Altså blir det någon effekt ökning att slipa upp den?

stunt 4 life skrev:är det så man stryper oljemängden nu för tin?MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén
Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning
vill mäst ha så det drar på låga varv så hur bör jag slipa den då?jarken skrev:Har gjort de två gånger på Neos org cyllar. Går mycket bättre efteråt! Du behåller fortfarande kraft på låga varv fast den blir mycket mer högvarvig och du får ut mer effekt. Rekommenderar starkt att runda av avgasporten!
Dock den sista jag porta så gjorde jag den inte helt rund, ville behålla lite lågvarvig då jag kör med orgrör + den låter inte så mycket. men den första jag gjorde så gjorde jag den rund o den gick skit bra med högvarviga rör
Ju högre du slipar desto högvarvigare blir den, kan man väl säga...Riejuman skrev:vill mäst ha så det drar på låga varv så hur bör jag slipa den då?jarken skrev:Har gjort de två gånger på Neos org cyllar. Går mycket bättre efteråt! Du behåller fortfarande kraft på låga varv fast den blir mycket mer högvarvig och du får ut mer effekt. Rekommenderar starkt att runda av avgasporten!
Dock den sista jag porta så gjorde jag den inte helt rund, ville behålla lite lågvarvig då jag kör med orgrör + den låter inte så mycket. men den första jag gjorde så gjorde jag den rund o den gick skit bra med högvarviga rör
kommer nog slipa upp den och är inte i behov av en färdigt portad eftersom har redan 3st org hemma.jarken skrev:Just nu är den lågvarvig, o generellt sett så ger ju en två takt mer effekt på höga varv, och du ville ha en effektökning. Då är de varvning som gäller.
Den kommer inte bli slö på låga varv nej, jag hade inga problem att dra wheelies med min Neos efter jag porta, snarare lättare när de vart mer effekt i den. Tror inte du kommer ha problem med din stunting om du öppnar avgasporten.
Att tillägga så är har Airsal 70cc Sport AC till Neos (mfl) en halv avgasport. Och den klassas som lågvarvigHar filat upp en sådan och de vart mer effekt i den.
Har förövrigt den andra cylindern jag porta till salu om du är intresserad och inte vill röra din org cylinderSäljer för en billig slant.