K-skåpets beta rr v.1.0 -14/01/30

Här visas projekt som inriktar sig på mer avancerad racing. Endast utvalda projekt kommer få tillgång till den här kategorin.

Svart eller grått motorblock?

Omröstningen slutade 17 september 2012, 22:24

svart.
30
77%
grått.
7
18%
annat (skriv isåfall i tråden.
2
5%
 
Antal röster: 39

Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

haha, har du hojen på rummet? :lol:
ser ju riktigt snygg ut. gillar stuket!
men hur fan lyckades du pajja motorblocket? :)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Persson97 skrev:haha, har du hojen på rummet? :lol:
ser ju riktigt snygg ut. gillar stuket!
men hur fan lyckades du pajja motorblocket? :)
Japp, bor i lägenhet så har inget garage för tillfället så allt byggs på rummet, böir varmt o trevligt att meka då med! ;)

Jadu om jag själv ens viste vad som var felet för att det skulle spricka, motorblocket var ihopdraget med moment och inga tidigare skador har jag sett heller... nästa gång använder jag gasbrännare och lagerpress så ska nog problemet elimineras även om detta är samma vis jag gjort flera gånger innan...
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

k-skåpet skrev:Japp, bor i lägenhet så har inget garage för tillfället så allt byggs på rummet, böir varmt o trevligt att meka då med! ;)
har själv försökt att få morsan låta mig ställa in cross/atv och tidigare även moppe på rummet utan resultat.... tråkigt/konstigt med blocket iallafall. lycka till med den :)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Persson97 skrev:
k-skåpet skrev:Japp, bor i lägenhet så har inget garage för tillfället så allt byggs på rummet, böir varmt o trevligt att meka då med! ;)
har själv försökt att få morsan låta mig ställa in cross/atv och tidigare även moppe på rummet utan resultat.... tråkigt/konstigt med blocket iallafall. lycka till med den :)
Tog en grej i taget tills hon fattade att det var en hel moped och nu funderar hon bara på om jag är dum i huvet och om den överhuvid taget går att få ner för trappen utan att riva hela huset! :)

Bump btw!
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Bump.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

större updateringar med bilder! :wink:
men kul att det rullar på bra :)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Persson97 skrev:större updateringar med bilder! :wink:
men kul att det rullar på bra :)
Fixade lite bilder åt dig. :wink:
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

gött :)
men vad fan har dom gjort med veven? :o
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
drd håkan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 488
Blev medlem: 28 februari 2012, 16:47
Ort: jönköping

Inlägg av drd håkan »

älskar hur fronten blev på moppen får man fråga vad du köpt stänkan och plattan:)?
Den som inte vågar misslyckas, kommer aldrig att lyckas:)
moppe drd pro -06

kolla in mitt drd pro projekt:) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53065
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

fan det går frammåt fortfarande, känns som projektet har hållit på i flera år nu
Quattro lyfe
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

hihi, minns du när du argumentera att Derbi block var så hållbara ? well OWNED! :P
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

drd håkan skrev:älskar hur fronten blev på moppen får man fråga vad du köpt stänkan och plattan:)?
Plattan är köpt på 24mx och är till en Yamaha YZF 250, framskärm kan man köpa på lelles motor och är till KTM smc men har bara hittat orange och svart tyvärr men som tur väl var fick min morbror med den när han beställde ett sm kitt till sin Husaberg och skulle ändå byta till en svart så fick den av honom. :)
david96 skrev:hihi, minns du när du argumentera att block var så hållbara ? well OWNED! :P
Vill nog egentligen skylla på mannen som gjorde jobbet men det är ju inte heller till min fördel tyvärr... ;)
FreZz skrev:fan det går frammåt fortfarande, känns som projektet har hållit på i flera år nu
Flera är väl att ta i men lite mer än ett och kanske liiiiite dålig aktivitet från min sida.... :P
Persson97 skrev:gött Smile
men vad fan har dom gjort med veven? Surprised
Jadu... Han sa att den var i bra skick men ser ut som att vevhuset vart fyllt med vatten! :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
DuttGidmark
Elmoped
Inlägg: 67
Blev medlem: 9 september 2013, 13:17
Ort: Saltvik

Inlägg av DuttGidmark »

Ser bra ut här! Lycka till framöver också! ;)
Tycker ni borde kolla in racing-planets nya hemsida! ;)
Bild
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Rör inte bilen i helgen och gå inte ut och fixa.moppen nu!:)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
SNODDAS15
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 515
Blev medlem: 22 september 2012, 17:27
Ort: Sollebrunn

