Sida 4 av 6

Postat: 10 september 2012, 11:23
av david96
Kommer du porta cylindern?:)

Postat: 10 september 2012, 18:52
av HHR
david96 skrev:Kommer du porta cylindern?:)
Inte säkert. Gött med oportat om man vill snabbt återställa hojen utan att behöva mappa om.

R/T:n är ju så bra från början att det inte finns jättemycket att hämta. Filar gärna vidare på rör före porta.

Postat: 13 september 2012, 20:23
av MrAndersson
Tänkte på en sak, du har inte klockat dig själv på 0-100 0-80 40-100 osv något eller?

Postat: 13 september 2012, 22:28
av HHR
MrAndersson skrev:Tänkte på en sak, du har inte klockat dig själv på 0-100 0-80 40-100 osv något eller?
Nej, inget av det tyvärr. :/
Enda jag har är att försöka mäta sträckan på filmen och plocka ut tiden.

Ska se om jag snart kan få upp lite bilder på det kompletta hjulet. Har idag fått lite energi över till att börja med den nya upphängningen/spännaren för bakhjulsbulten. Allmänt trött och deprimerad så det går lite trögt.

Edit: Update!

Postat: 23 september 2012, 01:11
av HHR
I förrgår blev den körklar. Men den har inte varit igång sedan jag justerade launch control för en vecka sedan. Men det har ju bara regnat.. Blir så sjukt trött på vädret.. Behöver en kväll för att se över så allt fortfarande lirar och sedan bra raceväder.
Hade besökt Frihamnen och Eskilstuna shootout om det bara hade blivit bra väder. Men även den sista skiter sig.

Ska knäppa några bilder när vädret blir bra.
Efter jag provkört och testat lite så ska tändningen bytas ut. Det ska bli klassisk Boschspole, 740/940 tändsteg och dubbla batterier, dvs övervoltad spole.
Den 25:e inhandlas ny soppa och hojen hoppar upp i bänken under den sena delen av veckan i jakt på nya rekord.

Stay tuned.

Postat: 23 september 2012, 10:34
av suzukiwheelier
HHR skrev:I förrgår blev den körklar. Men den har inte varit igång sedan jag justerade launch control för en vecka sedan. Men det har ju bara regnat.. Blir så sjukt trött på vädret.. Behöver en kväll för att se över så allt fortfarande lirar och sedan bra raceväder.
Hade besökt Frihamnen och Eskilstuna shootout om det bara hade blivit bra väder. Men även den sista skiter sig.

Ska knäppa några bilder när vädret blir bra.
Efter jag provkört och testat lite så ska tändningen bytas ut. Det ska bli klassisk Boschspole, 740/940 tändsteg och dubbla batterier, dvs övervoltad spole.
Den 25:e inhandlas ny soppa och hojen hoppar upp i bänken under den sena delen av veckan i jakt på nya rekord.

Stay tuned.
grymt att de händer något nu :) ta gärna en film när du bänkar den

Postat: 31 oktober 2012, 10:36
av david96
har inte hänt något på det tag, hur går de med den ? hoppas att du kan fixa någon bra film när du sätter ett bra tider :)

Postat: 31 oktober 2012, 12:51
av Karlsson_98
najs hyper projekt ;)

Postat: 14 november 2012, 17:39
av HHR
david96 skrev:har inte hänt något på det tag, hur går de med den ? hoppas att du kan fixa någon bra film när du sätter ett bra tider :)
Lite motgångar som vanligt, men har kommit fram till varför. Då brukar det vara plånboken som är en motgång ;)

Liten uppdatering från den senaste tiden.

Postat: 14 november 2012, 17:56
av Karlsson_98
Fy fan va grym!!! :D
Hur mkt har projektet kostat? ;)

Postat: 14 november 2012, 18:01
av Macko96
redigt nace med den fälgen som va på bilden! :D

Postat: 14 november 2012, 18:06
av Rieju_Jacob
Jag älskar det här projektet så jävla mycket, varje gång jag kikar in så blir jag mer och mer fascinerad över hur en moppe kan förvandlas till ett sådant här monster! Keep up the good work :)

Postat: 14 november 2012, 22:45
av HHR
Stort tack ska ni ha! Riktigt kul att höra! :D

