Bensin Historier

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Swe2FX
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 378
Blev medlem: 12 april 2011, 09:16
Ort: Värmdö

Inlägg av Swe2FX »

Jag har lyckats med en ganska så rolig grej, skulle möta två polare vid macen så började det duggregna lite granna så mina redan slitna däck blev blöta och när jag då kommer fram till macen så ska jag förstås göra en lite extra hård inbromsning med framhjulet vilket resulterar i att däcket låser sig och moppen tappar greppet och ramlar omkull men jag lyckades stå upp fortfarande så där står jag med moppen mellan benen och alla som står och tankar och dom i kassan bara står och tittar på mig och mina kompisar står och asgarvar. :S
Fem Myror är fler än fyra elefanter
Swe2FX skrev:Om jag har förståt det rätt så börja den gå dåligt när moppen välte? :O
AndersoNN skrev:Vält den åt andra hållet o se om de blir bättre?! :D
Säljer min moppe nu ta och kolla in den ;),
http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ju-rrx-06/
juckeyy
Avstängd
Inlägg: 665
Blev medlem: 21 april 2011, 17:43

Inlägg av juckeyy »

Skulle tanka för första gången på en mack med moppen när jag nyss hade tatt kortet.

Åker på en grusväg med en väska som det var massa kringutrustnig i då jag skulle lana. Helt plötsligt så dör moppen och jag skriker lite ord för mig själv då det var en bit kvar. Som tur vara bara tanken slut så slog på reserven. Åkte till macken och tog pumpen som bara pumpa upp E95 så betalade och gick till pumpstationen men det kom ingen bensin när jag klickade in handtaget så jag stog där ett par minuter och tillslut kommer min idrottslärare och frågar varför jag bara står där, så klickar han på E95 knappen så flödar det ut bensin. Lite pinsamt 2 dagar senare på idrottslektionen. ;P
derbiofc
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 452
Blev medlem: 9 oktober 2010, 23:08
Kontakt:

Inlägg av derbiofc »

Pinsamma och pinsamma..

Alla pumpar var upptagna, ställer mig på kö efter en som precis tankat och ska gå in och betala, "toppen!" tänkte jag, han är ju snart klar!

Tro fan att han kommer ut med en korv i handen, öppnar bakluckan och börjar äta samtidigt som han står kvar vid pumpen...
Gick fram och sa vänligt "Ursäkta men jag och flera andra behöver tanka, kan du flytta på bilen?" (det finns en parkeringsplats ca 20 meter framför pumpen)
"NÄ JAG SKA ÄTA UPP FÖRST" halvskriker han jätteirriterad. Då från ingenstans kommer en annan gubbe i samma ålder och säger "Grabben har rätt, flytt på biljävle (med det uttalet xd) så att pöjken kommer in och kan tanke nu!!"
Gubben blev helt röd i ansiktet och körde bort till parkeringen, mer roligt än pinsamt men ändå xd
Eklund^


Derbi Drd Racing!
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

Var ute med 2 kompisar och körde räzerbil. ingen av oss är 18 än men vi tog en tur ändå då det var fint väder och ingen trafik ;)

iallafall. ingen av oss hade pengar och det var inte mycket bensin kvar, men vi trodde vi skulle klara oss på det som var. vi åkte som sagt iväg i den lilla bilen. vi åkte till ett område utanför stan för att träffa en till. då började det blinka i bilen. vi fattade ju att det var bensinen. vi ringde runt lite och fick tag i 50 kr att tanka med.

vi åkte mot tankstationen. då började det pipa högt som fan i bilen! vi körde vidare lite smått rädda för att vi inte skulle få stop innan macken. vi hann precis :)

tankade och sen körde vi vidare hemmåt.

slutade som förut att det började pipa och det slutade att vi stannade utan bensin ca 50 meter från hans hus ;) puttade och fixade lite mer pengar att tanka i en dunk :)



sen tankade en kompis över moppen och det slutade att deras bil brann ner men det är en annan historia :)
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 329
Blev medlem: 3 juni 2012, 19:51

