Kökhistorier

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Inlägg: 1760
Blev medlem: 2 oktober 2011, 08:54
Ort: Oxelösund
Kontakt:

Kökhistorier

Inlägg av Arkstar »

Tja!
Kollade igenom ifall det fanns en sån här tråd men tror inte att det gjorde det :)

Här kan ni skriva eran tabbe/tabbar som ni har gjort när ni står vid köket :D

Jag börjar väl då,

Hade precis kokat klart makaroner och ska flytta kastrullen med makaroner för att hälla ut vattnet ,
Jag börja gå mot diskbänken samtidigt jag snubblar på min lillebrors stora lastbil,
Jag tappar makaronerna med varmvattnet och rushade upp och satte mig på bordet för att inte bränna mig på golvet när det har "svalt" lite så fort som fan in i skrubben och hämta golvmoppen och börja torka

Hittade ingen passande topic så kommentera ifall ni kommer på någon bra topic ;)
Senast redigerad av Arkstar den 2 augusti 2012, 21:40, redigerad totalt 1 gånger.
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
Användarens profilbild
Z-K
Avstängd
Inlägg: 544
Blev medlem: 21 januari 2012, 15:15
Ort: Finland,Närpes

Inlägg av Z-K »

Skulle ha Mjöl till min PAJ D; Drog i ena änden på paketet gick hål å fick fullt med mjöl i ansiktet tills de paketet var tomt så kom socker å ett till mjölpaket ner, mor var int glad när hon kom in å såg röran när man försökte dammsuga upp allt skit :P
GE FAN I MEJ! :wink:

Äre någon jag hatar så är det du! SickRazer
Du Lär se vilket Problem du har fått! :/ Du skulle lyssnat på mej!
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Inlägg: 7262
Blev medlem: 18 maj 2008, 12:25
Ort: Hemma hos Mille
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

Min syrra skulle för första gången använda sig av soda streamen för ett antal år sedan och fattade inte riktig hur man fick på flaskan på den så hon sket i det. Kan säga att vattnet var allt annat än kvar i flaskan efter det, det mesta satt i taket och på väggar.
Tillhör mille!
Användarens profilbild
will3
Gangster
Inlägg: 354
Blev medlem: 13 juli 2011, 20:33
Ort: Gällivare

Inlägg av will3 »

Vad har vi män i köket att göra? Det är kvinnornas jobb!
Bild
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres
Inlägg: 1553
Blev medlem: 15 november 2011, 20:44
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Piitus96 »

will3 skrev:Vad har vi män i köket att göra? Det är kvinnornas jobb!
Jo, men om inte kvinnorna e hemma o man nt orkar käka ute så får man ju såklart dra sig ut till käket själv :)
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

will3 skrev:Vad har vi män i köket att göra? Det är kvinnornas jobb!
Jävla mansgris. Passa dig så inte

Bild

kommer och våldtar dig ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 329
Blev medlem: 3 juni 2012, 19:51

Inlägg av DTdosan »

Tabbar o tabbar vettifan, tappat saker och haft i salt istället för socker.

Jag antar att historier om att kasta mat på efterblivna hemkunskaps lärare inte faller in i denna topic? :lol:
Finns inget bättre än en sunkig DT..<3
Användarens profilbild
Rieju_Jacob
Avstängd
Inlägg: 497
Blev medlem: 22 maj 2012, 13:12
Ort: Jönköping

Inlägg av Rieju_Jacob »

Jag höll på och koka spaghetti, men jag blev sketnödig så jag gick och satt mig, sen glömde jag av att jag hade spaghettin på spisen så jag gick och satte mig vid datorn och efter en halvtimme så tyckte jag de lukta lite bränt, så jag gick o kolla och hela köket var fullt med rök :lol: det luktade bränt i hela huset en hel månad efteråt :oops:
smTimpA skrev:Så att ha radion på i bilen är livsfarligt också då eller? Hahah
Här på TSR så är logiken på topp…

Kolla mitt Rieju-projekt:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=42936