Vad det har kostat vill jag knappt veta. För mycket vet jag i alla fall. Men man kan inte ge upp därför ;)

Postat: 18 december 2012, 15:37
av david96
händer de något? var ett tag sen, sätt de varit rätt trögt på moppenet med :/

Postat: 30 december 2012, 02:00
av StruTsen_b
Sjukt nice projekt! :D Du tar riktigt snygga bilder också! :)

Postat: 30 december 2012, 15:59
av Rexxy
StruTsen_b skrev:Sjukt nice projekt! :D Du tar riktigt snygga bilder också! :)
Det för att 90% av hans hobby är fotografi! :roll:

Postat: 30 december 2012, 17:54
av winblasers
Sjukt najs :D

Postat: 1 januari 2013, 15:54
av HHR
Rexxy skrev:
StruTsen_b skrev:Sjukt nice projekt! :D Du tar riktigt snygga bilder också! :)
Det för att 90% av hans hobby är fotografi! :roll:
Haha nejdå, har la varit som värst 50% kanske. Nu bara 5%. Fotade senast besiktningstiden på datorskärmen ;)

Jaa hörni, inte så värst mycket som händer. Hojen står i lägenheten i väntan på bättre väder. Ska lägga upp en bild på ett lagat rör hyfsat snart.

Postat: 21 januari 2013, 19:08
av HHR
Update!

Postat: 21 januari 2013, 19:09
av david96
HHR skrev:Update!
äntligen :D längtat, lätt bästa projektet :)

Postat: 21 januari 2013, 20:01
av HHR
Hehe tack! :)

Postat: 21 januari 2013, 20:06
av david96
HHR skrev:Hehe tack! :)
hoppas bara de fortsätter lika bra nu :)


du skrev för ett tag sen när perra's la ner att du kanske skulle köpa hans lustgas, hur blir de med de ? den måste ju gå något otroligt om de kom på med :)


läst igenom projektet säkert 13-15 gånger, alltid lika nice att kolla på :)

Postat: 21 januari 2013, 21:41
av HHR
david96 skrev:
HHR skrev:Hehe tack! :)
hoppas bara de fortsätter lika bra nu :)


du skrev för ett tag sen när perra's la ner att du kanske skulle köpa hans lustgas, hur blir de med de ? den måste ju gå något otroligt om de kom på med :)


läst igenom projektet säkert 13-15 gånger, alltid lika nice att kolla på :)
Haha kul att du väljer använda din dyrbara tid på läsa projektet :)

Det är lite osäkert, det är lite "Fas C" i det hela.

Först måste den gå riktigt på E85.
Sedan måste den gå riktigt på mitt ihopkok.
Därefter lustgas ;)

Postat: 3 april 2013, 12:29
av david96
varit dött här ett tag nu, är de stillastående elr bara du iom inte varit inne på tsr på ett tag? :(

Postat: 5 april 2013, 07:40
av HHR
david96 skrev:varit dött här ett tag nu, är de stillastående elr bara du iom inte varit inne på tsr på ett tag? :(
Njaa det har väl inte hänt så mycket, planerat lite angående mapsensorn iaf. Ska bygga en liten kammare för den som reducerar pulser. Ungefär som en powerbox fast "utan funktion".

Nytt kyl och fläktar är hemma, inväntar även 3 nya kolvar och lite annat småbös som ska komma på måndag, så då blir det update :)

Postat: 8 april 2013, 21:01
av HHR
En liten uppdatering :)

Postat: 8 april 2013, 21:04
av david96
fint fint:)

Postat: 8 april 2013, 21:17
av potog
Kul å se va du valt att ha som kylare! ;)
Funderade på att använda dubbla 240 rads till nån hoj i framtiden...

stora + med kylarna är att dom e lätta väger ju bara ett halv kilo tomma.
negativa är ju att man får använda 13mm slang ist för 15mm som det är till cyllarna om jag inte mins fel :S så blir ju lite små jobb med det :)

för övrigt vilket radd är det? XTX? samt är det verkligen så smart att köra med fläktar till... tänker på att dom kanske bromsar flödet av luft genom kylaren när man kommer upp i fart.. vad är din tanke om det? :)

