Den fläkten styrs ju av termostat, är du säker på att den lagt av?
Jag har haft min Derbi i runt 2 år och fläkten har varit igång 3ggr, det säger väl det mesta... Har du trimmat?
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Älg skrev:kylarfläkt? Haha
Menar du kylaren?
Om den är trasig så måste du skaffa en ny, ja.
Det sitter en kylarfläkt ja. För blir inte så mycket fartvind om man åker i tät trafik.
Beror på din körning, kör du bara fram och tillbaka till skolan/jobbet behöver du ingen fläkt, men skall du köra med polarna i skogen kan de vara bra att ha en.
nä men ska gå fint utan. den kommer ju bli lite varmare men kommer ju ändå kylas. dock inga garantier
sen spelar ju hur din moppe är roll. min Derbi klarade sig fint en lång tur och gick fint. hade körd ca 5 mil utan kylarvätska i skiten men den funkar än!
CaToXXo skrev:Den fläkten styrs ju av termostat, är du säker på att den lagt av?
Jag har haft min Derbi i runt 2 år och fläkten har varit igång 3ggr, det säger väl det mesta... Har du trimmat?
Ja, den är ihoprostat, det går nog åt ett kärnkraftverk för att få den att snurra.
PK skrev:vänta här nu, din plastfläkt har rostat ihop?
kanske ärgat ihop då, det sitter ju en elmotor i
nä men ska gå fint utan. den kommer ju bli lite varmare men kommer ju ändå kylas. dock inga garantier
sen spelar ju hur din moppe är roll. min Derbi klarade sig fint en lång tur och gick fint. hade körd ca 5 mil utan kylarvätska i skiten men den funkar än!
Ganska lätt. Fyll hela kylarn upp och starta motorn så att vattnet går runt. Sätt inte på kylarlocket. När vattnet börjar försvinna så fyller du på bara
När den är igång men den ändå inte suger mer kylarvätska och nivån är still så är all luft ute förhoppningsvis