SnyggaDerbin´s Garage renovering. UPDATE 28/6

Här kan du lägga upp projekt på tex. lätt MC, fiddy eller hemmabygge. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
SnyggaDerbin
Svårstartad skrothög
Inlägg: 174
Blev medlem: 3 mars 2012, 20:53

SnyggaDerbin´s Garage renovering. UPDATE 28/6

Inlägg av SnyggaDerbin »

SnyggaDerbin´s Garage renovering

Historia: När vi flyttade till detta hus så hade ägarna innan oss bara haft det som ett förråd som var full proppat med skräp osv. Sen när vi flyttade hit så kollade jag in det och såg att det läckte lite vatten via taket, tänkte inte så mycket på det. Städade ur garaget och pysslade lite där inne, det blev bra. Sen kom vintern, då det var blött hela tiden och då började det rasa bitar från taket. Så moppen fick stå i ett skjul nån under vintertiden då det var som värst. Sen kom våren och jag fick små idéer om att fixa i ordning garaget och det är väl här jag börjar projektet! :)

Mål:
Få ett bra garage
Lära mig mer dränering osv.
Ha kul samtidigt som jag jobbar.

Ska göras: [/] = Inte gjort [X] = Gjort
Gräva upp all jord på taket [X]
Lägga ny platonmatta [x]
Lägga i nya dräneringsrör [x]
Knacka bort gammal puts [/]
Sätta dit ny puts [/]


Bild
Fint hål i platonmattan, inte konstigt på att det läcker vatten ner i garaget.

Bild

Där ser man allt jag grävt, sjukt jobbigt!


Bild

Såhär blött blir det i garaget!!


Update 21/6

Idag så blev jag klar med allt jävla grävande, känns förbaskat skönt, riktigt jobbigt att gräva. Så nu ska jag be morsan eller farsan om skjuts till byggmax där jag ska köpa nya platonmatta och nya dräneringsrör. Sen är det bara att sätta dit det och på med all jord igen, :-D

Det var allt för denna gång, ny update kommer när sakerna är inhandlade.

Bild

Vore även kul med lite kommentarer :D

Kort skriftlig update 25/6

Tjena, idag fick jag skjuts till Byggmax där jag köpte: platonmatta 25x2m, silvertejp 2 rullar, byggplast 50x2m och dräneringsrör.

Planen är att laga alla nuvarande hål så gott det går med silvertejp, sen lägga på ett helt nytt lager med platonmatta sen 3-4 lager byggplast. Vissa kan tycka det med byggplasten är onödig, kanske men det ger ju alltid LITE extra skydd och rullen kostade bara 150kr :)
Nu ska jag skicka iväg en beställning till XL bygg där jag ska beställa massa grus.

Ny update kommer när gruset är här och det börjas fixa på allvar!

Lite kommentarer vore kul, ha de gött :)


UPDATE 28/6


Hallå allihopa (eller dem få som läser detta projekt)
Beställde 1ton grus för 2 dagar sedan så det lär ju komma snart, dock så hade vi ca 50-80kg grus hemma så jag har börjat fixa nu!

Jag har:
Lappat över alla hål med silvertejp
Haft 2 lager platonmatta över den gamla mattan,
även 4 lager byggplast, 2 nya dräneringsrör som ligger i mitten och det gamla vita som går runt hela gropen.

Min budget var ju på 5000
och har "bara" slösat 3850 så har 1150kr kvar, det skall jag använda när jag ska inreda mitt nya garage, ny arbetsbänk kanske!

Nu över till bilderna!


Bild
Alla jäkla hål ihop lappade med silvertejp!
Obs. där det står SD menar jag självfallet SnyggaDerbin!!

Bild
Mitten utav taket fick sig en egen bit av platonmatta då det läckt som mest i mitten!

Var så inne i arbetandet så jag glömde ta kort när jag la ut 2 lager platonmatta på hela taket!

Bild
4 lager byggplast på, enkelt, billigt och lite extra skydd så varför inte? :)

Bild
Är nu klar med alla lager byggplast och platonmatta, känns bra!!
Började begrava det vita dräneringsröret i grus som vi hade hemma, väntar fortfarande på mitt 1000kgs grus som bör komma snart, då ska alla rör begravas i grus!!

Förstår inte varför jag forsätter uppdatera då INGEN kommenterar eller dylikt men men det man påbörjat får man väl ta och avsluta!

