Skapa nytt ämne  Svara på ämnet Gå till sida Föregående  1, 2, 3 ... , 86, 87, 88  Nästa
 Cylinder-Tråden! Cross/SM/RR « Föregående ämne :: Nästa ämne » 
Författare Meddelande
Speedway
InläggPostat: tis maj 27, 2014 7:50 am    Rubrik: Svara med citat

TSR-Crew

Registreringsdatum: 09 januari 2013
Inlägg: 910
Pictures: 5
Gallery pictures: 5
Speedway's gallery
Ort: Stockholm

Han behöver inte byta förgasare eller rör, beta rr rör är grymt bra!
_________________
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
ggaabbe
InläggPostat: tor jul 24, 2014 12:52 am    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 24 juli 2014
Inlägg: 82
Pictures: 0
Ort: Lund

Hur stor blir skillnaden om man kör en airsal racing 70cc med ostrypt originalrör vs en airsal sport 70cc? Anledningen att jag vill ha racingen är att den har bättre kolv.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
emilnordman
InläggPostat: tor jul 24, 2014 12:54 am    Rubrik: Svara med citat

Farsans gamla zündapp

Registreringsdatum: 09 juni 2014
Inlägg: 549
Pictures: 27
Gallery pictures: 27
emilnordman's gallery
Ort: Norrnäs Finland

ggaabbe skrev:
Hur stor blir skillnaden om man kör en airsal racing 70cc med ostrypt originalrör vs en airsal sport 70cc? Anledningen att jag vill ha racingen är att den har bättre kolv.


Du får några fler hästkrafter med Airsal Racing, så du vinner acceleration och lite toppfart

Skillnaden är inte så enorm, men som sagt, Airsal Racing ger mer sprätt i moppen
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
ggaabbe
InläggPostat: tor jul 24, 2014 12:55 am    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 24 juli 2014
Inlägg: 82
Pictures: 0
Ort: Lund

emilnordman skrev:
ggaabbe skrev:
Hur stor blir skillnaden om man kör en airsal racing 70cc med ostrypt originalrör vs en airsal sport 70cc? Anledningen att jag vill ha racingen är att den har bättre kolv.


Du får några fler hästkrafter med Airsal Racing, så du vinner acceleration och lite toppfart

Skillnaden är inte så enorm, men som sagt, Airsal Racing ger mer sprätt i moppen


Men är inte racingen mer högvarivg? Hur blir det då med originalrör som har en nästintill platt effektkurva?
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
ggaabbe
InläggPostat: tor jul 24, 2014 12:56 am    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 24 juli 2014
Inlägg: 82
Pictures: 0
Ort: Lund

emilnordman skrev:
ggaabbe skrev:
Hur stor blir skillnaden om man kör en airsal racing 70cc med ostrypt originalrör vs en airsal sport 70cc? Anledningen att jag vill ha racingen är att den har bättre kolv.


Du får några fler hästkrafter med Airsal Racing, så du vinner acceleration och lite toppfart

Skillnaden är inte så enorm, men som sagt, Airsal Racing ger mer sprätt i moppen


Men är inte racingen mer högvarivg? Hur blir det då med originalrör som har en nästintill platt effektkurva?
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Jansson19
InläggPostat: tis jul 29, 2014 1:27 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 10 juli 2014
Inlägg: 46
Pictures: 1
Gallery pictures: 1
Jansson19's gallery

Vilken är den bästa 70cc sport cylindern till min setup?

Moppe Generic trigger
Avgasrör: urpluggat orginal
Förgasare: 19 mm black edition
Ostrypt: insug
Malossi membran
Luftfilter: biltema
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Knatten123
InläggPostat: tis jul 29, 2014 2:08 pm    Rubrik: Svara med citat

Svårstartad skrothög

Registreringsdatum: 20 mars 2014
Inlägg: 166
Pictures: 0

Tjenare!

Jag har funderat på att skaffa 70cc men efter som att jag bor i Nacka som är ganska tätbebyggt så undrar jag om det kommer låta förjävla mycket?

Just ny har jag ett Turbokit HQ urpluggat, låter inte allt för mycket enligt mina föräldrar mm. (Farsan vill inte att det ska dra till sig uppmärksamhet).
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Revilz
InläggPostat: tis jul 29, 2014 4:02 pm    Rubrik: Svara med citat

Farsans gamla zündapp

Registreringsdatum: 01 juni 2014
Inlägg: 483
Pictures: 7
Gallery pictures: 7
Revilz's gallery
Ort: Sundsvall

Knatten123 skrev:
Tjenare!

