Cylinder Tråden! Scooter

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

HeeellmuT
Elmoped
Inlägg: 116
Blev medlem: 29 oktober 2007, 13:37
Ort: Uddevalla

Inlägg av HeeellmuT »

Frullen_91 skrev:
HeeellmuT skrev:Någon som vet hur om denna cyllindern skulle ge någon effekt? :D

http://www.kgi.se/product-1162-1963.php
jodå klart men vrf den e så billig e ju för att de inte följer me nått topplock :/ men ja skulle nog sattsa på nån annan cyllinder än stylepro faktiskt . typ polini sport elr mallosi sport . . bättre kvalite å längre lifslängd
Joo, jag har också tänkt på det, Mk Handmade eller någon i den prisklassen inte Midrace iaf, men ska se om pappa vill vara me o betala lite också. :)
Frullen_91
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 674
Blev medlem: 1 april 2008, 22:37

Inlägg av Frullen_91 »

HeeellmuT skrev:
Frullen_91 skrev:
HeeellmuT skrev:Någon som vet hur om denna cyllindern skulle ge någon effekt? :D

http://www.kgi.se/product-1162-1963.php
jodå klart men vrf den e så billig e ju för att de inte följer me nått topplock :/ men ja skulle nog sattsa på nån annan cyllinder än stylepro faktiskt . typ polini sport elr mallosi sport . . bättre kvalite å längre lifslängd
Joo, jag har också tänkt på det, Mk Handmade eller någon i den prisklassen inte Midrace iaf, men ska se om pappa vill vara me o betala lite också. :)
hehe okej :P men va e de för moped du har då?
Team High-End Racing

Kiesler racing Ts2 http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 317#269317

Utför renoveringar av mopeder.

Bygger även motorer efter kundens önskemål
HeeellmuT
Elmoped
Inlägg: 116
Blev medlem: 29 oktober 2007, 13:37
Ort: Uddevalla

Inlägg av HeeellmuT »

Frullen_91 skrev:
HeeellmuT skrev:
Frullen_91 skrev: jodå klart men vrf den e så billig e ju för att de inte följer me nått topplock :/ men ja skulle nog sattsa på nån annan cyllinder än stylepro faktiskt . typ polini sport elr mallosi sport . . bättre kvalite å längre lifslängd
Joo, jag har också tänkt på det, Mk Handmade eller någon i den prisklassen inte Midrace iaf, men ska se om pappa vill vara me o betala lite också. :)
hehe okej :P men va e de för moped du har då?
Peugeot Speedfight 2 LC FFS 8)
Frullen_91
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 674
Blev medlem: 1 april 2008, 22:37

Inlägg av Frullen_91 »

HeeellmuT skrev:
Frullen_91 skrev:
HeeellmuT skrev: Joo, jag har också tänkt på det, Mk Handmade eller någon i den prisklassen inte Midrace iaf, men ska se om pappa vill vara me o betala lite också. :)
hehe okej :P men va e de för moped du har då?
Peugeot Speedfight 2 LC FFS 8)
yeeah nästan lika pimp som min ju :P aerox :D lagom trimmad me stage 6 sylle
Team High-End Racing

Kiesler racing Ts2 http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 317#269317

Utför renoveringar av mopeder.

Bygger även motorer efter kundens önskemål
Jetlaz_288
Elmoped
Inlägg: 7
Blev medlem: 9 februari 2008, 00:11

s6??

Inlägg av Jetlaz_288 »

är stage 6 sport pro en uppersport/midrace cylinder? och.. tror ni det går o få upp hojen på bakhjulet med stage 6 sport 50cc? det är mitt krav ifall jag ska ha trimmat^^ (gilera runner)



EDIT:gåre bra med ett sport rör till sportpro cylindern också? typ lazer xpro ir yasuni z?
Frullen_91
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 674
Blev medlem: 1 april 2008, 22:37

Re: s6??

Inlägg av Frullen_91 »

Jetlaz_288 skrev:är stage 6 sport pro en uppersport/midrace cylinder? och.. tror ni det går o få upp hojen på bakhjulet med stage 6 sport 50cc? det är mitt krav ifall jag ska ha trimmat^^ (gilera runner)



EDIT:gåre bra med ett sport rör till sportpro cylindern också? typ lazer xpro ir yasuni z?
de e ingen midrace kan ja säga direkt. har stage 6 sport pro 70cc som ja stuntar me nu å då har ja zx röret me bra vrid i de. stuntar själv nämligen å tycker la att den e ganska ok men skulle nog hälre köpt en corsa från början om ja visste att ja skule sattsa så på stunting som ja gör nu.
Team High-End Racing

Kiesler racing Ts2 http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 317#269317

Utför renoveringar av mopeder.

Bygger även motorer efter kundens önskemål
Jetlaz_288
Elmoped
Inlägg: 7
Blev medlem: 9 februari 2008, 00:11

Inlägg av Jetlaz_288 »

Okej! tänkte att det inte kosta så mycke, tex på startuning 1300~ och det är ju ganska billigt för alu 70cc! behöver du bara gasa för att få upp den elller måste du rycka lite?
veikkaus
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 19 april 2008, 23:50
Ort: Åland

Inlägg av veikkaus »

nån som vet nånting om Top Performances Maxi Kit 85cc cylindern...
låg varvigt eller hög varvigt ? effekt?
Frullen_91
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 674
Blev medlem: 1 april 2008, 22:37

Inlägg av Frullen_91 »

Jetlaz_288 skrev:Okej! tänkte att det inte kosta så mycke, tex på startuning 1300~ och det är ju ganska billigt för alu 70cc! behöver du bara gasa för att få upp den elller måste du rycka lite?
när ja fick på 21 förgasaren så behövde man inte rycka så mkt :P men de e egentligen inte den bästa stunt cylindern för har kört dryga 100 mil me den nu å den e typ skuren :( ingen bra påfrästningscylle
Team High-End Racing

Kiesler racing Ts2 http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 317#269317

Utför renoveringar av mopeder.

Bygger även motorer efter kundens önskemål
Jetlaz_288
Elmoped
Inlägg: 7
Blev medlem: 9 februari 2008, 00:11

Inlägg av Jetlaz_288 »

Frullen_91 skrev:
Jetlaz_288 skrev:Okej! tänkte att det inte kosta så mycke, tex på startuning 1300~ och det är ju ganska billigt för alu 70cc! behöver du bara gasa för att få upp den elller måste du rycka lite?
när ja fick på 21 förgasaren så behövde man inte rycka så mkt :P men de e egentligen inte den bästa stunt cylindern för har kört dryga 100 mil me den nu å den e typ skuren :( ingen bra påfrästningscylle
jaha bra du säger det! är typ polini alu 70cc nåe då? har dreglat mellan dom 2 faktiskt.. nån som vet?
Aerox08
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 735
Blev medlem: 23 april 2008, 18:56

Inlägg av Aerox08 »

LITE OFF TOPIC men Har en aerox 08 har kört 50 mil och ska ta bort variator ringen då går den väll i 65-70 men om ja tar bort den där saken i avgasröret kapar av den o svetsar hur mycket får jag upp den då i (ungefär)
Frullen_91
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 674
Blev medlem: 1 april 2008, 22:37

Inlägg av Frullen_91 »

Aerox08 skrev:LITE OFF TOPIC men Har en aerox 08 har kört 50 mil och ska ta bort variator ringen då går den väll i 65-70 men om ja tar bort den där saken i avgasröret kapar av den o svetsar hur mycket får jag upp den då i (ungefär)
Du kan nog få upp den i 80 om du bestyckar förgasaren rätt så :)
Team High-End Racing

Kiesler racing Ts2 http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 317#269317

Utför renoveringar av mopeder.

Bygger även motorer efter kundens önskemål
sötsomfan
Elmoped
Inlägg: 39
Blev medlem: 7 april 2008, 16:53

Inlägg av sötsomfan »

Behöver man byta vevstake, membran lr något för stage 6 pro cylindern? Är den cylindern bra btw? Hur äre me bottendraget och toppfarten
Frullen_91
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 674
Blev medlem: 1 april 2008, 22:37

Inlägg av Frullen_91 »

sötsomfan skrev:Behöver man byta vevstake, membran lr något för stage 6 pro cylindern? Är den cylindern bra btw? Hur äre me bottendraget och toppfarten
min vevstake blev bananformad av s6 sport pro cylindern , men då va övrig settup också zx , 20mm förgasare mm men då hade min vev gått 1300 mil me så den va lite sleten .. men om du bara ska ha cylindern å inte så mkt mer så behövs de abbsolut inte
Team High-End Racing

Kiesler racing Ts2 http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 317#269317

Utför renoveringar av mopeder.

Bygger även motorer efter kundens önskemål
sötsomfan
Elmoped
Inlägg: 39
Blev medlem: 7 april 2008, 16:53

Inlägg av sötsomfan »

Frullen_91 skrev:
sötsomfan skrev:Behöver man byta vevstake, membran lr något för stage 6 pro cylindern? Är den cylindern bra btw? Hur äre me bottendraget och toppfarten
min vevstake blev bananformad av s6 sport pro cylindern , men då va övrig settup också zx , 20mm förgasare mm men då hade min vev gått 1300 mil me så den va lite sleten .. men om du bara ska ha cylindern å inte så mkt mer så behövs de abbsolut inte
ska ha cylindern + 17.5 + effekt
Frullen_91
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 674
Blev medlem: 1 april 2008, 22:37

Inlägg av Frullen_91 »

sötsomfan skrev:
Frullen_91 skrev:
sötsomfan skrev:Behöver man byta vevstake, membran lr något för stage 6 pro cylindern? Är den cylindern bra btw? Hur äre me bottendraget och toppfarten
min vevstake blev bananformad av s6 sport pro cylindern , men då va övrig settup också zx , 20mm förgasare mm men då hade min vev gått 1300 mil me så den va lite sleten .. men om du bara ska ha cylindern å inte så mkt mer så behövs de abbsolut inte
ska ha cylindern + 17.5 + effekt
ja vet faktiskt inte fall du behöver byta helt ärligt . tror faktiskt att du kan klara dig på den du har på nu
Team High-End Racing

Kiesler racing Ts2 http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 317#269317

Utför renoveringar av mopeder.

Bygger även motorer efter kundens önskemål
-GreKeN
Elmoped
Inlägg: 17
Blev medlem: 27 april 2008, 00:54

Inlägg av -GreKeN »

tänkte skaffa en 70cc cylinder ngn som vet en som e bra te stunt (för ludix AC)
-GreKeN
Elmoped
Inlägg: 17
Blev medlem: 27 april 2008, 00:54

Inlägg av -GreKeN »

tänkte skaffa en 70cc cylinder ngn som vet en som e bra te stunt (för ludix AC)
-GreKeN
Elmoped
Inlägg: 17
Blev medlem: 27 april 2008, 00:54

Inlägg av -GreKeN »

ojj sry för dubbel post datan lagga -.-
-GreKeN
Elmoped
Inlägg: 17
Blev medlem: 27 april 2008, 00:54

Inlägg av -GreKeN »

okej men går de bra me ZX ? för har ett helt nytt sånt och de e väl egentligen bäst för 50cc ?
Frullen_91
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 674
Blev medlem: 1 april 2008, 22:37

Inlägg av Frullen_91 »

-GreKeN skrev:okej men går de bra me ZX ? för har ett helt nytt sånt och de e väl egentligen bäst för 50cc ?
nä funkar bra till 70cc också, jag ska nog själv köpa mig en corsa cylinder snart. Har haft funderingar på det länge för håller själv på med stunting men kör på en s6 70cc sport men vill ha en cylinder med mera bottendrag. Antingen corsa eller polini sport. Corsa är gjord som sporten fast lite mera uppfilad. Båda är bra för stunting:)
Team High-End Racing

Kiesler racing Ts2 http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 317#269317

Utför renoveringar av mopeder.

Bygger även motorer efter kundens önskemål
-GreKeN
Elmoped
Inlägg: 17
Blev medlem: 27 april 2008, 00:54

Inlägg av -GreKeN »

men hur mkt behöver man gå upp i munstycke och behöver man bytta vev då oxå eller ?
Kney
Elmoped
Inlägg: 5
Blev medlem: 2 maj 2008, 09:56

En Fråga

Inlägg av Kney »

(Moppe) Keeyway ry8

Hej Jag undrar litta kort hur mycket effect en boost bottle och en 70 cc stage 6 sport pro alu ? har ett hema gort trim rör a den toppar ca 85 just nu men så kasst acc på låga varv
King Kney
HeeellmuT
Elmoped
Inlägg: 116
Blev medlem: 29 oktober 2007, 13:37
Ort: Uddevalla

