Komma undan farbror blå :)

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
FjollHelmut
Elmoped
Inlägg: 60
Blev medlem: 5 augusti 2012, 10:29
Ort: Sundsvall

Komma undan farbror blå :)

Inlägg av FjollHelmut »

Halloj ! Skulle behöva lite bra tips här nu ! Har byggt epa traktorer i flera år nu och har även kört dessa i 2 år utan problem med farbror blå tack vare mina fina dubbla lådor med elektriska spärrar ! Men det är det att jag inte har något AM-Kort ! Det är så att när jag kör traktor så har jag alltid en kompis brevid mig med kort och vi har då bytt i farten eftersom jag har tonat rutorna och på så sätt kommer jag undan ! Men nu har jag skaffat mig en moppe för första gången och det är lite svårare att komma undan har jag förstått .. så min ide är bara att trimma moppen uta bara helvette så bögjäv***** inte kan komma ifatt ! Så om någon kunde länka dom bästa grejjerna för att få skiten att gå fortfare skulle det va schysst ! För det är väl ända sättet att komma undan ?? Man kan inte dra någon luring och komma undan på så sätt om min manöver att undkomma inte fungerar ? Dit jag vill komma är att antingen länka en jävla massa saker så moppen går som fan eller berätta hur jag kan ljuga skjortan av mig och ändå åka hem med ett leende på läpparna eftersom jag inte orkar betala AM-Kort ! :)
K.U.K = Kyrkans Ungdomskör
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Kör på mallosis 80 setup, du kan ju lika gärna köpa en cross och köra på vägen elr ta motorn och sätt på den på moppen
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
FjollHelmut
Elmoped
Inlägg: 60
Blev medlem: 5 augusti 2012, 10:29
Ort: Sundsvall

Inlägg av FjollHelmut »

david96 skrev:Kör på mallosis 80 setup, du kan ju lika gärna köpa en cross och köra på vägen elr ta motorn och sätt på den på moppen
Du tror inte att om jag tar min 250 och lägger mig framför hulda 70+ att hon tar upp sin nokia och ringer sina vänner hos polisen ?
K.U.K = Kyrkans Ungdomskör
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 720
Blev medlem: 25 juli 2011, 01:22
Ort: Luleå

Inlägg av byYn »

Vad har du ens för moped? :D
Användarens profilbild
FjollHelmut
Elmoped
Inlägg: 60
Blev medlem: 5 augusti 2012, 10:29
Ort: Sundsvall

Inlägg av FjollHelmut »

byYn skrev:Vad har du ens för moped? :D
Det var det med :D En Derbi Senda x-race -04 :)
K.U.K = Kyrkans Ungdomskör
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Re: Komma undan farbror blå :)

Inlägg av p0d1 »

För det första så kan du ta och växa upp och sluta prata så himla nedlåtande om polisen.
Finns en anledning till att de finns och skapar ett tryggare samhälle.

För det andra så är det lätt att komma undan ifrån polisen ifall du kan köra och kan kontrollera ditt fordon, sådant kräver oftast lite träning och inte lite 'fuckokörning', allt ifrån att kunna komma iväg kvickt, till kraftiga inbromsningar anpassat efter underlaget och kunna göra tvära svängar, gasa ut i rätt tillfälle etc.

Allt handlar inte om farten, sen så är det självklart lättare att komma undan i en stad jämfört med på en landsväg eftersom det finns fler hinder för polisen.
Ingen anledning att pressa ligga i 70 km/h i en storstad när det är säkrare för dig och för andra om du ligger i 45-50 km/h och viker av vid ett övergångsställe in på en gångväg sedan passerar du bommar eller dylikt.

En polisbil skulle kunna komma ifatt där all the time, ifall de inte har ett hinder, lycka till att du kommer ha den minsta möjlighet att köra ifrån dem på en raksträcka, du må vinna ett par metrar i starten eftersom du har ett mycket lättare fordon men inte mer än så, varvar du ut femman så ligger han på behagligt varvtal på växel nummer tre.
Användarens profilbild
FjollHelmut
Elmoped
Inlägg: 60
Blev medlem: 5 augusti 2012, 10:29
Ort: Sundsvall

Re: Komma undan farbror blå :)

Inlägg av FjollHelmut »

p0d1 skrev:För det första så kan du ta och växa upp och sluta prata så himla nedlåtande om polisen.
Finns en anledning till att de finns och skapar ett tryggare samhälle.

