Borra ECU boxen på Rieju MRT

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Crippeee
Elmoped

Borra ECU boxen på Rieju MRT

Inlägg av Crippeee »

Hejsan! Har köpt en Rieju MRT 2010, nu är det så att det sitter en strypning i ECUn som gör att även fast jag skulle dra pluggen så skulle den inte göra så mycket snabbare. Så vet någon vart man typ ska borra för att få bort strypningen? Skulle kunna tänka mig att betala en slant om någon i Stockholms området skulle kunna strypa av min moped! :)
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

börjar skriva en guide nu med bilder hur du gör :)
Användarens profilbild
Mrx_MackaN
Elmoped

Inlägg av Mrx_MackaN »

Det är hur enkelt som helst att borra i ECU boxen och det tar max 5 min.
Gjorde det själv för några dagar sedan och är hur nöjd som helst med resultatet. Här är ECU'n jag borrade
Bild

Och här är ritningen på hur man ska borra.
Bild

Det är självklart värt det! Och om du nu inte vill riskera det köp ett gammalt tändsystem från ett gammal drac! Ett komplett för max 500. Båda alternativen funkar!
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Inlägg av streamjr »

Mrx_MackaN skrev:Det är hur enkelt som helst att borra i ECU boxen och det tar max 5 min.
Gjorde det själv för några dagar sedan och är hur nöjd som helst med resultatet. Här är ECU'n jag borrade
Bild

Bild

Det är självklart värt det! Och om du nu inte vill riskera det köp ett gammalt tändsystem från ett gammal drac! Ett komplett för max 500. Båda alternativen funkar!
kom ihåg att täta ordentligt så det inte kommer in fukt!
mrx_mackan: hoppas du tätat hålet riktigt och inte bara med tejp...
Användarens profilbild
Mrx_MackaN
Elmoped

Inlägg av Mrx_MackaN »

streamjr skrev:
Mrx_MackaN skrev:Det är hur enkelt som helst att borra i ECU boxen och det tar max 5 min.
Bild

Bild

kom ihåg att täta ordentligt så det inte kommer in fukt!
mrx_mackan: hoppas du tätat hålet riktigt och inte bara med tejp...
Drog på 2 lager till med tejp efter hålet. Och det duger garanterat, och nej det kommer absolut inte vatten/fukt igenom hålet eftersom boxen sitter även under sadeln, chillaaaaaa
Crippeee
Elmoped

Inlägg av Crippeee »

Venne om jag vågar borra :( känns som jag ska borra fel! Är inte heller speciellt mopedkunnig, men om jag bara drar pluggen på den, hur snabbt kommer den gå då typ? Finns det ingen kunnig själ i Stockholms området som skulle kunna göra detta för en slant? :O
Skriv svar