Sida 1 av 2

omöjlig att kicka 250 cc

Postat: 15 juli 2012, 18:29
av peugeotkillen
tjena har en orion 250 cc som inte har gått långt , problemet är med den är att den är omöjlig att kicka igång , kan stå med hela kroppen på kicken ( väger 70 kg) sen tillslut går den ner :O
och om man lyckas så den hosta en gång trycker kicken upp igen så man får blåmärken under foten :o
omöjlig att starta ju :O
någon som vadvad man kan göra för att minska kompet eller något annat ?
helt omöjligt att springa igång den också

Postat: 15 juli 2012, 18:31
av TheGrimReaper
Är det en sådan där kick med en konstig böj på? Ifall det är det så kan du byta till en rak kick och då kommer du få betydligt mycket mera kraft :roll:

Postat: 15 juli 2012, 18:34
av D4NI3L
prova dra i högsta växeln och spring. var beredd med kopplingen barre.

Postat: 15 juli 2012, 18:36
av GuZt4v
kan vara så att cylindern är bensin fylld så ta av tändstiftet o kolla:) blir stenhårt då kan jag lova ;)

Postat: 15 juli 2012, 18:38
av TheGrimReaper
D4NI3L skrev:prova dra i högsta växeln och spring. var beredd med kopplingen barre.
Nepp det klarar man inte av....

Postat: 15 juli 2012, 18:38
av peugeotkillen
D4NI3L skrev:prova dra i högsta växeln och spring. var beredd med kopplingen barre.

haha funkar inte ens i 1:an bara slirar helt omöjligt :(

Postat: 15 juli 2012, 18:39
av Mertz
hehe borra ett hål i topplocket, anslut en ventil som går till en slang som tål 700 grader vidare till en stålbehållare på runt en halvliter. risken är att skiten kommer explodera..
Sätt på en tjockare topplockpackning? och fixa iordning kankedjan om det behövs.
eller borra ett litet hål i kolven?
eller helt enkelt lägg på dig lite vikt och kör mycket i benpress så du vinner över kicken ;)

Postat: 15 juli 2012, 18:39
av peugeotkillen
TheGrimReaper skrev:Är det en sådan där kick med en konstig böj på? Ifall det är det så kan du byta till en rak kick och då kommer du få betydligt mycket mera kraft :roll:


ja det sitter en mt5 kick på :O kan det va den ?

Postat: 15 juli 2012, 18:40
av D4NI3L
peugeotkillen skrev:
D4NI3L skrev:prova dra i högsta växeln och spring. var beredd med kopplingen barre.

haha funkar inte ens i 1:an bara slirar helt omöjligt :(
inte ens? det blir lättare med högra växl

jag måste rulla igång kundvagnen på 2:an för att den slirar på 1:an

Postat: 15 juli 2012, 18:41
av TheGrimReaper
På en sådan kick får du inte ut någon kraft :lol:

Postat: 15 juli 2012, 18:42
av CaToXXo
peugeotkillen skrev:
D4NI3L skrev:prova dra i högsta växeln och spring. var beredd med kopplingen barre.

haha funkar inte ens i 1:an bara slirar helt omöjligt :(
Det blir lättare ju högre växel du har.
Ont: Öva på att kicka...

Postat: 15 juli 2012, 18:45
av peugeotkillen
CaToXXo skrev:
peugeotkillen skrev:
D4NI3L skrev:prova dra i högsta växeln och spring. var beredd med kopplingen barre.

haha funkar inte ens i 1:an bara slirar helt omöjligt :(
Det blir lättare ju högre växel du har.
Ont: Öva på att kicka...

kan säga har laggt 2 hela dagar och 20 liter vatten har man drukit och försökt kicka men skiten går knappt ner :O
men så seg ska det inte va 15 - 16 åringar ska kunna kicka igång dom :o

Postat: 15 juli 2012, 18:48
av peugeotkillen
TheGrimReaper skrev:På en sådan kick får du inte ut någon kraft :lol:



så omjag tar en meters långt järn rör och svetsar på kommer det bli lätt då :)?

Postat: 15 juli 2012, 19:22
av GreckE
peugeotkillen skrev:
TheGrimReaper skrev:På en sådan kick får du inte ut någon kraft :lol:



så omjag tar en meters långt järn rör och svetsar på kommer det bli lätt då :)?
ja faktiskt, blir länge hävkraft elr hur man säger.

Postat: 15 juli 2012, 19:52
av jarken
Om du inte orkar starta den maskinen du skall köra så är jag tveksam om du ens borde köra den...

Postat: 15 juli 2012, 20:27
av FreZz
håller med Jarken.
men byt kick till något som är inte så böjt.
det behövde jag göra på min 450

Postat: 15 juli 2012, 20:32
av bensinskalle
typ såhär eller?