För det andra så är det lätt att komma undan ifrån polisen ifall du kan köra och kan kontrollera ditt fordon, sådant kräver oftast lite träning och inte lite 'fuckokörning', allt ifrån att kunna komma iväg kvickt, till kraftiga inbromsningar anpassat efter underlaget och kunna göra tvära svängar, gasa ut i rätt tillfälle etc.

Allt handlar inte om farten, sen så är det självklart lättare att komma undan i en stad jämfört med på en landsväg eftersom det finns fler hinder för polisen.
Ingen anledning att pressa ligga i 70 km/h i en storstad när det är säkrare för dig och för andra om du ligger i 45-50 km/h och viker av vid ett övergångsställe in på en gångväg sedan passerar du bommar eller dylikt.

En polisbil skulle kunna komma ifatt där all the time, ifall de inte har ett hinder, lycka till att du kommer ha den minsta möjlighet att köra ifrån dem på en raksträcka, du må vinna ett par metrar i starten eftersom du har ett mycket lättare fordon men inte mer än så, varvar du ut femman så ligger han på behagligt varvtal på växel nummer tre.
Jo tack jag förstår att det är enklare att komma undan i staden och ja jag kan nog kontrollera mitt fordon bättre än dom flesta eftersom jag kört supermotard tävlingar dom senaste 2 åren !! Men eftersom jag ofta kör till och från ishallen på landsvägen så vill jag ha fart på moppen så det inte blir allt för lätt att komma ifatt även att jag förstår att deras jävla Saab bilar kommer ikapp lika lätt ändå ! Men om detta inte fungerar och jag blir tagen så om det fanns något att säga för att slippa dom hårdaste straffen eller slippa bli fast för olovlig körning iallafall ! Sen kör jag i stan så är ju det en annan grejj !
K.U.K = Kyrkans Ungdomskör
wille95
Kort stubin
Inlägg: 1724
Blev medlem: 17 augusti 2010, 20:43
Ort: berga

Re: Komma undan farbror blå :)

Inlägg av wille95 »

FjollHelmut skrev:Halloj ! Skulle behöva lite bra tips här nu ! Har byggt epa traktorer i flera år nu och har även kört dessa i 2 år utan problem med farbror blå tack vare mina fina dubbla lådor med elektriska spärrar ! Men det är det att jag inte har något AM-Kort ! Det är så att när jag kör traktor så har jag alltid en kompis brevid mig med kort och vi har då bytt i farten eftersom jag har tonat rutorna och på så sätt kommer jag undan ! Men nu har jag skaffat mig en moppe för första gången och det är lite svårare att komma undan har jag förstått .. så min ide är bara att trimma moppen uta bara helvette så bögjäv***** inte kan komma ifatt ! Så om någon kunde länka dom bästa grejjerna för att få skiten att gå fortfare skulle det va schysst ! För det är väl ända sättet att komma undan ?? Man kan inte dra någon luring och komma undan på så sätt om min manöver att undkomma inte fungerar ? Dit jag vill komma är att antingen länka en jävla massa saker så moppen går som fan eller berätta hur jag kan ljuga skjortan av mig och ändå åka hem med ett leende på läpparna eftersom jag inte orkar betala AM-Kort ! :)
HAHAHHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAH
Bild
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
Användarens profilbild
FjollHelmut
Elmoped
Inlägg: 60
Blev medlem: 5 augusti 2012, 10:29
Ort: Sundsvall

Re: Komma undan farbror blå :)

