nära döden upplevelser

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
saile96
King of the street
Inlägg: 2119
Blev medlem: 7 oktober 2011, 18:12
Ort: åland, finland

nära döden upplevelser

Inlägg av saile96 »

tja
höll på att få ett bildäck i skallen imorse så jag tänkte skapa en nära döden upplevelse tråd där man kan posta sinna upplevelser

jag börjar jag va påväg till gymmet imorse kl 6 före skolan när jag just ha fått upp farten så möter jag en pickis, 5 meter före mig så förvandlades bilen till ett måln av gnistor.... wtf han jag tänka före det dunsa till på moppen så titta jag bakåt och då hadde bilen tappat högra framhjulet och det for på ljuddämparen så den blev sned Bild
skulle inte moppen va trimmad så skulle jag ha fått det på mig och antagligen dött för hjulet kom me ca 170km/h
såja dela me er nu me era historier :D

edit hitta ingen tråd om det
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket
Inlägg: 1075
Blev medlem: 7 juli 2011, 23:24

Inlägg av Jönköping »

Igår när jag körde i en sväng och tappade greppet på framdäcket på ett brunslock och det stod 20 bilar parkerade där, rätt läskigt hade tur som lyckades bromsa med bakbromsen hade jag fått grepp på asflaten hade jag ju flygit åt helvete
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

Kommer i 60 så svännger en bil ut 10cm från frammkofångaren och det var en utlänning...


Saile hade moppen varit org hade inte dävket träffa dig alls!
Användarens profilbild
saile96
King of the street
Inlägg: 2119
Blev medlem: 7 oktober 2011, 18:12
Ort: åland, finland

Inlägg av saile96 »

Victorh skrev:Kommer i 60 så svännger en bil ut 10cm från frammkofångaren och det var en utlänning...


Saile hade moppen varit org hade inte dävket träffa dig alls!
ja det hadde det då jdet är bara 20 meter från våran utfart så jag skulle inte fått upp fart :cry: se allt fråd den ljusa sidan när redan halva ljudämparen va av så passa jag på att packa om den :twisted:
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
joar
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 659
Blev medlem: 14 juli 2011, 06:36

Inlägg av joar »

Körde igår på kvällen, alltd frid och fröjd förutom att der regnade. Var ganska trött efter helgens vakande så körde inte så "aktivt". Mitt i allt ser jag ett tåg av rådjur som hoppar över vägen, reflexmässigt så bromsar jag hårt me fram och bakbromsen. Jag lyckades väja för rådjuren, men var jävligt när att köra omkull eftersom bakdäcket tappade greppet och vägen var blöt.

Men ja klarade mig eftersom ja har mina ninja skills 8)

sen idag på simtävlingen fick jag sånt jävla sendrag att jag trodde att jag skulle då, men de gick över på några minuter :D hihi
Jansson´s DRD
Svårstartad skrothög
Inlägg: 176
Blev medlem: 22 april 2011, 11:36
Ort: Ulricehamn

Inlägg av Jansson´s DRD »

I vintras körde jag moppe hem efter att ha varit och pimplat och åkt pulka efter fyrhjulingar på en närliggande sjö, och det var ganska kallt och började bli mörkt så gasade på lite extra för att komma hem :wink:
Höll ca 70 km/h när jag körde i ett spår i vägen vilket reesulterade i att jag fick ett jävla kasst! Jag skojar inte hade fullt "rattutslag" o låg på brehäng lyckades iaf kränga tillbaka moppen men då drog den åt andra håller istället :evil: Fyfan var rädd ja blev, liiiiite panik känsla där i några sekunder :wink:
Tog det lite lugnare efter det :lol:
Mopeder är som hundar, dom behöver trimmas då o då :)
Användarens profilbild
Älg
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 583
Blev medlem: 3 oktober 2011, 20:28
Ort: Östersund, Jämtland

Inlägg av Älg »

När jag var liten slog min kompis mig jättehårt i tinningen.

