Ang flottörnål ppå fiddy förgasare

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Wire booi_:D
Svårstartad skrothög
Inlägg: 216
Blev medlem: 19 augusti 2011, 16:17

Ang flottörnål ppå fiddy förgasare

Inlägg av Wire booi_:D »

Tjena undrar bara om jag fattar detta rätt...
Vad jag har förståt så ska flottören stiga med bensinnivån som sedan ska skjuta upp flottörnålen så gör att det inte kommer mer bensin till flottörkoppen.

Om denna nålen inte utfyller sitt syfte (att inte mer bensin ska komma till koppen) & det läcker, så kommer förgasaren svämma över?

stämmer detta?
Användarens profilbild
tS
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 735
Blev medlem: 13 februari 2011, 13:31
Ort: Karlstad

Inlägg av tS »

Flottören ska flyta upp när koppen fylls med bensin vilket gör att de slutar rinna mer bensin. Kan hänga sig vilket resulterar att det rinner besin i överflödningsslangen, så ja det stämmer
[spoiler]Bild[/spoiler]
Wire booi_:D
Svårstartad skrothög
Inlägg: 216
Blev medlem: 19 augusti 2011, 16:17

Inlägg av Wire booi_:D »

Men om den den rinner hela tiden är nålen sönder eller hur skulle man kunna fixa detta?
Användarens profilbild
tS
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 735
Blev medlem: 13 februari 2011, 13:31
Ort: Karlstad

Inlägg av tS »

Kan va, testa plocka av koppen och kolla på flottören, när den går upp ska en liten pigg på in i ett hål. Sen så har dom flesta förgasare ett ''tömhål'' , kolla så den itne skruvat ut sig, fast du kanske hade kollat vart bensinen kom ifrån?
[spoiler]Bild[/spoiler]
Wire booi_:D
Svårstartad skrothög
Inlägg: 216
Blev medlem: 19 augusti 2011, 16:17

Inlägg av Wire booi_:D »

ja, alltså jag skruvade av flottörkoppen och lät bensinen rinna ner i förgasaren men då jag tryckte upp flottörnålen fortsatte det ändå att rinna[/url]
Skriv svar