätt att göra något åt på det sättet...

Ang. fyrtaktscylindern, var det så att den personen inte betalade?!

Sen kan man inte sätta några regler på vad man får buda, det är ju upp till var och en.
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres
Inlägg: 1553
Blev medlem: 15 november 2011, 20:44
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Piitus96 »

Yees, jag o kjelle kom o tänka på de att folk måste ha gjort ett visst antal inlägg, får du vet man iaf att det är en seriös medlem som är aktiv :)

Tycker kravet ska ligga på 150kr, så om folk utan 150 budar så är inte det giltigt!
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Piitus96 skrev:Yees, jag o kjelle kom o tänka på de att folk måste ha gjort ett visst antal inlägg, får du vet man iaf att det är en seriös medlem som är aktiv :)

Tycker kravet ska ligga på 150kr, så om folk utan 150 budar så är inte det giltigt!
kravet på 150kr? Vad är det för krav?
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Robbe
Svårstartad skrothög
Inlägg: 156
Blev medlem: 20 maj 2012, 14:15
Ort: Helsingborg

Inlägg av Robbe »

DEA!! skrev:
Piitus96 skrev:Yees, jag o kjelle kom o tänka på de att folk måste ha gjort ett visst antal inlägg, får du vet man iaf att det är en seriös medlem som är aktiv :)

Tycker kravet ska ligga på 150kr, så om folk utan 150 budar så är inte det giltigt!
kravet på 150kr? Vad är det för krav?
Han menar nog 150 inlägg. :)
Ännu en stolt moppebög på tsr! =)
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Piitus96 skrev:Yees, jag o kjelle kom o tänka på de att folk måste ha gjort ett visst antal inlägg, får du vet man iaf att det är en seriös medlem som är aktiv :)

Tycker kravet ska ligga på 150kr, så om folk utan 150 budar så är inte det giltigt!
"seriös medlem som är aktiv :)" Ska man vara en seriös och aktiv medlem så är väl inte direkt 150 inlägg något som styrker det? Snarare 500+ eller 300+ eller dylikt som visar att du har varit aktiv.


Tycker kravet med att koppla sitt konto till sidan bara för att bjuda är dåligt.
Jag skulle inte vilja koppla mitt kort till sidan, finns ingen anledning bara för att få auktionerna mer seriösa, snöa inte in dig på ett alternativ bara.

Ser hellre ett inläggskrav samt tidskrav hur länge man varit medlem, men samtidigt inte, tänk om Calle, 15 år som inte är medlem på Twostrokerider, surfar in hit utav misstag kl 15:00 på en söndag och hittar ett rör som är på auktion som passar hans Aerox perfekt, han blir medlem, kommer betala men kan inte delta eftersom han inte har 150 inlägg eller varit medlem i x-antal månader.


Samt vem ska ta hand om ens konto som man kopplat med uppgifterna? Antagligen krångligare än det låter.
Användarens profilbild
Ztraand
Kinaraket
Inlägg: 893
Blev medlem: 5 juli 2010, 00:49

Inlägg av Ztraand »

Tycker även att man inte ska kunda buda via facebook.
Det där med 300+ inlägg verkar lite halvdumt tkr jag. Tänk om du verkligen behöver den cylindern, men du har nyligen blivit medlem på TSR, ska du behöva posta massa trådar för att kunna få buda på en auktion?

Om de blir 300+ inlägg så kommer posthunters att dansa på borden..
Gilera SMT 07 säljes!: http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ra-smt-07/

Vila i frid Derbimann1 (F)

Qui rogat, non errat -- "Den som frågar har inte fel"
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

p0d1 skrev:
Piitus96 skrev:Yees, jag o kjelle kom o tänka på de att folk måste ha gjort ett visst antal inlägg, får du vet man iaf att det är en seriös medlem som är aktiv :)

Tycker kravet ska ligga på 150kr, så om folk utan 150 budar så är inte det giltigt!
"seriös medlem som är aktiv :)" Ska man vara en seriös och aktiv medlem så är väl inte direkt 150 inlägg något som styrker det? Snarare 500+ eller 300+ eller dylikt som visar att du har varit aktiv.


Tycker kravet med att koppla sitt konto till sidan bara för att bjuda är dåligt.
Jag skulle inte vilja koppla mitt kort till sidan, finns ingen anledning bara för att få auktionerna mer seriösa, snöa inte in dig på ett alternativ bara.

Ser hellre ett inläggskrav samt tidskrav hur länge man varit medlem, men samtidigt inte, tänk om Calle, 15 år som inte är medlem på Twostrokerider, surfar in hit utav misstag kl 15:00 på en söndag och hittar ett rör som är på auktion som passar hans Aerox perfekt, han blir medlem, kommer betala men kan inte delta eftersom han inte har 150 inlägg eller varit medlem i x-antal månader.


Samt vem ska ta hand om ens konto som man kopplat med uppgifterna? Antagligen krångligare än det låter.
Mycket riktigt det där. Det är oerhört svårt att komma på något slags "skydd". Men om alla var tvugna att lämna sina uppgifter. Bostad osv. till en mod för att kunna buda?

