Val av tändstift? ( Derbi Senda )

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Erydian
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 428
Blev medlem: 8 april 2011, 21:51

Val av tändstift? ( Derbi Senda )

Inlägg av Erydian »

Tjena.
Har en Barikit 74 cc till Derbi Senda gammla motorn och jag undrar vad för tändstift jag skall ha, har tittat på denna ( dessa) är jag på rätt väg?

http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=1856

Någon som har egen erfarenhet av cylindern och dess tädstift?

( har för övrigt org tändning )
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

BR9ES är ett stift som funkar perfekt till den. Det är väl även original på Derbi om jag inte är helt fel ute?
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Erydian
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 428
Blev medlem: 8 april 2011, 21:51

Inlägg av Erydian »

så ingen av dem jag länkade eller? dom är också värmegrad 9 och racning stift(?)
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

CaToXXo skrev:BR9ES är ett stift som funkar perfekt till den. Det är väl även original på Derbi om jag inte är helt fel ute?
Hade tagit samma stift som Catoxxo nämner. Ville också poängtera att BR8ES är "original" till Derbi Senda, och inte värmetal 9.
Användarens profilbild
Hebbe
Svårstartad skrothög
Inlägg: 315
Blev medlem: 3 januari 2011, 22:48

Inlägg av Hebbe »

Roxxen96 skrev:
CaToXXo skrev:BR9ES är ett stift som funkar perfekt till den. Det är väl även original på Derbi om jag inte är helt fel ute?
Hade tagit samma stift som Catoxxo nämner. Ville också poängtera att BR8ES är "original" till Derbi Senda, och inte värmetal 9.

Till dom äldre är BR9ES original. men till nya precis som du säger BR8ES
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Det funkar med br9hs MEN det blir bättre om man fixar en med längre gängor. Jag och k-skåpet testade nämligen detta i helgen. Dock vet jag inte vad dom heter. Säg till om du hittar ett långgängat som passar bra med värmeskala 9-10 ;)
Erydian
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 428
Blev medlem: 8 april 2011, 21:51

Inlägg av Erydian »

för jag har problem med förtändningen på min Derbi, och det tändstift jag länka skulle tydligen minska chansen för det.
Skriv svar