Låsningen av Felpost har gått överstyr

Kom med förslag, feedback och förbättringar gällande sidan.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
larsniklas
Svårstartad skrothög
Inlägg: 270
Blev medlem: 1 oktober 2009, 15:19

Låsningen av Felpost har gått överstyr

Inlägg av larsniklas »

Okej, vill börja med att nämna att det som kommer skrivas är endast mina åsikter och är inte riktade mot någon specific moderator eller TSR-Crew.
Dom flesta vet dock nog inte heller vem jag är, efter som jag postar inte så mycket, men dock så läser jag en hel del.

Folk söker hjälp på detta forum varje dag. Ja, frågorna blir repetiva och där av har ni skapat dessa samlings trådar som t.ex. "Hur fort går den med denna setup-tråden" osv.

I dessa samlade trådar så tar det ett ganska bra tag att få svar, för att dom blir sällan besökta. När nytt folk kommer till sidan så tvilvar jag att dom läser alla regler, och för många 14-15 åringar kan alla dessa kategorier vara förvirrande.

Ofta ligger trådarna i en kategori där dom kan accepteras, men låses direkt på grund av så kallade "Felpost". Dom får ingen hjälp, och känner man ingen som är kunnig om mopeder är kanske detta deras enda kunskapskälla.

Även om dessa "felposts" inträffar, så tycker jag att istället för att låsa tråden direkt så kan man vänta lite så att dom kan få svaret dom letar efter. Oftast är det inget svårt heller. Om tråden ligger helt fel kan jag ha förståelse för det, men oftast är dom rätt placerade men det är frågot som hör hemma i dessa "Samlings trådar" och där av låses dom.

Så, istället för att skicka dom till en annan tråd, låt någon svara på deras fråga. 9 av 10 gånger frågar dom bara: "Skulle denna cylindern (länk) passa på min Derbi?". Sådan simpla frågor kan svaras direkt iställer för att låsa tråden.

Så det jag vill med detta är helt enkelt att moderatorerna ska ha lite mer översyn med trådar, och kanske inte låsa dom direkt utan låta dom får sina svar.
Användarens profilbild
Boomer
Något annat
Inlägg: 344
Blev medlem: 18 juni 2010, 14:20
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Inlägg av Boomer »

Om dom inte läser/följer reglerna har dom inget här att göra
U suck dick and eat butt..! butt eating duck... suck fucker! - Tom DeLonge
"Erik är ett nordiskt mansnamn av germaner germanskt/fornnordiskt ursprung, ursprungligen Airikr som betyder "härskare, kung" eller "stor, mäktig"."
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten
Inlägg: 1066
Blev medlem: 3 november 2011, 19:41
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Gröngöling »

Nämen om man gör en tråd i t.ex. 2T-CSRV-Trimning och vill ha hjälp med vilken cylinder som är bäst (för det är skitsvårt att få svar i cylindertråden) så behöver den ju inte låsas innan någon ens har svarat.
Well do ya, punk?
Användarens profilbild
StylizhRazer
SlooWMooW
Inlägg: 652
Blev medlem: 4 februari 2012, 20:38
Ort: Skövde

Inlägg av StylizhRazer »

jag håller med dig lite faktisk men seriöst hur svårt kan det vara att förstå vart man ska lägga sin tråd? jag registrerade mig här på forumet för att jag behöver hjälp med min dt50mx och läste inte reglerna förens runt någon månad senare och jag såg ju direkt vart jag skulle lägga mina trådar eftersom det är rätt självklart att man t.ex. lägger en tråd om ett problem som man inte kan hitta någon lösning på i felsöknings delen på 2 eller 4 takts.

nu är självklart jag jag och ingen annan och det är klart att det finns dem som inte förstår eller bara skiter i det.

en lösning som jag tror inte kommer att lösa problemet men hjälpa till och förminska det och det är att skriva en väldigt lätt läst text med reglerna eller de viktigaste och lägga den på förstasidan så att den alltid ligger där så att man lätt kommer åt att läsa dem eller behöver länkar till just dessa samlings trådar.
en annan lösning är att man flyttar annonserna som ligger under "Kommentar" spalten på den högra sidan och lägger dem på t.e.x den vänstra sidan och istället lägger en ny spalt där med alla samlings trådar där typ som "Forums" spalten fast att de alltid ligger kvar där dock att de ändrar plats så att man kan se när det finns ett nått inlägg i någon utav trådarna.
ta gärna en till på mitt Baotian classic stunt projekt om du har tid :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=35304

Derbi Senda R Extreme -04 säljes
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=38487
för mer information
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

För det första: Kategorierna ska uppdateras, och vissa samlingstrådar ska bli valfria. Själv har jag aldrig tyckt om dem, det är precis som du säger, man får inte svar där.