Efter det att man lämnat sina uppgifter att ett ev. bud synkas med twostroke. Som efter det vinnande resultatet kan ta kontakt med denna person och prata med dom vid telefon. Vägrar den personen att betala skickas betalaningspåminelser?
Årets Styrelsemedlem 2013
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

DEA!! skrev: Mycket riktigt det där. Det är oerhört svårt att komma på något slags "skydd". Men om alla var tvugna att lämna sina uppgifter. Bostad osv. till en mod för att kunna buda?

Efter det att man lämnat sina uppgifter att ett ev. bud synkas med twostroke. Som efter det vinnande resultatet kan ta kontakt med denna person och prata med dom vid telefon. Vägrar den personen att betala skickas betalaningspåminelser?
Ärligt talat så skulle jag inte vilja lämna ut mina uppgifter bara för att få buda, även om de säkerligen är lätta att få tag i så ser jag ingen anledning till att ge ut min adress, mitt fulla namn, personnummer etcetc.

Fungerar det med betalningspåminnelser i en juridisk process ens eller är det mest ett 'hot'?
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres
Inlägg: 1553
Blev medlem: 15 november 2011, 20:44
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Piitus96 »

DEA!! skrev:
Piitus96 skrev:Yees, jag o kjelle kom o tänka på de att folk måste ha gjort ett visst antal inlägg, får du vet man iaf att det är en seriös medlem som är aktiv :)

Tycker kravet ska ligga på 150kr, så om folk utan 150 budar så är inte det giltigt!
kravet på 150kr? Vad är det för krav?
Woops, tänkte på annat, men menade såklart inlägg :( Behöver ju inte vara just 150 inlägg, men hitta på en siffra då detta är en effektiv möjlighet att få bort alla trollbud
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

jag grundar mig mer på ett hot :wink:

Som pod1 sa så gallrar det ju bort nya oseriösa medlemmars bud. Men samtidigt så kan inte nya seriösa kalle vinna auktionen...
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
psykopatrik
Elmoped
Inlägg: 126
Blev medlem: 2 juni 2008, 11:36

Inlägg av psykopatrik »

Antal inlägg funkar inte.
Jag har varit reggad sedan 2008 och har 118 inlägg.
Jag skriver bara om det är något jag verkligen vet eller om jag behöver veta något som jag inte hittar i forumet.

Vad är det för problem med att lämna namn, adress och telefon nummer till en modd för att få bjuda på en auktion och sedan får någon ha koll på varje auktion och ta bort och spärra de som inte är behöriga att buda.
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres
Inlägg: 1553
Blev medlem: 15 november 2011, 20:44
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Piitus96 »

psykopatrik skrev:Antal inlägg funkar inte.
Jag har varit reggad sedan 2008 och har 118 inlägg.
Jag skriver bara om det är något jag verkligen vet eller om jag behöver veta något som jag inte hittar i forumet.

Vad är det för problem med att lämna namn, adress och telefon nummer till en modd för att få bjuda på en auktion och sedan får någon ha koll på varje auktion och ta bort och spärra de som inte är behöriga att buda.
Man kan uppge falskt namn, adress o nummer :/ Annars så kan ju nummer fungera? Om du ska buda så måste man skicka PM till crew/mod, så skickar dem ett SMS som bekräftelse så svarar man helt enkelt tillbaka?
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Piitus96 skrev:Man kan uppge falskt namn, adress o nummer :/ Annars så kan ju nummer fungera? Om du ska buda så måste man skicka PM till crew/mod, så skickar dem ett SMS som bekräftelse så svarar man helt enkelt tillbaka?
Så crew/mod ska kanske slösa 5 till 30 kronor om inte mer på folk och lägga ner tid på det? Jag har ingen lust att vakta meddelanden för att sedan smsa till exempel dig, där du ska svara och jag ska godkänna dig så att du kan buda, inte bara för att det tar tid utan kostar då jag hellre använder mina pengar till att smsa kompisar eller dylikt.
Senast redigerad av p0d1 den 5 september 2012, 20:02, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres
Inlägg: 1553
Blev medlem: 15 november 2011, 20:44
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Piitus96 »

p0d1 skrev:
Piitus96 skrev:Man kan uppge falskt namn, adress o nummer :/ Annars så kan ju nummer fungera? Om du ska buda så måste man skicka PM till crew/mod, så skickar dem ett SMS som bekräftelse så svarar man helt enkelt tillbaka?
Så crew/mod ska kanske slösa 20-30 kronor om inte per på folk och lägga ner tid på det? Jag har ingen lust att vakta meddelanden för att sedan smsa till exempel dig, där du ska svara och jag ska godkänna dig så att du kan buda.
som sagt, bara ett tips :D Men vi måste fan komma på en lösning inför nästa auktion, orkar inte med trollbuden längre....
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 329
Blev medlem: 3 juni 2012, 19:51

Inlägg av DTdosan »

Jag skulle inte vilja lägga ut mina kontaktuppgifter, än mindre mitt kortnummer eller t.o.m mina föräldrars.