Edit:
Kom på en sak.
Åkte i en skogsbana i Bydalen.
I dom där jävlarna går det ju så jävla fort tillslut så efter ett tag så går det ju så fort så det inte går att bromsa om man inte slänger sig ned på marken.
Ja i alla fall, när jag kom där i en jävla fart så ser jag ett träd mitt i banan närma sig. Då tänker man bara, detta kommer göra ont detta kommer göra ont. Och det gjorde det kan jag meddela. Slog pungen och låg där å kved en stund kan jag meddela.
Senast redigerad av Älg den 23 april 2012, 21:35, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

fick skjuss av en polare med hans aerox och vi åkte på en väg och så ligger det 3 långtradare och någon bil framför och bromsar upp oss så han bestämmer sig för och köra om men när vi nästan har kört om alla så ser vi att det kommer en lastbil runt böjen och det är precis så att vi kommer in framför den sista långtradaren, det var alltså riktigt nära att vi krockade rätt in i lastbilen :roll:
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

Kanske inte så nära döden men.. Åker i ca. 70 på en liten väg och så backar en bil ut framför mig, väjde ut på andra körfältet och klarade mig.. Knät var typ 5cm från bilens bakluck..

Kör alltid sakta på den vägen nu ;)
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3
Inlägg: 1165
Blev medlem: 13 april 2011, 08:04

Inlägg av TSR`BakarN »

inte nära döden precis men ont utav helvete gjorde det!
I somras så åkte vi kneeboard efter båten, fan askul o.s.v. tills jag upptäcker att det kom värsta svallvågen o jag flyger upp i luften o rakt ner som ett spätt! det ryckte till i ryggen nått så trinnt asså..
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Re: nära döden upplevelser

Inlägg av ValoPallo »

saile96 skrev:tja
höll på att få ett bildäck i skallen imorse så jag tänkte skapa en nära döden upplevelse tråd där man kan posta sinna upplevelser

jag börjar jag va påväg till gymmet imorse kl 6 före skolan när jag just ha fått upp farten så möter jag en pickis, 5 meter före mig så förvandlades bilen till ett måln av gnistor.... wtf han jag tänka före det dunsa till på moppen så titta jag bakåt och då hadde bilen tappat högra framhjulet och det for på ljuddämparen så den blev sned

skulle inte moppen va trimmad så skulle jag ha fått det på mig och antagligen dött för hjulet kom me ca 170km/h
såja dela me er nu me era historier :D

edit hitta ingen tråd om det
Hah, såg någon på Facebook som hade tappat däcket påväg till jobbet och en mopedist höll på att få det i huvudet, var det du? :P

Min historia: Var påväg till en butik mitt i natten med några polare, jag körde efter en traktor och fick den dumma idén att köra om i en kurva, jag svängde inte tillräkligt och hamnade ungefär en decimeter från framdäcket, som var drygt en meter högt, det var två svettiga sekunder det :lol:

Sen när jag kom fram så skulle jag stila lite och köra knäskrap runt ett par bensinpumpar, och knäskrap lyckades jag med :roll:

Polaren stod 10 meter ifrån när jag träffade lösgruset och moppen gled ifrån mig och jag rullade 5 varv, utan hjälm eller nått och skrek "AKTA TUNTURIN FÖR I HELVETTE" :D

Bild
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

var nog när vi var vid mcdonalds i stan. där är det en grymmt stor parkering där jag brukade köra moppe. 6/10 av gångerna hade jag ej hjälm på den parkeringen. (dumt, jag vet)

men hade iallafall hjälm på mig då. sen gasade jag upp i ca 30 på ciaoen. sen låste sig gasen och jag åkte rakt ut på vått gräs, välte med moppen och gled in med huvudet hårt i ett elskåp.

bröt handleden och fick lätt hjärnskakning men hade gått värre om det var en av dom gångerna jag inte haft hjälm!



sen har jag även varit med om att jag har kört i korsningar rakt ut när folk kommit från vänster och kört före i högerregel så ajj jag har fått tvärnita.
juckeyy
Avstängd
Inlägg: 665
Blev medlem: 21 april 2011, 17:43