Ang. felposter så håller jag inte med dig. Om man skulle göra som du säger slutar det bara med att alla skiter i att ens försöka posta rätt. Tycker du det skulle vara bra eller? Bara man läser reglerna så hittar du nog rätt kategori.

Reglerna ska också tas och uppdateras snart så det blir lite enklare och snabbare att läsa igenom dem.
darian
Svårstartad skrothög
Inlägg: 301
Blev medlem: 2 juni 2012, 16:33

Inlägg av darian »

Jag håller fan med dig Lars Du har så Rätt! Tycker också att låsning går överstyr!
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

Okej, men vi kan ju ta bort alla regler så får folk posta fritt så blir nog forumet en kul lekplats där det är lätt för folk att hitta svar.


Vi har haft omröstningar och kollat ifall vi ska bli hårdare, och merparten svarade ja. Vi vill inte ha några "drönare" som skiter i reglerna, postar fel och ignorerar vett och ettikett. Förstår inte vad folk tänker med när de kommer med en rubrik som är ungefär HJÄLP HJÄLP!!! TITTA HIT och liknande, MOTORPROBLEM SNABBHJÄLP TACK. Ja ni förstår.
Måste väl ändå vara rätt lätt att förstå att man skriver en vettig rubrik där man ser snabbt och enkelt vad det är för fråga.



För övrigt ifall du hade haft ögonen öppna så skrivs både regler och layout på forumskategorierna om, och en del av samlingstrådarna blir valfria. Kolla tråden under denhär så får du se.


Varför vi inte låter folk ha kvar trådarna när de gjort regelbrott och postat fel?

Varför tror du, helt allvarligt? Isådanafall kommer ju folk bara skita i reglerna, posta fel och även om någon säger att det är felpost så kommer vi vänta tills han fått svar förrens vi låser??

MEN ibland flyttar vi även trådar, något som märks sällan då när jag gör det skriver jag inte alltid det. Flyttar trådar som jag tror de varit osäkra över om det är en tråd som passar i felsökningskategorin eller övriga diskutioner.
bibapeolola
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Inlägg av 2stroke »

darian skrev:Jag håller fan med dig Lars Du har så Rätt! Tycker också att låsning går överstyr!
Om du inte förstår varför dina trådar blir låsta så tycker jag att du förtjänar ett par varningar för att inte ha läst reglerna.


F.ö så får ni sluta klaga på crew och mods som lägger ner sin fritid på att styra forumet så att det faktiskt går att vara på utan att man stör sig på det. Hur kul skulle det vara om det var 10 rullande felpostade trådar i varje forum?

Dom låser inte utan anledning, folk får läsa reglerna, tycker att man ska få en 24h avstängning så fort man får en tråd låst pga felpost eller liknande, och i samband med det ska det enda man kan se vara en tråd med reglerna när man går in på sidan, bör inte vara så svårt att koda

/E; Tror inte det är låsningarna som gått överstyr, utan nya användares brist på IQ

Dessa 2 ligger i skrivande stund i delen PROJEKT

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 865#458865
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=38781

Klart man låser då, kan tänka mig att man börjar störa sig på alla retards efter ett tag
darian
Svårstartad skrothög
Inlägg: 301
Blev medlem: 2 juni 2012, 16:33

Inlägg av darian »

Okej.. Men tycker faktist istället för bara skriva ''Grovfelpost'' eller ''Felpost''
och låsa så kan ni väll berätta vad som var fel så att man lär sig! För allt står inte i reglerna.
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Inlägg av 2stroke »

darian skrev:Okej.. Men tycker faktist istället för bara skriva ''Grovfelpost'' eller ''Felpost''
och låsa så kan ni väll berätta vad som var fel så att man lär sig! För allt står inte i reglerna.
Vad i ordet FELPOST förstår du inte?