"Detta är ett videosvar på peugeotkillens inlägg"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=esTXQw7-MBg[/youtube]

Postat: 15 juli 2012, 20:46
av wille yz85
jag hadde en 250 fiddy förut och första dagen så fick jag int i gång den själv men jag lärde mig till slut bara att typ hoppa ner kicken med ena foten men det där med att den trycker upp kicken hade jag också före jag justerade ventilerna vet inte om det hade ngt med det att göra men efter att jag gjort det så funkade det hur bra som helst :) så bara att försöka :D

Postat: 15 juli 2012, 20:52
av -ReM-
bensinskalle skrev:typ såhär eller?

"Detta är ett videosvar på peugeotkillens inlägg"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=esTXQw7-MBg[/youtube]
hahaha tappert försök...

Postat: 15 juli 2012, 20:55
av fluffen
bensinskalle skrev:typ såhär eller?

"Detta är ett videosvar på peugeotkillens inlägg"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=esTXQw7-MBg[/youtube]
Haha, vilket damp killen får i slutet xD

Postat: 15 juli 2012, 21:13
av Jimmye
Tycker det borde va nått galet om det ska va så svårt att kicka igång en 250... Kan trycka igång min 360cc med handen. :D Kanske inte så bra för handleden dock...

Postat: 15 juli 2012, 21:15
av david96
Bara de fråga har du kolven i topdeadcenter när du kickar? Att den är högst upp så den går ner innan den går upp, så måste jag kicka när jag ska kicka större hojar sen finns de olika tekniker men funkar fint för mig

Postat: 15 juli 2012, 21:37
av Z-K
kicka först så den går upp i översta lägget, senare äre bara att hoppa ner kicken å det lär funka.

Postat: 15 juli 2012, 23:39
av peugeotkillen
jarken skrev:Om du inte orkar starta den maskinen du skall köra så är jag tveksam om du ens borde köra den...

haha har kört 450 innan och lyckats starta :)

Postat: 15 juli 2012, 23:40
av peugeotkillen
bensinskalle skrev:typ såhär eller?

"Detta är ett videosvar på peugeotkillens inlägg"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=esTXQw7-MBg[/youtube]


hahahtyp nej en min går inte ens ner å som hans :O
kan kanske filma så ska ni se :O

Postat: 15 juli 2012, 23:55
av MrAndersson
peugeotkillen skrev:
jarken skrev:Om du inte orkar starta den maskinen du skall köra så är jag tveksam om du ens borde köra den...

haha har kört 450 innan och lyckats starta :)
elstart på den då kanske :roll:

Postat: 16 juli 2012, 00:07
av Riejumike
Fattar inte att du inte får igång en 250cc 4-t china fiddy , jag kan fan själv stå på mina hondor (450cc 4-t,250cc 4-t) med mina 90kg men skaffa dig lite muskler/ben muskler och hoppa som ett bränt ollon och kicka bara ! Får du inte igång den då , då är ju blocket din vän..

Postat: 16 juli 2012, 03:47
av G30FF123
De måste ju vara något fel, förstår inte ni det?
En sån är inte änns nästan så svår att kicka som på filmen där, och om han säger att den är ännu svårare... men ni värkar tro att han är lika stark som en överkörd ekorre. Om den går så tungt är något kaos.

Postat: 16 juli 2012, 11:27
av elias96sandberg
Jag har själv kickat den. omöjligt, det kan inte va så. något måste vara snett. Ingen som vet vad det kan va ? Jag kan ställa mig på kicken och hoppa och den åker inte ner. och när den väl gör det så stutsar kicken tillbaka på foten och det gör rätt så ont.
Vi har bogserat den efter min moppe och lagt i växel men då låser sig bara hjulet på fiddyn.
Hur kan man göra för att det inte ska va så mycket komp. Eller ska det va så i en 250 ?

Postat: 16 juli 2012, 12:13
av streamjr
testa ta ur stiftet och kicka, om det fortfarande är trögt då är något galet i motorn...

Postat: 16 juli 2012, 12:21
av TheGrimReaper
Är inget fel på den alla 250 fiddys är sådana..... Men det blir ju inte bättre genom att använda en mt5 kick.....Så köp en RAK kick :D

Postat: 16 juli 2012, 12:26
av david96
Åh, fall den studsar tillbaka så är de för du kickar ner kolven är längst ner... Lägg den i toppen och sen kicka-.-

Postat: 16 juli 2012, 12:53
av Peppenamnlos
TheGrimReaper skrev:Är inget fel på den alla 250 fiddys är sådana..... Men det blir ju inte bättre genom att använda en mt5 kick.....Så köp en RACK kick :D
RACK? Antar att du menar en rak.

Postat: 16 juli 2012, 13:00
av TheGrimReaper
Va så står det inte :roll:

Postat: 16 juli 2012, 13:34
av CaToXXo
Kan även vara en idé att kolla över ventilerna, står dom fel så kan den bli riktigt trög att kicka och självklart mer svårstartad.