Bilderna blev lite konstiga, men äsch ni får vrida på huvudet!! 8)

/ SnyggaDerbin
Senast redigerad av SnyggaDerbin den 28 juni 2012, 00:33, redigerad totalt 7 gång.
Geten Jens skrev:Tjena, har svetsat ihop två 4Takt så att det blir 8Takt! Kan maN skrika åt motorn att den ska vända om eller måste jag skruva upp cylindernippeln. Har även två styren och ett däck som läcker benzin ur ventilhattarna,
Användarens profilbild
chrillez
Hyper NisseN^
Inlägg: 342
Blev medlem: 26 april 2012, 18:37
Ort: härnösand

Inlägg av chrillez »

Fixa 2 bilder annars låser moderaterna denna . Men snygg var Den :) altså derbin ;) på din profil bild :D
Senast redigerad av chrillez den 20 juni 2012, 13:30, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Man undrar ju vf du lägger upp detta^^ fixa bilder:)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Marcus ström
Svårstartad skrothög
Inlägg: 202
Blev medlem: 2 maj 2012, 15:56

Inlägg av Marcus ström »

Kommer följas, lägg upp lite bilder så man ser hur garaget ser ut nu i projekt start.
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

Två bilder tack, annars ska det bli lite roligt att följa.. Lite omväxling är aldrig fel
Användarens profilbild
SnyggaDerbin
Svårstartad skrothög
Inlägg: 174
Blev medlem: 3 mars 2012, 20:53

Inlägg av SnyggaDerbin »

Råkade trycka på Skicka när jag skulle trycka på förhandsgranska!!
Sorry ;) Nu är det tre bilder uppe :)
Geten Jens skrev:Tjena, har svetsat ihop två 4Takt så att det blir 8Takt! Kan maN skrika åt motorn att den ska vända om eller måste jag skruva upp cylindernippeln. Har även två styren och ett däck som läcker benzin ur ventilhattarna,
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

SnyggaDerbin: Jag fixade bilderna åt dig.

Använd: http://imageshack.us , ladda upp och kopiera " Forum code " för varje bild.

Skicka pm så kan jag göra en miniguide åt dig om du behöver ytterliggare hjälp med det. :]

Varsågod.
Användarens profilbild
Ztraand
Kinaraket
Inlägg: 893
Blev medlem: 5 juli 2010, 00:49

Inlägg av Ztraand »

Härligt!:D Roligt med lite projekt som inte bara är på sitt fordon, kmr följas :D
Gilera SMT 07 säljes!: http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ra-smt-07/

Vila i frid Derbimann1 (F)

Qui rogat, non errat -- "Den som frågar har inte fel"
Användarens profilbild
SnyggaDerbin
Svårstartad skrothög
Inlägg: 174
Blev medlem: 3 mars 2012, 20:53

Inlägg av SnyggaDerbin »

Roxxen96 skrev:SnyggaDerbin: Jag fixade bilderna åt dig.

Använd: http://imageshack.us , ladda upp och kopiera " Forum code " för varje bild.

Skicka pm så kan jag göra en miniguide åt dig om du behöver ytterliggare hjälp med det. :]

Varsågod.
Tackar! Fick en guide länkad till mig som jag följer :-D
Geten Jens skrev:Tjena, har svetsat ihop två 4Takt så att det blir 8Takt! Kan maN skrika åt motorn att den ska vända om eller måste jag skruva upp cylindernippeln. Har även två styren och ett däck som läcker benzin ur ventilhattarna,
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

SnyggaDerbin skrev:
Roxxen96 skrev:SnyggaDerbin: Jag fixade bilderna åt dig.

Använd: http://imageshack.us , ladda upp och kopiera " Forum code " för varje bild.

Skicka pm så kan jag göra en miniguide åt dig om du behöver ytterliggare hjälp med det. :]

Varsågod.
Tackar! Fick en guide länkad till mig som jag följer :-D
Ingen fara, dina två sista bilder är felvinklade. Ska jag fixa det åt dig?
Användarens profilbild
SnyggaDerbin
Svårstartad skrothög
Inlägg: 174
Blev medlem: 3 mars 2012, 20:53

Inlägg av SnyggaDerbin »

Roxxen96 skrev:
SnyggaDerbin skrev:
Roxxen96 skrev:SnyggaDerbin: Jag fixade bilderna åt dig.

Använd: http://imageshack.us , ladda upp och kopiera " Forum code " för varje bild.

