Derbi, byta från Vakumkran till vanlig.

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
larsniklas
Svårstartad skrothög
Inlägg: 270
Blev medlem: 1 oktober 2009, 15:19

Derbi, byta från Vakumkran till vanlig.

Inlägg av larsniklas »

Hej! Håller just nu på att pillar med min Derbi. Köpte begagnade delar och då fick jag med en Dellorto - Förgasare (PHBG) 21 mm. Den saknar vakum anslutning och då funderar jag på att byta kran i min tank.

Är detta något krångligt? Läste något om Vakumklocka som måste borras i. Går den gamla kranen att använda igen ifall så önskas?

Tackar på förhand.
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren
Inlägg: 1348
Blev medlem: 5 augusti 2011, 19:46
Ort: falun

Inlägg av streamjr »

köp en vanlig kran, ta bort vacum kranen, sätt dit den nya och dra slangen till förgasaren, wholla du har en ny bensinkran :)
Användarens profilbild
larsniklas
Svårstartad skrothög
Inlägg: 270
Blev medlem: 1 oktober 2009, 15:19

Inlägg av larsniklas »

Ja, men tydligen sitter den något i tanken som regulerar när det ska rinna. Behövs det borras där eller öppnar den automatiskt när man startar då också?
Användarens profilbild
meckARN96
Svårstartad skrothög
Inlägg: 271
Blev medlem: 28 juni 2011, 20:37

Inlägg av meckARN96 »

Är inte helt 100 men tror att du bara behövar dra/ta ur vakumkranen så följer allt med, sen är det bara ett hål kvar...
Bild
Är det den lilla plastdelen du menar?
_____________________________________________________________
"In my body, where the shame-gland should be, there is instead another awesome-gland! True story!"

-Barney Stinson
Användarens profilbild
larsniklas
Svårstartad skrothög
Inlägg: 270
Blev medlem: 1 oktober 2009, 15:19

Inlägg av larsniklas »

Japp :). Fläckte ut min egen för att granska nogrannare inne i tanken och det verkar inte vara några problem. Beskrevs som att det var saker inne i tanken osv. Tackar ;)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Det är bara ett filter så det inte ska komma in skit i förgasaren.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

lr så bara borrar du hål i insuget o sätter dit en nippel? :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Skriv svar