_ALLT_ står i regler, exakt VAD står inte i reglerna som rör detta?
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=17753

SNÄLLA läs reglerna, jag förstår inte hur någon kan vara så ignorant som du
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

darian skrev:Okej.. Men tycker faktist istället för bara skriva ''Grovfelpost'' eller ''Felpost''
och låsa så kan ni väll berätta vad som var fel så att man lär sig! För allt står inte i reglerna.
Allt som du behöver veta står i reglerna. Lite får du nog tänka själv, passar min tråd in i 2t-S trimning eller ska den ligga i handel? ... Jag menar, come on. Vi ska inte behöva berätta var alla trådar ska ligga, det måste ni förstå ( de flesta gör det)
bibapeolola
darian
Svårstartad skrothög
Inlägg: 301
Blev medlem: 2 juni 2012, 16:33

Inlägg av darian »

Jaja! men en del kan vara jävligt kräsna ibland! du ska inte ta åt dig så du behöver inte va så Sur!
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Inlägg av 2stroke »

darian skrev:Jaja! men en del kan vara jävligt kräsna ibland! du ska inte ta åt dig så du behöver inte va så Sur!
Det handlar inte om att vara kräsen, det handlar om att folk är lata, vill dom använda forumet ska dom iaf kunna läsa reglerna, jag har sett dig göra fel mååååååånga gånger, och man tycker att du efter 130 inlägg på forumet ändå bör ha kunnat läsa reglerna, men tydligen inte
darian
Svårstartad skrothög
Inlägg: 301
Blev medlem: 2 juni 2012, 16:33

Inlägg av darian »

Kom med en exakt siffra istället!
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna
Inlägg: 2152
Blev medlem: 18 augusti 2009, 00:44
Ort: lyckeby

Inlägg av yamaha2pwn »

har den gått överstyr eller felpostas det mer nu eller så lägger de helt enkelt energi på de nu?

håller dock med dig om att få svar i de stora samlingstrådarna kan vara som att försöka få ner bensinpriset...

så därför kanske man kan låta tråden vara kvar tills ett eller två seriösa svar har postas. om tråden från börja läggs i rätt kartegori. (inte "vilket munstycke till min Derbi" i 4t övriga diskussioner tex)


sen är de väll ingen som har föreslagit att vi ska ta bort reglerna allt som allt som AxxxeL fick för sig tydligen?
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Inlägg av 2stroke »

darian skrev:Kom med en exakt siffra istället!
Varför ska jag behöva komma med en exakt siffra på hur många gånger du gjort fel, när du själv vet att du gjort fler ett antal gånger och visar på att du fortfarande inte läst reglerna? Skärp dig
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Läs reglerna och följ dom och du får vettiga svar annars får du oftast bara dumma svar-.-
Är inte så svårt att följa reglerna har själv inte äns läst dom men man fattar fall man tänker lite
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
darian
Svårstartad skrothög
Inlägg: 301
Blev medlem: 2 juni 2012, 16:33

Inlägg av darian »

Ja alla gör väll fel? Eller är du Perfekt? jag har gjort exakt 22 trådar!
Användarens profilbild
ahermansson8
Elmoped
Inlägg: 86
Blev medlem: 18 mars 2012, 17:46
Kontakt:

Inlägg av ahermansson8 »

Bojkotta regler vafan, skulle vara roligare
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Inlägg av 2stroke »

darian skrev:Ja alla gör väll fel? Eller är du Perfekt? jag har gjort exakt 22 trådar!
Felpost; http://www.twostrokerider.se/forum/view ... highlight=

Efterbliven rubrik, ändrades inte heller efter tillsägelse; http://www.twostrokerider.se/forum/view ... highlight=

Utvecklingsstörd placering utav tråd; http://www.twostrokerider.se/forum/view ... highlight=

Felpost; http://www.twostrokerider.se/forum/view ... highlight=

Låst pga dubbelpost; http://www.twostrokerider.se/forum/view ... highlight=

Allt detta inom loppet utav 11 dagar, hur lyckas du egentligen?

Att göra fel på 5 trådar utav 22 är jävligt illa, det förstår du väl?
ahermansson8 skrev:Bojkotta regler vafan, skulle vara roligare
Ja jävligt roligt med ett odugligt forum, hur tänker du egentligen?
Detta är ingen anarki
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

darian skrev:Ja alla gör väll fel? Eller är du Perfekt? jag har gjort exakt 22 trådar!
Fall du gjort 22 feltrådar så förtjänar du verkligen en avstängning då du verkar inte vilja följa reglerna, blir trötta på er som inte kan följa reglerna kom inte hit då? Och sluta klaga på mods dom gör detta frivilligt ni kan väl gå och göra erat eget moppeforum där ni inte har några regler. Lycka till!
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
darian
Svårstartad skrothög
Inlägg: 301
Blev medlem: 2 juni 2012, 16:33

Inlägg av darian »

Du är väll efterbliven? Det var mina första trådar! gjorde detta accet för att jag skulle ha lite hjälp med min moppe!
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Inlägg av 2stroke »

darian skrev:Du är väll efterbliven? Det var mina första trådar! gjorde detta accet för att jag skulle ha lite hjälp med min moppe!
Detta var väl runt tråd nr 10-15, dvs inte bland dina första

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... highlight=

Har du fortfarande inte orkat läsa reglerna efter så många? Är det Svenska språket för svårt för dig?
Tstroke
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 24 juni 2012, 14:43

Inlägg av Tstroke »

..
Senast redigerad av Tstroke den 24 juni 2012, 14:49, redigerad totalt 2 gång.
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Inlägg av 2stroke »

Tstroke skrev:Dra åt Helvete! 2Stroke Din jävla mobbare du borde bli bannad!
Suck darian, det är bara du som är så efterbliven så att du tror att ingen fattar att det är ditt konto
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

Darian du kan nog vänta dig en bann nu.

