bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
ostrypt cdi, gick upp från 56 till 90 då gick den perfa med sportluft, sen med röret bytte jag till 96, den går sisådär, axxet kommer igång vid 40, o axxar som fan till ca 62 sådär,Piitus96 skrev:Förmodligen fortfarande för litet munstycke? Vad har du original o vad gick du upp till? Samt så kanske du har strypt cdi? o_O
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Derbi, e du hög som tror han ska gå upp ännu mer i munstycke?derbigp1open-10 skrev:ahh precis, 4,5gr vikter,sedan medium kopplingsfjädrar ochbyt upp i munstycke,om jag varit du hade jag skippat sportluftfiltret,då det är grymt svårt att ställa in,du hör om den böar eller blöddrar:)
men vafaan om man drar alla strypningar och har sortluft på piaggio kan man få gå upp som satan,tex för mig fick jag går uppemot 90-100,sen med bara effektrör och urpluggad kring 82-84 för att den skulle gå bra...men u har rätt,det låter mycket:),jag har 56 originalmunstycke och 17,5mm förgasare original..Piitus96 skrev:Derbi, e du hög som tror han ska gå upp ännu mer i munstycke?derbigp1open-10 skrev:ahh precis, 4,5gr vikter,sedan medium kopplingsfjädrar ochbyt upp i munstycke,om jag varit du hade jag skippat sportluftfiltret,då det är grymt svårt att ställa in,du hör om den böar eller blöddrar:)
tror inte det, har kollat o det ser bra ut, men bara det, hur fixar jag packninge, för den lixom dras utåt, när jag skruvar ihop den, så måste trycka med en skruvmejsel o då trycks den ut på andra sidan.. blir så förbannad :Odavid96 skrev:packning elr trotteln som har hängt sig
Jag var ironisk, jag har dragit den, min moppe gick 40 förut, drog vring, då gick den i 60, nu med effektrör går den ca 65 något sådant, förstår inte varför den går ca 5 kmh snabbare med rör, så sakta :OPiitus96 skrev:Ockle, v-ringen är en strypning i variatorn som stryper varvtalet lite, ta bort den så tjänar du 5-10 km! http://www.youtube.com/watch?v=GK0RisTjKc4
Kanske ska justera lite på luftskruven också?Ockle96 skrev:Jag var ironisk, jag har dragit den, min moppe gick 40 förut, drog vring, då gick den i 60, nu med effektrör går den ca 65 något sådant, förstår inte varför den går ca 5 kmh snabbare med rör, så sakta :OPiitus96 skrev:Ockle, v-ringen är en strypning i variatorn som stryper varvtalet lite, ta bort den så tjänar du 5-10 km! http://www.youtube.com/watch?v=GK0RisTjKc4
gjort det, även tomgångenp4ck skrev:Kanske ska justera lite på luftskruven också?Ockle96 skrev:Jag var ironisk, jag har dragit den, min moppe gick 40 förut, drog vring, då gick den i 60, nu med effektrör går den ca 65 något sådant, förstår inte varför den går ca 5 kmh snabbare med rör, så sakta :OPiitus96 skrev:Ockle, v-ringen är en strypning i variatorn som stryper varvtalet lite, ta bort den så tjänar du 5-10 km! http://www.youtube.com/watch?v=GK0RisTjKc4
Det jag tycker du ska göra är att sätta dit original luftburken och sen dit med röret, ställa in så det går prima sen sätta dit sportluftsfiltret.Ockle96 skrev:gjort det, även tomgångenp4ck skrev:Kanske ska justera lite på luftskruven också?Ockle96 skrev: Jag var ironisk, jag har dragit den, min moppe gick 40 förut, drog vring, då gick den i 60, nu med effektrör går den ca 65 något sådant, förstår inte varför den går ca 5 kmh snabbare med rör, så sakta :O
tack för din post, jag lyckades fixa med packningen, hörde att man kan kyla ner den i frysen någon minut, sen tröck jag i den, så fick jag trycka lite, men nu läcker den inte!Roxxen96 skrev:Köp ny packning. På med hårdare kopplingsfjädrar, på med originalluftburk direkt för i helvete. Sportluft är så onödigt, onödiga pengar att köpa det, drar onödigt mer bensin, kostar onödigt mycket tid och tålamod för att få moppen gå bra.
Steg 1, sätt på org burk. Sen kan du börja med att köpa ny flottörkopp / packning. Sedan är du tillbaka på ruta 1, testa nu igen att ställa in förgasaren bra.
för litet munstycke, men det är ingen idé att sätta i ett större munstycke om moppen går perfekt på plant nu.Ockle96 skrev:Kan även till-lägga att när den stått i ca 10 minuter o svalnat, kör man fullgas i nedförsbacke hakar den o rycker, o dör, släpper jag gasen o rycker lite kommer den igång igen, vad kan det bero på?
satt på mindre munstycke (70) nu går den perfekt!!!! =) så ska bara fixa vikter!Ztraand skrev:för litet munstycke, men det är ingen idé att sätta i ett större munstycke om moppen går perfekt på plant nu.Ockle96 skrev:Kan även till-lägga att när den stått i ca 10 minuter o svalnat, kör man fullgas i nedförsbacke hakar den o rycker, o dör, släpper jag gasen o rycker lite kommer den igång igen, vad kan det bero på?