Jag har funderat på att skaffa 70cc men efter som att jag bor i Nacka som är ganska tätbebyggt så undrar jag om det kommer låta förjävla mycket?

Just ny har jag ett Turbokit HQ urpluggat, låter inte allt för mycket enligt mina föräldrar mm. (Farsan vill inte att det ska dra till sig uppmärksamhet).


Visst så kommer den låta mer än med endast rör... Men då kan du ju packa om ljuddämparen riktigt tätt. Jag har också hört att avgasbandage tar bort mycket ljud, inget jag har provat själv dock Razz
_________________
GasGas SM 125 -05
Ktm SX 125 -12
Aprilia RS 125 -00

Yamaha Wr125x -10
GasGas EC 125 -13
Derbi Senda Xtreme -12
Beta RR Supermotard -05
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Revilz
InläggPostat: tis jul 29, 2014 4:02 pm    Rubrik: Svara med citat

Farsans gamla zündapp

Registreringsdatum: 01 juni 2014
Inlägg: 483
Pictures: 7
Gallery pictures: 7
Revilz's gallery
Ort: Sundsvall

Knatten123 skrev:
Tjenare!

Jag har funderat på att skaffa 70cc men efter som att jag bor i Nacka som är ganska tätbebyggt så undrar jag om det kommer låta förjävla mycket?

Just ny har jag ett Turbokit HQ urpluggat, låter inte allt för mycket enligt mina föräldrar mm. (Farsan vill inte att det ska dra till sig uppmärksamhet).


Visst så kommer den låta mer än med endast rör... Men då kan du ju packa om ljuddämparen riktigt tätt. Jag har också hört att avgasbandage tar bort mycket ljud, inget jag har provat själv dock Razz
_________________
GasGas SM 125 -05
Ktm SX 125 -12
Aprilia RS 125 -00

Yamaha Wr125x -10
GasGas EC 125 -13
Derbi Senda Xtreme -12
Beta RR Supermotard -05
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
SebastianB
InläggPostat: sön aug 24, 2014 3:19 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 29 september 2013
Inlägg: 120
Pictures: 0

Tja! Ska nu börja stunta med min CH som just nu har 70cc, får dock ej ha det för min fader så ska slänga på en 50cc. Har org cylindern hemma! Men undrar vilken som är den bästa 50sport för stunting?

Min övriga setup:
Urpluggat org rör
16mm förgasare (kanske köper en 17,5/19mm om det gör saken mycket bättre)
Annan drevning
_________________
Kolla gärna in mitt stuntprojekt av en CH Racing!
http://www.twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=58466 !AVSLUTAT!

(Fordon jag äger = X, fordon jag ägt = *)
-Aerox -03. (*)
-Ludix -10 Stunt. (*)
-CH Racing -05 Stuntkittad. (*)
-Aerox -11 Stunt. (X)
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
DEA!!
InläggPostat: sön aug 24, 2014 4:55 pm    Rubrik: Svara med citat

Moderator
Registreringsdatum: 13 juni 2008
Inlägg: 6937
Pictures: 8
Gallery pictures: 8
DEA!!'s gallery

Jag hade slängt på original 50cc och eventuellt köpt ett metra kit thrower rör istället.
_________________
Årets Styrelsemedlem 2013

Till Salu:
Hebo Performance till stående Minarelli (nytt)
Kylare till Aerox
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
r.nilselid@gmail.com
InläggPostat: ons sep 24, 2014 8:07 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 24 september 2014
Inlägg: 4
Pictures: 0

Om man köper en cylinder till gamla derbimotorn, före 06, passar den då på nya derbimotorn, efter 06?
Och behöver man då modda på nåt sätt? Smile
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
DEA!!
InläggPostat: ons sep 24, 2014 8:10 pm    Rubrik: Svara med citat

Moderator
Registreringsdatum: 13 juni 2008
Inlägg: 6937
Pictures: 8
Gallery pictures: 8
DEA!!'s gallery

Ebs? Njae kylningen är inte densamma Smile
_________________
Årets Styrelsemedlem 2013

Till Salu:
Hebo Performance till stående Minarelli (nytt)
Kylare till Aerox
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
SebastianB
InläggPostat: ons okt 15, 2014 3:41 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 29 september 2013
Inlägg: 120
Pictures: 0

Undrar vad folket tycker om Metrakit Handmade 70cc? Har nämligen en sådan hemma liggandes och ska montera men ville bara veta vad folket tycker om den Smile Kanske blir en airsal i framtiden om det är bättre för stunt, för det är stunta jag tänkt göra enbart Smile En CH racing vi pratar om alltså
_________________
Kolla gärna in mitt stuntprojekt av en CH Racing!
http://www.twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=58466 !AVSLUTAT!

(Fordon jag äger = X, fordon jag ägt = *)
-Aerox -03. (*)
-Ludix -10 Stunt. (*)
-CH Racing -05 Stuntkittad. (*)
-Aerox -11 Stunt. (X)
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
veden
InläggPostat: tis apr 07, 2015 5:22 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 09 maj 2013
Inlägg: 8
Pictures: 0

Tja! Undrar lite över om det är värt att införskaffa 70kubbe istället för 50. Behöver ny i vilket fall.
Drar 70cc mer bensin? Går det att köra på originalsetup från Rieju drac med 70cc eller går det knasigt då?
Går 70cc mycket bättre än 50?
Är det skillnad både effekt och hastighetsmässigt?
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
DEA!!
InläggPostat: tis apr 07, 2015 9:09 pm    Rubrik: Svara med citat

Moderator
Registreringsdatum: 13 juni 2008
Inlägg: 6937
Pictures: 8
Gallery pictures: 8
DEA!!'s gallery

veden skrev:
Tja! Undrar lite över om det är värt att införskaffa 70kubbe istället för 50. Behöver ny i vilket fall.
Drar 70cc mer bensin? Går det att köra på originalsetup från Rieju drac med 70cc eller går det knasigt då?
Går 70cc mycket bättre än 50?
Är det skillnad både effekt och hastighetsmässigt?


Är veven inte glapp och du köper en tamare 70cc så håller de.
Munstycken kommer du att få byta och därefter ställa in förgasaren.

Den kommer att dra mer bensin, ja.
Värt o värt beror på vad du vill ha. Givetvis blir det roligare att köra.
_________________
Årets Styrelsemedlem 2013

Till Salu:
Hebo Performance till stående Minarelli (nytt)
Kylare till Aerox
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
tsesandberg
InläggPostat: ons apr 08, 2015 7:12 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 31 oktober 2012
Inlägg: 32
Pictures: 0
Ort: Secret location

Metrakit handmade 70cc eller polini guss 80cc? Ska stunta med moppen. Övrig setup metrakit thrower, 19 eller 21mm förgasare. Håller en original AM6 vev för någon av de 2 cyllarna?
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
emil19
InläggPostat: tis apr 21, 2015 12:57 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 09 april 2015
Inlägg: 1
Pictures: 0

Tja har en Derbi Senda som det har farit en flisa ur längs ner i cylindern och kolven som sitter på är väldigt skadad bör jag byta både cylinder och kolv? Finns även andra märken i cylindern:)[/quote]
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Simzzi
InläggPostat: lör maj 23, 2015 10:48 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 30 oktober 2014
Inlägg: 44
Pictures: 1
Gallery pictures: 1
Simzzi's gallery

Är intresserad att skaffa 70cc men funderar på airisal 70cc sport eller racing vad är skillnaden? Vilken hade ni tagit?
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Beya
InläggPostat: sön maj 24, 2015 8:45 am    Rubrik: Svara med citat

Svårstartad skrothög

Registreringsdatum: 15 mars 2015
Inlägg: 202
Pictures: 0

emil19 skrev:
Tja har en Derbi Senda som det har farit en flisa ur längs ner i cylindern och kolven som sitter på är väldigt skadad bör jag byta både cylinder och kolv? Finns även andra märken i cylindern:)
[/quote]

Jag skulle ha bytt båda! Du kommer ändå behöva byta om ett tag. Den gamla kan ju vara bra som reserv ifall något händer och du har brått.

MVH Emil Smile
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Rotmosmannen
InläggPostat: sön maj 24, 2015 1:51 pm    Rubrik: Svara med citat

Farsans gamla zündapp

Registreringsdatum: 17 oktober 2014
Inlägg: 455
Pictures: 0

Simzzi skrev:
Är intresserad att skaffa 70cc men funderar på airisal 70cc sport eller racing vad är skillnaden? Vilken hade ni tagit?

Raccing är alu och sport äe gjutgjärn. Skulle tagit racing behöver inte köras in lita mycket.
_________________
Men kolla...ja la en post!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Simzzi
InläggPostat: sön maj 24, 2015 1:58 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 30 oktober 2014
Inlägg: 44
Pictures: 1
Gallery pictures: 1
Simzzi's gallery

Rotmosmannen skrev:
Simzzi skrev:
Är intresserad att skaffa 70cc men funderar på airisal 70cc sport eller racing vad är skillnaden? Vilken hade ni tagit?

Raccing är alu och sport äe gjutgjärn. Skulle tagit racing behöver inte köras in lita mycket.
är inte denna Alu också http://www.twostroke.se/product.asp?product=10231
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Rotmosmannen
InläggPostat: sön maj 24, 2015 2:01 pm    Rubrik: Svara med citat

Farsans gamla zündapp

Registreringsdatum: 17 oktober 2014
Inlägg: 455
Pictures: 0

Simzzi skrev:
Rotmosmannen skrev:
Simzzi skrev:
Är intresserad att skaffa 70cc men funderar på airisal 70cc sport eller racing vad är skillnaden? Vilken hade ni tagit?

Raccing är alu och sport äe gjutgjärn. Skulle tagit racing behöver inte köras in lita mycket.
är inte denna Alu också http://www.twostroke.se/product.asp?product=10231

Inte helt hundra men 90% säker att det är gjutgjärn
_________________
Men kolla...ja la en post!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Xefsan
InläggPostat: tis jul 21, 2015 2:27 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 02 maj 2015
Inlägg: 78
Pictures: 0

Har en Aprilia sx50-07 urpluggat och även igensvetsad blindtarm på orginal röret. Allt annat är orginal så undrar vilken cylinder rekommenderar ni vill att den ska ha goare axx och bättre toppfart den ska även gå upp på bakan hyfsat lätt.
kommer det dra mycket mer bränsle ? Och vilken sliter minst på moppen och sliter cylinder mycket på mopeden??
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
DbL
InläggPostat: tis jul 21, 2015 9:26 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 08 augusti 2014
Inlägg: 42
Pictures: 0

Vilken cylinder skulle ni föredra till ett TK HQ rör? Säg gärna varför också (Beta RR med AM6)
_________________
Ride or die <3
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Vincent191
InläggPostat: sön jul 26, 2015 5:04 pm    Rubrik: Hebo 80CC TOMAHAWK CILINDER Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 11 december 2014
Inlägg: 2
Pictures: 0

tjena, vet någon vilken vev man ska köra till Hebo 80cc?
asså vilken slaglängd? Shocked
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
xoldero
InläggPostat: sön jul 26, 2015 5:22 pm    Rubrik: Svara med citat

Farsans gamla zündapp

Registreringsdatum: 05 januari 2013
Inlägg: 367
Pictures: 1
Gallery pictures: 1
xoldero's gallery

ggaabbe skrev:
emilnordman skrev:
ggaabbe skrev:
Hur stor blir skillnaden om man kör en airsal racing 70cc med ostrypt originalrör vs en airsal sport 70cc? Anledningen att jag vill ha racingen är att den har bättre kolv.


Du får några fler hästkrafter med Airsal Racing, så du vinner acceleration och lite toppfart

Skillnaden är inte så enorm, men som sagt, Airsal Racing ger mer sprätt i moppen


Men är inte racingen mer högvarivg? Hur blir det då med originalrör som har en nästintill platt effektkurva?


Effektkurvan är inte "platt" med ett originalrör, originalröret har en större inre volym och är därför anpassat till ett lägre motorvarvtal. Så effekten kommer vid ett lägre varvtal. Airsal Racing är anpassad för ett högre varvtal. Mer än så vet jag inte om vad som händer när dessa kombineras.

Du får helt enkelt testa om du inte vill komma in på avancerade fysiska beräkningar som involverar gashastigheter i avgasröret och cylindern, som har att göra med vinklar på konerna i avgasröret och portdurationer i cylindern.

