Sida 57 av 59

Postat: 17 februari 2014, 17:54
av Dawidd
tobberobbe skrev:
Dawidd skrev:
tobberobbe skrev:Någon som har någon aning vad 10-56 skulle ge för toppfart på en 11-50 Drac som går i 48km/h fast seg som jag vet inte vad? Blev tagen häromdagen, och absolut hatar att den inte orkar något med 11-50 med pluggar i..
Jag har ingen drac, men en rrx som är helt orginal med 11/60 drevning, och den är stark och orkar backar osv :)
Det beror också på om du har SM eller crossdäck. Överväger att köpa 10-56, men vill också veta hur snabbt den går ungefär, för jag vill att den kanske ska gå i 55-60 urpluggat, så blir det 45km/h på ganska OK motorvarv.
Det är sm jag har, men drac är ju så förbannat orkelösa orginal, det är så att man blir omkörd av en cykel ju. Min rrx gör 49-50 ärliga km/h om jag inte minns fel, då väger jag 60 pannor.

Postat: 17 februari 2014, 18:26
av acer96
Rieju drac 03

Tecnigas e-nox
Upborrad orgburk
bytt munstycke
drevning: org = 12-48 eller nåt`?

Jag vill kunna stunta men ändå ha en bra toppfart på minst 75 km/h?
Blir 12-52 eller 13-52 bra? :)

Postat: 24 februari 2014, 00:12
av Derbi_
acer96 skrev:Rieju drac 03

Tecnigas e-nox
Upborrad orgburk
bytt munstycke
drevning: org = 12-48 eller nåt`?

Jag vill kunna stunta men ändå ha en bra toppfart på minst 75 km/h?
Blir 12-52 eller 13-52 bra? :)
Jag kör med 12-53 och jag tycker det är nice. Testa det!

Postat: 24 februari 2014, 00:46
av acer96
Derbi_ skrev:
acer96 skrev:Rieju drac 03

Tecnigas e-nox
Upborrad orgburk
bytt munstycke
drevning: org = 12-48 eller nåt`?

Jag vill kunna stunta men ändå ha en bra toppfart på minst 75 km/h?
Blir 12-52 eller 13-52 bra? :)
Jag kör med 12-53 och jag tycker det är nice. Testa det!
Okej det ska jag göra, tackar!

Postat: 24 februari 2014, 09:33
av Derbi_
acer96 skrev:
Derbi_ skrev:
acer96 skrev:Rieju drac 03

Tecnigas e-nox
Upborrad orgburk
bytt munstycke
drevning: org = 12-48 eller nåt`?

Jag vill kunna stunta men ändå ha en bra toppfart på minst 75 km/h?
Blir 12-52 eller 13-52 bra? :)
Jag kör med 12-53 och jag tycker det är nice. Testa det!
Okej det ska jag göra, tackar!
Inga problem :)

Postat: 27 februari 2014, 04:46
av acer96
Någon som vet vart man hittar ett 53 drev till en 03 drac?

Postat: 27 februari 2014, 15:34
av tacopaj
acer96 skrev:Någon som vet vart man hittar ett 53 drev till en 03 drac?
länk
kollat där?

länk här finns det 52 & 54 :P

Postat: 28 februari 2014, 17:53
av acer96
tacopaj skrev:
acer96 skrev:Någon som vet vart man hittar ett 53 drev till en 03 drac?
länk
kollat där?

länk här finns det 52 & 54 :P[/quote

Japp hittar 52-54 osv men fan inte 53! :( Kollat lite överallt.. Tack ändå !

Postat: 2 mars 2014, 15:12
av Fillew97
Rieju Mrt AM6
Helt Orginal
11-62

Om jag skulle sätta på ett 10 drev fram skulle den bli mycket starkare då? (vet att jag kommer att tappa topfart)
Eller borde jag satsa på 10-64?

Postat: 2 mars 2014, 15:55
av Derixx
Fillew97 skrev:Rieju Mrt AM6
Helt Orginal
11-62

Om jag skulle sätta på ett 10 drev fram skulle den bli mycket starkare då? (vet att jag kommer att tappa topfart)
Eller borde jag satsa på 10-64?
Den skulle ha blivit starkare och accelererat snabbare men tappat topp fart, ja.

Postat: 2 mars 2014, 15:58
av Fillew97
Derixx skrev:
Fillew97 skrev:Rieju Mrt AM6
Helt Orginal
11-62

Om jag skulle sätta på ett 10 drev fram skulle den bli mycket starkare då? (vet att jag kommer att tappa topfart)
Eller borde jag satsa på 10-64?
Den skulle ha blivit starkare och accelererat snabbare men tappat topp fart, ja.
Men skulle det bli bra med 10-63/64 för att behålla toppfarten?
Måste man byta munstycke på den isåfall?

Postat: 5 mars 2014, 18:31
av Andreas Anderberg
om jag kan köra i 47km/h nu med 11/52 hur snabbt kommer den gå med 12/52?

Postat: 2 april 2014, 12:18
av pettson_
Har en DT50R som är helt original, nuvarande drevning är 12-50 och jag tycker att den är slö i uppförsbackar.
Jag undrar om man kan dreva den så den blir starkare men endå inte tappar så mycket toppfart? om jag drevar 12-53 eller 12-52 är blir det någon skillnad då?

beta rr50sm -o1a

Postat: 3 april 2014, 10:43
av monarped
har strypt ner moppen så den toppar 59 km me bra ax,lite svag på 6:an.
original ska de va 12-56 kugg.
har 428 drev 12-50 kugg på.
men vill ha ner den 5-10 km i toppfart, men vill även gå upp från 12 till 13 fram.
men om vi säger att ja har kvar 12 fram o går upp till 54 bak,vad kan topp bli då.
eller går upp till 13 fram o 56 bak ,vad kan toppen bli då.

Postat: 5 april 2014, 15:37
av viktorpers
Derbi Senda 02 mk thrower, öppet luftfilter, crossdäck
Har 12-70 men man måste växla så jävligt... Vill mest ha axx så ja tänkte 12-60 eller liknande?

Postat: 5 april 2014, 15:46
av Pelsnernels
viktorpers skrev:Derbi Senda 02 mk thrower, öppet luftfilter, crossdäck
Har 12-70 men man måste växla så jävligt... Vill mest ha axx så ja tänkte 12-60 eller liknande?
Du borde väl kunna höja till typ 13-60 och fortfarande ha bra axx?

Postat: 7 april 2014, 16:06
av pettson_
Original dt50
Drevning 12/50

Jag vill att den ska bli starkare men ändå inte tappa så mycket toppfart.
Om jag drevar 12-53 eller 12/52 blir det nån skillnad då?
Är det stor skillnad mellan drevningarna 12/53 och 12/52?

Tack på förhand.

Postat: 11 april 2014, 19:30
av hejzan
Tjenare! Har en DT 50r -04 med ett yasuni trimrör, har orginal drevningen vilket innebär 10-48(?) och den är jävligt seg, tänkte beställa nya drev och kedja idag och undrar vilken drevning som skulle vara bra till min "setup", i övrigt är motorn orginal. Tack på förhand

Postat: 13 april 2014, 14:35
av Dave448
Rieju rrx / AM6
Urpluggat orginalrör
Drevning 12 fram och osäker bak, säkert orginal
Vill ha mycket acc

Postat: 16 april 2014, 00:23
av ***MATTE***
Dave448 skrev:Rieju rrx / AM6
Urpluggat orginalrör
Drevning 12 fram och osäker bak, säkert orginal
Vill ha mycket acc
12/52 är original. 10/52 så får du ganska mkt acc.
vill du ha mer så kan du dreva 12/56 men då får du växla hela tiden typ så jag rekommenderar dig 10/52 av egen erfarenhet som jag tycker.

Postat: 16 april 2014, 00:29
av ***MATTE***
hejzan skrev:Tjenare! Har en DT 50r -04 med ett yasuni trimrör, har orginal drevningen vilket innebär 10-48(?) och den är jävligt seg, tänkte beställa nya drev och kedja idag och undrar vilken drevning som skulle vara bra till min "setup", i övrigt är motorn orginal. Tack på förhand
jag tycker 12/52 eller 13/52 är sköna drevningar med endast trimrör :)

Postat: 16 april 2014, 00:34
av ***MATTE***
pettson_ skrev:Original dt50
Drevning 12/50

Jag vill att den ska bli starkare men ändå inte tappa så mycket toppfart.
Om jag drevar 12-53 eller 12/52 blir det nån skillnad då?
Är det stor skillnad mellan drevningarna 12/53 och 12/52?

Tack på förhand.
nae det blir ingen större märkbar skillnad med en kugg bak.

större bakdrev = starkare (mindre toppfart)
större fram drev = svagare (högre toppfart)

Postat: 16 april 2014, 19:31
av gurra88
Går det att köra med 10/52 drev på en orginal beta rr50 med AM6 eller kommer den inte orka med det? :)

Postat: 16 april 2014, 21:26
av ***MATTE***
gurra88 skrev:Går det att köra med 10/52 drev på en orginal beta rr50 med AM6 eller kommer den inte orka med det? :)
jadå det kommer gå utan problem :)

Postat: 30 april 2014, 16:26
av -ReM-
Tjena grabbar.
Har en polare som vill få sin Rieju Drac RR från -03 lite snabbare.
Idag gör den cirka 70 med enligt honom bra styrka och acceleration, och det kan jag hålla med om.
Drevningen är 11/54 idag. Vad skulle ni rekommendera för att få den till 75 eller max 80km/h?
Moppen är original förutom urpluggat avgasrör.
Båda dreven samt kedjan kommer att bytas ut oavsett.

Tack på förhand :)

Postat: 30 april 2014, 16:58
av Ossian
Orkar den mer så är det billigaste ju att testa med 12 och 13 framdrev, så kan han byta lätt när han vill sen också :D

Postat: 30 april 2014, 17:39
av -ReM-
Ossian skrev:Orkar den mer så är det billigaste ju att testa med 12 och 13 framdrev, så kan han byta lätt när han vill sen också :D
Absolut, den har lite kvar att ge i toppfart tror vi.
Som sagt, hela drivpaketet kommer bytas oavsett, så vad som är billigast att byta ut spelar ingen roll i det fallet.
Är det bättre att prova 12 fram eller ska man ge sig på bakdrevet tro?
Jag funderade på 11/52 och tänkte att den kanske får 5km/h mer av det utan att tappa alldeles för mycket kraft, stämmer det?
Eller är vi överens om att det går bra med 12/54? :)

Postat: 30 april 2014, 17:46
av Ossian
Det jag menade var att testa med 12 fram först och sedan efter det köpa ett mindre bakdrev om den fortfarande orkar det eller ett nytt i samma storlek, ett framdrev kostar ju ca: 100 kr så det borde ju vara lugnt
Förstår du hur jag menar :wink:

Postat: 2 maj 2014, 20:33
av -ReM-
Ossian skrev:Det jag menade var att testa med 12 fram först och sedan efter det köpa ett mindre bakdrev om den fortfarande orkar det eller ett nytt i samma storlek, ett framdrev kostar ju ca: 100 kr så det borde ju vara lugnt
Förstår du hur jag menar :wink:
Förstår poängen. Hittar vi en närliggande återförsäljare ska vi försöka följa ditt råd.
Vi kommer ju då att köpa först ett framdrev och en kedja endast, och låta det gamla bakdrevet sitta. När vi upptäckt om det är tillräckligt inhandlas även bakdrevet av önskat antal kugg.

Tack för tipsen! ;) /Alex

Postat: 4 maj 2014, 18:01
av Westman15
Vilken drevning ska jag ha om jag vill ha upp moppen till 80km/h? Men ändå behålla ett bra axx?
Derbi Senda xrace -06 original motor
Phva 14mm dellorto, 50cc airsal, sportfilter/öppet filter, munstycke kan anpassas.
Mk thrower ELLER tecnigas E-NOX

Postat: 4 maj 2014, 19:45
av Fillew97
Westman15 skrev:Vilken drevning ska jag ha om jag vill ha upp moppen till 80km/h? Men ändå behålla ett bra axx?
Derbi Senda xrace -06 original motor
Phva 14mm dellorto, 50cc airsal, sportfilter/öppet filter, munstycke kan anpassas.
Mk thrower ELLER tecnigas E-NOX
Vad har du för drevning just nu?

Postat: 5 maj 2014, 17:11
av Westman15
Derbi Senda xrace -06
Gianelli 2t ELLER mk thrower
Org förgasare
Munstycke anpassas
Airsal 50cc org
Vad tror ni om 11-48, blir det bra axx? Vad blir topspeeden?

Postat: 12 maj 2014, 18:45
av oggew2
Tjena! Funderar på att dreva sendan för axx men vet inte riktigt hur, vilka drev är original på en 99? Har en 70 cylinder och 21mm förgasare ska dra på ett thrower rör snart!

Postat: 12 maj 2014, 22:28
av Westman15
Tjo
Vilken drevning till denna setup?(bor i en stad så axx är att föredra, men vill ändå ha bra topp, minst 80? Vad tror ni toppen blir med nuvarande?
Airsal 70cc sport alu
Dellorto black edt racing 21mm
Tecnigas Enox
Polini Luftfilter
11-48 nuvarande drevning

Postat: 13 maj 2014, 07:25
av Dreamhack
Westman15 skrev:Tjo
Vilken drevning till denna setup?(bor i en stad så axx är att föredra, men vill ändå ha bra topp, minst 80? Vad tror ni toppen blir med nuvarande?
Airsal 70cc sport alu
Dellorto black edt racing 21mm
Tecnigas Enox
Polini Luftfilter
11-48 nuvarande drevning
12-13/53, 100+