Munstycke till Bing?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

euroman
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 394
Blev medlem: 5 maj 2011, 11:26
Ort: Dals-ed

Munstycke till Bing?

Inlägg av euroman »

Hej

Är det någon här som vet vart man får tag på bing 19mm eller bing 22mm munstycken?

Det skall inte vara dom små runda utan 6kants med m6 gänga.

Hittar dom mindre men inte dessa.

Dock har jag hittat dellorto munstycken med samma gänga funkar det att testa sig fram på dessa eller är det bara kasst?

Vet att storleken inte stämmer övrens men funderade mest på om det är något annat man ska tänka på?

tack på förhand :)

Mvh
Martin
Zundapp ks50 70cc athena "agge steg2+ port" mikuni 20mm racerör, race stake, Nerplockad för mer portning samt renovering av ram och motor!
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

Flyttar till 2T-CSRV Övriga diskussioner

Såg att du gjort en liknande tråd för ungefär ett år sen, men de bör ju funka med ett m6 gängat munstycke till d'o. Annars testa att mejla t.ex Rinab, addemoto, mohlins osv som jobbar med äldre mopeder för de brukar ha sådana grejer på lager fast inte i webbshoppen.
bibapeolola
Användarens profilbild
DtSnubben
gärna till den titeln jag ville ha
Inlägg: 337
Blev medlem: 6 mars 2012, 19:27

Re: Munstycke till Bing?

Inlägg av DtSnubben »

euroman skrev:Hej

Är det någon här som vet vart man får tag på bing 19mm eller bing 22mm munstycken?

Det skall inte vara dom små runda utan 6kants med m6 gänga.

Hittar dom mindre men inte dessa.

Dock har jag hittat dellorto munstycken med samma gänga funkar det att testa sig fram på dessa eller är det bara kasst?

Vet att storleken inte stämmer övrens men funderade mest på om det är något annat man ska tänka på?

tack på förhand :)

Mvh
Martin
om det är samma gänga så är det väl bara att testa dig fram till rätt munstycke?
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

Mät gänga och höjd på munstycket och far till nån butik och fråga om du får jämföra deras munstyckessatser, har du tur så hittar du likadana
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
euroman
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 394
Blev medlem: 5 maj 2011, 11:26
Ort: Dals-ed

Inlägg av euroman »

stämmer gammla tråden var om det,

Dock funderade jag på om det är någon stor skillnad mellan munstycken eller om det bara är att köra på :)

Men verkar som det enligt svaren jag fått så skall göra som ni sa och ta med fuggen och se ifall det passar :)

Tackar!
Zundapp ks50 70cc athena "agge steg2+ port" mikuni 20mm racerör, race stake, Nerplockad för mer portning samt renovering av ram och motor!
Skriv svar