Prisvärt Grafikkort? :)

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
ollebolle15
Svårstartad skrothög
Inlägg: 287
Blev medlem: 25 september 2011, 15:39
Ort: Motala

Prisvärt Grafikkort? :)

Inlägg av ollebolle15 »

Hej, skulle gärna vilja ha lite hjälp att hitta ett bra grafikkort för en budget på ca 1700kr :)
Vill helst kunna köra COd spelen på högsta osv.. :)
Tack på förhand <3
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

Ett 560Ti kanske?

Rekommenderar dig att kolla på blocket eller sweclockers köp&sälj för där kan du hitta bättre kort för ungefär samma pris ;) begagnade då alltså.
Användarens profilbild
will3
Gangster
Inlägg: 354
Blev medlem: 13 juli 2011, 20:33
Ort: Gällivare

Inlägg av will3 »

vicke xX SMT skrev:Ett 560Ti kanske?

Rekommenderar dig att kolla på blocket eller sweclockers köp&sälj för där kan du hitta bättre kort för ungefär samma pris ;) begagnade då alltså.
Visst är det ett bra kort men jag skulle aldrig köpa 1GB varianten då vissa spel kräver mer än 1GB (på högsta grafik då). Jag skulle ha lagt till någon hundring och köpt 2GB varianten istället!
Bild
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres
Inlägg: 1553
Blev medlem: 15 november 2011, 20:44
Ort: Staffanstorp

Re: Prisvärt Grafikkort? :)

Inlägg av Piitus96 »

ollebolle15 skrev:Hej, skulle gärna vilja ha lite hjälp att hitta ett bra grafikkort för en budget på ca 1700kr :)
Vill helst kunna köra COd spelen på högsta osv.. :)
Tack på förhand <3
Köp ett Zotac Geforce GTX 560, prisvärt grafikkort för pengarna! eller så kan du köpa dess uppgradering 570-590, tror du kan hitta någon utav dem i din prisklass! Jag har 560 som jag nämnde ovan, o jag klarar o lira nästan alla spel i ultra, klarade skyrim + WoW i ultra utan problem!
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
StylizhRazer
SlooWMooW
Inlägg: 652
Blev medlem: 4 februari 2012, 20:38
Ort: Skövde

Inlägg av StylizhRazer »

köp det ur geforce gtx serien som passar din budget bäst :)
ta gärna en till på mitt Baotian classic stunt projekt om du har tid :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=35304

Derbi Senda R Extreme -04 säljes
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=38487
för mer information
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres
Inlägg: 1553
Blev medlem: 15 november 2011, 20:44
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Piitus96 »

StylizhRazer skrev:köp det ur geforce gtx serien som passar din budget bäst :)
Tycker Zotac Geforce GTX Serien e bäst :)
Men iaf, jag har denna http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=648660#extra samma egenskaper som den jag har, dock så ser min ut såhär, rätt fet^^
Bild
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
derix
Elmoped
Inlägg: 122
Blev medlem: 4 maj 2012, 07:35
Ort: vellinge

Inlägg av derix »

http://www.sweclockers.com/annonser?sor ... &lan=0&p=2

kolla lite där det lär finnas en del bra deals, hur som helst asså kommer du bara spela cod osv eller ska du spela bf3 och lite med krävande spel?
Användarens profilbild
Vivaadam
Varnad
Inlägg: 591
Blev medlem: 20 februari 2011, 15:12
Kontakt:

Inlägg av Vivaadam »

jag kör på MSI 560, klarar BF3 på ultra och då ligger jag mellan 50-60fps

men tycker du ska spara till ett 680 då du mer eller mindre aldrig behöver uppdatera din dator efter det köpet :)
- söker en vivacity fram kåpa, maila om ni har någon -
Användarens profilbild
ollebolle15
Svårstartad skrothög
Inlägg: 287
Blev medlem: 25 september 2011, 15:39
Ort: Motala

Inlägg av ollebolle15 »

Okej, tack Grabbar! :) får bli ett GTX560Ti då :)

Men tror ni att det blir en stor skillnad om jag har det är grafikkortet nu och byter upp mig till GTX560Ti? :lol:
Användarens profilbild
GreckE
Kinaraket
Inlägg: 1057
Blev medlem: 5 februari 2012, 04:25
Ort: RÄMSEL

Inlägg av GreckE »

Vivaadam skrev:jag kör på MSI 560, klarar BF3 på ultra och då ligger jag mellan 50-60fps

men tycker du ska spara till ett 680 då du mer eller mindre aldrig behöver uppdatera din dator efter det köpet :)
du klarar inte bf3 på ultra med ett 50-60 fps med det grafikkortet...

om du kollar där, http://www.sweclockers.com/recension/14 ... 0#pagehead så får 6870 mellan 48-57 fps på HIGH och det presterar likvärdigt med ett 560.
ont: så är 560 TI ett mkt prisvärt grafikkort som presterar som 570.
juckeyy
Avstängd
Inlägg: 665
Blev medlem: 21 april 2011, 17:43

Inlägg av juckeyy »

Vivaadam skrev:jag kör på MSI 560, klarar BF3 på ultra och då ligger jag mellan 50-60fps

men tycker du ska spara till ett 680 då du mer eller mindre aldrig behöver uppdatera din dator efter det köpet :)
Där fick du dig nog lite vatten över halsen, du klarar inte 50fps Ultra 1080p med ett 560!
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres
Inlägg: 1553
Blev medlem: 15 november 2011, 20:44
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Piitus96 »

ollebolle15 skrev:Okej, tack Grabbar! :) får bli ett GTX560Ti då :)