Inlägg av juckeyy »

Har ju inte fyllt 15 år än och har inget kort, men skulle iaf ut på banvallen som det heter (en lång jävla cykelväg/grusväg) tänkte att jag skulle ut där och lära mig och växla osv osv. Åker där i ca 55-60 och sedan kollar jag åt sidan för en sekund och när jag kollar fram igen så är det en stoooooooooooooor fet jävla isfläck där. Dum som jag är så panikbromsar jag med båda bromsarna och var ca 15cm från att åka ner i en bäck. Mitt kopplingshandtag/fäste gick av och så hoppade kedjan :(
Användarens profilbild
Sw33t
Elmoped
Inlägg: 57
Blev medlem: 17 oktober 2010, 16:27
Ort: Liiiiiiiiiiiiidingö fö fan!!

Inlägg av Sw33t »

För ungefär ett år sen när ja va på väg till plugget så stannade jag för någon som skulle över ett övergångsställe på en helt vanlig 50 väg.. Då hade ja råkat glömma att växla ned när ja bromsade in (javet fett noobigt) så när ja skulle börja köra så hackade den som fan så den svarta audin som låg bakom mig gasade om mig.. Blev såklart jävligt förnedrad så ja tänkte ungefär så här: JÄVLA FITTA NU SKA JAG GENA IGENOM NÄSTA JÄVLA KURVA OCH KÖRA FÖRBI DIG DIN JÄVEL!!..
Så då efter ungefär 75 meter så kom en kurva som är väldigt tvär, kanske svänger totalt ca 90° på 10m väg.. Som sagt väldigt kort, och osmart som jag är så bestämde jag mig för det trots att det var rusning kl 8:00 på Lidingö med massa blonda idioter (den dan så kan man räkna in mig.) Så Jag skär rätt igenom kurvan i 60km/h Mellan en audi combi och en refug som stog vid ytterligare ett övergångsställe direkt efter att kurvan rätat ut sig. Och jag skojar verkligen inte när jag säger att det va ungefär 10cm mellan bilens grill och min sving när ja bara kapade rakt igenom samt 10-15 cm till refugen.. Jag lovar och svär att ifall en bil hade kommit ifrån andra hållet så hade jag troligen inte levt idag.
Glömde att nämna att Lidingö är ett väldigt tätbebott område (duh..) så att det va hus o skit ivägen så ja hade verkligen ingen aning ifall det var någon på andra sidan.

Efter detta har jag lärt mig att tänka 2 gånger innan ja börjar göra jävligt onödigt skit.. Va helt överfylld av adrenalin minuten efter och va totalt lamslagen av att inse hur nära det var...
JAG HAR INGEN SIGNATUR OCH JAG ÄR TAMEFAN STOLT ÖVER DET!!!€€£@@{@$€$£@${£@£$@€€£$
Användarens profilbild
Z-K
Avstängd
Inlägg: 544
Blev medlem: 21 januari 2012, 15:15
Ort: Finland,Närpes

Inlägg av Z-K »

Någon jävel hade varit ut å satt sand på en skogsväg, 1 meters hopar med sand, hade solen i ögonen, körde mitt på den, å flög ganska bra tills den slog ner å jag slängdes omkull, så hade man skit hjälm på så blev det att få 9 stygn under hackan, när såna där kuddar i hjälmen flög ur, ryggen skrapad, å före man fick moppen av sig de var ett bra jobb, så hade man ett varmt avgasrör emot högra benet, å styret på nacken, å där låg man å skreck före man tog mod till sig å försökte komma loss å så fick jag ringa hem, så blev det en natt på sjukhuset, å Fick förfan inte något ur försäkringen! 100 euro för att reda upp moppen med, samt inget för mej själv :(

Trodde allvarligt jag skulle dö den gången efter man vaknade upp avsvimmad efter 1 ½ timme. :P
GE FAN I MEJ! :wink:

