BT projekt av K-skåpet och DTdosan

Här kan du visa upp ditt projekt som inriktar sig på cross och supermotard. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 329
Blev medlem: 3 juni 2012, 19:51

BT projekt av K-skåpet och DTdosan

Inlägg av DTdosan »

Bild

Bild
Köpte en halvsunkig DT som jag köpte av en vän för 2500:- Med två stora låder fyllda av reservdelar o allt möjligt skit men den har bara börjat bli sämre o sämre! Slöare, kopplingen funkar inte, motorn rasslar, o veven är troligtvis sne. Så när vi satt o snackade en kväll kom vi fram till att skåpet har en rk6 (betas gammla ktm) liggandes hemma jag kunde ta för en extermt liten peng så körde vi igång projektet! :)

såhär såg han ut när vi började
Bild
enda som är gjort sedan köp är fixat crossplatta och gjort en amatör lackering på motor o krök. Biltema lack är inge vidare! ;)

Bild
Block: RY6 standard
Tändning: Standard ducati
Cylinder: mk 70cc/ktm 65cc
Förgasare: Dellorto 21mm/ 24mm
Rör: Mk pro thrower

Bild
fatbar protaper
crossplatta
hp framskärm
sm fälgar
derbisving
byta gaffel
str8 minibaklyse
ingen bakskärm
lackera mattsvart
röda detaljer
röd originalsadel
strippat elsystem

Bild
Målet med detta projekt är att ha en av de vassaste DT´sarna ni sett o sammtidigt behålla ett fett stuk med helt okey finish! Sammtidigt som det inte hade vart tråkigt att dra alla mina polare (speciellt dracarna) o lära sig en hel del nytt om allt som har med mek att göra. :)

en bild på donatorn kan vi ju slänga in med!
Bild

DAG 1!


[spoiler]Första dagen av projektet och jag vill bara tacka björn och k-skåpet för energin och platsen ni bidrar med, hade aldrig klarat det utan er!

Det här blir nog i stortsett nästsista dagen av projektet då vi har lov och kan meka ändlöst. Iallafall, här är en bild på motorn som ska på! Bild
Vi var tyvärr tvungna att kolla växellådan då växelpeten satt som sten, men gurun björn fixade troligtvis den. Motorn har stått still i 1,5 år så lite krabb får man räkna med! ;)
Bild
Bild

Med allt skit och rost i motorn tog vi högtryckstvätten och blåste av motorn och hela mopeden för att få den i lite bättre skick! :)
Bild

Saker börjar falla på plats och motorn är ihopsatt och den gamla plockas av. :P

Bild

Bild

Sur blir man när den förförra ägaren inte gjort någon vidare bra ramlackering.. :evil:

Bild

Bort med svingen för att modda ramen lite, motorn passar faktiskt bättre än vi trott!

Bild

Motorn får en hel del plats, Dock ska ju kylaren dit, men nog blir det plats över! ;)

Bild




Även om det inte syns har hela dagen gått åt, mestadels för att växellådan krabbar osv. Det var allt för idag, och vi hoppas på att bli klara imorgon, ett kort men intensivt projekt! ;)

(K-skåpet kom även på att den borde heta BT då Det inte längre är DT motor.
8) )[/spoiler]

Porrig Spoiler ;)
[spoiler]

Sebbes Piaggo Super Bravo! <3
Bild[/spoiler][/b]

DAG 2!

[spoiler]

Idag har vi inte fått så mycket gjort på BTn då vi inte haft tillgång till den i mer än 4 timmar, och under tiden bytte vi kåpor på två symjet(ar), pillade lite med Björns Ape50 och gjorde fästen till KTM motorn! ( :D ) Ioförsig hann vi med att rensa elsystemet, använder ändå bara typ en sladd. ;)

Bilder!

Skabbiga elsystemet

Bild

Nysvetsade motorfästen. (HATAR FUSKLACKERINGAR! :evil: )

Bild

Vill du ha en anledning till att inte strippa din Sym?
|
|
V

Bild




aja, tror det var allt för idag, vill Tacka Björn (Bondtrim @ tsr) för plats och tillgång till alla verktyg, vi kommer troligtvis inte vara där mer i detta lilla projekt!


Vill ni se en testrun video sen när vi pillar på motorn? :P [/spoiler]




Nu har vi pratat lite, och detta projektet kommer nog bli ganska långvarigt, med några få pauser, (inte långa, oroa er inte ;) ) då vi troligtvis ska lacka allt mattsvart (inte fusklackering!!) och fixa sm-kit. Men jag funderade även på om dessa dekaler skulle passa bra? Eller har ni några andra att tipsa om? :P http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... rib1=11081


DAG 3!

[spoiler] Inte hänt så mycket idag, vi har mest funderat på olika ideer vi har, vi har plockat hem en 21mm förgasare men MK röret blev det inget med idag, blir dock det imorgon om vi har tur! Ikväll har vi mest bytt däck på en väns beta, mycket fetare med sm däck! :p

En lite flummig ide jag hade, ta bort bakskärm och sätta dit Viva vingen? :D
Bild

Då denna motorn är vattenkyld har vi fått göra en provisorisk lösning. Det har även gått många tankar om att göra den mid-race med 65cc ktm cylinder och lite annat krabb!

Bild

Ibland måste man lugna ner sig, att meka moped är jobbigt. Då får man hitta annat att meka med! (Såskopp)

Bild

Skåpet hade även en Derbi-sving liggandes som vi plockar på oss! Lite längre blir den, och om någon vill sponsra projektet genom att sälja sm-däck nära växjö vore det underbart!

Bild





Det var allt för idag, imorgon ska vi lacka tank, kåpor, framskärm, crossplatta, och kanske hämta MK röret!

Puss hej! :wink: [/spoiler]

DAG 4!

[spoiler] Idag har det inte hänt jättemycket, vi lånade en vinkelslip från pressdetaljer (TACK!), och nu sitter derbisvingen perfekt, tog dock ett tag att vidga motorfästet så att den tjocka axeln till svingen fick plats. :P

Resten av tiden gick mäst åt att diskutera vad som skulle blivit snyggt, och vi kom fram till att det inte blir sm fälgar som det ser ut för tillfället..

Vi går tillbaka till det med att ha ett DTstuk på den, och då blir dem däcken perfekta att ha kvar. Jag och skåpet diskuterade lite om björns mb5 och kom på att den såg riktigt hyper ut, och när jag nämnde styret fick han en idé! Vi hade ett krökt styre som vi kapade och fixade, nu är det bara att sätta dit dom, kommer bli sjukt snyggt! (Ni kommer få se bild när styret är klart, ni får nöja er med denna sålänge ;) )

Bild[/spoiler]

DAG 5!

[spoiler] Igår beställde jag röd bensinslang och ProGrip handtag, och resten av dagen tog jag det lugnt, så det räknas inte som en dag ;)

Vi har även fäst styret, skåpet måste bara hitta gashandtaget så vi kan klämma dit koppling och bromsgreppen! Imorgon får jag förhoppningsvis paketet, dock åker jag till Båstad tidigt, så jag kan inte hämta ut förrens söndag. Men tro inte att projektet kommer dö, jag ska försöka göra uppdateringar via iPhone och någon kanske handlar om skåpets beta då han snart får tändningen! ;)

Vi pratade lite och kom fram till att det blir mycket snyggare utan framskärm, och utan framskärm med crossplatta ser det mongo ut, så vad sägs om detta? Ska man ta en på varje sida eller en på höger bara? :roll:

Bild

Vi lackade även tanken mattsvart och det blev brutalt snyggt! CaféRäzer på högsta nivå! ;)

Bild

Ursäkta för dålig kvalite, men när vi når en peak i utseendet blir det att plåta med systemkameran! Vi gör detta för er, så kommentera, hellre en gång för mycket, än en gång för lite! ;)[/spoiler]

MiniUpdate
[spoiler]
Idag har jag fått hem röd bensinslang och ProGrip handtag, det finns inte mycket mer att säga, förutom att min telefon krabbade. Ska troligtvis dra igång det imorgon igen, vill ju inte avbryta projektet! ;)[/spoiler][/i]

REVIVAL
[spoiler]

Så, nu har jag troligtvis er uppmärksamhet, jag har nu fått ännu att kap av K-skåpet: Ett sletet styre utan fågelpinne med gashandtag, 5 liter färdigblandad bensin och en dosa Granit för 100:-! 8)

Vi fixade lite och bytte även bakdämpare från Derbi med höjningssats till Betas utan höjningssats. Derbidämpen behövde en höjning på ~9cm men betadämpen klarade av att hålla uppe vrålåket utan en tillknycklad bensindunk! Ganska nöjd för en eftermiddags slömek, kommer ju såklart fortsätta med detta till det är klart, så ni behöver inte oroa er!

Hittade även en ny bensinkran och lite saker att beställa från bl.a cykelkraft och Ts!

Höres![/spoiler][/spoiler]
Senast redigerad av DTdosan den 22 augusti 2012, 20:01, redigerad totalt 11 gång.
Användarens profilbild
TuZx
ngt roligare
Inlägg: 1719
Blev medlem: 9 februari 2012, 16:49
Ort: uddevalla

Inlägg av TuZx »

snygg :) lycka till :)
kolla in mitt beta rr projekt :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=37329 (del1)

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46884 (del2)

säljer betan i delar,har av dig/er i chatten om vad ni söker!
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

känns som ett väldigt intressant projekt som jag självklart kommer att följa.... :roll:
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 329
Blev medlem: 3 juni 2012, 19:51

Inlägg av DTdosan »

Tycker ni är slöa på att kommentera, sista chansen om ni vill tipsa eller ge kritik! :roll:
Användarens profilbild
TuZx
ngt roligare
Inlägg: 1719
Blev medlem: 9 februari 2012, 16:49
Ort: uddevalla

Inlägg av TuZx »

DTdosan skrev:Tycker ni är slöa på att kommentera, sista chansen om ni vill tipsa eller ge kritik! :roll:

sm däck? man vet ju inte redan setup kommer bli ;)
kolla in mitt beta rr projekt :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=37329 (del1)

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46884 (del2)

säljer betan i delar,har av dig/er i chatten om vad ni söker!
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 329
Blev medlem: 3 juni 2012, 19:51

Inlägg av DTdosan »

TuZx skrev:
DTdosan skrev:Tycker ni är slöa på att kommentera, sista chansen om ni vill tipsa eller ge kritik! :roll:

sm däck? man vet ju inte redan setup kommer bli ;)
Funderar på det, men har inte dem pengarna än! :(
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

TuZx skrev:
DTdosan skrev:Tycker ni är slöa på att kommentera, sista chansen om ni vill tipsa eller ge kritik! :roll:

sm däck? man vet ju inte redan setup kommer bli ;)
funderat på smkit med nyare gaffel o sving men blir ju inte direkt billigt ;) setup lär bara bli 21mm förgasare, effektpipa och nån dag kanske en 65cc :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
TuZx
ngt roligare
Inlägg: 1719
Blev medlem: 9 februari 2012, 16:49
Ort: uddevalla

Inlägg av TuZx »

k-skåpet skrev:
TuZx skrev:
DTdosan skrev:Tycker ni är slöa på att kommentera, sista chansen om ni vill tipsa eller ge kritik! :roll:

sm däck? man vet ju inte redan setup kommer bli ;)
funderat på smkit med nyare gaffel o sving men blir ju inte direkt billigt ;) setup lär bara bli 21mm förgasare, effektpipa och nån dag kanske en 65cc :)
okej :) vrf inte 70cc? :)
kolla in mitt beta rr projekt :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=37329 (del1)

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46884 (del2)

säljer betan i delar,har av dig/er i chatten om vad ni söker!
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 329
Blev medlem: 3 juni 2012, 19:51

Inlägg av DTdosan »

TuZx skrev:
k-skåpet skrev:
TuZx skrev:
sm däck? man vet ju inte redan setup kommer bli ;)
funderat på smkit med nyare gaffel o sving men blir ju inte direkt billigt ;) setup lär bara bli 21mm förgasare, effektpipa och nån dag kanske en 65cc :)
okej :) vrf inte 70cc? :)
Är ju ktm-motorn, så det är mycket svårare att få tag i, möjligt att AM6 passar men det tvekar jag på. (=Det kommer med tiden 8) )
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 329
Blev medlem: 3 juni 2012, 19:51

Inlägg av DTdosan »

k-skåpet skrev:
TuZx skrev:
DTdosan skrev:Tycker ni är slöa på att kommentera, sista chansen om ni vill tipsa eller ge kritik! :roll:

sm däck? man vet ju inte redan setup kommer bli ;)
funderat på smkit med nyare gaffel o sving men blir ju inte direkt billigt ;) setup lär bara bli 21mm förgasare, effektpipa och nån dag kanske en 65cc :)
Som du men troligtvis ingen annan vet om, köper jag troligtvis ett TurboKit med krök o dämp för 250 kr imorgon, knappt använt. 8)
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

TuZx skrev:
k-skåpet skrev:
TuZx skrev:
sm däck? man vet ju inte redan setup kommer bli ;)
funderat på smkit med nyare gaffel o sving men blir ju inte direkt billigt ;) setup lär bara bli 21mm förgasare, effektpipa och nån dag kanske en 65cc :)
okej :) vrf inte 70cc? :)
roligare med cross ktm 65cc :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 329
Blev medlem: 3 juni 2012, 19:51

Inlägg av DTdosan »

k-skåpet skrev:
TuZx skrev:
k-skåpet skrev:funderat på smkit med nyare gaffel o sving men blir ju inte direkt billigt ;) setup lär bara bli 21mm förgasare, effektpipa och nån dag kanske en 65cc :)
okej :) vrf inte 70cc? :)
roligare med cross ktm 65cc :)
Jag gör mycket för att plocka dracfuckot! ;)
Användarens profilbild
TuZx
ngt roligare
Inlägg: 1719
Blev medlem: 9 februari 2012, 16:49
Ort: uddevalla

Inlägg av TuZx »

DTdosan skrev:
k-skåpet skrev:
TuZx skrev: okej :) vrf inte 70cc? :)
roligare med cross ktm 65cc :)
Jag gör mycket för att plocka dracfuckot! ;)
lycka till med ktm motor :) ska själv skaffa en beta rr 01 o meka ihop :)
kolla in mitt beta rr projekt :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=37329 (del1)

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46884 (del2)

säljer betan i delar,har av dig/er i chatten om vad ni söker!
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

TuZx skrev:lycka till med ktm motor :) ska själv skaffa en beta rr 01 o meka ihop :)
Kan allvarligt säga att det inte är nåra större problem, rätt lättmekad maskin faktiskt! :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 329
Blev medlem: 3 juni 2012, 19:51

Inlägg av DTdosan »

TuZx skrev:
DTdosan skrev:
k-skåpet skrev:roligare med cross ktm 65cc :)
Jag gör mycket för att plocka dracfuckot! ;)
lycka till med ktm motor :) ska själv skaffa en beta rr 01 o meka ihop :)
Tack, har lite småproblem kvar att lösa bara, ramen är ivägen för kicken osv, inga stora problem! :P
Användarens profilbild
TuZx
ngt roligare
Inlägg: 1719
Blev medlem: 9 februari 2012, 16:49
Ort: uddevalla

Inlägg av TuZx »

k-skåpet skrev:
TuZx skrev:lycka till med ktm motor :) ska själv skaffa en beta rr 01 o meka ihop :)
Kan allvarligt säga att det inte är nåra större problem, rätt lättmekad maskin faktiskt! :)
aa gött + 3st som jobbar :) detta kommer gå fort ;)
kolla in mitt beta rr projekt :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=37329 (del1)

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46884 (del2)

säljer betan i delar,har av dig/er i chatten om vad ni söker!
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 329
Blev medlem: 3 juni 2012, 19:51

Inlägg av DTdosan »

TuZx skrev:
k-skåpet skrev:
TuZx skrev:lycka till med ktm motor :) ska själv skaffa en beta rr 01 o meka ihop :)
Kan allvarligt säga att det inte är nåra större problem, rätt lättmekad maskin faktiskt! :)
aa gött + 3st som jobbar :) detta kommer gå fort ;)
Om vi hade fortsatt jobba tills nu hade vi nog redan varit klara, räkna med resultat och kanske en testrun video imorgon! ;)
Användarens profilbild
TuZx
ngt roligare
Inlägg: 1719
Blev medlem: 9 februari 2012, 16:49
Ort: uddevalla

Inlägg av TuZx »

DTdosan skrev:
TuZx skrev:
k-skåpet skrev: Kan allvarligt säga att det inte är nåra större problem, rätt lättmekad maskin faktiskt! :)
aa gött + 3st som jobbar :) detta kommer gå fort ;)
Om vi hade fortsatt jobba tills nu hade vi nog redan varit klara, räkna med resultat och kanske en testrun video imorgon! ;)
gött :) blir ju roligare med sällskap. + kan lära mig inte av eran klyvning :)
kolla in mitt beta rr projekt :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=37329 (del1)

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46884 (del2)

säljer betan i delar,har av dig/er i chatten om vad ni söker!
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 329
Blev medlem: 3 juni 2012, 19:51

Inlägg av DTdosan »

TuZx skrev:
DTdosan skrev:
TuZx skrev: aa gött + 3st som jobbar :) detta kommer gå fort ;)
Om vi hade fortsatt jobba tills nu hade vi nog redan varit klara, räkna med resultat och kanske en testrun video imorgon! ;)
gött :) blir ju roligare med sällskap. + kan lära mig inte av eran klyvning :)
Att klyva den var inte alldeles för jobbigt, skulle kanske till och med jag skulle kunna själv efter mååååga timmars mek, och jag är sån sjuk amatör att det inte finns. ;)
Användarens profilbild
TuZx
ngt roligare
Inlägg: 1719
Blev medlem: 9 februari 2012, 16:49
Ort: uddevalla

Inlägg av TuZx »

DTdosan skrev:
TuZx skrev:
DTdosan skrev: Om vi hade fortsatt jobba tills nu hade vi nog redan varit klara, räkna med resultat och kanske en testrun video imorgon! ;)
gött :) blir ju roligare med sällskap. + kan lära mig inte av eran klyvning :)
Att klyva den var inte alldeles för jobbigt, skulle kanske till och med jag skulle kunna själv efter mååååga timmars mek, och jag är sån sjuk amatör att det inte finns. ;)
aa många säger det ;)
kolla in mitt beta rr projekt :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=37329 (del1)

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46884 (del2)

säljer betan i delar,har av dig/er i chatten om vad ni söker!
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Vad vare som var fel på v-lådan? Tippade på ett finger men inte säker! ;)
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

Fyfan va mysigt! "Bevakar" ;) :)


EDIT: Du kan ju köra nåt sjukt sleeperstuk på den, orginallacka o ha böga o skit på den o sen dra alla TK-fjollor ;)
Senast redigerad av Axel den 5 juli 2012, 22:11, redigerad totalt 1 gånger.
bibapeolola
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 329
Blev medlem: 3 juni 2012, 19:51

Inlägg av DTdosan »

DiNozzan skrev:Vad vare som var fel på v-lådan? Tippade på ett finger men inte säger! ;)
Faktiskt inte en aning vad det heter, men "armen" som lägger i växlarna var sleten som fan, så vi svetsade dit lite extra och vässade kanterna. Sen pillade björn, och du vet ju hur han är, så nu funkar det! ;)
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

DTdosan skrev:
DiNozzan skrev:Vad vare som var fel på v-lådan? Tippade på ett finger men inte säger! ;)
Faktiskt inte en aning vad det heter, men "armen" som lägger i växlarna var sleten som fan, så vi svetsade dit lite extra och vässade kanterna. Sen pillade björn, och du vet ju hur han är, så nu funkar det! ;)
förutom växelväljaren som var lite dålig så hade typ alla växlar körvat ihop så björn satt där o lirkade o jävlades medans vi gjorde annat o vipps så funkar han! :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

k-skåpet skrev:
DTdosan skrev:
DiNozzan skrev:Vad vare som var fel på v-lådan? Tippade på ett finger men inte säger! ;)
Faktiskt inte en aning vad det heter, men "armen" som lägger i växlarna var sleten som fan, så vi svetsade dit lite extra och vässade kanterna. Sen pillade björn, och du vet ju hur han är, så nu funkar det! ;)
förutom växelväljaren som var lite dålig så hade typ alla växlar körvat ihop så björn satt där o lirkade o jävlades medans vi gjorde annat o vipps så funkar han! :)
afan, jo men det kan man ju förstå om det är rost i hela motorn;)
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 329
Blev medlem: 3 juni 2012, 19:51

Inlägg av DTdosan »

DiNozzan skrev:
k-skåpet skrev:
DTdosan skrev: Faktiskt inte en aning vad det heter, men "armen" som lägger i växlarna var sleten som fan, så vi svetsade dit lite extra och vässade kanterna. Sen pillade björn, och du vet ju hur han är, så nu funkar det! ;)
förutom växelväljaren som var lite dålig så hade typ alla växlar körvat ihop så björn satt där o lirkade o jävlades medans vi gjorde annat o vipps så funkar han! :)
afan, jo men det kan man ju förstå om det är rost i hela motorn;)
Precis, men vi lyckades ändå blåsa ut en hel del! :)
bondtrim
Elmoped
Inlägg: 10
Blev medlem: 2 februari 2012, 20:56
Ort: marhult

borde bli bra

Inlägg av bondtrim »

jag hiner typ inte på fredag ska jobba till 12 unjefär kansje längre sen har jag tid till 4 tiden för då ska jag iväg o hemta en ape 50 :P sen har jag tid igen hela kvällen till typ 10-11 sen blir det såva tivoli rock i morron


för dom som undrar så är jag björn ni borde se mitt namn på komentaren!!!
BONDTRIM ÄR DET BILIGASTE BÄSTA JAG VET


är lite gnidig i plånboken o suger på att stava
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 329
Blev medlem: 3 juni 2012, 19:51

Re: borde bli bra

Inlägg av DTdosan »

bondtrim skrev:jag hiner typ inte på fredag ska jobba till 12 unjefär kansje längre sen har jag tid till 4 tiden för då ska jag iväg o hemta en ape 50 :P sen har jag tid igen hela kvällen till typ 10-11 sen blir det såva tivoli rock i morron


för dom som undrar så är jag björn ni borde se mitt namn på komentaren!!!
Haha, fan va kul med en Ape, vi kanske till och med hinner bli klara innan med allt innan 4! :)
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 329
Blev medlem: 3 juni 2012, 19:51

Inlägg av DTdosan »

Update!
Användarens profilbild
TuZx
ngt roligare
Inlägg: 1719
Blev medlem: 9 februari 2012, 16:49
Ort: uddevalla

Inlägg av TuZx »

fint :) synd med lackningen bara
kolla in mitt beta rr projekt :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=37329 (del1)

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46884 (del2)

säljer betan i delar,har av dig/er i chatten om vad ni söker!
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 329
Blev medlem: 3 juni 2012, 19:51

Inlägg av DTdosan »

TuZx skrev:fint :) synd med lackningen bara
Gör inte så mycket, jag har bestämt mig att detta blir en bruksmoped, inget att ha på utställning. Men jag funderade på att lacka om den, isf, vilken färg? :)
Användarens profilbild
Seenz
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730
Blev medlem: 6 februari 2012, 18:32
Ort: Halmstad

Inlägg av Seenz »

Nice projekt ska följas

Jag tycker din ska byta gafflar, sätta på SM däck, en clean stötdämpare och ett svetsat underliggande rör :)
Live like today was you're last day.
Användarens profilbild
TuZx
ngt roligare
Inlägg: 1719
Blev medlem: 9 februari 2012, 16:49
Ort: uddevalla

Inlägg av TuZx »

DTdosan skrev:
TuZx skrev:fint :) synd med lackningen bara
Gör inte så mycket, jag har bestämt mig att detta blir en bruksmoped, inget att ha på utställning. Men jag funderade på att lacka om den, isf, vilken färg? :)
okej :) något som passar den det andra som är på ;)
kolla in mitt beta rr projekt :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=37329 (del1)

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46884 (del2)

säljer betan i delar,har av dig/er i chatten om vad ni söker!
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 329
Blev medlem: 3 juni 2012, 19:51

Inlägg av DTdosan »

Seenz skrev:Nice projekt ska följas

Jag tycker din ska byta gafflar, sätta på SM däck, en clean stötdämpare och ett svetsat underliggande rör :)
Det börjar lida mot sitt slut, men vi funderade på att fixa sm-däck och sving, framgafflar och min åsikt är att underliggande inte alltid är snyggt. Dessutom ska vi hämta ett MK rör imorgon, ska även försöka hålla "DT-stuk" på den. Att piska de flesta i kommunen med en tillsynes DT är ju en liten del av målet! ;)
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 740
Blev medlem: 22 januari 2012, 21:15
Ort: järvsö

Inlägg av stunt 4 life »

skaffa orginal stuk sen när dom kommer å säger "fyfan vilken skrothög!" så kickar du igång så de smattrar å dra ifrån dom som skit! :D
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén :)

Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning :)
är det så man stryper oljemängden nu för tin? :lol:
Skriv svar