Sida 1 av 1

Yamaha Aerox -02 går skit.

Postat: 13 juni 2012, 19:05
av gileraN
Har en aerox 02. Satte på en Stage6 70cc streetrace på och har en 17,5 Dellorto och öppet luftfilter. Jag har mixtrat som bara den med munstycken så det finns inge slut! Har provat 125, 120, 115, 110, 105. Med den blöddrar efter halv gas. ''Smyger'' man med gasen kan den gå rent men det händer inte så ofta... Mixtrat med luftskruven också, höjt/sänkt ner nålen, bytt stift..!!
Vad f:n kan de vara? Större munstycke sa en snubbe. Har även haft choken av/på/halvt..

Skull bli s#tans tacksam för den som är hygglig och orkar skriva vad dem vet.

Postat: 13 juni 2012, 19:08
av some guy
åt helvete för stort munstycke! testa runt hundra, jag har 90 med samma setup fast med burk

edit:såg att du hade yasuni, jag har zx :) men testa runt 100 iaf

Postat: 13 juni 2012, 19:25
av Piitus96
Gilera, vad har 17.5 förgasaren för munstycke Original? Så vet vi om du har för stort eller för litet

Postat: 13 juni 2012, 19:30
av gileraN
Some guy du e fan guldvärd!! :D :D

Postat: 13 juni 2012, 19:30
av Arkstar
Piitus96 skrev:Gilera, vad har 17.5 förgasaren för munstycke Original? Så vet vi om du har för stort eller för litet
Har för mig att Dellorto 17.5 mm förgasare har 80 mm i munstycke original

Rätta mig ifall jag har fel ?

Postat: 13 juni 2012, 20:05
av Piitus96
jaja, men isf ska du ha mellan 90-100, no doubt

Postat: 13 juni 2012, 20:23
av gileraN
Jaha...Nu båar han igen.... Efter 5 minuter så går allt åt helvete igen. Provade me 95 munstycke men får för lite bensin. 105 också för lite, stiftet blir vitt...
Nå mer tips ja kan prova?

Postat: 13 juni 2012, 20:30
av xXTASKENXx
Sa du efter halvgas? kan det inte vara mellanregistret som måste fixas? inte huvudmunstycket? eller e jag ute å cyklar nu igen? :P

Postat: 13 juni 2012, 20:37
av gileraN
Japp, just efter halv så vill han dö.

Postat: 13 juni 2012, 20:50
av Piitus96
halv sa du? upp 15-20 storlekar, o sätt luftskruven på cirka 2 varv ut

Postat: 13 juni 2012, 20:52
av gileraN
Kan inte gå upp så lite, stiftet blir vitt och den får för lite.. 110 munstycke och den fick för lite.

Postat: 13 juni 2012, 20:53
av some guy
sätt nålen i mitten o skruva ut luftskruven 2 varv eller nåt men vafan...95 för litet? den drar ingen tjuvluft? min drog vid packboxen på variatorsidan förut. gick knappt att gasa. men iaf kolla efter tjuvluft o skit för jag tycker att 100 ska räcka :)

Postat: 13 juni 2012, 20:53
av gileraN
Å de där med luftskruven har ja å gjort, skruvat ut och in som en idiot

Postat: 13 juni 2012, 20:56
av some guy
gileraN skrev:Å de där med luftskruven har ja å gjort, skruvat ut och in som en idiot
check for le tjuvluft everywhere tom the packboxar and skit :) hoppas du fattar ^^

Postat: 13 juni 2012, 21:00
av gileraN
Också gjort.. Lika tätt som att skita och hålla för ;)

Postat: 13 juni 2012, 21:09
av some guy
gileraN skrev:Också gjort.. Lika tätt som att skita och hålla för ;)
verkar skumt...testat annan förgasare?

Postat: 13 juni 2012, 21:25
av gileraN
Nae har ej nån tillgänglig

Postat: 13 juni 2012, 21:52
av Piitus96
höj nålen så mycke du kan (alltså sätt klipset så nära spetsen du bara kan)

Sedan i med ett 110 munstycke, luftskruv på 2 varv ut, o se om den varvar ut som den ska på centralstödet

Postat: 13 juni 2012, 21:53
av gileraN
Okej, ska pröva imorgon.

Postat: 13 juni 2012, 22:11
av Piitus96
gileraN skrev:Okej, ska pröva imorgon.
när du gjort detta, ta en tur med han o kör cirka 500m sedan kolla färgen på stiftet o hör av dig

Postat: 14 juni 2012, 15:14
av gileraN
Leovince ZX, visst är det lågvarvat? Den kräver väll inte lika mycket bensin då? Om man jämför med högvarvat.