Inlägg av DTdosan »

PK skrev:Var ute med 2 kompisar och körde räzerbil. ingen av oss är 18 än men vi tog en tur ändå då det var fint väder och ingen trafik ;)

iallafall. ingen av oss hade pengar och det var inte mycket bensin kvar, men vi trodde vi skulle klara oss på det som var. vi åkte som sagt iväg i den lilla bilen. vi åkte till ett område utanför stan för att träffa en till. då började det blinka i bilen. vi fattade ju att det var bensinen. vi ringde runt lite och fick tag i 50 kr att tanka med.

vi åkte mot tankstationen. då började det pipa högt som fan i bilen! vi körde vidare lite smått rädda för att vi inte skulle få stop innan macken. vi hann precis :)

tankade och sen körde vi vidare hemmåt.

slutade som förut att det började pipa och det slutade att vi stannade utan bensin ca 50 meter från hans hus ;) puttade och fixade lite mer pengar att tanka i en dunk :)



sen tankade en kompis över moppen och det slutade att deras bil brann ner men det är en annan historia :)
Drygt där, lite därför jag alltid kollar tanken innan jag kör. Man vill ju inte få soppatorsk, särskilt inte ute på landet med 3 mil ifrån varje mack :o
Finns inget bättre än en sunkig DT..<3
Användarens profilbild
XGin
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 26 juli 2012, 23:33

Inlägg av XGin »

PK skrev:Jag har aldrig tabbat mig på mack vad jag vet. (än) ;)


men en kompis tankade moppen i garaget och det rann över helt och under deras bil som stod utanför garaget.

sen vaknade dom på natten av att den bensinen hade fått fyr av en utelampa som gick sönder så hela bilen brann ner :)

som tur var så var det en renault.

EDIT: hittade denna godingen :) http://nlt.se/startsidan/lidkoping/1.14 ... rd-i-brand


Haha stackars filip :P
Don't take life too seriously. You'll never escape it alive anyway.
simon_ivansson
Extra Varnad
Inlägg: 144
Blev medlem: 30 september 2012, 21:59

Inlägg av simon_ivansson »

haha de roligaste va när min kompis skulle tanka och han stoppade ner munstycket(eller vad de heter) ner i tanken på sin rrx och han tryckte på fullt, o de bah sprutade som en jävla fontän ur tanken, fyfan va jag skratta !! 8) :twisted:
Användarens profilbild
VictoRS
Elmoped
Inlägg: 96
Blev medlem: 25 juni 2012, 01:21
Ort: Norrköping

Inlägg av VictoRS »

det roligaste jag har varit med om var nog när farsan skulle visa mig hur man tankar första gången och han trycker på fullt och det sprutade ut ur tanken :)
Han har lyckats med två gånger i rad :lol:
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

då man tankar och trycker fullt så det sprutar ut har ju hänt någon gång :)

sen en gång då jag hade jävligt tur var när jag var ute med kompisarna, vi ska åka till en tankstation och jag hade lite bensin, tänkte att fan jag tror jag kmr att få puffa den sista biten, men fan gud var med mig så den tar slut ca 50m från tankstationen så jag trycker in kopplingen så det rullar ända fram :)
Användarens profilbild
Runkenslider
Elmoped
Inlägg: 142
Blev medlem: 30 augusti 2011, 12:23

Inlägg av Runkenslider »

Det jobbigaste var när jag och en kompis skulle tanka så stoppade jag in kortet och slog in koden, Sen så fråga min kompis mig en fråga om något. Medans vi stod och prata så hade min Pistol börjat spruta ut bensin när den satt fast i hållaren. Jag märkte det efter en halv minut och 200 riksdaler var på marken....
When you walk my way
I feel the rush come over me
It's the things you say
That makes a rush come over me.. Headhunterz
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

Runkenslider skrev:Det jobbigaste var när jag och en kompis skulle tanka så stoppade jag in kortet och slog in koden, Sen så fråga min kompis mig en fråga om något. Medans vi stod och prata så hade min Pistol börjat spruta ut bensin när den satt fast i hållaren. Jag märkte det efter en halv minut och 200 riksdaler var på marken....
svider, speciellt med dagens sjuka bensinpriser
Användarens profilbild
AntonB
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 620
Blev medlem: 16 juli 2011, 12:44
Ort: Alingsås
Kontakt:

Inlägg av AntonB »

Fick bensinstopp ca 200 meter från en mac på väg till skolan, som tur var hade jag en tom 1,5L cola-flaska som jag använt dagen innan till bensin. Så jag gick till macken med flaskan och skulle fylla den. Så stoppade jag i hela munstycket i flaskan och tryckte fullt, inte den smartaste idén xD Fick bensin i hela ansiktet, i munnen och ögonen xD
Rieju SMX Projekt! Släng gärna en kommentar :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 490#578490
Bild
Användarens profilbild
tååbe_97
Svårstartad skrothög
Inlägg: 161
Blev medlem: 25 juni 2012, 20:21
Ort: korsholm, Finland

Inlägg av tååbe_97 »

Min kompis tankade för första gången, och skulle se på nära håll om det kom nåt ur "pistolen".
Då sprutade det upp flera liter rakt i ansiktet på honom :D
Bild
Användarens profilbild
derbi_senda04
Svårstartad skrothög
Inlägg: 164
Blev medlem: 24 februari 2013, 18:02
Ort: valdemarsvik

Inlägg av derbi_senda04 »

AntonB skrev:Fick bensinstopp ca 200 meter från en mac på väg till skolan, som tur var hade jag en tom 1,5L cola-flaska som jag använt dagen innan till bensin. Så jag gick till macken med flaskan och skulle fylla den. Så stoppade jag i hela munstycket i flaskan och tryckte fullt, inte den smartaste idén xD Fick bensin i hela ansiktet, i munnen och ögonen xD
Det har hänt mig en gång också
kör tills det rasar, rasar det inte så är det riktigt bra grejer
Användarens profilbild
tobberobbe
Elmoped
Inlägg: 138
Blev medlem: 5 maj 2012, 20:17
Ort: Avesta

Inlägg av tobberobbe »

Åkte hem en fredag precis efter skolan slutat, första 4vägskorsningen så händer det en smått rolig smått läskig sak (Final Destination-stuk). Hursomhelst. Jag åker emot korsningen, sen börjar den få slut på bensin (har dock reservkran). Jag ville ta mig igenom korsningen i alla fall, så jag rullade igenom, och då kommer det en blå 740 på vänster sida som jag tittade på, men han stannade inte. Jag fick då se att ena handen var på ratten och en ölflaska i andra. Han åker rakt ut i korsningen och missar mig med 0,3-0,5 meter till godo. För övrigt var det brevid ett dagis.
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Har ju tankat lite för fullt en hel del gånger så man inte får i oljan sen, men det är nog ovanligare än att jag tankar åt helvete för lite....
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power
Inlägg: 1381
Blev medlem: 30 augusti 2012, 14:08

Inlägg av tacopaj »

TechnoMen skrev:Jag praoade på rejmes i verkstan och så sitter ute i solen och bara chillar så kommer en och tankar han skulle ha 95 men idioten tar i diesel men han körde iväg, nästa dag kommer bilen på en bärningsbil så hade skiten bränt sönder under och motorn helt förstörd.. då kommer Jocke (han jobbar där) och klappar mig på axeln och säger "Nu ska vi jobba Oscar! :D" med ett jävla smile.. ^^
hahaha låter som en komedi serie ^^
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Användarens profilbild
Seenz
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730
Blev medlem: 6 februari 2012, 18:32
Ort: Halmstad

Inlägg av Seenz »

inte så pinsamt men....

Jag åkte tanka och skulle in och betala, men då går en tant ut och ber mig flytta moppen så hon kan tanka så länga... så jag säger då:
-visst ska bara flytta allt
så jag flyttar mopeden först och då kör hon fram med sin biljävel och där ligger då min hjälm, sadel (har olja under sadlen som jag fyller på med..) och vantar och kör över dem... jag skriker backa men då fortsätter hon längre fram.... och sen börjar jag vifta med händerna och då kör hon bakåt.... :x
blev ett X antal repor på hjälmen... :/
Live like today was you're last day.
Användarens profilbild
Allyy
Elmoped
Inlägg: 85
Blev medlem: 14 april 2012, 10:55

Inlägg av Allyy »

Jag och 2 andra var ute på ett natt pass :wink: iaf så behövde jag tanka och for till närmaste bensinstation. Börjar ju tanka och var döds trött så märker inte att jag inte stoppar in "pipen" in i tank hålet och tankar rakt ut i luften -.-. Märker det först efter jag hade tankat 7-8 L :(
Användarens profilbild
Xpressen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 648
Blev medlem: 1 juni 2012, 22:26
Ort: Skara

Inlägg av Xpressen »

Kom nyss hem efter att ha gått med moppen 2km :/
Inte gött någonstans...
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Xpressen skrev:Kom nyss hem efter att ha gått med moppen 2km :/
Inte gött någonstans...
Lider med dig...
suger stenhårt då moppen är så jävla tung att rulla långt!
Senast redigerad av Persson97 den 12 september 2013, 22:03, redigerad totalt 1 gånger.
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Inlägg av Mura »

tankade 250n på macken och då är det alltid lika stressigt för man har inte en chans ifall aina körförbi vid ett sånt tillfälle så tänkte jag inte på att jag ska hälla i olja ochså så jag körde tanken ända upp...


vad gör man?



fick stå och skaka den så bensinen rann ut :D
Användarens profilbild
derbeyy
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 600
Blev medlem: 6 april 2012, 10:37

Inlägg av derbeyy »

Haha! när jag var i stugan och kört runt på min gamla aprilia (trimmad) och tänkte och tänkte inte på att jag kört så mycket och skjutas och massa, så när jag var typ 3 km/h hem så dog bara moppen och jag försökte få ingen den, men den ville gå igång men gick inte, så var tvungen och leda en trög scooter hem, så ringer jag farsan sen så han skulle fixa den så trodde jag det var något fel på motorn så när farsan tagit av förgasarn osv så märkte han att den var tom på bensin haha! så har han åkt 3 mil till min stuga i onödan.. det kallar jag fail :lol:
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716
Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn

Inlägg av Jakzu »

När jag skulle tanka första gången trycket jag in handtaget fullt, visste då inte att det tar några sekunder för pumpen att få upp trycket. När bensinen väl kom var det med sånt tryck att allt stänkte rätt tillbaka på min nya jacka :oops:
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Mura skrev:tankade 250n på macken och då är det alltid lika stressigt för man har inte en chans ifall aina körförbi vid ett sånt tillfälle så tänkte jag inte på att jag ska hälla i olja ochså så jag körde tanken ända upp...


vad gör man?



fick stå och skaka den så bensinen rann ut :D
Ställ din 250 på ett mindre synligt,ställe sen gå in i macken och köpa en Loka eller Ramlösa som man klunkar upp fort som fan, efter det så lossar du bensinslangen och låter bensinen rinna ner i din tomma falska;)
Sätt sedan tillbaka slangen och häll i oljan :wink:
Senast redigerad av Persson97 den 12 september 2013, 22:05, redigerad totalt 5 gång.
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Frag0
Elmoped
Inlägg: 132
Blev medlem: 23 september 2012, 21:30
Ort: Björlanda

Inlägg av Frag0 »

jag skulle åka å tanka på närmaste mack, kl var tolv ungefär. så när jag kom där så stanna jag moppen tog fram kortet och skrev in allt, tog slangen i mynningen och började tanka... sen så bara slockna jag, hade presis vart på fest hos ola, när jag vakna hade moppen vält, det låg en stor bensinpöl på marken, det visade sig att den hade fortsatt att tanka för alla pengar på kortet, jag hade tankat för 700 spänn, hela jag var dyngblöt. dock moppens tank var halvfull så jag lyfte moppen och körde hem på det jag hade, efter det fick jag en stor spricka i z kåpan(aerox) jag kommer bara ihåg att jag skrev in koden och att jag vakna upp dyngblöt och pank...
kul att man lärt sig stegra, lite grann iaf ;D
Pumpa_TedZa
Elmoped
Inlägg: 143
Blev medlem: 24 november 2012, 21:16
Ort: Skanör

