Förslag på hur jag ska göra ? småtrimmning...

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
RiejuLarssa
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 7 oktober 2007, 13:28

Förslag på hur jag ska göra ? småtrimmning...

Inlägg av RiejuLarssa »

Nu är de så här att ja har en original drac. Den går förvånansvärt bra för o vara original om man ser till de rykten jag hört om hur drac ska va så totalt värdelösa original.

Snitthastigheten har ja räknat ut är typ 48 km/h men om ja kommer in i en fin nerförsbacke kommer jag lätt upp i 60-65 km/h

Nu är det såhär att jag vill ha de så att ja lätt kommer upp i 55 - 60 ungefär med ett gött axx. har funderat på att borra pluggen. Eller byta pluggen till en bricka lr nåt då "originalpluggen typ är konformad lr hur det är.

Så ge mig lite förslag på hur jag skulle kunna göra är ni snälla :D

har polisen koll på hur originalpluggar ser ut på eu mopeder ? för det är ju vanligt att en original crossmoppe snittar 58 km/h ? :D
Kolla in mitt Rieju projekt http://www.twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=3526

Hade ///
mt5a_stunt
Kinaraket
Inlägg: 965
Blev medlem: 6 oktober 2007, 10:16

Inlägg av mt5a_stunt »

den får bara gå i 52 mas när dom proar den :wink:
mt5a_stunt
Kinaraket
Inlägg: 965
Blev medlem: 6 oktober 2007, 10:16

Inlägg av mt5a_stunt »

mt5a_stunt skrev:den får bara gå i 52 max när dom proar den :wink:
HeboFreak12589
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 1 maj 2008, 20:37

Inlägg av HeboFreak12589 »

mt5a_stunt skrev:
mt5a_stunt skrev:den får bara gå i 52 max när dom proar den :wink:
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Inlägg: 2699
Blev medlem: 18 maj 2008, 17:03
Ort: sjöbo
Kontakt:

Inlägg av MarcusAndersson »

mt5a_stunt skrev:den får bara gå i 52 mas när dom proar den :wink:
Bild
KLICKA PÅ BILDEN
RiejuLarssa
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 7 oktober 2007, 13:28

Inlägg av RiejuLarssa »

MarcusRRX skrev:
mt5a_stunt skrev:den får bara gå i 52 mas när dom proar den :wink:
ok men om den är helt original då och man inte har ändrat nåt va gör dom då då ? får man bara böter ?

hur ska ja göra för att ja med ett gött acc få upp moppen till 55 ?
Kolla in mitt Rieju projekt http://www.twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=3526

Hade ///
antonhanzon
Elmoped
Inlägg: 44
Blev medlem: 4 februari 2008, 22:19

Inlägg av antonhanzon »

släng på ett efecktrör och sedan dreva om den så den går lagligt gjorde jag gas res på alla 6 växlar :D :D :wink:
Teeam HanZon
RiejuLarssa
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 7 oktober 2007, 13:28

Inlägg av RiejuLarssa »

antonhanzon skrev:släng på ett efecktrör och sedan dreva om den så den går lagligt gjorde jag gas res på alla 6 växlar :D :D :wink:
hehe Härligt ! de skulle ja nog kunnat gjort om ja inte blitt tagen av polisen en gång redan. jag fick en varning sa dom lr nått så ja vet inte om ja ä med i registret...

den polissäkraste lösningen ?
:shock:
Kolla in mitt Rieju projekt http://www.twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=3526

Hade ///
mrxpro
Elmoped
Inlägg: 96
Blev medlem: 28 mars 2008, 18:05

hehe

Inlägg av mrxpro »

vänd pluggen åt fel håll då får du ut lite mer power ur motorn :P
RiejuLarssa
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 7 oktober 2007, 13:28

Re: hehe

Inlägg av RiejuLarssa »

mrxpro skrev:vänd pluggen åt fel håll då får du ut lite mer power ur motorn :P
nehe ? häftigt hur blirde så då ?
Kolla in mitt Rieju projekt http://www.twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=3526

Hade ///
pajajn
Elmoped
Inlägg: 31
Blev medlem: 30 maj 2008, 14:33

Inlägg av pajajn »

har tatt bort min med men bytt ut mot en bricka som är borrad .. min toppar runt 76km/h nu : betaRR50 07



fast skal köpa större bakdrev samnt dra pluggen helt kommer axxa som en gris XD men de e ju de man vill =) växla altså .
RiejuLarssa
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 7 oktober 2007, 13:28

