Pinsammaste stunden i mitt liv!

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
falkheden
Svårstartad skrothög
Inlägg: 194
Blev medlem: 8 januari 2012, 22:17

Pinsammaste stunden i mitt liv!

Inlägg av falkheden »

Hade precis bytat bromsbelägg bak på moppen och sen hade jag ingen olja till skivbromsen så den funkade inte, så skulle jag ut och köra lite också tänkte jag ah vafan jag kan ju stunta lite jag märker ju när jag håller på att slå över
så körde jag lite och det gick bra sen skulle jag göra det igen så ja går upp på bakhjulet sen är där en restaurang som var fylld med folk och precis utanför slår jag ner på tolvan och ramlar av moppen rakt på röven och sen voltar jag framåt och moppen åker fortfarande på tolvan och sen välter den och alla på restaurangen springer ut och frågar hur det gick osv och ja ba ''aj som fan jaja de gick skit bra också så körde jag därifrån kan inte enns sitta ner nu

det var så jävla pinsamt!
Användarens profilbild
naxx90
Elmoped
Inlägg: 114
Blev medlem: 29 september 2011, 22:36
Ort: Klippan
Kontakt:

Re: Pinsammaste stunden i mitt liv!

Inlägg av naxx90 »

falkheden skrev:Hade precis bytat bromsbelägg bak på moppen och sen hade jag ingen olja till skivbromsen så den funkade inte, så skulle jag ut och köra lite också tänkte jag ah vafan jag kan ju stunta lite jag märker ju när jag håller på att slå över
så körde jag lite och det gick bra sen skulle jag göra det igen så ja går upp på bakhjulet sen är där en restaurang som var fylld med folk och precis utanför slår jag ner på tolvan och ramlar av moppen rakt på röven och sen voltar jag framåt och moppen åker fortfarande på tolvan och sen välter den och alla på restaurangen springer ut och frågar hur det gick osv och ja ba ''aj som fan jaja de gick skit bra också så körde jag därifrån kan inte enns sitta ner nu

det var så jävla pinsamt!
hahhahahha :D, tycker synd om dig.. :lol:
sjoberg skrev:1.skruva av toppen
2.ta en näve singel(går bra med det mesta men hälst smått)
3. släng ner de i cylinder
4.sätt på toppen igen
5.töm kylaren på vatten och slå i bensin

valah den kommer gå som saataan
Användarens profilbild
Livelawe
Svårstartad skrothög
Inlägg: 202
Blev medlem: 16 november 2011, 00:39
Ort: Norrköping

Inlägg av Livelawe »

hahah
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

Haha skapligt ägd. ;)
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Som när man missar växeln när man ska stajla lite för småbarnen på skolan, fast 100ggr värre ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Riejuman
Gasres
Inlägg: 1560
Blev medlem: 2 juni 2011, 21:45
Ort: vasa

Inlägg av Riejuman »

hahaha... pinsamt :D
Användarens profilbild
HondaPojkeN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 587
Blev medlem: 14 juli 2011, 12:53
Ort: Ale!

Inlägg av HondaPojkeN »

bensinskalle skrev:Som när man missar växeln när man ska stajla lite för småbarnen på skolan, fast 100ggr värre ;)
True shit! :roll:
Användarens profilbild
marcusgustafsson
Varnad
Inlägg: 71
Blev medlem: 1 februari 2012, 17:12

Inlägg av marcusgustafsson »

hahaha, kommer själv ihåg när jag var ca 10 bast och tränade på att stegra på cykeln. Välte också över utanför en Restaurang. De flesta bara stirrade och någon kom fram och frågade hur det gick. ;)
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd
Inlägg: 1114
Blev medlem: 17 september 2011, 15:17

Inlägg av TechnoMen »

Haha.. vf stunta om bromsen inte funkar.. då åker man ju till affären och köper olja sen stuntar..? :roll:

Aja jag måste berätta en sak.. när jag var 12 år cyklade jag mycket kunde det mesta sen köpte jag en ny cykel och dagen efter cyklar jag för fullt på den och alla sitter vid ett gatukök och käkar pizza pomme och allt vad det nu var sen drar jag till ica och köper lite godis.. när jag kommer tillbaka cyklar jag i full fart rakt mot dom och tänkte ta BAKBROMSEN men eftersom cykeln var ny och hade inte bromsarna på samma sida så tog jag frambromsen och flyger över och rakt in i alla och sen ligger jag där på golvet och skämms som fan..! det var det pinsammaste jag varit med om.. :roll:
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten
Inlägg: 1066
Blev medlem: 3 november 2011, 19:41
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Gröngöling »

Haha kommer ihåg en gång när jag skulle cykla ner för min gata (bor längst ner på gatan), så lägger jag typ foten lite mot framhjulet så det typ skramlar, och det var nog inte det smartaste! Foten fastnar mellan "gaffeln" och hjulet så jag flyger över styret och faceplantar i asfalten... :lol:

Det var typ 1 år sedan...
Well do ya, punk?
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken
Inlägg: 1287
Blev medlem: 29 februari 2012, 21:20
Ort: Ljungskile

Inlägg av YamahaMarcus »

hahahaha hände mig med
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken
Inlägg: 1287
Blev medlem: 29 februari 2012, 21:20
Ort: Ljungskile

Inlägg av YamahaMarcus »

eller inte najs ändå..
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

som jag då, skulle dra fiddyn lite på bakan idag så slog jag över och slickade ett staket som tur var så såg ingen så på 00000.1 sek var jag på benen igen o skyndade mig fort som fan att ta upp fiddyn.
Användarens profilbild
TuZx
ngt roligare
Inlägg: 1719
Blev medlem: 9 februari 2012, 16:49
Ort: uddevalla

Inlägg av TuZx »

kan säga vad som hände mig när jag fick kort :)


i typ oktober eller nåt så börja jag testa på att åka på bakan med moppen o jag kom väl upp lite så jag skulle vissa för mina polare så stegra jag över så jag ramla av och knäckte blinkerna och b*gläppen på moppen ;)
Användarens profilbild
Bruno_yao
Elmoped
Inlägg: 68
Blev medlem: 27 februari 2012, 21:09

Inlägg av Bruno_yao »

pinsamma stunder allså... man bara måste älska de ibland! Alltid kul o tänka tillbaka på sina värsta fails!

Själv har man lyckats stirra sig blind på en het brud o flugit in i en stolpe me cykel, en kompis satte foten i ekrarna när han skulle sparka upp lampan på kärringhojjen o flög över styret (pinsamt för honom) o så har man ju tappat 1000 saker o gjort fel saker i fel tid... Jobbigt då men man får sig ett gott skratt nu :D
2+2 blir alltid 5
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

Själv håller jag på och vänjer mig med nya moppars totala brist på bottendrag, detta ger ofta upphov till underhållning för andra på två sätt:

1. Kärringstoppet, kicka igång och kärringstanna igen, detta fortsätter tills man ger upp och går över till sätt två:

2. Full gas och släpper kopplingen, vilket resulterar i att moppen reser sig som en *********** och man själv hänger i styret, släpar i marken och kämpar för sitt liv att hålla sig kvar, måste se hysteriskt kul ut.

Allt detta för att mitt andra budord är "Du skola icke slira koppling"
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage
Inlägg: 872
Blev medlem: 24 december 2010, 21:14
Ort: Malmö

Inlägg av Fredd_e »

dragit över på bakan flera gånger.. pinsamt som fan...
värsta va nog när jag såg en riktigt fin brud så skulle jag "styla" lite så jag drog upp den och typ 4 meter från henne så slår man över :P (utan 12a)
fett pinsamt oj kom på en till cykla in i en stolpe för att jag kolla på en brud XD
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