Tycker det låter bra med en gräns för att buda, dock borde det finnas fler vägar in, t.ex 150 inlägg eller medlem sen dess osv osv!
Finns inget bättre än en sunkig DT..<3
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren
Inlägg: 1348
Blev medlem: 5 augusti 2011, 19:46
Ort: falun

Inlägg av streamjr »

inlägg är ju bara dumt för det finns ju folk som är nya men serriösa ;)
har ni funderingar runt a-/epa-traktorer är det bara att pm'a :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43481
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

DTdosan skrev:Jag skulle inte vilja lägga ut mina kontaktuppgifter, än mindre mitt kortnummer eller t.o.m mina föräldrars.

Tycker det låter bra med en gräns för att buda, dock borde det finnas fler vägar in, t.ex 150 inlägg eller medlem sen dess osv osv!
Kontonummer var perfekt ide!

För att kunna bjuda lämna in kontonummer till Twostrokerider.se för om du vinner måste du endå kunna betala!
Användarens profilbild
psykopatrik
Elmoped
Inlägg: 126
Blev medlem: 2 juni 2008, 11:36

Inlägg av psykopatrik »

Jag vista väll att jag läst det någonstans.
Det här gäller väll fortfarande?

Admin borde kolla detta.


http://www.twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=307
NY REGEL! 28/2-10

ALLA SOM SKA BUDA SKA INNAN SKICKA ETT PM TILL "söndagsauktion" MED "Söndagsauktion" SOM RUBRIK, DETTA SKA STÅ I PMet!:


TSR-Nick:
Namn:
Adress:
Postnr:
Hem-nummer:
Mobil-nummer:
Ort:


DETTA SKA ALLA GÖRA SOM SKA LÄGGA ETT BUD, SER VI NÅGOT OGILTIG ADRESS SÅ DISKVALIFICERAR VI DEN PERSONEN. SAMMA GÄLLER OM EN PERSON HAR BUDAT OCH INTE HAR GJORT DETTA SÅ RÄKNAS DET BUDET BORT OCH DET AKTUELLA BUDET GÅR ÖVER TILL DET SENASTE BUDET SOM HAR GJORT DETTA!

Mvh Administrationen
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

psykopatrik skrev:Jag vista väll att jag läst det någonstans.
Det här gäller väll fortfarande?

Admin borde kolla detta.


http://www.twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=307
NY REGEL! 28/2-10

ALLA SOM SKA BUDA SKA INNAN SKICKA ETT PM TILL "söndagsauktion" MED "Söndagsauktion" SOM RUBRIK, DETTA SKA STÅ I PMet!:


TSR-Nick:
Namn:
Adress:
Postnr:
Hem-nummer:
Mobil-nummer:
Ort:


DETTA SKA ALLA GÖRA SOM SKA LÄGGA ETT BUD, SER VI NÅGOT OGILTIG ADRESS SÅ DISKVALIFICERAR VI DEN PERSONEN. SAMMA GÄLLER OM EN PERSON HAR BUDAT OCH INTE HAR GJORT DETTA SÅ RÄKNAS DET BUDET BORT OCH DET AKTUELLA BUDET GÅR ÖVER TILL DET SENASTE BUDET SOM HAR GJORT DETTA!

Mvh Administrationen

detta har ni gubbar nog glömt :S
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

nej, det gäller inte nu då det ej står i dom nuvarande reglerna.

ska kolla upp det dock så att det införs!
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

PK skrev:nej, det gäller inte nu då det ej står i dom nuvarande reglerna.

ska kolla upp det dock så att det införs!
bra det!

för det måste finnas nått "krav" för annars kommer bara folk trolla med mera.
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

Kom på en sak...

Ha som regel att man bara får öka 25/50/100kr så slipper man folk som ökar med 1kr och man slipper folk som gnäller när någon ökar med 200kr
:)
vem fan e lennart?
Neås
Elmoped
Inlägg: 80
Blev medlem: 7 september 2012, 21:01
Ort: Norrland
Kontakt:

Inlägg av Neås »

Då jag blev medlem här och tittade runt i söndags auktionerna så insåg jag att TSR har många gnällspikar angående priserna i söndagsauktionerna. T,ex då jag vann ett ZX på auktion förra veckan. Om jag börjar med att buda tusen så är det mitt problem, sen sa nån att man kan få ett beggat ZX för 300. Helt ärligt, ska jag köpa ett ZX av en kompis för tusen spänn sen får jag inte ens med varken vikter eller kopplingsfjädrar.
Användarens profilbild
Simon-2012
Svårstartad skrothög
Inlägg: 189
Blev medlem: 16 juli 2012, 17:29
Ort: Vallda

Inlägg av Simon-2012 »

Vill du buda 1000 för ett rör och betalar det så gör det! men syftar på att när folk inte betalar då ska man ha något åtgärdings syhstem för det^^
Kolla gärna mitt Rieju Spike Projekt:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=39736
Skriv svar