Inlägg av RiejuLarssa »

pajajn skrev:har tatt bort min med men bytt ut mot en bricka som är borrad .. min toppar runt 76km/h nu : betaRR50 07



fast skal köpa större bakdrev samnt dra pluggen helt kommer axxa som en gris XD men de e ju de man vill =) växla altså .
ja precis. men om man skulle byta ut mot en bricka så den får det axet upp till 55 för mig. skulle polisen ta reda på att jag tagit bort original pluggen o bytt ut lr skulle dom ens upptäcka det ?
Kolla in mitt Rieju projekt http://www.twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=3526

Hade ///
Användarens profilbild
z0xie^
Elmoped
Inlägg: 29
Blev medlem: 6 maj 2008, 21:38
Ort: india

Re: Förslag på hur jag ska göra ? småtrimmning...

Inlägg av z0xie^ »

RiejuLarssa skrev:Nu är de så här att ja har en original drac. Den går förvånansvärt bra för o vara original om man ser till de rykten jag hört om hur drac ska va så totalt värdelösa original.

Snitthastigheten har ja räknat ut är typ 48 km/h men om ja kommer in i en fin nerförsbacke kommer jag lätt upp i 60-65 km/h

Nu är det såhär att jag vill ha de så att ja lätt kommer upp i 55 - 60 ungefär med ett gött axx. har funderat på att borra pluggen. Eller byta pluggen till en bricka lr nåt då "originalpluggen typ är konformad lr hur det är.

Så ge mig lite förslag på hur jag skulle kunna göra är ni snälla :D

har polisen koll på hur originalpluggar ser ut på eu mopeder ? för det är ju vanligt att en original crossmoppe snittar 58 km/h ? :D

Som sagt den får bara gå i 52km/h. Går den över det så är det ditt ansvar att fixa det även om du fick den så orginal.

Pluggar: Nej men dom blir nog misstänk samma om dom ser att det sticker ut från pluggen alltså att man inte slipat ner det rakt med röret där man sätter i pluggen. Har en bricka fast lite stort borrad så den gör ändå 65-70. Om du träffar på en snäll polis och säger att den gör 55-60 så gör det nog inget. Men akta razzia bara min kompis svängde av precis när han såg snut kontrollen och tog skogen sen när han kom ut på vägen så körde en MC hojj ifatt han och sa att han skulle åka tillbaka till snut kontrollerna. Han fick 500:- för att han inte hade backspegel men kunde åkt dit för inflyttat, trimmad(gör 70km/h). Förra året på skolavslutningen så hade jag precis ställt moppen nån minut efter kom snuten och fråga om trimm och fråga om dom fick provköra m.m. Jag trodde att jag skulle åka dit för jag hade ju borrat pluggen och gjorde 55-57 fast ja hade tur och åkte ej dit :) Så det är bättre om du drar pluggen ibland och byter munstycke tar 10 minuter och skaffa en blackbox om du känner dig orolig.
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Inlägg: 7262
Blev medlem: 18 maj 2008, 12:25
Ort: Hemma hos Mille
Kontakt:

Re: Förslag på hur jag ska göra ? småtrimmning...

Inlägg av meanzick »

z0xie^ skrev:
RiejuLarssa skrev:Nu är de så här att ja har en original drac. Den går förvånansvärt bra för o vara original om man ser till de rykten jag hört om hur drac ska va så totalt värdelösa original.

Snitthastigheten har ja räknat ut är typ 48 km/h men om ja kommer in i en fin nerförsbacke kommer jag lätt upp i 60-65 km/h

Nu är det såhär att jag vill ha de så att ja lätt kommer upp i 55 - 60 ungefär med ett gött axx. har funderat på att borra pluggen. Eller byta pluggen till en bricka lr nåt då "originalpluggen typ är konformad lr hur det är.

Så ge mig lite förslag på hur jag skulle kunna göra är ni snälla :D

har polisen koll på hur originalpluggar ser ut på eu mopeder ? för det är ju vanligt att en original crossmoppe snittar 58 km/h ? :D

Som sagt den får bara gå i 52km/h. Går den över det så är det ditt ansvar att fixa det även om du fick den så orginal.

