Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
stunt 4 life skrev:är det så man stryper oljemängden nu för tin?MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén
Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning
du blir inte vanlig i en blank kolsvart 740 med 350 hk som laddar 1 barPK skrev:hmm.. gillar inte 740 dirrekt stora och klumpiga..stunt 4 life skrev:köp 740 med b230fk lite mer avanserad men ändå lättmekad. just den motorn har kraftigare vevar så den klara ca 300-400 hk med orginal vev om du ska turbo konventera å trimma lite lätt
sen är dom så vanliga med..
stunt 4 life skrev:är det så man stryper oljemängden nu för tin?MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén
Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning
haha har nog sett ett antal sånna...stunt 4 life skrev:du blir inte vanlig i en blank kolsvart 740 med 350 hk som laddar 1.8 barPK skrev:hmm.. gillar inte 740 dirrekt stora och klumpiga..stunt 4 life skrev:köp 740 med b230fk lite mer avanserad men ändå lättmekad. just den motorn har kraftigare vevar så den klara ca 300-400 hk med orginal vev om du ska turbo konventera å trimma lite lätt
sen är dom så vanliga med..
tänkte på att vevarna inte klarar mer hk så han får köra på högt ladd ist. men om han byter ut vev, kolv mm så kan får han mminst upp te 600hk å ladd 1.8 med rätt sakerchifen skrev:Men turbokonvertering kommer du aldrig igenom bes. Satsa på e30 med m50 motorbyte som är besiktad om du lyckas hitta det för under 20. Då har du en bil som går bra. 192 hästar i en väldigt lätt bil och rätt bra med vridmoment också.
350hk från en 740 är i dagsläget inte så ovanligt. dessutom är 350hk från 2,3 liter med 1,8 i ladd dåligt byggt haha Ska inte behövas så mycket ladd för så lite effekt. Du har samma effekt i en m50b25 med 0,8 i ladd. Mindre än så om det är bra byggt och ordentligt mappat Med helt original bottendel och topp. Tjockare toppackning bara. Synd att det inte går igenom bes bara.
stunt 4 life skrev:är det så man stryper oljemängden nu för tin?MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén
Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning
jo men försäkringen gäller inte.PK skrev:kan man inte besiktiga den FÖRST och sen trimma den? är det stor chans att man åker fast?
stunt 4 life skrev:är det så man stryper oljemängden nu för tin?MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén
Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning
stunt 4 life skrev:jo men försäkringen gäller inte.PK skrev:kan man inte besiktiga den FÖRST och sen trimma den? är det stor chans att man åker fast?
inte om du är duktig på att köra
reglerna om trimmning är samma som att trimma en moped å bil. ingen skillnadPK skrev:stunt 4 life skrev:jo men försäkringen gäller inte.PK skrev:kan man inte besiktiga den FÖRST och sen trimma den? är det stor chans att man åker fast?
inte om du är duktig på att köra
nä men liksom om man bara har den besiktigad som original och trimmar den till 300 häst. blir man stannad av polisen eller vad händer?
man kan ju bara ta och plocka i originalgrejjer om man ska besigtiga den.
vad är reglerna för trimmning?
stunt 4 life skrev:är det så man stryper oljemängden nu för tin?MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén
Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning
klart det inte är.. du menar att om man byter luftfilter och blir stannad av aina så drar dom in körkortet? nej.stunt 4 life skrev:reglerna om trimmning är samma som att trimma en moped å bil. ingen skillnadPK skrev:stunt 4 life skrev: jo men försäkringen gäller inte.
inte om du är duktig på att köra
nä men liksom om man bara har den besiktigad som original och trimmar den till 300 häst. blir man stannad av polisen eller vad händer?
man kan ju bara ta och plocka i originalgrejjer om man ska besigtiga den.
vad är reglerna för trimmning?
ja till 10% men sen räknas det som oregistrerat fordonPK skrev:klart det inte är.. du menar att om man byter luftfilter och blir stannad av aina så drar dom in körkortet? nej.stunt 4 life skrev:reglerna om trimmning är samma som att trimma en moped å bil. ingen skillnadPK skrev:
nä men liksom om man bara har den besiktigad som original och trimmar den till 300 häst. blir man stannad av polisen eller vad händer?
man kan ju bara ta och plocka i originalgrejjer om man ska besigtiga den.
vad är reglerna för trimmning?
det är väll att man får trimma upp +10% av originalkraften eller nåt sånt va?
stunt 4 life skrev:är det så man stryper oljemängden nu för tin?MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén
Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning
nepp.PK skrev:klart det inte är.. du menar att om man byter luftfilter och blir stannad av aina så drar dom in körkortet? nej.stunt 4 life skrev:reglerna om trimmning är samma som att trimma en moped å bil. ingen skillnadPK skrev:
nä men liksom om man bara har den besiktigad som original och trimmar den till 300 häst. blir man stannad av polisen eller vad händer?
man kan ju bara ta och plocka i originalgrejjer om man ska besigtiga den.
vad är reglerna för trimmning?
det är väll att man får trimma upp +10% av originalkraften eller nåt sånt va?
740 finns inte med fk. A, K, E, G, F, ET, FT, GT, men inte fk. fk sitter bara i 940. Och fk är en turbomotor, så varför konvertera??stunt 4 life skrev:köp 740 med b230fk lite mer avanserad men ändå lättmekad. just den motorn har kraftigare vevar så den klara ca 300-400 hk med orginal vev om du ska turbo konventera å trimma lite lätt
Va?.... Varför skulle motorn hålla bättre om man kör på högre ladd?tänkte på att vevarna inte klarar mer hk så han får köra på högt ladd ist. men om han byter ut vev, kolv mm så kan får han mminst upp te 600hk å ladd 1.8 med rätt saker
Kan kan man, men det är ett jävla bök att hålla på och byta grejor. Man sätter ju inte bara på ett vanligt grenrör och åker iväg direkt, de är en massa skit som ska bytas. Dom jag vet som gör så byter hela motorn. Har man ett eftermarknadssprut får man byta all el, eller om man mappat originalsprutet byta styrdatorn.nä men liksom om man bara har den besiktigad som original och trimmar den till 300 häst. blir man stannad av polisen eller vad händer?
man kan ju bara ta och plocka i originalgrejjer om man ska besigtiga den.
kjelle skrev:Är du utrustad med penis kommer du att göra det.moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Ja precis, bara idiotiskt att köpa en FTTbensinskalle skrev:billigare försäkring, i princip samma motor. Bara wastegateklockan som skiljer. Det är bara att ställa på laddet så har man en bil som går som en ftt men kostar som en lttZX skrev:Varför LTT? bättre med FTTJagHarEnDerbi skrev:Köp 940 LTT!
Nej sån skit ska man inte köra!Jetforce_Dahlin skrev:Jag är inne på samma spår. Men har märkt att du får så himmla mycket mer bil för pengarna om du slänger på 10,000 till. Kolla med päronen om du kan få låna av dem eller liknande. Men oavsett vilken prislapp det handlar om så har jag fastnat starkt för BMW 325(i), alternativt e30.
Finns för resonabla priser samt inte så svårtrimmat
stunt 4 life skrev:är det så man stryper oljemängden nu för tin?MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén
Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning