Är Generic kinesiskt?

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten
Inlägg: 1066
Blev medlem: 3 november 2011, 19:41
Ort: Staffanstorp

Är Generic kinesiskt?

Inlägg av Gröngöling »

Vilket land kommer Generic ifrån? Är det bra grejer? Har hört att det designas av KTM.
Well do ya, punk?
Användarens profilbild
ThePowerDerbi
Derbi Crew
Inlägg: 508
Blev medlem: 21 juni 2011, 23:50
Ort: Inte för att skryta men Värmdö ;)

Inlägg av ThePowerDerbi »

Tror att dom kommer ifrån Österrike. Är i alla fall KTM;s design studio i Österrike som designar dom :)
Bild

Svarar gärna på frågor via pm :) Pm:a också för mer info angående Derbi Crew :D
Användarens profilbild
slider_Alex
Avstängd
Inlägg: 487
Blev medlem: 15 oktober 2011, 15:19
Ort: Stockholm

Inlägg av slider_Alex »

ThePowerDerbi skrev:Tror att dom kommer ifrån Österrike. Är i alla fall KTM;s design studio i Österrike som designar dom :)
äre inte mastillverkat skit från kina? eftersom dom gjorde TMS i samma fabriker förut o dom e ju china?
Om man kan gasa fullt....då har man trimmat för lite...

Mitt projekt; http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=35133
TuZx skrev:
david96 skrev:all i say biltema värmetålig färg <3 håller i evigheter
aa tills man kör med det :P
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten
Inlägg: 1066
Blev medlem: 3 november 2011, 19:41
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Gröngöling »

slider_Alex skrev:
ThePowerDerbi skrev:Tror att dom kommer ifrån Österrike. Är i alla fall KTM;s design studio i Österrike som designar dom :)
äre inte mastillverkat skit från kina? eftersom dom gjorde TMS i samma fabriker förut o dom e ju china?
TMS görs väl inte i samma fabrik, tms är ju en kopia och importeras av trend motor imports eller något sånt
Well do ya, punk?
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Det är ren odlade Kina kopior, Deseinad i Europa men tillverkas i Kina, kopia på AM6 har dom samma som sitter i cpi är Kina men inte helt värdelös Kina^^
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten
Inlägg: 1066
Blev medlem: 3 november 2011, 19:41
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Gröngöling »

david96 skrev:Det är ren odlade Kina kopior, Deseinad i Europa men tillverkas i Kina, kopia på AM6 har dom samma som sitter i cpi är Kina men inte helt värdelös Kina^^
Aha, typ som PGO, Sym eller CPI då? För de är ju inte heeelt värdelösa vad jag har hört
Well do ya, punk?
Användarens profilbild
slider_Alex
Avstängd
Inlägg: 487
Blev medlem: 15 oktober 2011, 15:19
Ort: Stockholm

Inlägg av slider_Alex »

Gröngöling skrev:
slider_Alex skrev:
ThePowerDerbi skrev:Tror att dom kommer ifrån Österrike. Är i alla fall KTM;s design studio i Österrike som designar dom :)
äre inte mastillverkat skit från kina? eftersom dom gjorde TMS i samma fabriker förut o dom e ju china?
TMS görs väl inte i samma fabrik, tms är ju en kopia och importeras av trend motor imports eller något sånt
TMS gjordes i deras fabriker, på min stog till o med Generic Trigger på bromsskivan, gaffelbensskydden :P
Om man kan gasa fullt....då har man trimmat för lite...

Mitt projekt; http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=35133
TuZx skrev:
david96 skrev:all i say biltema värmetålig färg <3 håller i evigheter
aa tills man kör med det :P
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Inlägg av Mura »

Generic Trigger har riktigt dålig kvalite min polare hade en sån och den gick sönder 24/7
Bild
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730
Blev medlem: 31 oktober 2011, 19:25

Inlägg av DerbiKoffe »

Mura skrev:Generic Trigger har riktigt dålig kvalite min polare hade en sån och den gick sönder 24/7
håller med plus att den e ful som stryk å låter som en som en jävla p12a!
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!

Kolla gärna in mitt gamla projekt :D

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46183
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten
Inlägg: 1066
Blev medlem: 3 november 2011, 19:41
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Gröngöling »

Jo men det är Generic Xor/Stroke jag tänker på, lillbrorsan kollar på en sån och jag är nyfiken på om de är bra...
Well do ya, punk?
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730
Blev medlem: 31 oktober 2011, 19:25

Inlägg av DerbiKoffe »

Gröngöling skrev:Jo men det är Generic Xor/Stroke jag tänker på, lillbrorsan kollar på en sån och jag är nyfiken på om de är bra...
KÖP EN Derbi ISTÄLLET!
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!