Inlägg av SNODDAS15 »

Hoppas du drar mpnga med den ;) dom små är så kaxiga idag :P
Rieju RR -03
Yasuni cross ml
Luftburk
12/48
92 munstycke
Högsta läget på nålen
90km/h topp
jack.lofgren skrev:Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

david96 skrev:Rör inte bilen i helgen och gå inte ut och fixa.moppen nu!:)
Jofan, moppen bara SKA ihop i helgen då jag har vart med i styrelsen att starta en motorgård som gått igenom nu och tidningen ska komma och intervjua oss o då ville de ha med våra fordon på bild! :)
SNODDAS15 skrev:Hoppas du drar många med den Wink dom små är så kaxiga idag Razz
Har inte så många mopeder i bygden just nu men ska nog ta o köra ifrån dom o visa hur de ska gå till, rejsa om deras luder dom skjutsar runt på, har ju redan monterat ett par sjyssta fotpinnar till sådana tillfällen. ;)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

k-skåpet skrev:
david96 skrev:Rör inte bilen i helgen och gå inte ut och fixa.moppen nu!:)
Jofan, moppen bara SKA ihop i helgen då jag har vart med i styrelsen att starta en motorgård som gått igenom nu och tidningen ska komma och intervjua oss o då ville de ha med våra fordon på bild! :)
en kompis messade mig om det, vilken dag skulle det bli? :)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Persson97 skrev:
k-skåpet skrev:
david96 skrev:Rör inte bilen i helgen och gå inte ut och fixa.moppen nu!:)
Jofan, moppen bara SKA ihop i helgen då jag har vart med i styrelsen att starta en motorgård som gått igenom nu och tidningen ska komma och intervjua oss o då ville de ha med våra fordon på bild! :)
en kompis messade mig om det, vilken dag skulle det bli? :)
Söndag kl 18.00 senast ska man vara på plats, helst innan då politiker och tidning kommer 18.15 och alla fordon ska hinna ställas upp. Lite långt att köra för dig kanske? ;)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

k-skåpet skrev:
Persson97 skrev:
k-skåpet skrev:Jofan, moppen bara SKA ihop i helgen då jag har vart med i styrelsen att starta en motorgård som gått igenom nu och tidningen ska komma och intervjua oss o då ville de ha med våra fordon på bild! :)
en kompis messade mig om det, vilken dag skulle det bli? :)
Söndag kl 18.00 senast ska man vara på plats, helst innan då politiker och tidning kommer 18.15 och alla fordon ska hinna ställas upp. Lite långt att köra för dig kanske? ;)
att köra dit skulle inte vara några problem, men fan att det var på söndag då jag har match...
kommer inte va hemma förens typ 23-2.30 :cry:
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Gissa hur det gick för mig? ;)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

k-skåpet skrev:Gissa hur det gick för mig? ;)
blev du med i tidningen eller nått? :)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Persson97 skrev:
k-skåpet skrev:Gissa hur det gick för mig? ;)
blev du med i tidningen eller nått? :)
Inte med hojen tyvärr men jag var med i förrgår! Bild

Blev aldrig klar med Betan då jag inte lyckades rätt ramlagret, imorgon ska det åkas in o handla ett nytt så de blir något åkande alls i år. :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

hoppas att din gamla motor för möta denna motor! :wink: :D
Årets Styrelsemedlem 2013
Alyzzzer
Kinaraket
Inlägg: 1189
Blev medlem: 29 november 2012, 20:23

Inlägg av Alyzzzer »

hur gjorde du med usd för att få på den egentligen?:/ bytte du hjul?styrlager?
Och vad är det där för framstänka? Riktigt snygg faktiskt!

Men grymt projekt! e as taggad på att se slutresultatet:)
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

DEA!! skrev:hoppas att din gamla motor för möta denna motor! :wink: :D
Får se hur länge den stannar hos mig, blir jag inte av med den så kan jag nog spöa dig någon gång annars lämnar jag det till nästa ägare. ;)
Alyzzzer skrev:hur gjorde du med usd för att få på den egentligen?:/ bytte du hjul?styrlager?
Och vad är det där för framstänka? Riktigt snygg faktiskt!

Men grymt projekt! e as taggad på att se slutresultatet:)
Usd gaffeln passar rakt i styrlagerna så där är inga problem, sen kör jag med Senda fälgar och Senda axel så byggde en liten distans genom gaffeln där man kör igenom hjulaxeln på ena sidan mellan 15 till 13mm eller vad det var då den redan passar på den tjocka sidan. Sedan fick man bygga en distans till 2 kolvsoket också men det var bara en simpel plåtbit på 4mm.
Ska du köra med orginalfälgar till Beta så får du gå in till swerull o beställa hem nya hjullager bara med mindre innerdiameter, tror att du får ge absolut max 100kr st för dom.

Framskärmen är ifrån en KTM sm 650-05 men går tyvärr inte att få tag i i vitt vad jag har hittat i någon svensk butik men hade sådan tur att min morbror fick med den när han köpte SM kitt till sin Husa. :)

Tackar så mycket för dom orden man blir lite mer sugen på att få klart han nu, ska egentligen bara åka in till stan o hämta ett nytt lager men har inte haft någon tid över. :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Tjena grabbar, vet att jag har varit helt off men jobbat 7-4 och sedan har det varit motorgården till kl 8-9 varje kväll för att bygga klart garaget! Nu är garaget iallafall öppnat och klart för att flytta in lite fordon och svågern va o köpte ett lager till mig i veckan så kan nog bli att dra igång den till helgen medans ännu de stora vägarna är torra nog att ligga på lite! :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

film vore nice!

se den irl vore ännu bättre :wink:
Användarens profilbild
Akki
Svårstartad skrothög
Inlägg: 250
Blev medlem: 22 december 2012, 11:48
Ort: Skåne

Inlägg av Akki »

tjena måste bara fråga, skulle du vilja ta reda på måtten på distanserna vid framfälgen?

Har nämligen en Derbi framfälg som jag tänkte fästa i en showa USD gaffel men tycker det ser för tajt ut emellan, tror däcket lär fastna i gafflarna om det får sig en hård smäll.

Har varken Derbi's distanser eller distanserna till gaffeln så tänkte bygga ett par egna, hade varit redigt schysst om du skulle kunna ta en titt ;)
Ta en titt på denna pärla ifall ni är Neoshomos som jag <3

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... highlight=

Dracfac projekt!

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=52059
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Akki skrev:tjena måste bara fråga, skulle du vilja ta reda på måtten på distanserna vid framfälgen?

Har nämligen en Derbi framfälg som jag tänkte fästa i en showa USD gaffel men tycker det ser för tajt ut emellan, tror däcket lär fastna i gafflarna om det får sig en hård smäll.

Har varken Derbi's distanser eller distanserna till gaffeln så tänkte bygga ett par egna, hade varit redigt schysst om du skulle kunna ta en titt ;)
Kolla PM

Bump! :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Hemlige Arne
Svårstartad skrothög
Inlägg: 181
Blev medlem: 14 september 2011, 14:27

Inlägg av Hemlige Arne »

Fixa t betan så vi kan ut å gasa lite med Persson97! Gud Jul oxå!
Vissa faller för grupptryck. Men jag faller för Laddtryck!
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Hemlige Arne skrev:Fixa t betan så vi kan ut å gasa lite med Persson97! Gud Jul oxå!
inte just idag kanske ^^
men vi måste ju ut och gasa på lovet så gör klart den fort ;)

GOD JUL med :)
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Persson97 skrev:
Hemlige Arne skrev:Fixa t betan så vi kan ut å gasa lite med Persson97! Gud Jul oxå!
inte just idag kanske ^^
men vi måste ju ut och gasa på lovet så gör klart den fort ;)

GOD JUL med :)
Det är på g!
Bump, glömde skriva med att motorn är ihopplockad, bara kopplingen kvar nu. :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Speedway
Kinaraket
Inlägg: 910
Blev medlem: 9 januari 2013, 20:13
Ort: Stockholm

Inlägg av Speedway »

Nice !
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
Användarens profilbild
guddingalex
Svårstartad skrothög
Inlägg: 181
Blev medlem: 7 oktober 2013, 13:42
Ort: östersund

Inlägg av guddingalex »

sjukt fin.
Gör kolvbyten, cylinderbyten och motorrenoveringar med mera (billigt). alex.gudding@gmail.com

kika gärna på mitt projekt:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 299#632299
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

är det en gassvets jag ser? ^^
du skulle köra utan bakkåpor va? :)
Skriv svar