Inlägg av FjollHelmut »

wille95 skrev:
FjollHelmut skrev:Halloj ! Skulle behöva lite bra tips här nu ! Har byggt epa traktorer i flera år nu och har även kört dessa i 2 år utan problem med farbror blå tack vare mina fina dubbla lådor med elektriska spärrar ! Men det är det att jag inte har något AM-Kort ! Det är så att när jag kör traktor så har jag alltid en kompis brevid mig med kort och vi har då bytt i farten eftersom jag har tonat rutorna och på så sätt kommer jag undan ! Men nu har jag skaffat mig en moppe för första gången och det är lite svårare att komma undan har jag förstått .. så min ide är bara att trimma moppen uta bara helvette så bögjäv***** inte kan komma ifatt ! Så om någon kunde länka dom bästa grejjerna för att få skiten att gå fortfare skulle det va schysst ! För det är väl ända sättet att komma undan ?? Man kan inte dra någon luring och komma undan på så sätt om min manöver att undkomma inte fungerar ? Dit jag vill komma är att antingen länka en jävla massa saker så moppen går som fan eller berätta hur jag kan ljuga skjortan av mig och ändå åka hem med ett leende på läpparna eftersom jag inte orkar betala AM-Kort ! :)
HAHAHHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAH
Bild
Tufft.
K.U.K = Kyrkans Ungdomskör
wille95
Kort stubin
Inlägg: 1724
Blev medlem: 17 augusti 2010, 20:43
Ort: berga

Re: Komma undan farbror blå :)

Inlägg av wille95 »

FjollHelmut skrev:
wille95 skrev:
FjollHelmut skrev:Halloj ! Skulle behöva lite bra tips här nu ! Har byggt epa traktorer i flera år nu och har även kört dessa i 2 år utan problem med farbror blå tack vare mina fina dubbla lådor med elektriska spärrar ! Men det är det att jag inte har något AM-Kort ! Det är så att när jag kör traktor så har jag alltid en kompis brevid mig med kort och vi har då bytt i farten eftersom jag har tonat rutorna och på så sätt kommer jag undan ! Men nu har jag skaffat mig en moppe för första gången och det är lite svårare att komma undan har jag förstått .. så min ide är bara att trimma moppen uta bara helvette så bögjäv***** inte kan komma ifatt ! Så om någon kunde länka dom bästa grejjerna för att få skiten att gå fortfare skulle det va schysst ! För det är väl ända sättet att komma undan ?? Man kan inte dra någon luring och komma undan på så sätt om min manöver att undkomma inte fungerar ? Dit jag vill komma är att antingen länka en jävla massa saker så moppen går som fan eller berätta hur jag kan ljuga skjortan av mig och ändå åka hem med ett leende på läpparna eftersom jag inte orkar betala AM-Kort ! :)
HAHAHHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAH
Bild
Tufft.
japp :')
plugga ur röret,
sen kör på, kör där de är mycke svängar tex bostadområde så kommer du undan :)
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Re: Komma undan farbror blå :)

Inlägg av p0d1 »

[quote="FjollHelmut]
Jo tack jag förstår att det är enklare att komma undan i staden och ja jag kan nog kontrollera mitt fordon bättre än dom flesta eftersom jag kört supermotard tävlingar dom senaste 2 åren !! Men eftersom jag ofta kör till och från ishallen på landsvägen så vill jag ha fart på moppen så det inte blir allt för lätt att komma ifatt även att jag förstår att deras jävla Saab bilar kommer ikapp lika lätt ändå !

Men om detta inte fungerar och jag blir tagen så om det fanns något att säga för att slippa dom hårdaste straffen eller slippa bli fast för olovlig körning iallafall ! Sen kör jag i stan så är ju det en annan grejj ![/quote]

Har du något som bevisar att du kört SM-tävlingar de senaste två åren? Du vet, det här är internet, inte minst Twostrokerider med en hel drös moppefuckon som ljuger och har sig, varför skulle du vara annorlunda?

Att försöka komma undan polisen med fart på en moped.. Är nog bland de mer dummare saker du kan göra, eftersom det kommer BARA öka risken för dig att skada dig själv väldigt illa, ärligt talat det gör varken till eller från ifall din moped går i 70 km/h och tar åtta sekunder upp dit ifrån stillastående eller 90 km/h och tar åtta sekunder upp dit, de kommer komma ikapp dig ändå, inse det, kör med hjärnan och ligg kvar i lämplig hastighet och hitta en flyktväg som polisen inte kan ta sig in på, det är det enda smarta du kan göra.

