Hebo rör Derbi

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
derbeyy
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 600
Blev medlem: 6 april 2012, 10:37

Hebo rör Derbi

Inlägg av derbeyy »

Tja ska köpa mitt ett trimrör nu, och jag har funderat på ett begagnat Hebo bufanda för 700 spänn, är det värt de?

är det ett bra rör samt bra toppfart? :)


/ derbeyy
Användarens profilbild
TuZx
ngt roligare
Inlägg: 1719
Blev medlem: 9 februari 2012, 16:49
Ort: uddevalla

Inlägg av TuZx »

ja de är ett bra rör ;)
kolla in mitt beta rr projekt :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=37329 (del1)

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46884 (del2)

säljer betan i delar,har av dig/er i chatten om vad ni söker!
Ezkils
Svårstartad skrothög
Inlägg: 151
Blev medlem: 17 mars 2012, 11:16

Inlägg av Ezkils »

testade min kompis moppe med det röret och den gick som fan :roll:
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

Ezkils skrev:testade min kompis moppe med det röret och den gick som fan :roll:
Har själv det röret liggandes hemma, och det är ett riktigt gött rör. Mätaren visar 92 med 12/53 drevning. Är ju inte 92 ärliga, men det är ändå riktigt bra. Axxet tycker jag är skönast, även ljudet är helt gudomligt.
Ezkils
Svårstartad skrothög
Inlägg: 151
Blev medlem: 17 mars 2012, 11:16

Inlägg av Ezkils »

Roxxen96 skrev:
Ezkils skrev:testade min kompis moppe med det röret och den gick som fan :roll:
Har själv det röret liggandes hemma, och det är ett riktigt gött rör. Mätaren visar 92 med 12/53 drevning. Är ju inte 92 ärliga, men det är ändå riktigt bra. Axxet tycker jag är skönast, även ljudet är helt gudomligt.
aa hans gick 85 på gps med 12-56!
Användarens profilbild
Nicke_95
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 459
Blev medlem: 11 juni 2011, 23:10

Inlägg av Nicke_95 »

Röret är riktigt bra särskilt för priset oxå, det går även mycket bra på airsal 70cc sport har de Hebo bufanda, 70cc airsal sport, 21mm dellorto, malossi membran, barikit ostrypt insug och drar min polare med Hebo manston 70cc och lacada 21mm förgasare osv. :D
Simon18
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 17 juni 2012, 18:01

Inlägg av Simon18 »

Har ett till salu om det skulle smaka ! :D
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Det är samma rör som TK, kasst.
Användarens profilbild
Derbi_MackaN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 712
Blev medlem: 20 mars 2011, 14:17
Ort: Älgarås

Inlägg av Derbi_MackaN »

Kör på Yasuni :)
Bild
PM om ni har frågor om Derbi crew :D
Kommentera så blir allt roligare och update oftare!:)
Projekt Derbi
A-traktorn
Användarens profilbild
Börniee
Gasres
Inlägg: 1526
Blev medlem: 16 september 2011, 20:00
Ort: Uddevalla

Inlägg av Börniee »

Gianelli <3
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken
Inlägg: 1287
Blev medlem: 29 februari 2012, 21:20
Ort: Ljungskile

Inlägg av YamahaMarcus »

Finns redan en "Är det värt de" Tråd här på forumet.
Projekt:

Volvo Duett -66 - Såld
Rieju drac -03 ( http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=45767 Till Salu )
Yamaha Slider -12 -Såld
Yamaha Aerox -02 - Såld (http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=47350)
Volvo 244 -88 - Såld
Crescent Compact
Volvo 945 ltt -96
Bilprojekt finns på "Dahlqan" på Garaget.org
anton96
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 517
Blev medlem: 7 mars 2011, 20:35
Ort: jönköping

Inlägg av anton96 »

DiNozzan skrev:Det är samma rör som TK, kasst.
Vad är det som är kasst med TK förutom ljudet? Min drd pro gick 85km/h med TK underliggande och ett 13framdrev, tycker det är ganska bra fart för ett av de billigaste rören :)
Användarens profilbild
Z-K
Avstängd
Inlägg: 544
Blev medlem: 21 januari 2012, 15:15
Ort: Finland,Närpes

Inlägg av Z-K »

anton96 skrev:
DiNozzan skrev:Det är samma rör som TK, kasst.
Vad är det som är kasst med TK förutom ljudet? Min drd pro gick 85km/h med TK underliggande och ett 13framdrev, tycker det är ganska bra fart för ett av de billigaste rören :)
är dock int billigaste i längden. :P

När Politia kommer å skjuter efter dig.
GE FAN I MEJ! :wink:

Äre någon jag hatar så är det du! SickRazer
Du Lär se vilket Problem du har fått! :/ Du skulle lyssnat på mej!
anton96
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 517
Blev medlem: 7 mars 2011, 20:35
Ort: jönköping

Inlägg av anton96 »

Z-K skrev:
anton96 skrev:
DiNozzan skrev:Det är samma rör som TK, kasst.
Vad är det som är kasst med TK förutom ljudet? Min drd pro gick 85km/h med TK underliggande och ett 13framdrev, tycker det är ganska bra fart för ett av de billigaste rören :)
är dock int billigaste i längden. :P

