Har ni tröttnat på våra headers?

Kom med förslag, feedback och förbättringar gällande sidan.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Jonas
Legenden
Inlägg: 1973
Blev medlem: 21 maj 2007, 13:33
Ort: Stockholm

Har ni tröttnat på våra headers?

Inlägg av Jonas »

Tjänare gubbar!

Undrar rent spontant om ni tycker att designen på våra headers fortfarande håller? Med headers menar vi dom små illustrerande bilderna över varje funktion på högersidan, dom som läser Forumet, Kommentar, Köp & Sälj etc.

Tycker ni dom fortfarande håller eller tycker ni att jag ska ta och snygga till dom? Jag vet själv inte om jag tröttnat eller tycker dom fortfarande ser bra ut.

Åsikter och synpunkter önskas!

[spoiler]Bild
Bild
Bild
Bild
Bild[/spoiler]
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Inlägg av Mura »

Jag tycker dom är okej ;) inget man tänker på faktiskt..
Bild
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten
Inlägg: 1066
Blev medlem: 3 november 2011, 19:41
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Gröngöling »

Har aldrig märkt dem för att vara ärlig :P
Well do ya, punk?
Användarens profilbild
Jonas
Legenden
Inlägg: 1973
Blev medlem: 21 maj 2007, 13:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Jonas »

Gröngöling skrev:Har aldrig märkt dem för att vara ärlig :P
haha ah men kika på dom och lägg en kommentar ändå :)
riejumikäl
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 493
Blev medlem: 14 februari 2011, 21:20

Inlägg av riejumikäl »

Jag tycker du skulle fixa något mer "cleant" :)
De som finns nu är väldigt snygga men tror det skulle se bättre ut om man höll det stilrent :) Inte massa färger och plotter i bakgrunden!

Kul att du har fixat buggarna sedan uppdateringen!
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

riejumikäl skrev:Jag tycker du skulle fixa något mer "cleant" :)
De som finns nu är väldigt snygga men tror det skulle se bättre ut om man höll det stilrent :) Inte massa färger och plotter i bakgrunden!

Kul att du har fixat buggarna sedan uppdateringen!
Håller med!

Gör något stilrenare ;) Stör mig på bilderna i bakgrunden..

Fixa något med vit bakgrund och sedan nån najs font och textfärg!

[spoiler]Kan du förresten byta ut google adsen till något annat? Dem får sidan att se ut som något gratisforum :? [/spoiler]
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

funkar för mig ...ser bra ut ... är väl det sista man borde byta (Y)




Fixa en ..... hela kontroll panelen om man säger så med flikarna till chatten och allt längst ner på varje sida så slipper man skrolla upp efter att ha läst .... ;)
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
Jonas
Legenden
Inlägg: 1973
Blev medlem: 21 maj 2007, 13:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Jonas »

potog skrev:funkar för mig ...ser bra ut ... är väl det sista man borde byta (Y)




Fixa en ..... hela kontroll panelen om man säger så med flikarna till chatten och allt längst ner på varje sida så slipper man skrolla upp efter att ha läst .... ;)
Där sa du något, berätta gärna mer vad vi ska lägga fokus på i den här tråden så vi kan fixa det.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34464

Men åter till ämnet, har ni sett några andra sidor som har schysta så kallade headers? Det kan vara allt från aftonbladet, DN, bike till blondinbella.se. Bara en sida ni tycker gjort rätt.

