vardags poliser [historier]

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

vardags poliser [historier]

Inlägg av potog »

Ja nu vill jag höra all tillfällen när ni har stött på så kallade "fritids poliser" folk som tar lagen i egna händer å tror/beter sej som poliser.

Senast jag stötte på en va nog i höstas när jag skulle åka förbi min gamla skola med moppen bara för å visa upp den ;) då ville vakt mästaren gnälla samt att han tog kort på mig.....behålde hjälmen på så inte så mycket mer med det.

En annan gång för 2-3år sedan när jag bara körde ur pluggat så stanna en tuppen mej å sa att jag körde för snabbt å att jag inte skulle ha tid å bromsa in å att jag skulle köra på hans barn å massa skit. Roliga va ju bara det att jag hålde 30km/h men jag lät han spela hjälte.

Men nu räcker det att ja tar av mig hjälmen så slutar dom gnälla för att som ser att det inte är någon 15 med moppe fjun vilket jag tycker är konstigt. Hasse hände det ju samma grej att han tog av sig hjälm å så lämna gubben han i fred.
Å min kompis 20+ med skägg blev stannad av en skrikande tant å när hon såg att han Hasse skägg å allt så bad hon om ursäkt.

Vill nu höra era historier
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 31 december 2011, 13:28
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Riktigt dåligt när dom bara blir sura om det är en ungdom. Dom borde inte behandla de som är lite äldre bättre för en 15 åring kan köra i trafiken också. Till och med kanske bättre :roll:
Kolla gärna in min Stunt film!
http://www.youtube.com/watch?v=N2g-tEig1XA
IcecoldBullet
Elmoped
Inlägg: 68
Blev medlem: 30 maj 2012, 11:47
Ort: Tuve

Inlägg av IcecoldBullet »

Träffade på en gammal kärring när jag körde runt med min fiddy igår. Hon trodde först att den var trimmad (den är inte det) för att det är en 4t. Så hon ringde polisen, men så fort hon vände ryggen bort, kickade jag igång och körde därifrån, heh, hade tur där.

Och för ca 1 månad sen, när jag körde på en grusplan med fiddyn (driftade runt) så kommer en kille och tar min extra hjälm. Jag stannar direkt och går och prata med honom, han säger att han tänker inte ge mig hjälmen tills han får nycklarna. Efter ca en halvtimma av han tjat så ger han mig hjälmen, haha.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

hände mig när jag var på mitt sommarställe så kl 10 på morgonen börja jag mecka ställer in förgasaren etc så ska jag ut å vägen och köra ljus och allt i på men inga kåper så kommer de en jävla gubbe och börjar klaga för den låter för mycket (låter inte mer än en annan moppe) så frågar han vf han gör de och säger att alla moppar låter så här och sa det är inget onormalt så säger hna att jag ska hållkäften så ställer jag moppen, går av den och går fram till han och står ansikte mot ansikte mot ansikte och säger fall den låter för mycet så ring på polisen då den är laglig gubb jävel så börjar han skrika att jag ska hållakäften och inte vara uppkäftig, och den vart ju ltie trimmad och han ringer polisen så stack in på tomten och ställde mig och bara vinka åt dem när dem körde förbi XD
så störande att han inte äns kunde motivera vf den lt för mycket när den lät midnre än andra nilar/motorcyklar som körde förbi. hatar folk som klagar går alltid av och gå fram och frågar vad fan dem vill istället för bara sitta som en p12'a och tuta på dem
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Skriv svar