Tack för listan 2stroke!
darian
Svårstartad skrothög
Inlägg: 301
Blev medlem: 2 juni 2012, 16:33

Inlägg av darian »

Användarens profilbild
ET.sm
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 469
Blev medlem: 29 maj 2011, 22:24
Ort: UMEÅ

Inlägg av ET.sm »

För ni som inte har läst igenom reglerna, Det tar inte så himla lång tid:
Visst okej, en enstaka felpost, men där gäller skärpningen!, Hur lat for man vara?, kanske max 3-5min att läsa igenom reglerna noga, Inte längre, de underlättar för alla istället för att folk ska behöva "posta fel, skriva en rubrik som man förstår så du får den hjälp du behöver inom väldigt kort tid!,

finns så sjukt många kunniga inom detta forum så du kommer få den hjälp du behöver!
darian
Svårstartad skrothög
Inlägg: 301
Blev medlem: 2 juni 2012, 16:33

Inlägg av darian »

Ni 2 tror att ni är så jävla bra för att ni är mods eller vad fan ni är på en internetsite! Och nej jag har inte svårt för svenska, jag har svårt för din mamma för att hon har bluewaffle!
Användarens profilbild
Boomer
Något annat
Inlägg: 344
Blev medlem: 18 juni 2010, 14:20
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Inlägg av Boomer »

darian skrev:Ni 2 tror att ni är så jävla bra för att ni är mods eller vad fan ni är på en internetsite! Och nej jag har inte svårt för svenska, jag har svårt för din mamma för att hon har bluewaffle!
Lär dig reglerna sen kan du komma tillbaka.
U suck dick and eat butt..! butt eating duck... suck fucker! - Tom DeLonge
"Erik är ett nordiskt mansnamn av germaner germanskt/fornnordiskt ursprung, ursprungligen Airikr som betyder "härskare, kung" eller "stor, mäktig"."
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket
Inlägg: 958
Blev medlem: 26 december 2010, 17:54
Ort: västerås

Inlägg av D3nnis »

vilket jidder. Håller med lars på vissa saker och axel och dom andra håller jag oxå med på ett vis. Jag har gjort några poster men jag har aldrig läst reglerna heller. självklart blir de någon felpost men de händer väll. Men jag tycker man borde ta bort sånna trådar som tex hur snabbt kommer den gå med denna setup osv.
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig


PK jo alla retar dig för din hajper
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

darian skrev:Du är väll efterbliven? Det var mina första trådar! gjorde detta accet för att jag skulle ha lite hjälp med min moppe!
Att det är dina första trådar är då fan inte nån ursäkt för att vara efterbliven! Läs reglerna så ska du förstå vad DU ska följa i forumet!

Blir trött på idioter som du.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

härlig tråd!

försår inte din argumentation riktigt. folk felpostar och vi ska låta dom hållas?


när alla kategorier uppdaterades så var jag inte heller så förstående, men jag läste dom och vad som skulle postat var.

Tycker att det är kul när folk kommer med förslag och åsikter, men detta förslaget fattar jag inte meningen med.

skulle säga att vi ska SKÄRPA låsningarna då dom som hela tiden felpostar inte verkar lära sig.


[spoiler]Darian, varför gnäller du?

Du sköter ditt
Jag sköter mitt
2stroke sköter sitt


Jag har lyckats lära mig reglerna och följer dem,
2stroke har lyckats lära sig reglerna och förjer dem,
Du har lyckats felposta i stort varje gång du gör en tråd.

frågan är vem som ska vara sur på vem.[/spoiler]
darian
Svårstartad skrothög
Inlägg: 301
Blev medlem: 2 juni 2012, 16:33

Inlägg av darian »

Haha Skön du Pk! :D
Användarens profilbild
derbeyy
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 600
Blev medlem: 6 april 2012, 10:37

Inlägg av derbeyy »

fyfan du är min bror , kunde inte sagt det bättre själv!
Skriv svar