Postat: 9 april 2013, 10:44
av HHR
potog skrev:Kul å se va du valt att ha som kylare! ;)
Funderade på att använda dubbla 240 rads till nån hoj i framtiden...

stora + med kylarna är att dom e lätta väger ju bara ett halv kilo tomma.
negativa är ju att man får använda 13mm slang ist för 15mm som det är till cyllarna om jag inte mins fel :S så blir ju lite små jobb med det :)

för övrigt vilket radd är det? XTX? samt är det verkligen så smart att köra med fläktar till... tänker på att dom kanske bromsar flödet av luft genom kylaren när man kommer upp i fart.. vad är din tanke om det? :)
Hehe tyckte det var ett bra val då det inte är en gammal kylare som något kört omkull med okänt antal gånger och de går beställa vart som helst på kort tid om man kör sönder en. Alltid samma anslutningar och fästen oavsett tillverkare. Underbart. :)

Den väger tyvärr något mer än derbikylet som är helt i aluminum, detta är tunn mässing istället och väger därför lite till.

För mig är det inte negativt med små anslutningar, jag har 10 mm ut från pumpen och kör därför bara en 10 mm anslutning också. Ska se vad en industrifirma har för anslutning till andra sidan annars bygger jag en 15-16 mm adapter eller vad de nu är från toppen. Jag har två adaptrar svarvade till 10-16 mm för slang som jag kanske kan använda direkt. Så inte säkert jag behöver mecka något direkt alls. Hade köpt en till 10 mm om det hade funnits i lager.

Nepp bara XT, tyckte inte det behövdes rejälare. Cellpaketet är väldigt snyggt, ser precis ut som hos en cross.
Till tävlingsbruk kommer jag köra helt utan fläktar, kylningen kommer vara tillräcklig då. Kör man upprepade testrepor så blir vattnet lite varmt till slut. När fläktarna nått sitt maxflöde av påskyndad fartvind är kylningen redan tillräckligt bra, så ser ingen oro alls. Kanske kör en fläkt som går samtidigt som pumpen, gött att få lite kylning när varmt vatten hämtas om man står i depå etc. Men helst vill jag slippa för det är onödig strömförbrukning och vikt.

Vattenpumpen är kopplad via insprutet och regleras efter motortemperaturgivaren med en grads marginal. Så det står helt stilla tills den når 67 grader som nu.

Postat: 1 maj 2013, 01:03
av HHR
Update! :)

Postat: 1 maj 2013, 08:30
av skymningsrejser_1337
Hur löser du smörjningen när du kör med insprutare? Går oljan genom spridaren eller via insuget? :)

Postat: 1 maj 2013, 11:37
av HHR
skymningsrejser_1337 skrev:Hur löser du smörjningen när du kör med insprutare? Går oljan genom spridaren eller via insuget? :)
Det blir via spridaren, vanligt "blanda i bensinen" egentligen. :)

Postat: 1 maj 2013, 11:39
av david96
nice att det börjar komma igång igen, var ett tag sedan :)

du kommer aldrig till Göteborgs trakterna någon gång ? :)

Postat: 1 maj 2013, 16:01
av skymningsrejser_1337
HHR skrev:
skymningsrejser_1337 skrev:Hur löser du smörjningen när du kör med insprutare? Går oljan genom spridaren eller via insuget? :)
Det blir via spridaren, vanligt "blanda i bensinen" egentligen. :)
Hur smörjs då vevhuset? Me fögg så sköljer väl soppan typ igenom där lite halvt?

Postat: 1 maj 2013, 22:22
av HHR
david96 skrev:nice att det börjar komma igång igen, var ett tag sedan :)

du kommer aldrig till Göteborgs trakterna någon gång ? :)
Joo, det är ju det närmaste egentligen, men brukar ju inte vara något där med tidtagning? Säve depå kanske blev i år?
skymningsrejser_1337 skrev: Hur smörjs då vevhuset? Me fögg så sköljer väl soppan typ igenom där lite halvt?
Det blir egentligen samma sak, enda jag inte smörjer är reedventilen, som istället blir indirekt smord av blowback från vevhuset. Så den kommer nog må lite bättre nu när det slipper vara ihopklibbad av fet olja. Spridarna kommer duscha rakt över vevpartiet mot varandra, så det kommer smörja gött. :)