Jag tror inte att det ska vara några problem med att köra ett originalrör på en racing cylinder, jag tror att de stora portarna i racingcylindern "förstärker effekten" av det lågvarviga effektröret!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
xoldero
InläggPostat: sön jul 26, 2015 5:31 pm    Rubrik: Svara med citat

Farsans gamla zündapp

Registreringsdatum: 05 januari 2013
Inlägg: 367
Pictures: 1
Gallery pictures: 1
xoldero's gallery

DbL skrev:
Vilken cylinder skulle ni föredra till ett TK HQ rör? Säg gärna varför också (Beta RR med AM6)


Airsal sport för att det är bra och billigt, det kan fungera bra till ett Turbokit rör.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
xoldero
InläggPostat: sön jul 26, 2015 5:37 pm    Rubrik: Svara med citat

Farsans gamla zündapp

Registreringsdatum: 05 januari 2013
Inlägg: 367
Pictures: 1
Gallery pictures: 1
xoldero's gallery

Xefsan skrev:
Har en Aprilia sx50-07 urpluggat och även igensvetsad blindtarm på orginal röret. Allt annat är orginal så undrar vilken cylinder rekommenderar ni vill att den ska ha goare axx och bättre toppfart den ska även gå upp på bakan hyfsat lätt.
kommer det dra mycket mer bränsle ? Och vilken sliter minst på moppen och sliter cylinder mycket på mopeden??


Jag skulle rekommendera att du testar Dr 80cc cylindern, den är otroligt billig, och om du vill upp på bakan så är stor cylindervolym optimalt för att få råstyrka på lägre varv.

Dock så skulle du behöva en större förgasare till 80cc, minst 19mm skulle jag personligen säga, men med 80cc och speciellt med en större förgasare kommer moppen dra mer bensin.

Du måste även se till att vevpartiet är i bra skick, utan glapp upp och ner.

Om du inte vill byta förgasare så är 70cc sport det högsta jag skulle rekommendera, moppen kommer inte att dra så mycket mer bensin med enbart en större cylinder, men lite mer kommer den dra om du gasar fullt hela tiden.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
xoldero
InläggPostat: sön jul 26, 2015 5:37 pm    Rubrik: Re: Hebo 80CC TOMAHAWK CILINDER Svara med citat

Farsans gamla zündapp

Registreringsdatum: 05 januari 2013
Inlägg: 367
Pictures: 1
Gallery pictures: 1
xoldero's gallery

Vincent191 skrev:
tjena, vet någon vilken vev man ska köra till Hebo 80cc?
asså vilken slaglängd? Shocked


Vilken motor handlar det om?
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
DanielNor
InläggPostat: fre jul 31, 2015 9:22 am    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 28 juli 2015
Inlägg: 5
Pictures: 0

Tjena!

Har lite frågor kring Bidalot 94cc till AM6 motorn.
Hur är kvalitén på denna cylinder? Är den värd sina 3999:- + 3499:- för veven man behöver?

Eller finns det andra cylindrar man ska satsa på istället?
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Hilmersson
InläggPostat: fre jul 31, 2015 11:08 am    Rubrik: Svara med citat

TSR-Mekaniker

Registreringsdatum: 02 juli 2010
Inlägg: 205
Pictures: 0
Ort: Örebro

DanielNor skrev:
Tjena!

Har lite frågor kring Bidalot 94cc till AM6 motorn.
Hur är kvalitén på denna cylinder? Är den värd sina 3999:- + 3499:- för veven man behöver?

Eller finns det andra cylindrar man ska satsa på istället?


Bidalot har väl alltid varit känt för bra kvalité så nog får man vad man betalar för. Mest effekt för pengarna är det dock inte där ligger dock Airsal x-treme 88cc väldigt bra till även om den inte riktigt är i klass med bidalot.

Så ja det beror lite på plånboken!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
DanielNor
InläggPostat: fre jul 31, 2015 5:18 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 28 juli 2015
Inlägg: 5
Pictures: 0

Hilmersson skrev:
DanielNor skrev:
Tjena!

Har lite frågor kring Bidalot 94cc till AM6 motorn.
Hur är kvalitén på denna cylinder? Är den värd sina 3999:- + 3499:- för veven man behöver?

Eller finns det andra cylindrar man ska satsa på istället?


Bidalot har väl alltid varit känt för bra kvalité så nog får man vad man betalar för. Mest effekt för pengarna är det dock inte där ligger dock Airsal x-treme 88cc väldigt bra till även om den inte riktigt är i klass med bidalot.

Så ja det beror lite på plånboken!


