Förbättra chatten

Kom med förslag, feedback och förbättringar gällande sidan.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Förbättra chatten

Inlägg av DEA!! »

Jag har varit medlem här nu ett bra tag och chatten ser lika tråkig ut än..
Tycker att den borde piffas upp och även få lite nya finesser!
Så som att man kan ändra sin profil till typ "Inte vad datorn, upptagen" osv.
Det kan vara 10 stycken inne på chatten, men man får inte ett enda svar, varför är man ens inne på chatten då?
MoppeKillen97
Avstängd
Inlägg: 103
Blev medlem: 14 mars 2012, 20:02

Inlägg av MoppeKillen97 »

Låter som en bra ide, och något ljud som plingar när någon skriver ( som går att stänga på och av ).
MoppeKillen97 skrev:
Stage6 - Cylinderkit (Sport Pro) 70cc
Stage6 - Avgassystem (Pro Replica) Krom
Stage6 - Kopplingsfjädrar (Medium) Orange
Hebo - Variatorvikter 15 X 12 Gul (4,70g) (lättade till ca 3,5g)
Förgasarmunstycke är jag inte säker på men jag tror jag använde 75 kan vara 78 eller 80.

Vad går den i



derbeyy:100-110? ^^
Användarens profilbild
P3kkl
Äckel pekkel
Inlägg: 821
Blev medlem: 19 januari 2011, 19:58
Ort: Herrljunga

Inlägg av P3kkl »

Håller med dig Dea. Det borde även införas ett ljud när det kommer ett meddelande i chatten som man kan stänga av och sätta på...

Edit: Moppekillen97 han före mig... :$
Bild
---------------------------------------------------------------------------------
Mitt Drac projekt http://twostrokerider.se/forum/viewtopi ... 414#353414
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3
Inlägg: 1165
Blev medlem: 13 april 2011, 08:04

Inlägg av TSR`BakarN »

mm, håller med.. det är för tråkiga finesser på det hela, mer teman son är bättre livligare o.s.v. :wink:
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

När man skickar ett meddelande till endast en person i chatten kanske detta skulle kunna tas i ett nytt fönster, blir så jobbigt att kolla genom allas medd hela tiden.

Något annat OTROLIGT störande är när man ska kopiera något längre upp i chatten, sen så skriver någon någonting och vips så är man längst ner vid det meddelandet. Detta borde man kunna scrolla hur man vill!
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

DEA!! skrev:När man skickar ett meddelande till endast en person i chatten kanske detta skulle kunna tas i ett nytt fönster, blir så jobbigt att kolla genom allas medd hela tiden.

Något annat OTROLIGT störande är när man ska kopiera något längre upp i chatten, sen så skriver någon någonting och vips så är man längst ner vid det meddelandet. Detta borde man kunna scrolla hur man vill!
Det går att kryssa ur att den ska komma längst ner när någon skriver redan :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

tack så mycket, kryssade "ur" det nu.
Men jaa, det är ju långt ifrån det enda problemet med chatten.
Användarens profilbild
jonssson13
Svårstartad skrothög
Inlägg: 172
Blev medlem: 15 maj 2011, 13:19

Inlägg av jonssson13 »

k-skåpet skrev:
DEA!! skrev:När man skickar ett meddelande till endast en person i chatten kanske detta skulle kunna tas i ett nytt fönster, blir så jobbigt att kolla genom allas medd hela tiden.

Något annat OTROLIGT störande är när man ska kopiera något längre upp i chatten, sen så skriver någon någonting och vips så är man längst ner vid det meddelandet. Detta borde man kunna scrolla hur man vill!
Det går att kryssa ur att den ska komma längst ner när någon skriver redan :)

"autoscroll" annars väldigt bra idéer!
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

Denna kanske?

Man kan ha ljud/video samtal, och så kan man göra lite olika rum (skulle vara bra med ett rum där man pratar om felsökning osv. och ett med skitsnack)

Och så finns det skilda rum för mods. (Vore bra med ett rum för mods och crews så man kan kommunicera bättre och snabbare)
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres
Inlägg: 1227
Blev medlem: 24 september 2009, 19:06

Inlägg av aerox-sami »

vicke xX SMT skrev:Denna kanske?

Man kan ha ljud/video samtal, och så kan man göra lite olika rum (skulle vara bra med ett rum där man pratar om felsökning osv. och ett med skitsnack)

Och så finns det skilda rum för mods. (Vore bra med ett rum för mods och crews så man kan kommunicera bättre och snabbare)
vänta nu kan man inte redan ha olika rum? hm
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

vicke xX SMT skrev:Denna kanske?

Man kan ha ljud/video samtal, och så kan man göra lite olika rum (skulle vara bra med ett rum där man pratar om felsökning osv. och ett med skitsnack)

Och så finns det skilda rum för mods. (Vore bra med ett rum för mods och crews så man kan kommunicera bättre och snabbare)
Det vore riktigt bra med speciella rum. För i chatten blir det

trim
skitsnack
skitsnack
skitsnack
trim
skitsnack
skitsnack
skitsnack
skitsnack
skitsnack
trim
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

DEA!! skrev:
vicke xX SMT skrev:Denna kanske?

Man kan ha ljud/video samtal, och så kan man göra lite olika rum (skulle vara bra med ett rum där man pratar om felsökning osv. och ett med skitsnack)

Och så finns det skilda rum för mods. (Vore bra med ett rum för mods och crews så man kan kommunicera bättre och snabbare)
Det vore riktigt bra med speciella rum. För i chatten blir det

trim
skitsnack
skitsnack
skitsnack
trim
skitsnack
skitsnack
skitsnack
skitsnack
skitsnack
trim
finns rumm redan för varje kategori tycker vi inte skall ha sådannt!
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres
Inlägg: 1227
Blev medlem: 24 september 2009, 19:06

Inlägg av aerox-sami »

DEA!! skrev:
vicke xX SMT skrev:Denna kanske?

Man kan ha ljud/video samtal, och så kan man göra lite olika rum (skulle vara bra med ett rum där man pratar om felsökning osv. och ett med skitsnack)

Och så finns det skilda rum för mods. (Vore bra med ett rum för mods och crews så man kan kommunicera bättre och snabbare)
Det vore riktigt bra med speciella rum. För i chatten blir det

trim
skitsnack
skitsnack
skitsnack
trim
skitsnack
skitsnack
skitsnack
skitsnack
skitsnack
trim
men om du inte gillar snacket i chatten skapa ett eget jävla rum och säg till någon att gå in där -.-' shit hur svårt kan det vara?

klicka på "visa hjälp"
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
draceN96
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 427
Blev medlem: 26 april 2011, 15:32
Ort: Ljung

Inlägg av draceN96 »

har inte läst alla kommentarer men jag håller helt med och känner igen detta med folk inne men inga svar. ser fruktansvärt tråkig ut också svar : ja! :)
kolla mitt Derbi Senda x-race 04 projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=31150
>(ångrar mej att jag inte la upp Rieju drac / hyper projektet :( men kolla mitt galeri så ser du LITE av det )
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

lovar att svara dig aerox-sami när jag bryr mig.
widell
Stolt ägare av vicke xX SMT
Inlägg: 187
Blev medlem: 14 mars 2011, 17:09

Inlägg av widell »

vicke xX SMT skrev:Denna kanske?

Man kan ha ljud/video samtal, och så kan man göra lite olika rum (skulle vara bra med ett rum där man pratar om felsökning osv. och ett med skitsnack)

Och så finns det skilda rum för mods. (Vore bra med ett rum för mods och crews så man kan kommunicera bättre och snabbare)
dock är det ju så att har man problem med moppen så frågar man ju, och då fårman ju svar? och sen det där med crew/mod chatt och vanlig chatt till oss andra kommer nog bara vara onödigt då det oftast är ca 1/10 crews/mods i chatten.. kommer bli typ som google+, ashypat snack kring det innan det kommer, sen är det standött.. ;)
axel, the one and only... (17:04:30) AxxxeL: jag har inget emot vegetarianer sålänge de inte betar på min gräsmatta

Bild
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

widell skrev:
vicke xX SMT skrev:Denna kanske?

Man kan ha ljud/video samtal, och så kan man göra lite olika rum (skulle vara bra med ett rum där man pratar om felsökning osv. och ett med skitsnack)

Och så finns det skilda rum för mods. (Vore bra med ett rum för mods och crews så man kan kommunicera bättre och snabbare)
dock är det ju så att har man problem med moppen så frågar man ju, och då fårman ju svar? och sen det där med crew/mod chatt och vanlig chatt till oss andra kommer nog bara vara onödigt då det oftast är ca 1/10 crews/mods i chatten.. kommer bli typ som google+, ashypat snack kring det innan det kommer, sen är det standött.. ;)
Jo, men inte alltid man vill ha en massa moppesnack i chatten ;)

Själv tycker jag det skulle vara bra med en crew o. modd chatt så man får saker gjort snabbare..
Skriv svar