Plugg i delning, drac RR ORIGINAL???

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
Madguy
Elmoped

Plugg i delning, drac RR ORIGINAL???

Inlägg av Madguy »

Tjena!
Har en Drac RR sport ed. 04 som jag skulle dra brickan i avgasröret på förra sommarn. Men när jag öppnade i delningen hittade jag det här:
Bild
Bild
Det jag undrar är om det här är originalpluggen? eller är det nån sorts katalysator utan "nät"?
det var det enda som fanns där, och jag tycker det ser lite hemmagjort ut, men jag vet inte.
Min kompis har en exakt likadan moppe fast en 03a och hans har en katalysator och en bricka/plugg där.

Den låter ju rätt normalt men går runt 55 med den i, så inte riktigt laglig:P
Användarens profilbild
Wennerbo
Elmoped

Inlägg av Wennerbo »

JA det där är original pluggen som sitter i delningen i kröken. Att din kompis inte hade någon beror på att hans var en 30 moppe och troligen några årsmodeller äldre. Kör utan den där pluggen så kommer den göra ca 65-70 men om du vill ha mest effekt får du inte glömma att byta munstycke och ställa om förgasarn
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad

Inlägg av Bergsten »

"Wennerbo" har helt rätt, hade en likadan plugg i delningen på mitt rör. Glöm inte att gå upp lite i munstycke samt ställa om förgasaren om du tar bort pluggen :)
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23515
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
Användarens profilbild
Madguy
Elmoped

Inlägg av Madguy »

Jo jag märkte att det kunde behövas lite större munstycke då den "böade" lite då och då:)

Han har en exakt likadan rr sport klass 1 moppe fast en -03, ej 30 moppe

Men tack för snabbt svar, då vet jag:)
Skriv svar