Tack för svar Smile

Är nämligen inte så insatt i ämnet lägre (just det om cylindrar). "På tiden jag höll" på så var det Hebo manston pata negra som gällde. Men nu när man har börjat hålla på igen så finns det ett ex antal mer alternativ. Har snöat in mig lite på pro race då jag alltid vilja bygga en sådan maskin. Hur är dem cylindrarna nu för tiden?
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Hilmersson
InläggPostat: fre jul 31, 2015 11:50 pm    Rubrik: Svara med citat

TSR-Mekaniker

Registreringsdatum: 02 juli 2010
Inlägg: 205
Pictures: 0
Ort: Örebro

DanielNor skrev:
Hilmersson skrev:
DanielNor skrev:
Tjena!

Har lite frågor kring Bidalot 94cc till AM6 motorn.
Hur är kvalitén på denna cylinder? Är den värd sina 3999:- + 3499:- för veven man behöver?

Eller finns det andra cylindrar man ska satsa på istället?


Bidalot har väl alltid varit känt för bra kvalité så nog får man vad man betalar för. Mest effekt för pengarna är det dock inte där ligger dock Airsal x-treme 88cc väldigt bra till även om den inte riktigt är i klass med bidalot.

Så ja det beror lite på plånboken!


Tack för svar Smile

Är nämligen inte så insatt i ämnet lägre (just det om cylindrar). "På tiden jag höll" på så var det Hebo manston pata negra som gällde. Men nu när man har börjat hålla på igen så finns det ett ex antal mer alternativ. Har snöat in mig lite på pro race då jag alltid vilja bygga en sådan maskin. Hur är dem cylindrarna nu för tiden?


Ja Hebo cylindrarna var trevliga, Körde med Red revo förr och lyckades få den och röra sig bra på stripen. Gällande Metrakit så gjordes ju en revision på deras prorace setup (serie 3) där både cylinder och avgassystem fick ett uppsving. Ska du köra växlat 70cc är det nog den cylindern som levererar mest kräm bolt-on idag och dessutom för ett vettigt pris. Det bör även tilläggas att deras avgassystem har ett väldigt brett/skönt/körbart register och bra toppeffekt vilket gör att setupen passar utmärkt på gatan också. Röret tycks även trivas bra på större cylindrar upp till 90cc där jag sett fina resultat i bromsbänk!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
DanielNor
InläggPostat: lör aug 01, 2015 10:09 am    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 28 juli 2015
Inlägg: 5
Pictures: 0

Hilmersson skrev:
DanielNor skrev:
Hilmersson skrev:
DanielNor skrev:
Tjena!

Har lite frågor kring Bidalot 94cc till AM6 motorn.
Hur är kvalitén på denna cylinder? Är den värd sina 3999:- + 3499:- för veven man behöver?

Eller finns det andra cylindrar man ska satsa på istället?


Bidalot har väl alltid varit känt för bra kvalité så nog får man vad man betalar för. Mest effekt för pengarna är det dock inte där ligger dock Airsal x-treme 88cc väldigt bra till även om den inte riktigt är i klass med bidalot.

Så ja det beror lite på plånboken!


Tack för svar Smile

Är nämligen inte så insatt i ämnet lägre (just det om cylindrar). "På tiden jag höll" på så var det Hebo manston pata negra som gällde. Men nu när man har börjat hålla på igen så finns det ett ex antal mer alternativ. Har snöat in mig lite på pro race då jag alltid vilja bygga en sådan maskin. Hur är dem cylindrarna nu för tiden?


Ja Hebo cylindrarna var trevliga, Körde med Red revo förr och lyckades få den och röra sig bra på stripen. Gällande Metrakit så gjordes ju en revision på deras prorace setup (serie 3) där både cylinder och avgassystem fick ett uppsving. Ska du köra växlat 70cc är det nog den cylindern som levererar mest kräm bolt-on idag och dessutom för ett vettigt pris. Det bör även tilläggas att deras avgassystem har ett väldigt brett/skönt/körbart register och bra toppeffekt vilket gör att setupen passar utmärkt på gatan också. Röret tycks även trivas bra på större cylindrar upp till 90cc där jag sett fina resultat i bromsbänk!


Ja men det låter ju mycket trevligt Smile
Tanken för min del är att ställa upp i lite tävlingar men även lite tävligar på gatan. Så kände att en pro race setup skulle sitta fint då.

Om man nu skulle vilja "kräma" ur pro race cylinder det lilla extra (portning) vem vänder man sig till då nu för tiden?
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne  Svara på ämnet Gå till sida Föregående  1, 2, 3 ... , 86, 87, 88  Nästa Sida 87 av 88

Hoppa till:  



Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet