Problem efter Effektrör, Sportluft

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
Ockle96
Svårstartad skrothög

Problem efter Effektrör, Sportluft

Inlägg av Ockle96 »

Jag har idag satt på sportluft och Ett stage 6 Pro Replica, jag har inte bytt vikter ennu, Den går i 65(mätaren) på plant 59 (på gps), så den går ca 5-6 kilometer snabbare, är det normalt? efter jag bytt till sportluft, rör, och munstycke, han jag köpte av sa att den skulle gå i alla fall 70-80 km/h

Snabba svar tack, då jag sitter i verkstaden just nu o funderar!
Fila på tills du lockar hit Farbror Blå!
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

bytt vikter samt ställ in koppling så ska den å bättre+ kankse ställ in förgasaren bättre?
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

Förmodligen fortfarande för litet munstycke? Vad har du original o vad gick du upp till? Samt så kanske du har strypt cdi? o_O
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
Ockle96
Svårstartad skrothög

Inlägg av Ockle96 »

Piitus96 skrev:Förmodligen fortfarande för litet munstycke? Vad har du original o vad gick du upp till? Samt så kanske du har strypt cdi? o_O
ostrypt cdi, gick upp från 56 till 90 då gick den perfa med sportluft, sen med röret bytte jag till 96, den går sisådär, axxet kommer igång vid 40, o axxar som fan till ca 62 sådär,

har 4.5 grams vikter, kommer det hjälpa mycket, även medium kopplings fjädrar, men hört att det är gööörsvårt att byta? (kopplingsfjädrarna)
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

så du har gått upp 34 storlekar?? Det är alltför stort om du bara har bytt till sportlufts och rör... Kolla ditt tändstift, för jag tror nästan att det kommer vara svart....
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp

Inlägg av derbigp1open-10 »

ahh precis, 4,5gr vikter,sedan medium kopplingsfjädrar ochbyt upp i munstycke,om jag varit du hade jag skippat sportluftfiltret,då det är grymt svårt att ställa in,du hör om den böar eller blöddrar:)
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

derbigp1open-10 skrev:ahh precis, 4,5gr vikter,sedan medium kopplingsfjädrar ochbyt upp i munstycke,om jag varit du hade jag skippat sportluftfiltret,då det är grymt svårt att ställa in,du hör om den böar eller blöddrar:)
Derbi, e du hög som tror han ska gå upp ännu mer i munstycke?

Användarens profilbild
Ockle96
Svårstartad skrothög

Inlägg av Ockle96 »

jag skämtade bara, gick ut o körde lite, kolla stiftet, var svartare en jag vet inte vad, ska testa byta ner till 90, men det var då min moppe gick dåligt med sportluft, men vi får väll se, brb med svar =)
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

om du har 56 original så ska du har munstycke mellan 71-76...

Användarens profilbild
Ockle96
Svårstartad skrothög

Inlägg av Ockle96 »

Piitus96 skrev:om du har 56 original så ska du har munstycke mellan 71-76...
jag har 70 orginal, men förra ägarna hade bytt till 56, har testat med 70 o 56 moppen går lika dant, så dom har väll gjort det för att spara bensinpengar?
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp

Inlägg av derbigp1open-10 »

Piitus96 skrev:
derbigp1open-10 skrev:ahh precis, 4,5gr vikter,sedan medium kopplingsfjädrar ochbyt upp i munstycke,om jag varit du hade jag skippat sportluftfiltret,då det är grymt svårt att ställa in,du hör om den böar eller blöddrar:)
Derbi, e du hög som tror han ska gå upp ännu mer i munstycke?
men vafaan om man drar alla strypningar och har sortluft på piaggio kan man få gå upp som satan,tex för mig fick jag går uppemot 90-100,sen med bara effektrör och urpluggad kring 82-84 för att den skulle gå bra...men u har rätt,det låter mycket:),jag har 56 originalmunstycke och 17,5mm förgasare original..
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

Men jaja, om vi utgår från 70, så äre 85-90 som gäller iaf, men då du sa att tändstiftet va svart, så gå ner till 85

Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Har du dragit v-ringen?
Användarens profilbild
Ockle96
Svårstartad skrothög

Inlägg av Ockle96 »

DiNozzan skrev:Har du dragit v-ringen?
nej vad är det?

[spoiler]Såklart jag dragit mina vringar...[/spoiler]
Användarens profilbild
Ockle96
Svårstartad skrothög

Inlägg av Ockle96 »

nu är jag så förbannad på förgasaren, skulle byta till 76, tog bort sportluft ska ha orginalburk, stängde av soppakranen såklart. sen när jag öppnar förgasaren ramlar den där svarta packningen, satt dit den igen, men förgasaren läcker nu! droppar helatiden. någon som vet hur jag kan fixa det? (har inte satt på luftburken ennu, såg att det började droppa när jag satt på soppakranen)
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

packning elr trotteln som har hängt sig
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Ockle96
Svårstartad skrothög

Inlägg av Ockle96 »

david96 skrev:packning elr trotteln som har hängt sig
tror inte det, har kollat o det ser bra ut, men bara det, hur fixar jag packninge, för den lixom dras utåt, när jag skruvar ihop den, så måste trycka med en skruvmejsel o då trycks den ut på andra sidan.. blir så förbannad :O
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

Ockle, v-ringen är en strypning i variatorn som stryper varvtalet lite, ta bort den så tjänar du 5-10 km! http://www.youtube.com/watch?v=GK0RisTjKc4