For in till stan idag! Kan ju säga som så att jag skämdes lite när jag satt där på "min" Derbi som nyss hade blivit av med sitt underbara Gianelli-rör och nu gick 20 km/h långsammare, iförd crosstövlar och -byxor, MC-jacka från 80-talet, hjälm med rånarluva och en enorm Manchester United-halsduk runt halsen, måste ha sett oerhört kul ut när jag fes fram på vägen :roll:
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

måste vart när jag knappt fick igång moppen idag på skolgården, när den väl startade gjorde den typ 20 blås så jag tog o varmkörde den lite.... då hoppar avgasröret av så alla blir skiträdda o håller för öronen! :D
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
DownScarFace
Elmoped
Inlägg: 27
Blev medlem: 25 mars 2012, 21:43

Inlägg av DownScarFace »

Fredd_e skrev:cykla in i en stolpe
Been there, done that

Resulterade med ett brutet lillfinger. >.>
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket
Inlägg: 957
Blev medlem: 26 december 2010, 17:54
Ort: västerås

Inlägg av D3nnis »

Hahaha min kommer ta er alla! Min moppe funkade inte så jag gick ut till garaget och meckade. Fick inte fart på moppen så tänkte jag äh jag låsas att jag stuntar, Så jag ställde moppen mot väggen och hoppade upp på sadeln sen stog jag på sadeln klättrade runt och gjorde hc wheelies med mera. Så självklart kommer det en gubbe och frågar vart en gata ligger. Höll på dö haha. vad är chansen liksom.


Sen en gång skulle jag styla för en brud och hoppa över en trottar kant med bmxen i aldedes för hög fart. Jag kom över med framhjulet så tog bak hjulet i i kanten så jag flyger över styret och bryter tummen haha.
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig


PK jo alla retar dig för din hajper
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

Va på area 51 här i Göteborg å körde bmx ex antal år sedan.
Så va det en halfpipe upp lot en vägg där å så körde jag lite å så kom det massa med sparkcyklar å tittade på......
Så råkar jag snudda väggen med styret så det svängde in mot väggen å jag slamar väggen så det ekar som bara den.... Tuppar hälft av så ser jag all p10or som skrattade åt mig :c
vem fan e lennart?
Drazharm
Varnad
Inlägg: 120
Blev medlem: 28 oktober 2011, 10:23

Inlägg av Drazharm »

Ah I vintras när jag fortfarande var igång med moppen.
skit halt ute förövrigt.

Så låg jag typ lite smått 50-60km/h så var jag påväg in i en rondell saktar ner lite men inte så mycket men precis när jag drar bromsen så är det på sådana vita streck så jag flyger runt där ramlar lite var som helst.. fick fett ont..

Ligger mitt i rondellen och bah ''aah faen vado nt det gör''

så kommer typ en hel del personer bara oj hur gick det ska vi ringa ambulans?

Jag bah ''ey walla nej''

ville inte ha dit ambulans ifall polisen skulle komma kolla moppen hade ju trimmat...

så jag sätter mej på moppen swakta men säkert och startar den. kubbar åtta helvete fast typ 3 meter sen sladdar den på isen och jag kör in i trottoaren och ramlar igen :)

Lite pinsamt.
Användarens profilbild
derbeyy
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 600
Blev medlem: 6 april 2012, 10:37

Inlägg av derbeyy »

hahah det var en rondell i stan jag skulle köra i när det var regnigt ute med mina kompisar, så eftersom jag ramlat ute innan så kör jag typ 5-10 km/h för jag är as rädd för rullgrus och blött underlagg.. så när jag kommer i rondellen så körde jag as sakta så ändå när jag svängde ramla jag för den rondellen är verkligen skit hal, skulle tro den är ner oljad eller något liknade för mina andra kompisar har ramlat exakt där jag ramla med.. jag var uppe på 1 sek och sen när jag ska köra iväg från rondellen ser jag snuten ska köra in i rondellen och sett allt.. fatta då att jag blåste på som fan därifrån aahaha!