Kolla gärna in mitt gamla projekt :D

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46183
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Köp inte en sådan går bara sönder hela tiden elr så håller den, är som att köpa en lott antingen får du en arbetar som jobbat där hela sitt liv och då håller den elr så får du en treåring som byggt den så rasar den direkt:)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten
Inlägg: 1066
Blev medlem: 3 november 2011, 19:41
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Gröngöling »

DerbiKoffe skrev:
Gröngöling skrev:Jo men det är Generic Xor/Stroke jag tänker på, lillbrorsan kollar på en sån och jag är nyfiken på om de är bra...
KÖP EN Derbi ISTÄLLET!
Rätt stor prisskillnad på en Generic och en Derbi...
Well do ya, punk?
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

DerbiKoffe skrev:
Gröngöling skrev:Jo men det är Generic Xor/Stroke jag tänker på, lillbrorsan kollar på en sån och jag är nyfiken på om de är bra...
KÖP EN Derbi ISTÄLLET!
du kan väl inte mycket om moppar märker jag?


Senså generic är ingen 100% kvalite men du kan få de att bli fina om du orkar fixa och sedan går de ganska hårt med bara trimmrör!

Skulle själv inte köpt en på grund av att de oftast är så jävla stora... men om du vill spara pengar köp en då om du håller den i bra skick blir du inte sur!

Senså är Generic samma som Keeway och Cpi iaf! :D
Användarens profilbild
ThePowerDerbi
Derbi Crew
Inlägg: 508
Blev medlem: 21 juni 2011, 23:50
Ort: Inte för att skryta men Värmdö ;)

Inlägg av ThePowerDerbi »

slider_Alex skrev:
Gröngöling skrev:
slider_Alex skrev: äre inte mastillverkat skit från kina? eftersom dom gjorde TMS i samma fabriker förut o dom e ju china?
TMS görs väl inte i samma fabrik, tms är ju en kopia och importeras av trend motor imports eller något sånt
TMS gjordes i deras fabriker, på min stog till o med Generic Trigger på bromsskivan, gaffelbensskydden :P
Kan väll vara så att delarna tillverkas i Kina men den sätts ihop i Österrike? Vet som sagt inte, kan bara gissa :)
Bild

Svarar gärna på frågor via pm :) Pm:a också för mer info angående Derbi Crew :D
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

ThePowerDerbi skrev:
slider_Alex skrev:
Gröngöling skrev: TMS görs väl inte i samma fabrik, tms är ju en kopia och importeras av trend motor imports eller något sånt
TMS gjordes i deras fabriker, på min stog till o med Generic Trigger på bromsskivan, gaffelbensskydden :P
Kan väll vara så att delarna tillverkas i Kina men den sätts ihop i Österrike? Vet som sagt inte, kan bara gissa :)
designas endast i österriket resten kina
mulllvad
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 25 april 2012, 15:47
Ort: luleå

Inlägg av mulllvad »

Gröngöling skrev:
david96 skrev:Det är ren odlade Kina kopior, Deseinad i Europa men tillverkas i Kina, kopia på AM6 har dom samma som sitter i cpi är Kina men inte helt värdelös Kina^^
Aha, typ som PGO, Sym eller CPI då? För de är ju inte heeelt värdelösa vad jag har hört
PGO är från taiwan! 8)
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

asså, motorn håller säkert men allt runtomkring kan jag tänka mig e skit som på typ cpi o allt sådant :) (kom inte massa cpi nissar nu o säg att dom är bra för jag vet att man kan få bra exemplar, men de håller tyvärr inte alls samma kvalitet som t.ex Derbi, Rieju och liknande :))
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
0006isho
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 15 september 2016, 21:11

Re: Är Generic kinesiskt?

Inlägg av 0006isho »

Gröngöling skrev:Vilket land kommer Generic ifrån? Är det bra grejer? Har hört att det designas av KTM.
jag är säkert sen hit nu men jag har en tjäle så jag ska försöka vara så ärlig jag kan. Min har gått ca 500 mil nu har haft den i 1 och 1/2 år nu. Det är en 08 btw. Motor och låda har funkat bra för mig inga problem alls. Plasten runt on är diskuterbart dock den tidigare ägaren hade vält och och drar varje jävla skruv för hårt så jag var tvungen att byta ut en del saker men jag vet inte hur mkt av det som ver ägarens fel eller moppens fel men det som har krånglat för mig är att gummit i armen som håller blinkersen blev tort så den gick av när man råka sparka i den är man skulle hoppa på. Många av mina kompisar tycker sadeln är för hård men jag har aldrig tänkt på det eller fått träsmak i baken. Den väger mkt men åter igen har inte stört mig men jag kör ju inga andra moppar. Jag tycker att den känns modernare än andra moppar från samma år och jag tycker designen är snygg men det är är en smaksak. För priset man får dem för tror jag det är svårt att hitta en som har gått lika lite.
Skriv svar