Audi mini projekt

Här kan du lägga upp projekt på tex. lätt MC, fiddy eller hemmabygge. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket
Inlägg: 1075
Blev medlem: 7 juli 2011, 23:24

Audi mini projekt

Inlägg av Jönköping »

Hej, tänkte starta ett litet mini projekt på min nya bil.
Köpte den av min far då han köpte ny bil det är en Audi A4 2.0 TDI Quattro 140hk 2007.

Saker som ska göras:
Chippa KCR chip [X]
Fixa så att kopplingen inte slirar []
Byta till sommarhjul då vinterfälgarna är pinsamt fula [X]
Fixa så lyset inte blinkar hela tiden när man kör [X] Kabelbrott
Byta kamrem []

Ja, mer kommer väll. Ekonomin tillåter ju inte så mycket då jag inte jobbar längre. Här är lite bilder iaf



Bild
Bild
Bild
Bild

Sommardäcken på 2013-04-27 var dock ett tag sedanBild


Nyvaxad idag buckla och några repor borta efter en jävel som backa in i mig och det är ju inte så att de säger till precis heller. 2013-04-27
Bild
Bild
Senast redigerad av Jönköping den 27 april 2013, 18:12, redigerad totalt 3 gång.
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Känns som en rätt dyrt bil för en tonåring, som antar du har ett en bra ekonomi på på något sätt.

Grattis till en fin bil, ta hand om den och var försiktig med den, surt att skrota något såpass dyrt.

Drog mammas bil in i en stolpe, bilen är värd runt 50.000, sålde den för ~10.000 dagen efter och är skyldig henne mellanskillnaden, känns inte kul, så köp en billig lekbil sen!

Ska i vilket fall följa det lilla som sker!
Användarens profilbild
Karlsson_98
Avstängd
Inlägg: 641
Blev medlem: 17 oktober 2012, 19:34
Ort: Årjäng

Inlägg av Karlsson_98 »

Jävligt fin, hur långt har den gått? :)
Tillåter budgeten så kan du väl slänga in lite ljud oxå?

Tänkte oxå köpa mej en a4 som första bil, men dock så kostar dom en hel del :cry:
Användarens profilbild
Jolly
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 487
Blev medlem: 14 mars 2010, 21:05
Ort: Stockholm

Inlägg av Jolly »

p0d1 skrev:Känns som en rätt dyrt bil för en tonåring, som antar du har ett en bra ekonomi på på något sätt.

Grattis till en fin bil, ta hand om den och var försiktig med den, surt att skrota något såpass dyrt.

Drog mammas bil in i en stolpe, bilen är värd runt 50.000, sålde den för ~10.000 dagen efter och är skyldig henne mellanskillnaden, känns inte kul, så köp en billig lekbil sen!

Ska i vilket fall följa det lilla som sker!
Sämst, jag har iaf ingen inblandan i det :roll:
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket
Inlägg: 1075
Blev medlem: 7 juli 2011, 23:24

Inlägg av Jönköping »

Tack, surt med din morsas bil :(. Ska försöka vara försiktig. Någon lekbil blir det nog inte då jag inte har plats eller ekonomi för en till bil. Den har gått 14.500 mil, Är inte så intreserad av ljud, kanske mig det är fel på men jag tycker effekt är viktigare än ljud.
Tack för kommentarerna :) Får se vad som händer chip kommer snart iaf
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Inlägg: 1760
Blev medlem: 2 oktober 2011, 08:54
Ort: Oxelösund
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

Detta skall verkligen följas! :)

Jävligt fräsch Audi ändå , hur mycket köpte du den för..? om man får fråga :roll:
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
Användarens profilbild
drd håkan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 488
Blev medlem: 28 februari 2012, 16:47
Ort: jönköping

Inlägg av drd håkan »

skall följas, såg riktigt fäsch ut:)

hoppas att du får ut lite mera kraft nu med chipet:)
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket
Inlägg: 1075
Blev medlem: 7 juli 2011, 23:24

Inlägg av Jönköping »

Arkstar skrev:Detta skall verkligen följas! :)

Jävligt fräsch Audi ändå , hur mycket köpte du den för..? om man får fråga :roll:
Jag gav 16500 sen gav mamma resten så att det blev 50k totalt som var kontantinsatsen på den nya bilen. Så man kan säga min och mammas men hon kör inget och jag kommer få den när jag flyttar hemifrån.

Håkan: Ja, det ska nog bli bra :) Bara att jag ska fixa kopplingen någon dag med, Den läkte ju diesel (åtgärdat) Från filtret, var en packning som gått så det har förmodlingen runnit ner så ska försöka med lite brakecleaner så ska det nog lösa sig :)
Användarens profilbild
tetesnubben
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 496
Blev medlem: 20 november 2012, 20:42
Ort: Värmdö

Inlägg av tetesnubben »

Fett nice med a4 och är det din första bil så är jag inget annat en avis :oops:
Vore det inte fint om du bytte luftfilter eller till sport avgassystem etc? ;)

Aja kommer följas så klart iaf :D
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Den verkar riktigt fin! Audi är underskattade imo, tjejens far har en A6 årsm ~10-11, riktigt fina är dom.

