blaster med knasig gas

Allt som har med motor/trimning för "övriga mopeder" att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

superblaster96
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 13 augusti 2012, 21:26

blaster med knasig gas

Inlägg av superblaster96 »

tjeeenare! jag har haft min ludix blaster i kanske en månad nu! För kanske en vecka sen fick jag såpatorsk, pinsamt fick jag dra min moppe till närmsta butik där jag bara hittade 2-takts miljö bensin. när jag hade kört en bit så började problemet. när jag testade full gas hände det inget och när jag kör på halv gas går det hackigt! jag vet inte om det har något med bensinen å göra för jag har tankat när det var halv tomt. skulle vara bra om jag fick svar fort för det börjar bli jävligt irriterande att bara kunna åka 60 istället för 80! :D
Användarens profilbild
rexzo
The king of the forest
Inlägg: 1015
Blev medlem: 21 oktober 2011, 23:31
Ort: Piteå

Re: blaster med knasig gas

Inlägg av rexzo »

superblaster96 skrev:tjeeenare! jag har haft min ludix blaster i kanske en månad nu! För kanske en vecka sen fick jag såpatorsk, pinsamt fick jag dra min moppe till närmsta butik där jag bara hittade 2-takts miljö bensin. när jag hade kört en bit så började problemet. när jag testade full gas hände det inget och när jag kör på halv gas går det hackigt! jag vet inte om det har något med bensinen å göra för jag har tankat när det var halv tomt. skulle vara bra om jag fick svar fort för det börjar bli jävligt irriterande att bara kunna åka 60 istället för 80! :D
töm tanken, tanka i vanlig bensin utan olja, för gissar att du har oljepumpen kvar?
den får för mycket olja helt enkelt med den färdigblandade bensinen

Edit: eller tanka bara i fräsch bensin och kör upp den dåliga
Senast redigerad av rexzo den 13 augusti 2012, 21:41, redigerad totalt 2 gång.
Full gas inge knas
Rieju mrx 2006
Användarens profilbild
StylizhRazer
SlooWMooW
Inlägg: 652
Blev medlem: 4 februari 2012, 20:38
Ort: Skövde

Inlägg av StylizhRazer »

tanka med redig bensin istället och kolla om det hjälper
ta gärna en till på mitt Baotian classic stunt projekt om du har tid :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=35304

Derbi Senda R Extreme -04 säljes
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=38487
för mer information
Skriv svar