Blir du tagen utav polisen efter en flykt så är det bästa bara att hålla käften, problemet många gör i polisförhör är att de börjar snacka, håll käften, ge raka svar, som 'ja' och 'nej' inte mer än så, du kommer bara sätta dit dig själv, börja inte förklara något.

"Vart skulle du?" -"Träningen", börja inte jiddra om massa saker, du märker snabbt hurvida polisen kommer vara snäll eller en bitterfitta direkt när han börjar prata med dig, därifrån måste du kunna avläsa situationen på ett par sekunder och kunna agera korrekt utifrån det.
Användarens profilbild
FjollHelmut
Elmoped
Inlägg: 60
Blev medlem: 5 augusti 2012, 10:29
Ort: Sundsvall

Re: Komma undan farbror blå :)

Inlägg av FjollHelmut »

wille95 skrev:
FjollHelmut skrev:
wille95 skrev: HAHAHHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAH
Bild
Tufft.
japp :')
plugga ur röret,
sen kör på, kör där de är mycke svängar tex bostadområde så kommer du undan :)
Har Hebo bufanda (:
K.U.K = Kyrkans Ungdomskör
wille95
Kort stubin
Inlägg: 1724
Blev medlem: 17 augusti 2010, 20:43
Ort: berga

Re: Komma undan farbror blå :)

Inlägg av wille95 »

FjollHelmut skrev:
wille95 skrev:
FjollHelmut skrev: Tufft.
japp :')
plugga ur röret,
sen kör på, kör där de är mycke svängar tex bostadområde så kommer du undan :)
Har Hebo bufanda (:
de låter mer än va de går,
packa om ljudämpen så de låter mindre o kör som en människa så ska de fan va lungt för dig o farbor blå
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
Användarens profilbild
FjollHelmut
Elmoped
Inlägg: 60
Blev medlem: 5 augusti 2012, 10:29
Ort: Sundsvall

Inlägg av FjollHelmut »

Nån som kan säga vart alla andra strypningar sitter ? Finns det något i insug eller kanske luftburk ? Om det är i luftburk så går det kanske att sätta UNI Luftfilter på förgasaren ?
K.U.K = Kyrkans Ungdomskör
Användarens profilbild
FjollHelmut
Elmoped
Inlägg: 60
Blev medlem: 5 augusti 2012, 10:29
Ort: Sundsvall

Re: Komma undan farbror blå :)

Inlägg av FjollHelmut »

wille95 skrev:
FjollHelmut skrev:
wille95 skrev: japp :')
plugga ur röret,
sen kör på, kör där de är mycke svängar tex bostadområde så kommer du undan :)
Har Hebo bufanda (:
de låter mer än va de går,
packa om ljudämpen så de låter mindre o kör som en människa så ska de fan va lungt för dig o farbor blå
Vart kan jag köpa ljuddämparbomull Förrästen ?:)
K.U.K = Kyrkans Ungdomskör
Användarens profilbild
Baws
Svårstartad skrothög
Inlägg: 233
Blev medlem: 21 juni 2012, 21:58

Re: Komma undan farbror blå :)

Inlägg av Baws »

FjollHelmut skrev:
wille95 skrev:
FjollHelmut skrev: Har Hebo bufanda (:
de låter mer än va de går,
packa om ljudämpen så de låter mindre o kör som en människa så ska de fan va lungt för dig o farbor blå
Vart kan jag köpa ljuddämparbomull Förrästen ?:)
På Twostroke.se :)
Baws, Baws, Baws.

Kolla gärna mitt projekt, glöm inte slänga dit en kommentar ;)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=39219
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last
Inlägg: 1705
Blev medlem: 22 maj 2012, 20:19
Ort: Umeå

Inlägg av AndreWidestedt »

Det blir billigare att betala AM kort ist för att köpa trim så att den går skapligt...

Men om du redan har ett trimrör så behöv du inte mer. Bara att våga gasa (såg att du körde motard redan).
Helt Räser
Skriv svar