Bytte precis cdi och den gick pyyytelite bättre, och på ALLA munstycjen jag har provat så har den ALLTID gått bättre på choken. just nu så går den långsamt upp till 30km/h sen börjar den haccka och den vägrar varva mer. känns som att den är påväg men den gör inte det! och ibland kommer det avgassmällar
Setup? Har du fipplat me tändplattan osv Så den feltänder?.på videon låter det som att du har gör stort munstycke så att den söver sig och låter böööööhh om jag var du skulle jag byta ner i munstycke och kolla luftskruven.
Kan ju börja med att sätta i redigt mindre munstycke. Hoppas du förstår själv att du inte kan ha storlekar som 125or har i sina 26 mm + föggar...
Vad jag ser har du ett effektrör och ( 70 cc / 50 cc sport / racing ) ?
Och då behövs det ju inte upp åt helvete långt över 100 direkt. Du kan testa runt storlek 115 och gå neråt. Förstår inte varför du har så stort i. Väldigt mycket mindre munstycke behövs helt enkelt.
Roxxen96 skrev:Kan ju börja med att sätta i redigt mindre munstycke. Hoppas du förstår själv att du inte kan ha storlekar som 125or har i sina 26 mm + föggar...
Vad jag ser har du ett effektrör och ( 70 cc / 50 cc sport / racing ) ?
Och då behövs det ju inte upp åt helvete långt över 100 direkt. Du kan testa runt storlek 115 och gå neråt. Förstår inte varför du har så stort i. Väldigt mycket mindre munstycke behövs helt enkelt.
har 24mm förgasare, 100-120 startar den knappt
min setup är;
evo1
Hebo racing v revo
barkit insug
malossi membran
annan koppling,variator å sån skit
Tändningen är orginal och cdi, men jag har en top preformance cdi fast det var ingen skillnad med den!
och det är inte förstort munstycke för den går bättre på choken på alla munsycken
Roxxen96 skrev:Kan ju börja med att sätta i redigt mindre munstycke. Hoppas du förstår själv att du inte kan ha storlekar som 125or har i sina 26 mm + föggar...
Vad jag ser har du ett effektrör och ( 70 cc / 50 cc sport / racing ) ?
Och då behövs det ju inte upp åt helvete långt över 100 direkt. Du kan testa runt storlek 115 och gå neråt. Förstår inte varför du har så stort i. Väldigt mycket mindre munstycke behövs helt enkelt.
har 24mm förgasare, 100-120 startar den knappt
min setup är;
evo1
Hebo racing v revo
barkit insug
malossi membran
annan koppling,variator å sån skit
Tändningen är orginal och cdi, men jag har en top preformance cdi fast det var ingen skillnad med den!
och det är inte förstort munstycke för den går bättre på choken på alla munsycken
Gör rent förgasaren då. För då släpper den ju inte igenom all bensin som den ska.
Roxxen96 skrev:Kan ju börja med att sätta i redigt mindre munstycke. Hoppas du förstår själv att du inte kan ha storlekar som 125or har i sina 26 mm + föggar...
Vad jag ser har du ett effektrör och ( 70 cc / 50 cc sport / racing ) ?
Och då behövs det ju inte upp åt helvete långt över 100 direkt. Du kan testa runt storlek 115 och gå neråt. Förstår inte varför du har så stort i. Väldigt mycket mindre munstycke behövs helt enkelt.
har 24mm förgasare, 100-120 startar den knappt
min setup är;
evo1
Hebo racing v revo
barkit insug
malossi membran
annan koppling,variator å sån skit
Tändningen är orginal och cdi, men jag har en top preformance cdi fast det var ingen skillnad med den!
och det är inte förstort munstycke för den går bättre på choken på alla munsycken
Gör rent förgasaren då. För då släpper den ju inte igenom all bensin som den ska.
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.