Användarens profilbild
Ockle96
Svårstartad skrothög

Inlägg av Ockle96 »

Piitus96 skrev:Ockle, v-ringen är en strypning i variatorn som stryper varvtalet lite, ta bort den så tjänar du 5-10 km! http://www.youtube.com/watch?v=GK0RisTjKc4
Jag var ironisk, jag har dragit den, min moppe gick 40 förut, drog vring, då gick den i 60, nu med effektrör går den ca 65 något sådant, förstår inte varför den går ca 5 kmh snabbare med rör, så sakta :O
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

kör med sportlufts o gå ner till 85 i munstycke, då det verkar som om du kör med för stort

Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp

Inlägg av p4ck »

Ockle96 skrev:
Piitus96 skrev:Ockle, v-ringen är en strypning i variatorn som stryper varvtalet lite, ta bort den så tjänar du 5-10 km! http://www.youtube.com/watch?v=GK0RisTjKc4
Jag var ironisk, jag har dragit den, min moppe gick 40 förut, drog vring, då gick den i 60, nu med effektrör går den ca 65 något sådant, förstår inte varför den går ca 5 kmh snabbare med rör, så sakta :O
Kanske ska justera lite på luftskruven också?
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Användarens profilbild
Ockle96
Svårstartad skrothög

Inlägg av Ockle96 »

Piitus96 skrev:kör med sportlufts o gå ner till 85 i munstycke, då det verkar som om du kör med för stort
testade med 90 då gick den saktare, så antar att 90 är för litet, det är helt sjukt asså :O o nu läcker förgasaren mitt i allt!
Användarens profilbild
Ockle96
Svårstartad skrothög

Inlägg av Ockle96 »

p4ck skrev:
Ockle96 skrev:
gjort det, även tomgången
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp

Inlägg av p4ck »

Ockle96 skrev:
p4ck skrev:
Ockle96 skrev: Jag var ironisk, jag har dragit den, min moppe gick 40 förut, drog vring, då gick den i 60, nu med effektrör går den ca 65 något sådant, förstår inte varför den går ca 5 kmh snabbare med rör, så sakta :O
gjort det, även tomgången
Det jag tycker du ska göra är att sätta dit original luftburken och sen dit med röret, ställa in så det går prima sen sätta dit sportluftsfiltret.
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Köp ny packning. På med hårdare kopplingsfjädrar, på med originalluftburk direkt för i helvete. Sportluft är så onödigt, onödiga pengar att köpa det, drar onödigt mer bensin, kostar onödigt mycket tid och tålamod för att få moppen gå bra.

Steg 1, sätt på org burk. Sen kan du börja med att köpa ny flottörkopp / packning. Sedan är du tillbaka på ruta 1, testa nu igen att ställa in förgasaren bra.
Användarens profilbild
Ockle96
Svårstartad skrothög

Inlägg av Ockle96 »

Roxxen96 skrev:Köp ny packning. På med hårdare kopplingsfjädrar, på med originalluftburk direkt för i helvete. Sportluft är så onödigt, onödiga pengar att köpa det, drar onödigt mer bensin, kostar onödigt mycket tid och tålamod för att få moppen gå bra.

Steg 1, sätt på org burk. Sen kan du börja med att köpa ny flottörkopp / packning. Sedan är du tillbaka på ruta 1, testa nu igen att ställa in förgasaren bra.
tack för din post, jag lyckades fixa med packningen, hörde att man kan kyla ner den i frysen någon minut, sen tröck jag i den, så fick jag trycka lite, men nu läcker den inte!

--
nu är problemet typ löst! :) satt dit orginal burken, sen är ju replican på, satt på munstycke 78, altså 8 storlekar större en orginal, stiftet blir typ oboy och lite svart sen går den såhär, I början axxar den helt fuckat till 30, sen går den sisådär till 60. altså likadant som förut med orginalröret!!! :O, ska jag sätta på större eller mindre munstycke?
Användarens profilbild
Ockle96
Svårstartad skrothög

Inlägg av Ockle96 »

Kan även till-lägga att när den stått i ca 10 minuter o svalnat, kör man fullgas i nedförsbacke hakar den o rycker, o dör, släpper jag gasen o rycker lite kommer den igång igen, vad kan det bero på?
Användarens profilbild
Ztraand
Kinaraket

Inlägg av Ztraand »

Ockle96 skrev:Kan även till-lägga att när den stått i ca 10 minuter o svalnat, kör man fullgas i nedförsbacke hakar den o rycker, o dör, släpper jag gasen o rycker lite kommer den igång igen, vad kan det bero på?
för litet munstycke, men det är ingen idé att sätta i ett större munstycke om moppen går perfekt på plant nu.
Gilera SMT 07 säljes!: http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ra-smt-07/

Vila i frid Derbimann1 (F)

Qui rogat, non errat -- "Den som frågar har inte fel"
Användarens profilbild
Ockle96
Svårstartad skrothög

Inlägg av Ockle96 »

Ztraand skrev:
Ockle96 skrev:Kan även till-lägga att när den stått i ca 10 minuter o svalnat, kör man fullgas i nedförsbacke hakar den o rycker, o dör, släpper jag gasen o rycker lite kommer den igång igen, vad kan det bero på?
för litet munstycke, men det är ingen idé att sätta i ett större munstycke om moppen går perfekt på plant nu.
satt på mindre munstycke (70) nu går den perfekt!!!! =) så ska bara fixa vikter!
Skriv svar