När Politia kommer å skjuter efter dig.
Om polisen är lite erfaren hör han om en moppe är trimmad eller inte även om du har det "tystaste" trimröret. Och nästan alla trimrör låter mycket högre än original gör, men har hört att något ska vara nära ett urpluggat originalrör men kommer ej ihåg namnet.
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

anton96 skrev:
DiNozzan skrev:Det är samma rör som TK, kasst.
Vad är det som är kasst med TK förutom ljudet? Min drd pro gick 85km/h med TK underliggande och ett 13framdrev, tycker det är ganska bra fart för ett av de billigaste rören :)
Det är ju inte billigare än ett gianelli om du kör me originalljuddämparen. Sen har det galet dåligt drag, och bara varvar utan nått vrid alls. Det e fanimig skittråkigt om ni testat nått vassare än effektrörsmaskin. :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

k-skåpet skrev:
anton96 skrev:
DiNozzan skrev:Det är samma rör som TK, kasst.
Vad är det som är kasst med TK förutom ljudet? Min drd pro gick 85km/h med TK underliggande och ett 13framdrev, tycker det är ganska bra fart för ett av de billigaste rören :)
Det är ju inte billigare än ett gianelli om du kör me originalljuddämparen. Sen har det galet dåligt drag, och bara varvar utan nått vrid alls. Det e fanimig skittråkigt om ni testat nått vassare än effektrörsmaskin. :)
Grejen är den att dom tycker att effektrörs drac är skitvasst..

Och runt 75 gör en urpluggad Derbi så 10km/h är inget att hurra över. Och sen lär den inte orka upp för en lite uppförsbacke utan att vxla ner... Min gammla gick i 93 med hyffsat vrid, gryyyyymmmmt för er.
anton96
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 517
Blev medlem: 7 mars 2011, 20:35
Ort: jönköping

Inlägg av anton96 »

DiNozzan skrev:
k-skåpet skrev:
anton96 skrev: Vad är det som är kasst med TK förutom ljudet? Min drd pro gick 85km/h med TK underliggande och ett 13framdrev, tycker det är ganska bra fart för ett av de billigaste rören :)
Det är ju inte billigare än ett gianelli om du kör me originalljuddämparen. Sen har det galet dåligt drag, och bara varvar utan nått vrid alls. Det e fanimig skittråkigt om ni testat nått vassare än effektrörsmaskin. :)
Grejen är den att dom tycker att effektrörs drac är skitvasst..

Och runt 75 gör en urpluggad Derbi så 10km/h är inget att hurra över. Och sen lär den inte orka upp för en lite uppförsbacke utan att vxla ner... Min gammla gick i 93 med hyffsat vrid, gryyyyymmmmt för er.
Min gick sjukt bra uppför :)
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

anton96 skrev:
DiNozzan skrev:
k-skåpet skrev:Det är ju inte billigare än ett gianelli om du kör me originalljuddämparen. Sen har det galet dåligt drag, och bara varvar utan nått vrid alls. Det e fanimig skittråkigt om ni testat nått vassare än effektrörsmaskin. :)
Grejen är den att dom tycker att effektrörs drac är skitvasst..

Och runt 75 gör en urpluggad Derbi så 10km/h är inget att hurra över. Och sen lär den inte orka upp för en lite uppförsbacke utan att vxla ner... Min gammla gick i 93 med hyffsat vrid, gryyyyymmmmt för er.
Min gick sjukt bra uppför :)
Orkar inte tjabba för en som har tk fattar inte att tk inte är bra, nu slutar jag göra offtopic här så du behöver inte skriva mer.
Användarens profilbild
Nicke_95
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 459
Blev medlem: 11 juni 2011, 23:10

Inlägg av Nicke_95 »

DiNozzan skrev:Det är samma rör som TK, kasst.
Källa på att det är samma rör som tk ?
anton96
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 517
Blev medlem: 7 mars 2011, 20:35
Ort: jönköping

Inlägg av anton96 »

Jag har inte längre TK, och har kört andra trimmade moppar dock bara urpluggade, men hade MYCKET bättre axx och topp än dom, en fråga bara har du någonsin testat en bra inställd moppe med tk?
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

anton96 skrev:Jag har inte längre TK, och har kört andra trimmade moppar dock bara urpluggade, men hade MYCKET bättre axx och topp än dom, en fråga bara har du någonsin testat en bra inställd moppe med tk?
Om dom andra bara är urpluggade, klart de! Faktiskt aldrig kört en men åkt med o tror DiNozzan har testat den. Inget att hurra över kan jag lova! när urpluggat var det vassaste jag kört tyckte jag med att tk var skitsnabb men sen åkte man mopeder med bra effektrör som piskade den och sen mopeder som till och med var trimmade på riktigt efter det... Ja jag låter lite bitter för har den här diskussionen med varenda jävla tk fån i hela världen 2 gånger om dagen. Snälla bara lyssna o lär o tjabba inte imot dom gör inte 100, dom accar inte bra.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Nicke_95
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 459
Blev medlem: 11 juni 2011, 23:10

Inlägg av Nicke_95 »

Jag tror dock INTE att det är samma rör som tk då jag drar min polare rätt lätt som kör med Hebo manston replica cylindern o tk rör 21mm förgasare och jag har airsal 70cc SPORT Hebo bufanda 21mm förgasare.
Skriv svar