Skicka pm så kan jag göra en miniguide åt dig om du behöver ytterliggare hjälp med det. :]

Varsågod.
Tackar! Fick en guide länkad till mig som jag följer :-D
Ingen fara, dina två sista bilder är felvinklade. Ska jag fixa det åt dig?
Vore jätte schysst om du kunde fixa det, är galet kass på lägga in bilder bra, hehe :)
Geten Jens skrev:Tjena, har svetsat ihop två 4Takt så att det blir 8Takt! Kan maN skrika åt motorn att den ska vända om eller måste jag skruva upp cylindernippeln. Har även två styren och ett däck som läcker benzin ur ventilhattarna,
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

[spoiler]
SnyggaDerbin skrev:
Roxxen96 skrev:
SnyggaDerbin skrev: Tackar! Fick en guide länkad till mig som jag följer :-D
Ingen fara, dina två sista bilder är felvinklade. Ska jag fixa det åt dig?
[/spoiler]

Vore jätte schysst om du kunde fixa det, är galet kass på lägga in bilder bra, hehe :)

Såja, inga problem. ;)
Användarens profilbild
SnyggaDerbin
Svårstartad skrothög
Inlägg: 174
Blev medlem: 3 mars 2012, 20:53

Inlägg av SnyggaDerbin »

Update 21/6

Bilderna blir inte så bra men men :(
Geten Jens skrev:Tjena, har svetsat ihop två 4Takt så att det blir 8Takt! Kan maN skrika åt motorn att den ska vända om eller måste jag skruva upp cylindernippeln. Har även två styren och ett däck som läcker benzin ur ventilhattarna,
Användarens profilbild
SnyggaDerbin
Svårstartad skrothög
Inlägg: 174
Blev medlem: 3 mars 2012, 20:53

Inlägg av SnyggaDerbin »

Update 25/6 , vore kul med lite kommentarer. :)
Geten Jens skrev:Tjena, har svetsat ihop två 4Takt så att det blir 8Takt! Kan maN skrika åt motorn att den ska vända om eller måste jag skruva upp cylindernippeln. Har även två styren och ett däck som läcker benzin ur ventilhattarna,
Användarens profilbild
SnyggaDerbin
Svårstartad skrothög
Inlägg: 174
Blev medlem: 3 mars 2012, 20:53

Inlägg av SnyggaDerbin »

UPDATE 28/6

Vore kul med kommentarer!!
Geten Jens skrev:Tjena, har svetsat ihop två 4Takt så att det blir 8Takt! Kan maN skrika åt motorn att den ska vända om eller måste jag skruva upp cylindernippeln. Har även två styren och ett däck som läcker benzin ur ventilhattarna,
Användarens profilbild
StylizhRazer
SlooWMooW
Inlägg: 652
Blev medlem: 4 februari 2012, 20:38
Ort: Skövde

Inlägg av StylizhRazer »

fan det blir ju bra det här :) men kan du ta och vända kameran eller bilderna så man slipper vrida av sig nacken när man kollar på dem :P?
ta gärna en till på mitt Baotian classic stunt projekt om du har tid :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=35304

Derbi Senda R Extreme -04 säljes
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=38487
för mer information
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

Hard work work!
bibapeolola
Användarens profilbild
SnyggaDerbin
Svårstartad skrothög
Inlägg: 174
Blev medlem: 3 mars 2012, 20:53

Inlägg av SnyggaDerbin »

StylizhRazer skrev:fan det blir ju bra det här :) men kan du ta och vända kameran eller bilderna så man slipper vrida av sig nacken när man kollar på dem :P?
Tackar, försöker med bilderna men dem blir hela tiden åt ena sidan :evil:
Geten Jens skrev:Tjena, har svetsat ihop två 4Takt så att det blir 8Takt! Kan maN skrika åt motorn att den ska vända om eller måste jag skruva upp cylindernippeln. Har även två styren och ett däck som läcker benzin ur ventilhattarna,
Användarens profilbild
SnyggaDerbin
Svårstartad skrothög
Inlägg: 174
Blev medlem: 3 mars 2012, 20:53

Inlägg av SnyggaDerbin »

AxxxeL skrev:Hard work work!
Ah fyfasen alltså, det har varit så jääävla jobbigt :P
Geten Jens skrev:Tjena, har svetsat ihop två 4Takt så att det blir 8Takt! Kan maN skrika åt motorn att den ska vända om eller måste jag skruva upp cylindernippeln. Har även två styren och ett däck som läcker benzin ur ventilhattarna,
Användarens profilbild
Älg
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 583
Blev medlem: 3 oktober 2011, 20:28
Ort: Östersund, Jämtland

Inlägg av Älg »

Blir säkert skitbra de där! Hade inte sett detta projekt förns nu, men det ser bra ut! :)
Användarens profilbild
SnyggaDerbin
Svårstartad skrothög
Inlägg: 174
Blev medlem: 3 mars 2012, 20:53

Inlägg av SnyggaDerbin »

Älg skrev:Blir säkert skitbra de där! Hade inte sett detta projekt förns nu, men det ser bra ut! :)
Man tackar!! :D
Geten Jens skrev:Tjena, har svetsat ihop två 4Takt så att det blir 8Takt! Kan maN skrika åt motorn att den ska vända om eller måste jag skruva upp cylindernippeln. Har även två styren och ett däck som läcker benzin ur ventilhattarna,
Skriv svar