snyggaste och billigaste 125:an ?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.

125:a eller epa ?

Omröstningen slutade 24 juli 2008, 20:59

125:a
64
80%
epa
16
20%
 
Antal röster: 80

Användarens profilbild
nisse__nice
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 362
Blev medlem: 11 oktober 2007, 18:35
Ort: östervåla

Inlägg av nisse__nice »

eckee skrev:
meanzick skrev:men 125 kan du inte köra på vintern å man vill ju inte "härda" en mc. en epa kan man ju sladda me :D fasst inte köra lika fort me.. å abbe, på en 125 sitter ju du lite mer tajt med bruden :D å du kan ju alltid låta henne skjussa dej :P
kan man inte? bara att ha enkel låda eller dubbla lådor med 4an i bakre :oops:
bara att ha enkel låda med en skruv i 3an å varvtalsregulator 8) 8) känner en som har det
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Inlägg: 7262
Blev medlem: 18 maj 2008, 12:25
Ort: Hemma hos Mille
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

nisse__nice skrev:
bensinskalle skrev:för 20k ska du nog hoppas på en yamaha xt, eller honda xr ( tror ja den heter.. ). Dom ligger typ i den prisklassen beg.. Ska du ha en värre hojj får du gå långt tillbaka i årsm. för att hålla den prisklassen.....

125:a ä billigt i drift om du väljer rätt hojj men svindyrt i inköp, epa ä ofta billigt vid inköp men dyr i drift... ( har erfarenhet lovar ;) )

men du får tänka noga på att de går åt 5.000 till skydd ( exklusive hjälm ), och ca 5.000 för att ta mc-kortet också :/ ....

Epakortet kostar ca 1.600... sen inget mer ^^. Sen är de bara epan som kostar........
det där är väl dyrt för traktorkortet här som jag bor 5 mil norr om uppsala om man ska skriva där eller i gävle så kostar det bara 200krför att skriva å det e fett billigt för att få köra epa :D 8)
200kronor ? behöver man inte betala ngt mer för kortet då ?
Tillhör mille!
Koniz
Varnad
Inlägg: 492
Blev medlem: 3 januari 2008, 04:03

Inlägg av Koniz »

eckee skrev:ni som gynnar epor/a-traktorer i era inlägg ni förstår verkligen hur bra det är :) . hihi. snart blire 740
740 är nice som fan :wink:

OnT: Du ska ha lätt mc.. eller a-traktor,eller förresten du ska ha lätt mc!

Eller .. Nja,jag vet inte,ta det som känns bäst! :wink:
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Inlägg: 7262
Blev medlem: 18 maj 2008, 12:25
Ort: Hemma hos Mille
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

hade ju vart gött med a-traktor på vintern :D
Tillhör mille!
eckee
Elmoped
Inlägg: 61
Blev medlem: 20 april 2008, 12:53

Inlägg av eckee »

nisse__nice skrev:
eckee skrev:
meanzick skrev:men 125 kan du inte köra på vintern å man vill ju inte "härda" en mc. en epa kan man ju sladda me :D fasst inte köra lika fort me.. å abbe, på en 125 sitter ju du lite mer tajt med bruden :D å du kan ju alltid låta henne skjussa dej :P
kan man inte? bara att ha enkel låda eller dubbla lådor med 4an i bakre :oops:
bara att ha enkel låda med en skruv i 3an å varvtalsregulator 8) 8) känner en som har det
ja, det finns många många olika trix :P
Användarens profilbild
matin
Elmoped
Inlägg: 122
Blev medlem: 14 september 2007, 21:47

Inlägg av matin »

jag skulle valt lätt mc, specielt nu till sommaren + att a-traktor drar så mycket mer soppa..
Användarens profilbild
nisse__nice
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 362
Blev medlem: 11 oktober 2007, 18:35
Ort: östervåla

Inlägg av nisse__nice »

meanzick skrev:
nisse__nice skrev:
bensinskalle skrev:för 20k ska du nog hoppas på en yamaha xt, eller honda xr ( tror ja den heter.. ). Dom ligger typ i den prisklassen beg.. Ska du ha en värre hojj får du gå långt tillbaka i årsm. för att hålla den prisklassen.....

125:a ä billigt i drift om du väljer rätt hojj men svindyrt i inköp, epa ä ofta billigt vid inköp men dyr i drift... ( har erfarenhet lovar ;) )

men du får tänka noga på att de går åt 5.000 till skydd ( exklusive hjälm ), och ca 5.000 för att ta mc-kortet också :/ ....

Epakortet kostar ca 1.600... sen inget mer ^^. Sen är de bara epan som kostar........
det där är väl dyrt för traktorkortet här som jag bor 5 mil norr om uppsala om man ska skriva där eller i gävle så kostar det bara 200krför att skriva å det e fett billigt för att få köra epa :D 8)
200kronor ? behöver man inte betala ngt mer för kortet då ?
ne bara 200 fast sen beror det på hur du ska läsa om du lånar bökerna från biblan eller köper eller har en cd skiva å tränar på datan 8)
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Inlägg: 7262
Blev medlem: 18 maj 2008, 12:25
Ort: Hemma hos Mille
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

nisse__nice skrev:
meanzick skrev:
nisse__nice skrev:det där är väl dyrt för traktorkortet här som jag bor 5 mil norr om uppsala om man ska skriva där eller i gävle så kostar det bara 200krför att skriva å det e fett billigt för att få köra epa :D 8)
200kronor ? behöver man inte betala ngt mer för kortet då ?
ne bara 200 fast sen beror det på hur du ska läsa om du lånar bökerna från biblan eller köper eller har en cd skiva å tränar på datan 8)
nice :)
Tillhör mille!
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

meanzick skrev:
nisse__nice skrev:
bensinskalle skrev:för 20k ska du nog hoppas på en yamaha xt, eller honda xr ( tror ja den heter.. ). Dom ligger typ i den prisklassen beg.. Ska du ha en värre hojj får du gå långt tillbaka i årsm. för att hålla den prisklassen.....

125:a ä billigt i drift om du väljer rätt hojj men svindyrt i inköp, epa ä ofta billigt vid inköp men dyr i drift... ( har erfarenhet lovar ;) )

men du får tänka noga på att de går åt 5.000 till skydd ( exklusive hjälm ), och ca 5.000 för att ta mc-kortet också :/ ....

Epakortet kostar ca 1.600... sen inget mer ^^. Sen är de bara epan som kostar........
det där är väl dyrt för traktorkortet här som jag bor 5 mil norr om uppsala om man ska skriva där eller i gävle så kostar det bara 200krför att skriva å det e fett billigt för att få köra epa :D 8)
200kronor ? behöver man inte betala ngt mer för kortet då ?
jo uppskrivningen kostar 200 kr. Men resten av KURSEN kostar ca 1.600 ;).
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

dedär me att epa ä för bönder är äkta pure skitsnack ;) De beror ju på vad man snackar om, men kallar man en 740 för 50papp för bonnig då förtjänar man att bo i en soptunna ^^. En fet epa är absolut lika najs som en 125:a ;) Ja har båda så ja vet ^^
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
nisse__nice
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 362
Blev medlem: 11 oktober 2007, 18:35
Ort: östervåla

Inlägg av nisse__nice »

bensinskalle skrev:
meanzick skrev:
nisse__nice skrev:det där är väl dyrt för traktorkortet här som jag bor 5 mil norr om uppsala om man ska skriva där eller i gävle så kostar det bara 200krför att skriva å det e fett billigt för att få köra epa :D 8)
200kronor ? behöver man inte betala ngt mer för kortet då ?
jo uppskrivningen kostar 200 kr. Men resten av KURSEN kostar ca 1.600 ;).
ja men behöver ju inte gå nån kurs det e ju bara att läsa hema så blir det billigare 8) :D 8)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

jo, men de är nog inte helt lätt och lära sig allting själv ^^
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

nisse__nice skrev:
eckee skrev:
meanzick skrev:men 125 kan du inte köra på vintern å man vill ju inte "härda" en mc. en epa kan man ju sladda me :D fasst inte köra lika fort me.. å abbe, på en 125 sitter ju du lite mer tajt med bruden :D å du kan ju alltid låta henne skjussa dej :P
kan man inte? bara att ha enkel låda eller dubbla lådor med 4an i bakre :oops:
bara att ha enkel låda med en skruv i 3an å varvtalsregulator 8) 8) känner en som har det
har ja i min volvo :twisted: ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Inlägg: 7262
Blev medlem: 18 maj 2008, 12:25
Ort: Hemma hos Mille
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

bensinskalle skrev:
meanzick skrev:
nisse__nice skrev:det där är väl dyrt för traktorkortet här som jag bor 5 mil norr om uppsala om man ska skriva där eller i gävle så kostar det bara 200krför att skriva å det e fett billigt för att få köra epa :D 8)
200kronor ? behöver man inte betala ngt mer för kortet då ?
jo uppskrivningen kostar 200 kr. Men resten av KURSEN kostar ca 1.600 ;).
de va de ja mena :D men de ä ganska billigt ändå ..
Tillhör mille!
jippy
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 16 december 2008, 14:32

hej

Inlägg av jippy »

fjäska för pärona och försök och få båda bara. du får ju köra traktor på mc kort. traktor på vinter och mc på sommaren
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Inlägg: 7262
Blev medlem: 18 maj 2008, 12:25
Ort: Hemma hos Mille
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

får man de ? fast som de är just nu vill jag hellre ha en a traktor när jag blir 16 (:
Tillhör mille!
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Inlägg: 2749
Blev medlem: 10 november 2008, 21:35
Ort: laholm
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

ta en a-traktor
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!
Inlägg: 1773
Blev medlem: 1 juni 2008, 19:27
Ort: Landvetter

Inlägg av derbi_senda93 »

meanzick skrev:
killen1992 skrev:jag skulle köpa en aprilia rs eftersom dom är strypta till 15 hk men ostrypt 36hk.Låter orimligt kanske men såg en på youtube som fick upp sin i 190 km\h ostrypt.
den va fan as nice :)

den va ? http://youtube.com/watch?v=27zMbhiT0cQ&feature=related
jävlar! :P gick ju från 0-100 km/h på ca 7 sekunder xD sen la han i sexan vid ungefär 175 km/h :wink: vill ha lätt-mc jag också så man kan köra ifrån alla andra kompisarna som fortfarande har moppe då ^^
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem
Inlägg: 5739
Blev medlem: 23 mars 2008, 17:11

Inlägg av Riejumrx »

Köp inte honda eller yamha 125 cc.

de är 4-taktare och jäkligt sega motorer.
Rekomenderar någon 2-takt, som ktm 8) men svårt å hitta en sådan under 20 k !
Nyxorzz
Låst