Inlägg av HeeellmuT »

Någon som vet om DR Evolution 70, är hög eller låg varvig? :)
Användarens profilbild
andruzzi
Elmoped
Inlägg: 34
Blev medlem: 24 maj 2008, 03:33

Inlägg av andruzzi »

Vilken cylinder ska jag ha om jag vill ha en topphastighet på 95+ men bra bottendrag också. Jag ska ha 17,5mm förgasare på.
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Inlägg: 2699
Blev medlem: 18 maj 2008, 17:03
Ort: sjöbo
Kontakt:

Inlägg av MarcusAndersson »

70 midrace .
Bild
KLICKA PÅ BILDEN
Användarens profilbild
andruzzi
Elmoped
Inlägg: 34
Blev medlem: 24 maj 2008, 03:33

Inlägg av andruzzi »

Jag ska köpa en malossi 70cc Sport. Är det ett måste att byta vev? Alltså kan den gå sönder om man kör org. vev? Jag har en Stalker05, Och jag har hört att den har rätt stark orginal Vev. tacksam för svar :)
HeeellmuT
Elmoped
Inlägg: 116
Blev medlem: 29 oktober 2007, 13:37
Ort: Uddevalla

Inlägg av HeeellmuT »

Är det någon som vet ungefär efter hur många mil man bör byta orginal kolven? :)

Moppen är en speedfight vattenkyld :)
vbk29
Elmoped
Inlägg: 72
Blev medlem: 12 december 2007, 17:30
Ort: vallentuna

Inlägg av vbk29 »

hej!!

e malossi 70cc högvarvigt?
solstickan
Elmoped
Inlägg: 15
Blev medlem: 22 februari 2008, 11:05

Sant eller Falskt ?

Inlägg av solstickan »

En polare sa till mig idag att för att få en 70cc att gå som bäst skulle man köra in den i 25km/h , sant eller falskt ?
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Re: Sant eller Falskt ?

Inlägg av Henry »

solstickan skrev:En polare sa till mig idag att för att få en 70cc att gå som bäst skulle man köra in den i 25km/h , sant eller falskt ?

Falskt.
fax110
Gasres
Inlägg: 1634
Blev medlem: 10 maj 2008, 20:14

Re: Sant eller Falskt ?

Inlägg av fax110 »

solstickan skrev:En polare sa till mig idag att för att få en 70cc att gå som bäst skulle man köra in den i 25km/h , sant eller falskt ?

grymt falskt dom säger ju längre man kör in och desto mjukare man kör in desto fortare och bättre gåre men helt fel kör man för löst så går cylindern sämre sen men du ska nog aldrig köra mer än 3/4 men med en bra cylinder o rör kan man köra 70 när man kör in och man ska unvika påfrestningar som långa upförs
Användarens profilbild
olssonjesper
Elmoped
Inlägg: 72
Blev medlem: 8 april 2008, 13:22

Tjena.

Inlägg av olssonjesper »

Igår satt jag på min airsal 72 cc t6 aluminium, hur länge måste jag köra in den, hur mkt får jag gasa osv?

Tacksam för hjälp.

/ olssonjesper
Aerox08
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 735
Blev medlem: 23 april 2008, 18:56

Inlägg av Aerox08 »

Ska köpa en Alu-Racing snart och undrar när man har monterat den ska man ställa in förgasaren lr ska man göra de efter man kört in den ? Har hört att man inte ska ändra förgasarn under inkörning hur är det man ska göra ?
Användarens profilbild
-h0olm
Elmoped
Inlägg: 42
Blev medlem: 5 april 2008, 14:28
Ort: Höör/Skåne

Inlägg av -h0olm »

Det börjar bli aktuellt med en sport 70 cc till min Neos nu.
För tillfället kör jag med: Stage6 sport 50cc, 17,5 föge samt avstrypt rör.
Orginal röret kommer jag fortsätta köra med. Dock är min fråga hur pass
mycket skillnad en "Malossi Sport 70cc / Stage6 Sport Pro 70cc / Polini Sport 70cc kommer göra?
Tacksam för svar.
Skriv svar