Lös del vid kick drev D50B0motorn

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Nicke_95
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 459
Blev medlem: 11 juni 2011, 23:10

Lös del vid kick drev D50B0motorn

Inlägg av Nicke_95 »

Okej tog isär kopplingskåpan idag på en gilera för kicken tog inte och det kom missljud när den var igång och när jag öppnade ser jag att en lös bit vid kickdrevet men fjädern satt kvar på dreven som den skulle dock tror jag att det är denna del som gör att kicken tar när man kickar.

Vet inte om jag har förklarat bra men iaf vet någon hur denna ska sitta?
Senast redigerad av Nicke_95 den 26 maj 2012, 13:47, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
meckARN96
Svårstartad skrothög
Inlägg: 271
Blev medlem: 28 juni 2011, 20:37

Inlägg av meckARN96 »

Menar du ett drev som åker fram och tillbaka på kickaxeln? Det ska vara så, det är den som gör att kicken tar när man kickar, men åker tillbaka så det inte låser att när man släpper upp kicken. (om det inte är det, lägg upp bild)
Ang. ditt problem med missljud och att kicken inte tog så är det troligtvis att kickfjädern har hoppat ur sin position, det har hänt mig och då tar kicken inte och det låter som om hela helvetet har brutit loss. :D :D
_____________________________________________________________
"In my body, where the shame-gland should be, there is instead another awesome-gland! True story!"

-Barney Stinson
Användarens profilbild
Nicke_95
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 459
Blev medlem: 11 juni 2011, 23:10

Inlägg av Nicke_95 »

meckARN96 skrev:Menar du ett drev som åker fram och tillbaka på kickaxeln? Det ska vara så, det är den som gör att kicken tar när man kickar, men åker tillbaka så det inte låser att när man släpper upp kicken. (om det inte är det, lägg upp bild)
Ang. ditt problem med missljud och att kicken inte tog så är det troligtvis att kickfjädern har hoppat ur sin position, det har hänt mig och då tar kicken inte och det låter som om hela helvetet har brutit loss. :D :D
Kicken åkte tillbaks som den skulle men den tog bara inte det var som man höll i kopplingen :), det är ju något som ska göra att dreven går emot varandra så att kicken tar då kickdrevet har ett spår som den ska åka ut på.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Har du möjlighet att lägga upp bild på den lösa grejen? För jag fattar iallafall inte vad du menar för del, dock vet jag nog hur grejerna ska sitta.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
meckARN96
Svårstartad skrothög
Inlägg: 271
Blev medlem: 28 juni 2011, 20:37

Inlägg av meckARN96 »

Aa en bild skulle sitta riktigt fint =)
_____________________________________________________________
"In my body, where the shame-gland should be, there is instead another awesome-gland! True story!"

-Barney Stinson
Skriv svar