Utförning av arbete, 1000 kr

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

coxi
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 25 juni 2012, 13:33
Ort: Linköping

Utförning av arbete, 1000 kr

Inlägg av coxi »

Brinner du för mopeder( särskilt intresserad av Piaggio Ciao), är duktig på motorer, bor i linköpingsområdet och vill tjäna snabba cash? Kolla hit!

Jag sitter i en sitts som jag tror många f.d moppepojkar kan känna igen sig i. Startade upp ett stort projekt( http://www.garagego.se/forum/projekt/ve ... -10/sida4/ )i 15-års åldern då man hellre satt ute i garaget en lördagkväll än att dra ut och festa med polarna.
Idag, 3 år senare, har jag andra prioriteringar och av att dra ut till garaget får jag bara ångest, när jag ser den moped, som skulle blivit den snabbaste, snyggaste och ballaste genom tiderna, stå halvt ihopplockad i ett hörn.

Jag undrar om det är någon med god kunskap om ciaomotorer och som bor i linköpingsområdet, som skulle kunna tänka sig att skruva ihop hela moppen, få den och funka, samt ställa i den? Jag uppskattar själv arbetet till cirka 5 timmar ( mer eller mindre beroende på hur mycket man kan). Det som egentligen behöver göras är att fixa förgasaren, då motorn både har fint komp och gnista, för att få den att gå. Dock är det inte för tiden det tar er att fixa den som ni får betalt. Det spelar ingen roll om arbetet utförs på 1 timme eller tre dagar. Det viktiga är, som jag tidigare skrev att ni får allt att funka. Lyckas ni får ni 1000 kr rätt i handen och misslyckas ni får ni inte ett öre, svårare än så är det inte. Jag har alla delar som behövs så det ända ni behöver göra är att, som sagt, att skruva ihop allt, få den att starta och ställa in den.

Låter det intressant? Hör av er via PM!


/ Nicholas
Senast redigerad av coxi den 25 juni 2012, 13:55, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Peddobear
karhuuu!
Inlägg: 476
Blev medlem: 25 augusti 2010, 20:15
Ort: Månen

Inlägg av Peddobear »

Länken fungerar ej :shock:
Bild
coxi
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 25 juni 2012, 13:33
Ort: Linköping

Inlägg av coxi »

Peddobear skrev:Länken fungerar ej :shock:
Nu funkar den :)
juckeyy
Avstängd
Inlägg: 665
Blev medlem: 21 april 2011, 17:43

Inlägg av juckeyy »

Väldigt generöst av dig, tror faktiskt att många här skulle gjort det gratis :)
GuZt4v
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 439
Blev medlem: 24 september 2011, 09:29

Inlägg av GuZt4v »

bor i kalmar men hade gärna hjälpt dig annars :)
Bild
Danne: Bevisa vad du går för bensinballe :D

Kolla mitt Derbi projekt!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33274
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

pk bor i linköping och har en ciao! det kan nog vara en mycket möjlig affär där ;)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
coxi
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 25 juni 2012, 13:33
Ort: Linköping

Inlägg av coxi »

k-skåpet skrev:pk bor i linköping och har en ciao! det kan nog vara en mycket möjlig affär där ;)
Hur tar jag kontakt med honom? :)
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

k-skåpet skrev:pk bor i linköping och har en ciao! det kan nog vara en mycket möjlig affär där ;)
PK bor i lidköping, och han har inget ciao heller ;)
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

inte för att göra dig besviken, men har varken en ciao eller bor i linköping...


kommer du til LIDKÖPING som är va 20 mil bort så fixar jag det! :)
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

PK skrev:inte för att göra dig besviken, men har varken en ciao eller bor i linköping...


kommer du til LIDKÖPING som är va 20 mil bort så fixar jag det! :)
lid, lin samma skit ;) men du sa iallafall i intervjun att du har en ciao!
PK skrev:Nuvarande fordon: Malaguti XSM(under ombyggnad), Piaggio Ciao,50cc minicross.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws
Inlägg: 1184
Blev medlem: 24 augusti 2010, 22:07
Ort: Järfälla

Inlägg av somlow »

Faan att du inte bor i Stockholm, kan väldigt mycket om Ciao motorer men kan kolla med några av mina polare som bor där om dom vet något.
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Inlägg av 2stroke »

Kolla på Moppenet istället, där kommer du få större respons än här när det gäller sådant.. Finns riktigt många duktiga där som pysslar med Ciao, t.ex. Holmqvist och Machahan, tyvärr bor nog ingen utav dom i Linköping, men som exempel bara..
coxi
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 25 juni 2012, 13:33
Ort: Linköping

Inlägg av coxi »

Har redan frågat på moppenet men inte fått så mycket respons... :( Ingen på det här forumet som är intresserad och bor i närheten?
Användarens profilbild
Peddobear
karhuuu!
Inlägg: 476
Blev medlem: 25 augusti 2010, 20:15
Ort: Månen

Inlägg av Peddobear »

sinnesjukt fet dämpare du har! :oops:
har precis en likdant fast opolerade..

det är egentligen bara att sätta ihop motor å små detaljer aja
Bild
Skriv svar