Inlägg av Pumpa_TedZa »

Gröngöling skrev:Det hände inte mig och det var inte på mack men det är ju intressant ändå :P
Min farsas jobbkompis son hade en moppe han skulle tanka, så gjorde han det när motorn var varm och på nåt jävla vänster tog det fyr, och så sprängdes nån gasoltank de hade i garaget, så slutade det med att hela huset brann ner...
Skanör? C-B?
TTT = Ted Tha Tuner!

Tveka inte med att ställa frågor angående allt möjligt kan förhoppningsvis svara!
Användarens profilbild
-ReM-
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 570
Blev medlem: 8 september 2011, 21:09
Ort: Järfälla

Inlägg av -ReM- »

Macko96 skrev:en kompis till mig första gången han tankade själv så tankade han i kylaren! :)
BRA JOBBAT! ^^
S6 SP 70cc, Dellorto PHBG21, M. Evolution vev, S6 SP Replica, Malossi karbon reeds, S6 3.5g vikter, Polini gula fjädrar, Malossi tryck +35%, NGK Racing tändhatt, S6 filter, Snabbgas, SSP Ädelstål 280.

Kolla in mitt projekt och skriv en kommentar! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53477
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Frag0 skrev:jag skulle åka å tanka på närmaste mack, kl var tolv ungefär. så när jag kom där så stanna jag moppen tog fram kortet och skrev in allt, tog slangen i mynningen och började tanka... sen så bara slockna jag, hade presis vart på fest hos ola, när jag vakna hade moppen vält, det låg en stor bensinpöl på marken, det visade sig att den hade fortsatt att tanka för alla pengar på kortet, jag hade tankat för 700 spänn, hela jag var dyngblöt. dock moppens tank var halvfull så jag lyfte moppen och körde hem på det jag hade, efter det fick jag en stor spricka i z kåpan(aerox) jag kommer bara ihåg att jag skrev in koden och att jag vakna upp dyngblöt och pank...
Låter underbart dedär! :wink:
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
tratthalvan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 219
Blev medlem: 1 augusti 2012, 13:04
Ort: Sundsvall

Inlägg av tratthalvan »

Början av förra sommaren, körde min dåvarande Rieju Drac och utan att jag visste så hade bensinlocket åkt av så det var helt öppet, jag märkte ingenting men skulle sedan köra nerför en väldigt hög asfaltskant som var ungefär lika högt som ett trappsteg. Med en fulltank på det så resulterade det i princip med nån liter i ansiktet, på kläderna och på kuken (vilket sved som fan).


I vintras så körde jag Kymco MXU50 i ett spår och förgasaren flödade över.
Var väl ca. 5km hemifrån, det var -10 grader och många fina uppförsbackar hem. Hade ingen mobiltelefon och det var sent på kvällen så kunde inte nå hem för att få hjälp heller. Jobbigaste jag varit med om..
häst häst häst häst häst hästhäst häst häst häst häst hästhäst häst häst st häst hästhäst häst häst häst häst hästhäst häst häst häst häst hästhäst häst häst häst häst hästhäst häst häst häst häst häst
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Inlägg: 625
Blev medlem: 25 november 2012, 02:04
Ort: Nacka,Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

Skulle hjälpa min kompis med hans moppe för den läckte så jävligt med bensin, så låssa lite kåpor och sticker ner huvudet i moppen för att kolla var det kom ifrån samtidigt som jag startar den. Resultar i att jag fick en jävla massa soppa i munnen och ögonen :) kompisarna stog bara och as garva. Fy vad det sved :shock:
Skriv svar