Pluggar: Nej men dom blir nog misstänk samma om dom ser att det sticker ut från pluggen alltså att man inte slipat ner det rakt med röret där man sätter i pluggen. Har en bricka fast lite stort borrad så den gör ändå 65-70. Om du träffar på en snäll polis och säger att den gör 55-60 så gör det nog inget. Men akta razzia bara min kompis svängde av precis när han såg snut kontrollen och tog skogen sen när han kom ut på vägen så körde en MC hojj ifatt han och sa att han skulle åka tillbaka till snut kontrollerna. Han fick 500:- för att han inte hade backspegel men kunde åkt dit för inflyttat, trimmad(gör 70km/h). Förra året på skolavslutningen så hade jag precis ställt moppen nån minut efter kom snuten och fråga om trimm och fråga om dom fick provköra m.m. Jag trodde att jag skulle åka dit för jag hade ju borrat pluggen och gjorde 55-57 fast ja hade tur och åkte ej dit :) Så det är bättre om du drar pluggen ibland och byter munstycke tar 10 minuter och skaffa en blackbox om du känner dig orolig.
hur mycket uppborrad är din ?
Tillhör mille!
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Inlägg: 5615
Blev medlem: 26 mars 2008, 20:21
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

RiejuLarssa skrev:
MarcusRRX skrev:
mt5a_stunt skrev:den får bara gå i 52 mas när dom proar den :wink:
ok men om den är helt original då och man inte har ändrat nåt va gör dom då då ? får man bara böter ?

hur ska ja göra för att ja med ett gött acc få upp moppen till 55 ?
Böter får du, för de är du som har rätt att se till så att moppen inte går över 52 km/h
Bild
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

Hebo Manston Patanegera
Metrakit Prorace rör
Pwk 30mm
MHR Eprom
14/53
Hebo vevparti


DÅ borde den gå lite snabbare iaf.
RiejuLarssa
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 7 oktober 2007, 13:28

Inlägg av RiejuLarssa »

Henry skrev:Hebo Manston Patanegera
Metrakit Prorace rör
Pwk 30mm
MHR Eprom
14/53
Hebo vevparti


DÅ borde den gå lite snabbare iaf.
hehe kanske de kanske :roll: haha.

tack för alla svar får se hur ja ska göra så jävla trött på att de går så segt upp till 53-55. men jag vill ju inte bli tagen av snuten igen.
Kolla in mitt Rieju projekt http://www.twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=3526

Hade ///
RiejuLarssa
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 7 oktober 2007, 13:28

Re: Förslag på hur jag ska göra ? småtrimmning...

Inlägg av RiejuLarssa »

z0xie^ skrev:
RiejuLarssa skrev:Nu är de så här att ja har en original drac. Den går förvånansvärt bra för o vara original om man ser till de rykten jag hört om hur drac ska va så totalt värdelösa original.

Snitthastigheten har ja räknat ut är typ 48 km/h men om ja kommer in i en fin nerförsbacke kommer jag lätt upp i 60-65 km/h

Nu är det såhär att jag vill ha de så att ja lätt kommer upp i 55 - 60 ungefär med ett gött axx. har funderat på att borra pluggen. Eller byta pluggen till en bricka lr nåt då "originalpluggen typ är konformad lr hur det är.

Så ge mig lite förslag på hur jag skulle kunna göra är ni snälla :D

har polisen koll på hur originalpluggar ser ut på eu mopeder ? för det är ju vanligt att en original crossmoppe snittar 58 km/h ? :D

Som sagt den får bara gå i 52km/h. Går den över det så är det ditt ansvar att fixa det även om du fick den så orginal.

Pluggar: Nej men dom blir nog misstänk samma om dom ser att det sticker ut från pluggen alltså att man inte slipat ner det rakt med röret där man sätter i pluggen. Har en bricka fast lite stort borrad så den gör ändå 65-70. Om du träffar på en snäll polis och säger att den gör 55-60 så gör det nog inget. Men akta razzia bara min kompis svängde av precis när han såg snut kontrollen och tog skogen sen när han kom ut på vägen så körde en MC hojj ifatt han och sa att han skulle åka tillbaka till snut kontrollerna. Han fick 500:- för att han inte hade backspegel men kunde åkt dit för inflyttat, trimmad(gör 70km/h). Förra året på skolavslutningen så hade jag precis ställt moppen nån minut efter kom snuten och fråga om trimm och fråga om dom fick provköra m.m. Jag trodde att jag skulle åka dit för jag hade ju borrat pluggen och gjorde 55-57 fast ja hade tur och åkte ej dit :) Så det är bättre om du drar pluggen ibland och byter munstycke tar 10 minuter och skaffa en blackbox om du känner dig orolig.
ja har funderat på de om ja bara ska köra hemma kan ja ju dra pluggen över sommarn tex. men du hade "som tur var" inte blivit tagen när den gick i 55 - 57. va sa de då när de provkört den ? :?
Kolla in mitt Rieju projekt http://www.twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=3526

Hade ///
Låst