Aerox problem! går skit!!!!!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

joppzor
Elmoped
Inlägg: 11
Blev medlem: 5 februari 2012, 14:37
Ort: 182

Aerox problem! går skit!!!!!

Inlägg av joppzor »

har provat munstycken från 115 till 158 och den går aldrig bättre! man kunde åka typ 5km/h på 138 så vad kan felet vara??

vid 0:15 på videon sätter jag på choken[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3GIbPNhX ... r_embedded[/youtube]

Bytte precis cdi och den gick pyyytelite bättre, och på ALLA munstycjen jag har provat så har den ALLTID gått bättre på choken. just nu så går den långsamt upp till 30km/h sen börjar den haccka och den vägrar varva mer. känns som att den är påväg men den gör inte det! och ibland kommer det avgassmällar
Användarens profilbild
ts_jonte
Elmoped
Inlägg: 95
Blev medlem: 31 januari 2012, 20:19
Ort: töreboda

Inlägg av ts_jonte »

Setup? Har du fipplat me tändplattan osv Så den feltänder?.på videon låter det som att du har gör stort munstycke så att den söver sig och låter böööööhh om jag var du skulle jag byta ner i munstycke och kolla luftskruven. :D
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street
Inlägg: 2424
Blev medlem: 28 februari 2012, 08:02

Inlägg av TheGrimReaper »

Testa att göra rent förgasaren

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

Kan ju börja med att sätta i redigt mindre munstycke. Hoppas du förstår själv att du inte kan ha storlekar som 125or har i sina 26 mm + föggar...

Vad jag ser har du ett effektrör och ( 70 cc / 50 cc sport / racing ) ?

Och då behövs det ju inte upp åt helvete långt över 100 direkt. Du kan testa runt storlek 115 och gå neråt. Förstår inte varför du har så stort i. :roll: Väldigt mycket mindre munstycke behövs helt enkelt.
joppzor
Elmoped
Inlägg: 11
Blev medlem: 5 februari 2012, 14:37
Ort: 182

Inlägg av joppzor »

Roxxen96 skrev:Kan ju börja med att sätta i redigt mindre munstycke. Hoppas du förstår själv att du inte kan ha storlekar som 125or har i sina 26 mm + föggar...

Vad jag ser har du ett effektrör och ( 70 cc / 50 cc sport / racing ) ?

Och då behövs det ju inte upp åt helvete långt över 100 direkt. Du kan testa runt storlek 115 och gå neråt. Förstår inte varför du har så stort i. :roll: Väldigt mycket mindre munstycke behövs helt enkelt.
har 24mm förgasare, 100-120 startar den knappt
min setup är;
evo1
Hebo racing v revo
barkit insug
malossi membran
annan koppling,variator å sån skit

Tändningen är orginal och cdi, men jag har en top preformance cdi fast det var ingen skillnad med den!
och det är inte förstort munstycke för den går bättre på choken på alla munsycken
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

joppzor skrev:
Roxxen96 skrev:Kan ju börja med att sätta i redigt mindre munstycke. Hoppas du förstår själv att du inte kan ha storlekar som 125or har i sina 26 mm + föggar...

Vad jag ser har du ett effektrör och ( 70 cc / 50 cc sport / racing ) ?

Och då behövs det ju inte upp åt helvete långt över 100 direkt. Du kan testa runt storlek 115 och gå neråt. Förstår inte varför du har så stort i. :roll: Väldigt mycket mindre munstycke behövs helt enkelt.
har 24mm förgasare, 100-120 startar den knappt
min setup är;
evo1
Hebo racing v revo
barkit insug
malossi membran
annan koppling,variator å sån skit

Tändningen är orginal och cdi, men jag har en top preformance cdi fast det var ingen skillnad med den!
och det är inte förstort munstycke för den går bättre på choken på alla munsycken
Gör rent förgasaren då. För då släpper den ju inte igenom all bensin som den ska.
joppzor
Elmoped
Inlägg: 11
Blev medlem: 5 februari 2012, 14:37
Ort: 182

Inlägg av joppzor »

DiNozzan skrev:
joppzor skrev:
Roxxen96 skrev:Kan ju börja med att sätta i redigt mindre munstycke. Hoppas du förstår själv att du inte kan ha storlekar som 125or har i sina 26 mm + föggar...

Vad jag ser har du ett effektrör och ( 70 cc / 50 cc sport / racing ) ?

Och då behövs det ju inte upp åt helvete långt över 100 direkt. Du kan testa runt storlek 115 och gå neråt. Förstår inte varför du har så stort i. :roll: Väldigt mycket mindre munstycke behövs helt enkelt.
har 24mm förgasare, 100-120 startar den knappt
min setup är;
evo1
Hebo racing v revo
barkit insug
malossi membran
annan koppling,variator å sån skit

Tändningen är orginal och cdi, men jag har en top preformance cdi fast det var ingen skillnad med den!
och det är inte förstort munstycke för den går bättre på choken på alla munsycken
Gör rent förgasaren då. För då släpper den ju inte igenom all bensin som den ska.
förgasaren är helt ny
Användarens profilbild
Börniee
Gasres
Inlägg: 1526
Blev medlem: 16 september 2011, 20:00
Ort: Uddevalla

Inlägg av Börniee »

för mycket luft :D

lägg förgasaren i en ultraljudstvätt och sedan i lite K-sprit :D
gjorde det på en annan förgasare och efter det så fungerade det :D
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
joppzor
Elmoped
Inlägg: 11
Blev medlem: 5 februari 2012, 14:37
Ort: 182

Inlägg av joppzor »

Niklas Berntsson skrev:för mycket luft :D

lägg förgasaren i en ultraljudstvätt och sedan i lite K-sprit :D
gjorde det på en annan förgasare och efter det så fungerade det :D
ultraljudstvätt?

en annan konstig grej är att den bara går på choken, vilket munstycke man än provar så går den allltid bättre på choken!
Skriv svar