och en annan gång när det var kö till en rondell så cpa jag och min kompis när kön åkte framåt så kopplingstegra vi.. så drog jag över och paja baklampan och b-läppen så körde jag in på trottoaren och så kommer en alkis i rullstoll och säger: hahaha styla gick inte så bra idag va.. så börja vi snacka så snacka han om sina moppar han haft hahaha!
Användarens profilbild
KOLVBulten
Svårstartad skrothög
Inlägg: 303
Blev medlem: 19 december 2011, 18:09

Inlägg av KOLVBulten »

hahaha jobbiga stunder XD

För nån dag sen var jag ut och körde fiddy för en gång skull, yzan hade slut på sås, men iallafal så körde jag förbi ett bygge och där stod en grabb me en yz 250 2 takt, och då skulle jag styla lite och gasa på och just då hoppa kjeden av och fiddyn rullade precis brevid han som körde yz 250, så de va bara att rulla hem den igen XD,de va så jävla jobbigt
Bild
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

ne fy fan det värsta var då jag hade en fiddy och jag skulle svänga och jag läger ner för mycket och fiddyn tappar greppet och glider undan...

fiddyn var ok men jag bröt nyckelbenet ;P
Quattro lyfe
Användarens profilbild
Mxabbe
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 675
Blev medlem: 12 november 2010, 23:45
Ort: Mopeder

Re: Pinsammaste stunden i mitt liv!

Inlägg av Mxabbe »

falkheden skrev:Hade precis bytat bromsbelägg bak på moppen och sen hade jag ingen olja till skivbromsen så den funkade inte, så skulle jag ut och köra lite också tänkte jag ah vafan jag kan ju stunta lite jag märker ju när jag håller på att slå över
så körde jag lite och det gick bra sen skulle jag göra det igen så ja går upp på bakhjulet sen är där en restaurang som var fylld med folk och precis utanför slår jag ner på tolvan och ramlar av moppen rakt på röven och sen voltar jag framåt och moppen åker fortfarande på tolvan och sen välter den och alla på restaurangen springer ut och frågar hur det gick osv och ja ba ''aj som fan jaja de gick skit bra också så körde jag därifrån kan inte enns sitta ner nu

det var så jävla pinsamt!

Ja den historian fick man ju höra när du eller någon kompis till dig busringde ;) haha ganska kul faktiskt ^^
Bild
Stuntfilm: http://www.youtube.com/watch?v=M8dGpP4Fzrw
blogg här: http://www.bike.se/bloggar/albin_jonsson

Try it, Dream it and Do it! //Albin Jonsson
korvolle
Elmoped
Inlägg: 31
Blev medlem: 6 juli 2012, 07:59

Inlägg av korvolle »

Hahaha en gång när jag var lite mindre var jag ute och cyklade med två tjej kompisar så skulle jag styla lite men trillade och fick styret in i revbenen ( bröt ett då) och flög över osv. Det stannade 5 bilar mitt i vägen och alla sprang utt och frågade hur jag mådde. Det gjorde ju bara saken pinsammare. Men jag flög upp och vinkade förbi dom snabbt och låsades som ingenting.. :oops:
Användarens profilbild
draceN96
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 427
Blev medlem: 26 april 2011, 15:32
Ort: Ljung

true

Inlägg av draceN96 »

haha samma här fast stegrade (satt på moppen) gick en gubbe med en hund brevid så slog jag över slog i 12:an och sprang efter moppen om du fattar gjorde ont som fan i fötterna xD
kolla mitt Derbi Senda x-race 04 projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=31150
>(ångrar mej att jag inte la upp Rieju drac / hyper projektet :( men kolla mitt galeri så ser du LITE av det )
lucaslantz
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 16 september 2012, 15:30

Inlägg av lucaslantz »

Jag skulle visa polaren att det inte var svårt att slira runt i gräset (han ramlade 2 ggr på fem min innan) Hursomhelst, jag slirar runt där på en stor gräsmatta i typ 50-60 blås ligger ner lite för mycket när jag slira. Ramlar och får moppen över mig och jävlar vad lerig moppen blev (och nya jackan, nya tröjan, nya byxorna)
Hahah har inte kört så mycket i gräset efter det :D
lucaslantz
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 16 september 2012, 15:30