Men tror ni att det blir en stor skillnad om jag har det är grafikkortet nu och byter upp mig till GTX560Ti? :lol:
Det beror ju på va du har nu :)
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
Vivaadam
Varnad
Inlägg: 591
Blev medlem: 20 februari 2011, 15:12
Kontakt:

Inlägg av Vivaadam »

juckeyy skrev:
Vivaadam skrev:jag kör på MSI 560, klarar BF3 på ultra och då ligger jag mellan 50-60fps

men tycker du ska spara till ett 680 då du mer eller mindre aldrig behöver uppdatera din dator efter det köpet :)
Där fick du dig nog lite vatten över halsen, du klarar inte 50fps Ultra 1080p med ett 560!
jo det får jag faktiskt, säger inte att den ligger stabilt på 60fps men den droppar aldrig under 50fps
vet att det låter flippat men det är sant !
- söker en vivacity fram kåpa, maila om ni har någon -
Användarens profilbild
will3
Gangster
Inlägg: 354
Blev medlem: 13 juli 2011, 20:33
Ort: Gällivare

Inlägg av will3 »

Vivaadam skrev:
juckeyy skrev:
Vivaadam skrev:jag kör på MSI 560, klarar BF3 på ultra och då ligger jag mellan 50-60fps

men tycker du ska spara till ett 680 då du mer eller mindre aldrig behöver uppdatera din dator efter det köpet :)
Där fick du dig nog lite vatten över halsen, du klarar inte 50fps Ultra 1080p med ett 560!
jo det får jag faktiskt, säger inte att den ligger stabilt på 60fps men den droppar aldrig under 50fps
vet att det låter flippat men det är sant !
Ska du ha konstant över 50fps på Ultra (med 1920x1080 upplösning, max AA, motion blur och all den skiten) så måste du ha något värre kort än 560, inte ens 560Ti (som för övrigt är bättre än vanliga 560) klarar 50fps konstant.
Bild
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres
Inlägg: 1553
Blev medlem: 15 november 2011, 20:44
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Piitus96 »

mitt Zotac Geforce 560Ti PCI-E klarar alla spel på ultra som jag testat, o då ligger jag på 50-60 fps
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
macbang
Svårstartad skrothög
Inlägg: 257
Blev medlem: 28 augusti 2011, 15:20

Inlägg av macbang »

Piitus96 skrev:mitt Zotac Geforce 560Ti PCI-E klarar alla spel på ultra som jag testat, o då ligger jag på 50-60 fps
Då har du inte kört några " tunga " spel= BF3 eller Metro 2033 i 1080p= vilket är den nya standarden enligt många PC spelare idag.
Cylinder: Malossi 70cc sport
Förgasare: Dellorto 17.5mm
Membran: Stage 6 VForce3
Rör : stage6 pro replica
Vev: Original
Variator: Polini speedcontrol 6.0g
Koppling: Malossi fly clutch röda race fjädrar

toppfart 80km/h och stark som ett as
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres
Inlägg: 1553
Blev medlem: 15 november 2011, 20:44
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Piitus96 »

jag vet nt, för jag har nt testat dem 2 skitspelen.........

Men dock så klarar den de jag har testat hittills på max utan problem, o då e min en byggedata för 9000 som jag satte ihop sj
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
will3
Gangster
Inlägg: 354
Blev medlem: 13 juli 2011, 20:33
Ort: Gällivare

Inlägg av will3 »

Piitus96 skrev:jag vet nt, för jag har nt testat dem 2 skitspelen.........

Men dock så klarar den de jag har testat hittills på max utan problem, o då e min en byggedata för 9000 som jag satte ihop sj
Skitspel? Nja, så kan du inte säga om du inte har provat spelen.

Vad spelar du då? WoW och CS eller? :D
Bild
macbang
Svårstartad skrothög
Inlägg: 257
Blev medlem: 28 augusti 2011, 15:20

Inlägg av macbang »

Vivaadam skrev:
juckeyy skrev:
Vivaadam skrev:jag kör på MSI 560, klarar BF3 på ultra och då ligger jag mellan 50-60fps

men tycker du ska spara till ett 680 då du mer eller mindre aldrig behöver uppdatera din dator efter det köpet :)
Där fick du dig nog lite vatten över halsen, du klarar inte 50fps Ultra 1080p med ett 560!
jo det får jag faktiskt, säger inte att den ligger stabilt på 60fps men den droppar aldrig under 50fps
vet att det låter flippat men det är sant !
Dra du ner de övriga inställningarna en BRA bit är det inte förvånande, men inte heller imponerade
Cylinder: Malossi 70cc sport
Förgasare: Dellorto 17.5mm
Membran: Stage 6 VForce3
Rör : stage6 pro replica
Vev: Original
Variator: Polini speedcontrol 6.0g
Koppling: Malossi fly clutch röda race fjädrar

toppfart 80km/h och stark som ett as
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Tänkte man kunde fråga om vad du har för övriga grejer i din dator, så du inte köper nåt dumt?


Piitus: moget att kalla metro o bf3 för skitspel bara för att man inte vill testa dom för att datorn kanske inte klarar det... :roll:
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
ollebolle15
Svårstartad skrothög
Inlägg: 287
Blev medlem: 25 september 2011, 15:39
Ort: Motala

Inlägg av ollebolle15 »

CaToXXo skrev:Tänkte man kunde fråga om vad du har för övriga grejer i din dator, så du inte köper nåt dumt?


Piitus: moget att kalla metro o bf3 för skitspel bara för att man inte vill testa dom för att datorn kanske inte klarar det... :roll:
AMD athlon 4kärnig processor 2.90Ghz
4gb ram
vet inte riktigt vad det är för nätagg men tror 500watt :)
Skriv svar