Äre någon jag hatar så är det du! SickRazer
Du Lär se vilket Problem du har fått! :/ Du skulle lyssnat på mej!
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

Flyttade tråden till Mopedhistorier
DerbiAkzoe
Elmoped
Inlägg: 37
Blev medlem: 29 februari 2012, 18:48
Ort: Kalmar, sweden

Inlägg av DerbiAkzoe »

Körde med en kompis på skogsvägar i hemtrakten båda har trimmat så skulle testa dra han lite, kollade på hastighetsmätarn 2sekunder.. Han kanske var 50 meter framför mig, sen bara bromsade han in när jag kollade på hastighetsmätarn och precis då såg han en älg som stod 100m bort, bjässe var han :p Som tur fick jag synen från hastighetsmätarn och han bromsa så in i, det var inte många cm att jag smällde med han..
Användarens profilbild
NeosTobbe
Svårstartad skrothög
Inlägg: 294
Blev medlem: 4 januari 2012, 00:41

Inlägg av NeosTobbe »

Körde på e45 skulle svänga in på by vägen. Hade kollat bakåt innan och ingen var där men en mötandes bil som blinkar och ska svänga med. Så jag lägger mig mitt i vägen och sen när jag svänger så kommer en större variant av nån BMW och kör om mig. Och det var åt det hållet jag skulle svänga. Tar var nog inte långt kvar innan tolvan hade skrapat i bilen..
Skyliner34 skrev:
joar skrev:Varför älskar KTM_Danielsson finnar så jävla mycket?
För han är bög :)
Användarens profilbild
PhryxuZ
Svårstartad skrothög
Inlägg: 165
Blev medlem: 18 mars 2012, 20:12
Ort: Mariehamn, Åland

Inlägg av PhryxuZ »

joar skrev:sen idag på simtävlingen fick jag sånt jävla sendrag att jag trodde att jag skulle då, men de gick över på några minuter :D hihi
haha, nu snackar vi nära döden upplevelse ;)

Själv har jag inte någon speciell "nära döden upplevelse", men visst har det ju varit nära ett flertal gånger!
Användarens profilbild
HasSse666
Årets Medlem 2010
Inlägg: 1730
Blev medlem: 30 augusti 2008, 22:40
Ort: Luleå

Inlägg av HasSse666 »

Jag sa åt min "älskling" att jag skulle anmäla oss till tv programmet "Älskling du har blivit en tjockis".. :roll:
Bild
TIPS - Klicka på bilden för att se mina youtubeklipp!
Användarens profilbild
xXTASKENXx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 623
Blev medlem: 3 juni 2011, 00:10
Ort: Vallentuna
Kontakt:

Inlägg av xXTASKENXx »

Åker ca 50 på grusväg (hårt underlag med lite grus över med scooter o.0 ska bromsa för min kompis ställde sig med sin moppe tvärrs över vägen och tröjan fastnar i bromsen så den tvär nitar, lägger sig på sidan å glider några meter med benet under moppefanskapet... typ 30 cm från att glida in i andra moppen, Moppen fick sne framgaffel men fixade det på något sätt o.0 å sen åkte vi iväg och sedan 500 meter fram så sprängs kolvjäveln så jag nästan kör ner i diket i 60... vi stod där i ca 3 timmar till morsan kom med hästtransport xD
Följ gärna mitt Cpi Hussar projekt! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... highlight=

C r a z y M o p p e r s <3

Gilla min bild å hjälp mig vinna! :D
Jag som stegrar med moppen (svarta) :)
http://www.facebook.com/junkyard/app_291280510967766
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws
Inlägg: 1184
Blev medlem: 24 augusti 2010, 22:07
Ort: Järfälla

Inlägg av somlow »

Blev nerputtad från en rätt så hög rulltrappa förut, tappa medvetandet men lyckades ta mig där ifrån rätt så bra endå. Fick in kanterna från trappan i tinningen, axeln, midjan och höften. Ärren försvann efter två år dock

Cyklade halfpipe och skulle "aira" och kommer bort mig totalt i luften, cykeln hamnar under mig och jag landar på styret med ljumsken. Skär upp ett stort jack som låg ruskigt nära den stora artären så hade jag fallit i en högre hastighet eller vägt mer så hade jag punkterat artären.

Gick på en gångväg när jag var mindre precis bredvid en bilväg och en bil kör upp på gångvägen och gasar fullt emot mig och min kompis, vi hann precis hoppa undan och han kör ner på bilvägen igen och kör vidare.

Den sista är det klart sjukaste jag vart med om och var en riktigt wtf upplevelse.
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

HasSse666 skrev:Jag sa åt min "älskling" att jag skulle anmäla oss till tv programmet "Älskling du har blivit en tjockis".. :roll:
Hahah!
Jag fick en idag när jag och min kompis skulle ut på en väg då vi körde ut precis framför en bil som kom i halvhög fart... jag körde ca en halv meter bakom min kompis och vi skulle svänga vänster så fick han i neutralen istället för 2an så han såg ut som han trilla nästan så jag svängde vänster för att inte krocka med han och körde nästan in i bilen istället! :) Krockade nästan 2 ånger den dan med honom på moppen ;)
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken
Inlägg: 1287
Blev medlem: 29 februari 2012, 21:20
Ort: Ljungskile

Inlägg av YamahaMarcus »

Ja o en kompis låg i en nerförsbacke på grusväg, efter nerförsbacken så kom det en sväng åt vänster. Min kompis låg väll o maxade ner där en bit framför mig. Då ser ja att han panik bromsar, jag som trodde att han inte klarade kurvan så ja bromsade ner och så ser jag häst jävlar som står mitt i vägen. Kompisen drar ner i diket tur som han hade så gick de bra för både han och moppen... Att han inte åkt rakt ut eller rakt in i en häst... Här är en bild på ungefär hur det såg ut haha. Men moppen var väll lite längre ner i diken, alltså vänster på bilden xD när detta verkligen hände.
Bild
Bild

Sen har man väll haft några fler nära döden upplevelser med moppen :)
Projekt:

Volvo Duett -66 - Såld
Rieju drac -03 ( http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=45767 Till Salu )
Yamaha Slider -12 -Såld
Yamaha Aerox -02 - Såld (http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=47350)
Volvo 244 -88 - Såld
Crescent Compact
Volvo 945 ltt -96
Bilprojekt finns på "Dahlqan" på Garaget.org
Användarens profilbild
JakobRRX
Elmoped
Inlägg: 149
Blev medlem: 23 augusti 2012, 18:03
Ort: Mora

Inlägg av JakobRRX »

Hade precis trimmat moppen och testade den på nå skogsvägar så gasade på mer än vanligt

Jag åker i en skogsmaskins spår och helt plötsligt är det ett stort jävla hål 5-10 meter framför mig, säkert 50cm djupt och 1 meter bred.
Jag åkte nog lite över 35 kmh, tvärnitar och använder frambromsen för att bakbromsen har blivit dålig och svänger som fan åt vänster (det var ett dike åt höger).
Självklart släpper framdäcket för att det var lerigt, vått å en del stora stenar och moppen lägger sig åt höger och styret vill ner men tar i som fan och sparkar med högerbenet neråt för å få upp den igen och släpper bromsen, när jag satte i foten var foten halvvägs nere i hålet. Moppen rätar upp sig å jag kan stanna å pusta ut :p. inte direkt nära döden men jag kunde då ha ramlat rätt illa (var rätt stenigt), så nu sitter man med as ont i foten :P
daniel.sjöman
Svårstartad skrothög
Inlägg: 210
Blev medlem: 12 juli 2012, 20:46

Inlägg av daniel.sjöman »

Maxade moppen på en lång raka vid mig.
gick väl sådär ca 60km/h Varav jag hör en smäll från bakdäcken och efter 1sek så ligger jag i diket....
kmr inte ens ihåg hur det gick till :/
visade sig att jag fått punka och att däcken släppt från fälgen
Användarens profilbild
AntonB
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 620
Blev medlem: 16 juli 2011, 12:44
Ort: Alingsås
Kontakt:

Inlägg av AntonB »

Jag och brorsan (Som är två år äldre) "lånade" ;) farsans suzuki 750cc 4-hjuling i vintras och tog en trampbil i ett snöre bakom.
Vi låg väl i 80-85 på en grusväg och i slutet av raksträckan är det ett krön och när vi kom där mötte vi en volvo 740 som låg i ca 70, jag var 5-10cm ifrån att bli överkörd av ena hjulet :o

Eftersom trampbilen är bara 10-15cm från marken så hade jag nog kunnat bli gött överkörd där :P men jag hann väja så att min jacka bara snuddade skärmen, phew!
Rieju SMX Projekt! Släng gärna en kommentar :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 490#578490
Bild
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last
Inlägg: 1705
Blev medlem: 22 maj 2012, 20:19
Ort: Umeå

Inlägg av AndreWidestedt »

Hände idag!

Skulle köra till skolan och tog en vänstersväng, när jag drog på gasen i kurvan så släppte bakdäcket på nån vänster, eftersom det inte var med meningen så tappa ja kontrollen litegran å höll på dra omkull moppen framför 2 lastbilar som ja mötte.

Tänkte passa på att säga min polare vart påkörd i sidan ifrån å bröt benet på 3 ställen ( http://www.vk.se/695824/mopedist-skadad-i-olycka-2 )
Senast redigerad av AndreWidestedt den 19 september 2012, 21:02, redigerad totalt 1 gånger.
Helt Räser
Användarens profilbild
VictoRS
Elmoped
Inlägg: 96
Blev medlem: 25 juni 2012, 01:21
Ort: Norrköping

Inlägg av VictoRS »

Jag har en liten historia

Jag och en kompis var på väg till mc donalds (just det mcdonalds låg utanför stan) iallafall så kommer vi och åker på vägrenen och kommer mot en trevägskorsning så vi var tvungna att köra ut på vägen (man vill ju inte köra in i någon som står där) och glömsk som jag är så drar jag bara ut utan att kolla i backspegeln så precis när jag har kört ut på vägen kommer en stor van och drar om mig och kan ju säga att han var inte mer än ca 4 decimeter ifrån mig
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 740
Blev medlem: 22 januari 2012, 21:15
Ort: järvsö

Inlägg av stunt 4 life »

skulle hem till en kompis. skjutsade även en bakom mej. iaf så åkte vi igenom skogen å skulle nerför en jävla brant backe så maxade fyrhjulingen, gick väll i bara 60-70.. men rätt som det var så tappade vi bakhjulet? :lol: bahjulet flög i ett hus å de började spruta gnistor från bromsskivan xD vi klarade oss dock men den som jag skjutsade blev förbannad på mej :p

sen så körde jag lillebrors hjuling :twisted: skullle upp för en backe å drog upp den på bakan. gick väll i 50 å rätt som det var så kände jag att plasten tog i backen så tvärnitade å slog ner skapligt hårt å fick brehäng :p

skulle leka cool med min hjuling på kompisens täkt å skull sladda, dum som man är så får jag brehäng i 90grader å glider sen hugger det å jag börjar volta :P

sen skull vi hem till en kompis från mej så låg efter min väg å skulle sladda i kurvorna. de var vinter men en grusfläck hadde kommit fran så fick sladd å voltade in i ett par stenar med hjulinge xD
har många historier men pallar inte skriva ;)
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén :)

Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning :)
är det så man stryper oljemängden nu för tin? :lol:
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator
Inlägg: 3416
Blev medlem: 24 september 2007, 14:43
Ort: Skara

Inlägg av KoNG »

Hemsk tråd det här haha :lol:
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Användarens profilbild
Hugge66
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 499
Blev medlem: 15 september 2011, 17:43
Ort: vallåkra

Inlägg av Hugge66 »

jag skjutsa en polare på moppen och moppen blir ju lite segare att bromsa med när man skjutsar så vid en stor t korsning börjar jag bromsa tidigare så kommer det en bil som ska svänga in på vägen som jag kör på men han tar innern så om jag inte hade börjat bromsa tidigare hade han kört på oss rakt i sidan för han snudda vid däcket med sitt däck :O och självklart var det en jävla svensson som prata i telefon hem från jobbet och stanna gjorde han itne heller...
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd
Inlägg: 1114
Blev medlem: 17 september 2011, 15:17

Inlägg av TechnoMen »

Nu måste jag bara berätta mina!

Jag körde fiddy dum som jag är i "stan" snarare byn och jag ska köra om en bil som kör typ 60 så jag gasar upp till drygt 80 och ser att de kommer en bil så jag måste köra om fort som fan och precis när jag är brevid bilen smäller mitt framdäck och jag har ingen bakbroms på den så att bromsa var la inte så lätt.. Så jag får svårt för att styra och åker in framför bilden jag körde om och ner i diket.. bilden stannar inte eller något.. men den mötande bilen vänder och frågar om de gick bra och då sa jag nej och han såg direkt att armen var bruten.. :/

Sen har jag en till, när jag var med min morfar i lastbilen ner till skåne mitt på vinter och vi åker i en uppförsbake sedan ser morfar att en mötande timmerbil tappat kontrollen och bara sekunder efter åker han igenom mittenvajern och bara 5 meter framför oss och sen rätt ner i diket.. Vi klara oss kvar på vägen osv men han fick åka ambulans.. Och den sekunden jag ser att han är 20 meter ifrån och på väg rakt imot oss och båda ligger ca 80 så trodde jag verkligen jag skulle dö.. :roll:
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Användarens profilbild
Jimmye
Elmoped
Inlägg: 118
Blev medlem: 19 september 2010, 20:28

Inlägg av Jimmye »

Nära döden upplevelser...

Varit nära på att krocka med råddjur 5 gånger.
Var nära på att krocka med älg 1 gång.
Var 5cm från att köra på två vildsvin i ca 60km/h en gång.
Var nära på att få en mås iskallen i 55km/h en gång.
Nära på att köra av i kurvor pga rullgrus 4 gånger.
Nära omkullkörningar i rondell pga regn 2 gånger.
Nära på att bli prejad av vägen av linjetrafik buss efter att de kört om 2 gånger.
Mött bilar på min sida av vägen 2 gånger.
Trotts allt detta under de fyra åren ja kört så har det gått bra^^ :)
Användarens profilbild
P3kkl
Äckel pekkel
Inlägg: 821
Blev medlem: 19 januari 2011, 19:58
Ort: Herrljunga

Inlägg av P3kkl »

Hehe senast med moppe var väll i lördags.

Blev jagad av en snutbil mitt i natten. Skjutsade så lånade ut min hjälm till den jag skjutsa så körde jag utan själv. Kommer i ca 90 knyck i centrum och möter en snutbil. Fortsätter bara hålla bått och tänker dra i från de så svänger sedan höger och sen direkt vänster och sedan ut på en krokig backig cykelväg. Skulle kolla bakåt ifall de fortfarande var efter när jag körde på cykelvägen och de var det :P Under tiden jag kolla bakååt snabbt så hinner jag åka av cykelvägen och rakt ut i en blöt och lerig gräsmatta. Men kom som tur var ut på cykelvägen igen utan problem men blev ett jävla ryck där när framdäcket kom ut på asfalten :P Om jag hade ramlat där så hade jag förmodligen slagit mitt huvud i en stor sten som var där och då hade jag förmodligen inte levt idag.

Så från och med nu tänker jag aldrig köra utan hjälm igen.
Bild
---------------------------------------------------------------------------------
Mitt Drac projekt http://twostrokerider.se/forum/viewtopi ... 414#353414
Skriv svar