Inlägg av lucaslantz »

Juste har en till. Fast det var inte speciellt roligt, mest läskigt.
Jag och kompisen slirade runt i det svinblöta gräset typ kl 22 bäcksvart mitt ute i skogen. När vi ska åka ser vi att det kommer en gubbe ut ur skogen med en ficklampa. När vi åker iväg stänger han av ficklampan och står bara på vägen och glor på oss.
Kanske inte låter läskigt men kände mig fan som tjejen i slender :(
Användarens profilbild
Rieju_Jacob
Avstängd
Inlägg: 497
Blev medlem: 22 maj 2012, 13:12
Ort: Jönköping

Inlägg av Rieju_Jacob »

Haha de va typ när jag va 13 å jag och en kompis och två tjejer va ute O cyklade på några random grusvägar och jag skulle stajla å stegra lite, vi cyklade ganska fort så jag drar upp cykeln sen så är jag precis i blanspunkten och glider på Bakan typ 30 meter sen kör jag på en sten med bakhjulet så jag gungar till och stegrar över så jag sätter i fötterna och försöker springa men jag gled med fötterna så jag kände mig riktigt bossig en stund för jag typ stod upp å gled me cykeln framför sen bara Pang! Så fastnar jag med fötterna och faceplantar i bakhjulet typ så jag får en svart rand i ansiktet och kompisarna typ skratta ihjäl sig och jag hade kvar randen en vecka gör den gick inte få bort :roll: :D
smTimpA skrev:Så att ha radion på i bilen är livsfarligt också då eller? Hahah
Här på TSR så är logiken på topp…

Kolla mitt Rieju-projekt:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=42936

Säljer mina longboardtruckar, PMa om du är intresserad
Bild
Neås
Elmoped
Inlägg: 80
Blev medlem: 7 september 2012, 21:01
Ort: Norrland
Kontakt:

Inlägg av Neås »

k-skåpet skrev:måste vart när jag knappt fick igång moppen idag på skolgården, när den väl startade gjorde den typ 20 blås så jag tog o varmkörde den lite.... då hoppar avgasröret av så alla blir skiträdda o håller för öronen! :D
Haha, irl garv asså :)
Användarens profilbild
Unclesten
Elmoped
Inlägg: 90
Blev medlem: 17 juni 2012, 18:12

Inlägg av Unclesten »

Jag ochh två polare körde ner till skåne på mopparna(21mil....) När vi hade suttit på mopparna i 5-6 timmar i sträck började jag få redigt ont i röven och bli lite smått okoncentrerad. Vi bestämde att vi skulle stanna på en känd glasskiosk och käka glass, vi hittade dock ite riktigt dit så vi skulle fråga om vägen. Jag körde längst bak och började titta lite på motorn (körde ca 40km/h) då ser jag såklart inte att polarna framför har hittat två killar och frågar dom om vägen. Jag ser att jag är 5cm ifrån polarens moppe och ställer mig på bromsarna, smäller rakt in i röven på hans moppe och smäcker framkåpa och stänkan. RÄTT pin när dom killarna typ viker sig av skratt och blir sjukt förvånade.
Tur att det var så SJUKT långt hemmifrån så att man slipper se dem igen (A)
Puch Maxi projekt!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 892#578892
Har du delar till maxi till salu? Skicka ett pm!
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power
Inlägg: 1381
Blev medlem: 30 augusti 2012, 14:08

Inlägg av tacopaj »

DownScarFace skrev:
Fredd_e skrev:cykla in i en stolpe
Been there, done that

Resulterade med ett brutet lillfinger. >.>
då är vi 3! fast i mitt fall fick ringfingret ta stryk :oops: :roll:

Det pinsamaste jag har gjort med moppen är väl bara att jag har trillat omkull när jag har vart ute och "tränat" :roll:
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Skriv svar