Den har riktigt bra ljud original med, vet inte hur det är med din? Men en baslåda med nån tolva i bagaget skulle ju lösa det utan problem, även om du inte är jätteintresserad av ljud så kommer du inte ångra dig. ;)

Jag är ju inget fan av Diesel-bilar menmen, lycka till.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket
Inlägg: 1075
Blev medlem: 7 juli 2011, 23:24

Inlägg av Jönköping »

CaToXXo skrev:Den verkar riktigt fin! Audi är underskattade imo, tjejens far har en A6 årsm ~10-11, riktigt fina är dom.

Den har riktigt bra ljud original med, vet inte hur det är med din? Men en baslåda med nån tolva i bagaget skulle ju lösa det utan problem, även om du inte är jätteintresserad av ljud så kommer du inte ångra dig. ;)

Jag är ju inget fan av Diesel-bilar menmen, lycka till.
Pappa har precis köpt en A6 3.0 TDI 240hk Quattro går riktigt gött :)


Ljuder är mycket bra för att vara orginal faktist och lägga ner pengar på ljud ser jag bara som onödigt då jag inte ens gillar hög musik.

Tetesnubben: Luftfilter ser jag ingen anledning att byta och avgassystem tycker jag bara är löjligt att byta.. Man ska inte ha mer ljud än effekt..
----------------------------------------------------------------------

CHIP är iaf inköpt nu, får se när jag orkar montera det
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3
Inlägg: 1165
Blev medlem: 13 april 2011, 08:04

Inlägg av TSR`BakarN »

Fan, audi a4 som första bil ä inte dåligt ;) men får hoppas att det går bra och lite updates här o var nu !!

Lycka till
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Nice! Å andra kom bara inte med en massa låga kofångare o h*lvete..
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Håller helt med dig med prestanda före ljud, gav bort mitt jag hade i min bil då jag bara tyckte det var onödigt. Men om du nu är effektfreak så kanske du ska satsa på något annat än en gammal traktormotor... :roll:
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
tetesnubben
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 496
Blev medlem: 20 november 2012, 20:42
Ort: Värmdö

Inlägg av tetesnubben »

Jönköping skrev:Luftfilter ser jag ingen anledning att byta och avgassystem tycker jag bara är löjligt att byta.. Man ska inte ha mer ljud än effekt.
Men om du byter till sportsystem så får du ju ut någon hk ;) Dessutom så låter ju motorljudet mycket bättre så då ökar ju standarden lite :)

Men det var bara ett exempel som jag gav... finns ju massor av fler saker du kan göra i motorn om du nu orkar och vill få ut mycket effekt ;)
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

CaToXXo skrev:Den verkar riktigt fin! Audi är underskattade imo, tjejens far har en A6 årsm ~10-11, riktigt fina är dom.

Den har riktigt bra ljud original med, vet inte hur det är med din? Men en baslåda med nån tolva i bagaget skulle ju lösa det utan problem, även om du inte är jätteintresserad av ljud så kommer du inte ångra dig. ;)

Jag är ju inget fan av Diesel-bilar menmen, lycka till.
Själv tycker jag dom "nya" är överskattade. Med nya menar jag typ över 07-08 uppåt. Som sagt imo. Bättre när det var dessa bilar! ;) http://strumors.automobilemag.com/files ... 23x389.jpg


Men lycka till, kommer följas!
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken
Inlägg: 1287
Blev medlem: 29 februari 2012, 21:20
Ort: Ljungskile

Inlägg av YamahaMarcus »

Kan nog bli bra den här:)
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket
Inlägg: 1075
Blev medlem: 7 juli 2011, 23:24

Inlägg av Jönköping »

Lite små updates nu kommer ev bilder senare

Gjort idag:
Tvättat, vaxat, polerat

Måste göras:
Byta kamrem skulle gjorts för 3000 mil sedan.
Förmodligen har slavcylindern gått sönder med var ute och körde med pappa idag och hade 4an i gasade på ganska bra var uppe i 150 på 4an @4500 varv sen körde jag i 5an och då slirade inte kopplingen alltså är det så att den förmodligen inte går tillbaka riktigt eftersom den funkar perfekt när man haft växeln i ett tag. Jag trodde innan att eftersom en packning var trasig på bränslefiltret så det läckte diesel så tänkte att det hade runnit i men nu märkte jag detta.

Så jag är ganska trött på bilen nu blir ju lite pengar att lägga ut med.

Bara att börja spara men funderar på att köpa en annan bil att ha men vet inte riktigt. Får väll se.

Sommarhjulen är iaf på nu för ett bra tag sedan iofs

Edit: Jo juste drog ut bucklan där bak med någon jävel hade ju bakat in i mig gick med en telefon hållare (sugpropp)
Skriv svar