Säljer mina longboardtruckar, PMa om du är intresserad
Bild
Användarens profilbild
will3
Gangster
Inlägg: 354
Blev medlem: 13 juli 2011, 20:33
Ort: Gällivare

Inlägg av will3 »

Piitus96 skrev:
will3 skrev:Vad har vi män i köket att göra? Det är kvinnornas jobb!
Jo, men om inte kvinnorna e hemma o man nt orkar käka ute så får man ju såklart dra sig ut till käket själv :)
Nej, aldrig. Då ringer man hem kärringen.
bensinskalle skrev:
will3 skrev:Vad har vi män i köket att göra? Det är kvinnornas jobb!
Jävla mansgris. Passa dig så inte

Bild

kommer och våldtar dig ;)
Ååååh nej, bäst att akta sig :(
Bild
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

kökstabbe och kökstabbe. vanligaste är väll att man kokar snabbnudlar, häller av vattnet och DÅ kommer man på att man skulle hälla i kryddorna. alltid samma ;)


kommer ihåg att när jag tränade som hårdast så var det proteindrinkar att mixa. tog en stoooor portion och hälde i. säkert 2 liter.

kommer åt knappen till mixern och skiten startar UTAN LOCK. frå rakt i ögonen och ser inget så den fortsatte snurra och det var bokstavligt talat en ny tapet i köket som heter banan och jordgubb...


har ni sett någon som burnar för länge så att fälgen börjar riktigt lysa av värmen? så var mamma när hon kom hem...
Användarens profilbild
falkheden
Svårstartad skrothög
Inlägg: 194
Blev medlem: 8 januari 2012, 22:17

Inlägg av falkheden »

Hade precis flyttat in i vårt nya hus. och så skulle vi göra tacos. Jag skulle göra köttfärsen. Så jag slängde i lite matolja och sen ser jag en låda med bilder från när man var liten. Fastnar där i 20 min. Sen hade oljan blivit bränd och det var en liten låga på spisen. (trodde det var helt okej för vi har haft gasolspis innan) och sen häller jag ut oljan i vasken. och då börjar det komma lite eld. och då får jag panik och ställer hela grytan under vasken och på med kallt vatten och då kommer börjar det brinna nåt så in i helvete i grytan och upp i taket så där blev brännmärken och sen rök de som fan. så vi fick sitta utomhus i 3 timmar mitt i vintern för det gick inte att vara i huset. Man kunde inte andas :p
dadde w1
Svårstartad skrothög
Inlägg: 219
Blev medlem: 13 december 2010, 15:26
Ort: Hemma

Inlägg av dadde w1 »

PK skrev:kökstabbe och kökstabbe. vanligaste är väll att man kokar snabbnudlar, häller av vattnet och DÅ kommer man på att man skulle hälla i kryddorna. alltid samma ;)


kommer ihåg att när jag tränade som hårdast så var det proteindrinkar att mixa. tog en stoooor portion och hälde i. säkert 2 liter.

kommer åt knappen till mixern och skiten startar UTAN LOCK. frå rakt i ögonen och ser inget så den fortsatte snurra och det var bokstavligt talat en ny tapet i köket som heter banan och jordgubb...


har ni sett någon som burnar för länge så att fälgen börjar riktigt lysa av värmen? så var mamma när hon kom hem...
Lysande! :D
Speedfight 3 Projektet!!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=36890
[spoiler]Bild[/spoiler]
dennis9719
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 2 maj 2012, 15:52

Inlägg av dennis9719 »

Det är bara kvinnor som hör hemma i köket -.-
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Inlägg av Mura »

PK skrev:kökstabbe och kökstabbe. vanligaste är väll att man kokar snabbnudlar, häller av vattnet och DÅ kommer man på att man skulle hälla i kryddorna. alltid samma ;)


kommer ihåg att när jag tränade som hårdast så var det proteindrinkar att mixa. tog en stoooor portion och hälde i. säkert 2 liter.

kommer åt knappen till mixern och skiten startar UTAN LOCK. frå rakt i ögonen och ser inget så den fortsatte snurra och det var bokstavligt talat en ny tapet i köket som heter banan och jordgubb...


har ni sett någon som burnar för länge så att fälgen börjar riktigt lysa av värmen? så var mamma när hon kom hem...

det är för att när du står stilla och och burnar så bromsar du ju så klossarna ligger emot där bak med och då börjar skivorna glöda :) varför din mamma blev så vet jag inte :D
Bild
Användarens profilbild
ConnyH
Svårstartad skrothög
Inlägg: 290
Blev medlem: 2 oktober 2011, 00:32
Ort: Finland Ekenäs

Inlägg av ConnyH »

hahakommer ihåg när jag var liten så hade morsan dukat till någon fest inne på köksbordet, så hade hon glömt något och så skulle hon till stan efter det, jag skulle med men jag var hunrig så jag skulle äta lite flingor med choklad... vit duk, alla bestick,tallrikar allting hade blivit brunt efter jag hade varit där :D det slutade med att morsan började gråta :D säkert för att hn trodde hon hade fått ett retard barn :D haha :D
Jog R
Elmoped
Inlägg: 36
Blev medlem: 28 juli 2012, 17:40

Inlägg av Jog R »

Precis nu när jag gör mitt underbara te med super mycket socker i som jag alltid gör varje kväll. Så tappar jag socker påsen och där e socker överallt, i samma sekund så spiller jag ut mitt kokande vatten ur vattenkokaren över golvet.. Vi har ingen mopp atm så där e cp kladdigt över heela jävla golvet... Min tur kväll! <3
Mopeder: Jog R
Xtremen
Elmoped
Inlägg: 108
Blev medlem: 2 augusti 2012, 23:28

Inlägg av Xtremen »

hahaha kommer ihåg det var några år sedan när jag o farsan stog och gjorde pannkakor, så när han skulle vända dom så kasta han upp dom i luften så dom vändes sen när jag skulle testa det så råkade jag ta i lite för mycket så pannkakan "fastnade" i taket :P
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd
Inlägg: 1114
Blev medlem: 17 september 2011, 15:17

Inlägg av TechnoMen »

Tappa tre ägg på golvet och har ni någon gång tappat ägg så vet ni ju hur de är så att säga.. :roll:
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott
Inlägg: 735
Blev medlem: 21 juni 2012, 10:00

Inlägg av Rangad »

PK skrev:kökstabbe och kökstabbe. vanligaste är väll att man kokar snabbnudlar, häller av vattnet och DÅ kommer man på att man skulle hälla i kryddorna. alltid samma ;)
Alltid varje jävla gång hela tiden!
Användarens profilbild
Benjaa14
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 418
Blev medlem: 30 september 2011, 13:55
Ort: Däär

Inlägg av Benjaa14 »

Jag och min syster var hemma själva. Hon är 6 år och va lite hungrig. Så jag skulle koka nudlar och stega ägg och lite bacon.. Allt gick bra. Men när jag väl kom fram till att steka äggen så va det lite hög värme osv. Fläkten va inte heller på.. Så jag försökte stega ägg samtidigt som det är rök överallt och brandlarmet går... 20sek efter ringer securitas och vill ha en kod som jag inte kan.. Hahaha så allt blev nästintill misslyckat. Pga äggen blev nudlarna oxå överkokta :)
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Inlägg: 1760
Blev medlem: 2 oktober 2011, 08:54
Ort: Oxelösund
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

Nu kommer det en till kökstabbe från mig :D
Det va väl på hemkunskapen då jag jobbade med min klasskamrat och skulle göra pizza.
Jag gjorde degen och han gjorde ingredienserna..
Lekte väl att jag är pizzabagare och försökte härma som en pizza bagare brukar göra dvs kasta upp den mot taket osv ;)
Men när jag kastade upp den tredje gången så skulle jag vända mig en 360 och sedan fånga den men det sluta med att jag fick degen på skallen och va helt mjölig..
Men pizzan var däremot god xD
Och lärarn garva läppen av sig och på samma dag hade man utvecklingsamtal och lärarn skulle självklart ta upp det som hände på hemkunskapen -.-' min mamma och mentor garva också.. XD
MopedOlle
Svårstartad skrothög
Inlägg: 175
Blev medlem: 28 mars 2012, 12:32

Inlägg av MopedOlle »

Var ett bra tag sen men morsan tvingade mig att äta en sån där fiskoljetablett. Hade aldrig ätit sån innan, tyckte den såg jävligt äcklig ut. Jag höll på att trycka lite på den, då att den gick sönder och det kom sån olja som små prickar över hela tapeten. Så numera är tapeten prickig :)
Speedfight 2 Iron-x -07
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Inlägg: 1760
Blev medlem: 2 oktober 2011, 08:54
Ort: Oxelösund
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

Hahah det gick ju bra det där ;)

Heheh skrattar ju när man läser era misstag ;)
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

vet ej hur de hände men han la in en full cola i frysen och sen tänkte vi inte mera på de och jag och min andra kompis står på balkongne och så skriker den 4 kompisen att theo (som la in colan i frysen) har sprängt sin cola i hela köket och vi tror han inte och efter5 min går vi till vardagsrummet och så ser vi att de är cola i hela köket,ingen anning hur de hände men han sa att allt spruta när han öppna den^^


haha sen oxå när jag nästan elda ner hela köket, jag poppa popcorn och vred bara upp timern så stod la runt 50min och så går jag inte på mitt rum och spelar, ås glömmer jag va de totallt till brandalarmet går och hela micron ryker XD
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
VictoRS
Elmoped
Inlägg: 96
Blev medlem: 25 juni 2012, 01:21
Ort: Norrköping

Inlägg av VictoRS »

Inget som jag har gjort men som en kompis gjorde, Vi skulle baka något och istället för att han skulle ta en halv deciliter tog han en och en halv deciliter mjöl, men det gick att käka ändå :)
FreZz skrev:det som finns närmast
Loka, Cola, vanligt vatten, 2 takts olja, fanta och sprite :P
och det som äts är väll
Pizza, små godis och lite sånt typ :P
Här på TSR äter vi vad som helst :D

Bild
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730
Blev medlem: 31 oktober 2011, 19:25

Inlägg av DerbiKoffe »

skulle värma nutella i mikron med liite aluminiumfolie kvar från locket, det slog gnistor i hela mikron men den funkar fortfarande! :D
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!

Kolla gärna in mitt gamla projekt :D

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46183
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Inlägg: 1760
Blev medlem: 2 oktober 2011, 08:54
Ort: Oxelösund
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

DerbiKoffe skrev:skulle värma nutella i mikron med liite aluminiumfolie kvar från locket, det slog gnistor i hela mikron men den funkar fortfarande! :D
En fråga... varför värma nutella ? xd ... ville du ha smältchoklad ?xD
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Jepp, tänkte låta kökskvinnan gå ut på promenad men hon slet sig... Nä skämt o sido så blir det kaos så fort jag närmar mig köket, Jag och DiNozzan har dragit igång brandalarmet säkert 10 gånger innan vi slog sönder det. Det trögaste jag gjort hittills var att tro att det funkar lika bra med 10-30 som med smör, fan va vidrigt det blev.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Inlägg: 1760
Blev medlem: 2 oktober 2011, 08:54
Ort: Oxelösund
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

k-skåpet skrev:Jepp, tänkte låta kökskvinnan gå ut på promenad men hon slet sig... Nä skämt o sido så blir det kaos så fort jag närmar mig köket, Jag och DiNozzan har dragit igång brandalarmet säkert 10 gånger innan vi slog sönder det. Det trögaste jag gjort hittills var att tro att det funkar lika bra med 10-30 som med smör, fan va vidrigt det blev.
hahah xD Undrar varför ni drar igång brandlarmet hela tiden ;)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

k-skåpet skrev:Jepp, tänkte låta kökskvinnan gå ut på promenad men hon slet sig... Nä skämt o sido så blir det kaos så fort jag närmar mig köket, Jag och DiNozzan har dragit igång brandalarmet säkert 10 gånger innan vi slog sönder det. Det trögaste jag gjort hittills var att tro att det funkar lika bra med 10-30 som med smör, fan va vidrigt det blev.
De är ju bara retard :lol:

Typ som att tro att man kan käka muttrar
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket
Inlägg: 1017
Blev medlem: 4 oktober 2012, 22:55

Inlägg av MisterDT50R »

Kompisens pappa hade fest i för att dom nyss flyttat in i en svindyr lägenhet. ca 30 vuxna där nåt sånt och jag skulle hjälpa till att serva och sånt. Sen sa dom åt mig att öppna en vinflaska men jag var inte så bra på sånt så jag skruvade i korkskruven och drog hårt som en apa, men jag slutade inte dra så halva flaskan flög ut på deras tapet som var helt ny kostade säkert mycket för jag vet inte vad tapeter kostar men iallafall så är en halv vägg rödprickig fortfarnade och jag har inte sagt nåt till hans pappa :)
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Inlägg: 1760
Blev medlem: 2 oktober 2011, 08:54
Ort: Oxelösund
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

MisterDT50R skrev:Kompisens pappa hade fest i för att dom nyss flyttat in i en svindyr lägenhet. ca 30 vuxna där nåt sånt och jag skulle hjälpa till att serva och sånt. Sen sa dom åt mig att öppna en vinflaska men jag var inte så bra på sånt så jag skruvade i korkskruven och drog hårt som en apa, men jag slutade inte dra så halva flaskan flög ut på deras tapet som var helt ny kostade säkert mycket för jag vet inte vad tapeter kostar men iallafall så är en halv vägg rödprickig fortfarnade och jag har inte sagt nåt till hans pappa :)
hur fan lyckades du tappa flaskan när du drog den xD

Gled den ut från händerna eller xD ?
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730
Blev medlem: 31 oktober 2011, 19:25

Inlägg av DerbiKoffe »

Arkstar skrev:
DerbiKoffe skrev:skulle värma nutella i mikron med liite aluminiumfolie kvar från locket, det slog gnistor i hela mikron men den funkar fortfarande! :D
En fråga... varför värma nutella ? xd ... ville du ha smältchoklad ?xD
nä den hade stått i kylen av någon konstig anledning... :/
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!

Kolla gärna in mitt gamla projekt :D

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46183
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

det dumaste jag har gjort var då jag och 2andra kompisar hade en liten mini fest då jag fyllde år, så då klockan var runt 2 så är vi skit hungrig efter ha kollar på epic meal time så vi drar iväg i kompisens epa köper 30chesse burgare och åker hem dränker dom i ost så det är hamburge papper pp golvet så ena kompisen kommer ju in med en 2 liters cola i handen snubblar på amburge papperna och tappar 2 liter cola på golvet och samtidigt så försöker ju vi hjälpa han upp men han ligger i cola så vi klivir ju i det så alla är klibbiga som fan och golvet med så vi gör ju rent sp bra det gick men hans morsan var inte så glad med våran prestation då det är fortfarande klippigt lite här och där en hel månad efter :P

(900 posts!!!!!! det är från mobilen så skriver som en idiot)
Quattro lyfe
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

FreZz skrev:det dumaste jag har gjort var då jag och 2andra kompisar hade en liten mini fest då jag fyllde år, så då klockan var runt 2 så är vi skit hungrig efter ha kollar på epic meal time så vi drar iväg i kompisens epa köper 30chesse burgare och åker hem dränker dom i ost så det är hamburge papper pp golvet så ena kompisen kommer ju in med en 2 liters cola i handen snubblar på amburge papperna och tappar 2 liter cola på golvet och samtidigt så försöker ju vi hjälpa han upp men han ligger i cola så vi klivir ju i det så alla är klibbiga som fan och golvet med så vi gör ju rent sp bra det gick men hans morsan var inte så glad med våran prestation då det är fortfarande klippigt lite här och där en hel månad efter :P

(900 posts!!!!!! det är från mobilen så skriver som en idiot)
Respekt att du lyckades få det där till en mening
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Skriv svar