Jag har nyligen satt på en 70cc Airsal cylinder och jag undrar hur långt jag måste köra in den?

tacksam för svar!

Dom brukar säga 50km om jag inte har felRevovleIT skrev:Hej
Jag har nyligen satt på en 70cc Airsal cylinder och jag undrar hur långt jag måste köra in den?
tacksam för svar!
Men det står ju på twostroke 500km men det går säkert att köra mindre än det bara man inte överdriver med gasen de första 5 milenBoomer skrev:Dom brukar säga 50km om jag inte har felRevovleIT skrev:Hej
tacksam för svar!
Alu cylinder behöver man knappt köra in 10-15mil... sätt på cylindern och låt stå på tomgången.. höj tomgången lite också låt den stå så i kanske 10 minuter och sen kan du köra med den.. fast kör lugnt och inte maxa direkt.Roxxen96 skrev:En aluminium cylinder är mycket lättare och snabbare att köra in än vad en gjutgärns cylinder är. Det räcker med att du kör lugnt 10-15 mil, du kan dra på ibland, men inte för ofta. (Cylindern behöver lite högre varv ibland för att kunna slitas in) Men det betyder inte att du behöver ligga på fullgas hela tiden, utan lugnt får du ta det.
uhh du menar när den är sprillans ny va? För det behöver du inte göra i vanliga fall.macbang skrev: Dock låter jag den alltid stå på tomgång MINST 5 min innan jag börjar gasa något
Cylindern har gått max 3 mil. Så ja, den står i ungefär 5 min, tror själv att det är varmkörningen som är viktigast.CaToXXo skrev:uhh du menar när den är sprillans ny va? För det behöver du inte göra i vanliga fall.macbang skrev: Dock låter jag den alltid stå på tomgång MINST 5 min innan jag börjar gasa något