Jag förstår vad ni menar med stilrent, har också tänkt det med vit bakgrund. Tipsa om en font eller något kreativt vi kan sätta fingret på så löser vi det.
riejumikäl
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 493
Blev medlem: 14 februari 2011, 21:20

Inlägg av riejumikäl »

http://www.1001fonts.com/font_details.html?font_id=3324

Inget krusidull med denna fonten, stilrent. Sen om du vill ha liknande denna är ju en annan femma
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

Tycker dom smälter ihop med reklamen lite för mycket, knappt tänkt på att dom finns. Du kan säkert fixa något snyggare, litar på dig! :D
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket
Inlägg: 1075
Blev medlem: 7 juli 2011, 23:24

Inlägg av Jönköping »

Tycker dom är snygga faktist, Jag tycker inte du behöver byta om du inte kan göra något ännu snyggare då:P
Användarens profilbild
Jonas
Legenden
Inlägg: 1973
Blev medlem: 21 maj 2007, 13:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Jonas »

Ja asså ni får ju såga dom som bara den, ingen som blir ledsen :)
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Jag tycker dom ser bra ut men skulle vilja ha en liten ändring på KOMMENTAR headern då den ser lite halvtaskig ut. Men snälla fixa andra annonser istället för Google annonserna det är ju precis som porr-sidor eller gratisforum
Användarens profilbild
Jonas
Legenden
Inlägg: 1973
Blev medlem: 21 maj 2007, 13:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Jonas »

Mattyyy skrev:Jag tycker dom ser bra ut men skulle vilja ha en liten ändring på KOMMENTAR headern då den ser lite halvtaskig ut. Men snälla fixa andra annonser istället för Google annonserna det är ju precis som porr-sidor eller gratisforum
Vad gäller annonserna testar vi lita olika som ni kanske märkt på senare. Vad som lämpar sig bäst för sidan och våra serverkostnader. Vi har testat 4-5 olika alternativ och testar fortfarande.
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

Jonas skrev:
Mattyyy skrev:Jag tycker dom ser bra ut men skulle vilja ha en liten ändring på KOMMENTAR headern då den ser lite halvtaskig ut. Men snälla fixa andra annonser istället för Google annonserna det är ju precis som porr-sidor eller gratisforum
Vad gäller annonserna testar vi lita olika som ni kanske märkt på senare. Vad som lämpar sig bäst för sidan och våra serverkostnader. Vi har testat 4-5 olika alternativ och testar fortfarande.
lägg ut fråga om det med så får vi medlemmar va med och bestämma ;)
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
Jonas
Legenden
Inlägg: 1973
Blev medlem: 21 maj 2007, 13:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Jonas »

potog skrev:
Jonas skrev:
Mattyyy skrev:Jag tycker dom ser bra ut men skulle vilja ha en liten ändring på KOMMENTAR headern då den ser lite halvtaskig ut. Men snälla fixa andra annonser istället för Google annonserna det är ju precis som porr-sidor eller gratisforum
Vad gäller annonserna testar vi lita olika som ni kanske märkt på senare. Vad som lämpar sig bäst för sidan och våra serverkostnader. Vi har testat 4-5 olika alternativ och testar fortfarande.
lägg ut fråga om det med så får vi medlemmar va med och bestämma ;)
mycket OT nu, sista gången vi tar annat än ämnet!
Ja jo visst kan vi göra det men jag måste ändå ha sista ordet gällande den fronten. Annonsering är till för att bekosta servern, tävlingar, kläder och annat som rör er medlemmar. Inget annat. Vi kan absolut ta den diskussionen om ni vill, men då tar vi det i en annan tråd. Skapa på
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Ska säga att texten är lite halvsvår att se på vissa headers då dom har för ljusbakgrund
Användarens profilbild
Jonas
Legenden
Inlägg: 1973
Blev medlem: 21 maj 2007, 13:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Jonas »

Mattyyy skrev:Ska säga att texten är lite halvsvår att se på vissa headers då dom har för ljusbakgrund
Tack, då ska vi se om vi kan lösa det.
Användarens profilbild
Kirurgen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 354
Blev medlem: 2 april 2011, 15:24
Ort: Smedjebacken
Kontakt:

Inlägg av Kirurgen »

Mattyyy skrev:Ska säga att texten är lite halvsvår att se på vissa headers då dom har för ljusbakgrund
Jag håller med dig Mattyyy, är lite svårt att läsa för oss gamlingar när det är så ljusa bakgrunder. Annars tycker jag dem är trevliga!
Skriv svar